Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 72 [ 1776 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

 
Profiel   

N.a.v een ander topic :D

Ik ben altijd nieuwsgierig naar dit soort foto’s (én het verhaal erachter) en ik ben vast niet de eerste die dit heel fascinerend vindt *\o/*

Wie trapt af? Foto’s wel graag in spoiler ivm de gevoelige maagjes.

Let’s go *\o/*

Moderatoropmerking:
Trigger waarschuwing.
Dit topic bevat foto's van wonden en/of littekens die als een trigger ervaren kunnen worden. Daarnaast kunnen sommige foto's als schokkend ervaren worden. We vragen jullie om bij twijfel de foto('s) in spoiler-tags te plaatsen.



Laatst bijgewerkt door Hanmar op 22-05-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Modopmerking toegevoegd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 16:56 



 
Profiel   

Niet heel spectaculair maar wel recent. Iets meer dan twee maanden geleden probeerde ik te koken. Ik ben herstellende van een burn-out en kan nog niet altijd meerdere dingen tegelijk.
Het resultaat van praten, achterom kijken, een pan van het vuur halen (een tweedegraads brandwond):






Ondertussen ziet het er zo uit:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 19:43 



 
Profiel   

Nou Mandy! Dat is nog een nare plek geweest!

Iets minder heftig dan bij Mandy maar bloedde in eerste instantie als een rund.
Ik schaafde laatst de nieuwe nog scherpe kaasschaaf over mijn hand. Net iets dieper dan leuk was.
Spoiler:
[ img ]

De eerste foto is na 2 dagen. Geen bloed dus.
Vond het interessant om te zien hoe het dichtgroeide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 19:51 



 
Profiel   

Mandy; brandwonden zijn altijd een dingetje inderdaad. Dan denk je dat het meevalt, maar als je dan de 3e foto ziet, is het wel een behoorlijke wond.

IMJ; beste hap eruit ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 19:55 



 
Profiel   

Dat is ook een vieze plek!
Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen dit soort dingen maar toch interessant om te zien inderdaad.

Sharoontje ik dacht dat het meeviel. Op m’n werk knapte het open en moest daarna naar stal. Zag het niet zitten met een open wond naar stal te gaan dus maar even langs de apotheek voor een pleister.. kon direct door naar de huisarts. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 19:58 



 
Profiel   

Ah ja dat andere topic volg ik ook. Dus deze kan er ook wel bij. :+ Momenteel ben ik nog heel maar zal eens wat opzoeken. Vooral mijn vriend is er erg goed in om elke keer thuis te komen met bijzondere wonden. :') en nog mooier zijn de lidtekens die eruit ontstaan. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 20:00 



 
Profiel   

Oh God, dit topic :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 07:55 



 
Profiel   

Een topic naar mijn hart! :+:

Zal es zoeken naar wond foto's.
Ondertussen geniet ik hier mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:12 



 
Profiel   

Ik heb helaas nooit geen foto's gemaakt van mijn brandwond en als ik ze gemaakt heb dan heb ik ze niet meer.

Was aangereden met de snorfiets in de zomer, korte broek, en mijn enkel lag vast onder de uitlaat.

Het litteken is na zoveel jaar heel mooi klein, maar de wond zelf was toendertijd groter dan mijn vuist en een 2de graads brandwond.
Had gelukkig van EHBO nog speciaal verband voor brandwonden dus die heb ik toen gebruikt.

Maar het proces was fascinerend, zeker voor iemand die in de zorg werkt en toch al op wonden kickte.

Oh man ik heb nooit meer 'zomaar' een pleister bij iemand eraf getrokken :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:29 



 
Profiel   

Ik baal achteraf wel dat ik een motorheggenschaar in mijn knie zette in het pre-smartphonetijdperk. Anders had ik de rafels graag op de foto gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:31 



 
Profiel   

oomens schreef
Ik baal achteraf wel dat ik een motorheggenschaar in mijn knie zette in het pre-smartphonetijdperk. Anders had ik de rafels graag op de foto gezet.

Oh god, ik ben dus niet de enige. Bij mij kwam hij met mijn dijbeen in botsing. :') Naar huis gestrompeld, been omhoog, strakke band om het bovenbeen gelegd, water eroverheen gegooid en toen de huisarts maar gebeld: "Hoi, ik twijfel een beetje, dit en dit is er gebeurd en de wond is mooi schoon maar wel wat rafelig, twijfel of hij gehecht moet worden. De assistente was even stil en zei; "ik denk dat het slim is dat je nu meteen even hierheen komt". :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:37 



 
Profiel   

Serenity350 schreef
oomens schreef
Ik baal achteraf wel dat ik een motorheggenschaar in mijn knie zette in het pre-smartphonetijdperk. Anders had ik de rafels graag op de foto gezet.

Oh god, ik ben dus niet de enige. Bij mij kwam hij met mijn dijbeen in botsing. :') Naar huis gestrompeld, been omhoog, strakke band om het bovenbeen gelegd, water eroverheen gegooid en toen de huisarts maar gebeld: "Hoi, ik twijfel een beetje, dit en dit is er gebeurd en de wond is mooi schoon maar wel wat rafelig, twijfel of hij gehecht moet worden. De assistente was even stil en zei; "ik denk dat het slim is dat je nu meteen even hierheen komt". :+

Ik deed het op mijn werk, struikelde over de struik die ik net gesnoeid had, onderweg naar de volgende. Door twee broeken heen gegaan (dacht eerst alleen de buitenste, maar dan hoort de binnenste daarna niet tegen je knie te plakken. Toch maar naar binnen gegaan voor een pleister, en vervolgens mijn baas nog nooit zo snel in een auto zien stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:42 



 
Profiel   

:') Bij mij zag de wond er trouwens ook wel veel "heftiger" uit dan hij in feite was door de rafels. Hij was wel diep, wel hechtings-waardig zeg maar, maar geen spier geraakt oid. Door het rafelige was het ook wel creatief hechten. Mn vrienden maken er nog altijd een spelletje van om de meest bizarre figuren te zien in het litteken dat is overgebleven. :')

Ik had 1 broek aan en daar zat eigenlijk maar een heel klein gaatje in, had jij dat ook? Gat in mn been was groter. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:46 



 
Profiel   

In Giethoorn heb je van die wandel/fietspaden daarnaast gras en dan de plomp. Ik liep daar over een bruggetje heen en ging te veel naar rechts omdat ik een tegenligger had, waardoor ik half op het wandel/fietspad half op het gras kwam helaas lag het gras een cm of 10 lager waardoor ik mijn enkel heel lelijk verzwikte en dus viel. Behalve deze schaafwond heb ik nog maanden last gehad van mijn enkel.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-05-20 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:48 



 

Helemaal niet spectaculair maar ik ben enkele dagen terug onder ‘handen genomen’ door een konijn. Deed wel flink pijn _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:53 



 
Profiel   

Zo Molenhoek, best flink hoor! Was dat door de poten van het konijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 09:22 



 

Ja door de achterpoten. Ik had haar vast om haar van buiten naar binnen te verplaatsen voor de nacht. Dacht mijn hond dat het een goed idee was om nog eens naar het konijn te springen om te ruiken. Honden weten het donders goed dat dat niet mag. Konijn in paniek en dit was het gevolg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 09:26 



 
Profiel   

Auwch... %) #)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:13 



 

*zet stipje*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:35 



 
Profiel   

Resistance schreef
*zet stipje*

:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:40 



 
Profiel   

Ik vind dit nu al een mooi topic :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:50 



 
Profiel   

Ik vind wondgenezing altijd reuze interessant, maar bij de foto's van IMJ kreeg ik toch een beetje de kriebels.
En denk ik heel hard AUW! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:54 



 
Profiel   

Gecompliceerde breuk in een achterpoot, hond (8 maanden)heeft eraan gezeten na de operatie en de wond is open gegaan. 1e foto was toen hij eerst kwam, laatste foto is 4/5 weken later. Heb helaas geen geheelde foto.

Pas op, heftige foto's, je ziet de plaat die ze in de poot hebben gezet.

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:55 



 
Profiel   

Gaan jullie lekker?! :')
Heb ik me dagen zitten vervelen komen jullie nu met blauwe plekken en wonden topics. _O-

Ik heb een gruwelijke.
Jullie mogen raden hoe een mens dit voor elkaar krijgt, niét voor zwakke magen!!!!
Mensen die het gezien hebben zeggen wel eens, oei, deze is écht niet voor zwakke magen. :=

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 14:58 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Gaan jullie lekker?! :')
Heb ik me dagen zitten vervelen komen jullie nu met blauwe plekken en wonden topics. _O-

Ik heb een gruwelijke.
Jullie mogen raden hoe een mens dit voor elkaar krijgt, niét voor zwakke magen!!!!
Mensen die het gezien hebben zeggen wel eens, oei, deze is écht niet voor zwakke magen. :=

Spoiler:
[ [url=m/RMmesh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/4TGSAq.jpg]Afbeelding[/url] ]


:oo :wow:

Wauw. Die is heftig zeg! Ik heb geen idee hoe je zo een verwonding op kan lopen, maar het ziet er niet fijn uit. Was er ook iets gebroken? Of is het echt het vlees/spieren wat beschadigd is?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 72 [ 1776 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen