Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7414
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:49

Pohh je zit aardig vol zeg! Niet al te diep hoop ik? Beterschap in elk geval :knuffel:

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:53

DideH schreef:
Zooo dan! Au!
Ben je zelf door het prikkeldraad eraf geslingerd? Of hoe ben jij aan al die krassen gekomen?


Ja hij nam een stuk prikkeldraad met zich mee, daardoor logisch in paniek aan de bok en denk dat ik toen ik eraf viel met m’n arm in het prikkeldraad ben terecht gekomen. Hij is vervolgens verder gerend en onderweg het stuk prikkeldraad kwijt geraakt. Heb doodsangsten uitgestaan voor wat ik zou aan treffen achterin het stuk land. En echt geen idee hoe, maar een paar krasjes. Dierenarts zei ook, hoeveel engeltjes heeft hij op z’n schouder gehad?

Bellatrix, heb inderdaad tetanus gehad. Wat een rot spuit. Heb daar misschien wel meer last van gehad dan van m’n rechterarm..

Sinatra, dankjewel! Ja die achterop m’n arm is gewoon een hap uit -O- Precies door m’n tattoo. En 1 op m’n onderarm was wel wat dieper. Alleen de huisarts die me gezien heeft vond het niet nodig om er iets van hechtpleistertjes op te plakken. Dus ben bang dat dat een erg breed litteken word.

_Karlijn
Berichten: 6465
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:54

Oh nee! #) En door je mooie tattoo... -O-

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:56

kaatje89 schreef:
DideH schreef:
Zooo dan! Au!
Ben je zelf door het prikkeldraad eraf geslingerd? Of hoe ben jij aan al die krassen gekomen?


Ja hij nam een stuk prikkeldraad met zich mee, daardoor logisch in paniek aan de bok en denk dat ik toen ik eraf viel met m’n arm in het prikkeldraad ben terecht gekomen. Hij is vervolgens verder gerend en onderweg het stuk prikkeldraad kwijt geraakt. Heb doodsangsten uitgestaan voor wat ik zou aan treffen achterin het stuk land. En echt geen idee hoe, maar een paar krasjes. Dierenarts zei ook, hoeveel engeltjes heeft hij op z’n schouder gehad?

Bellatrix, heb inderdaad tetanus gehad. Wat een rot spuit. Heb daar misschien wel meer last van gehad dan van m’n rechterarm..

Sinatra, dankjewel! Ja die achterop m’n arm is gewoon een hap uit -O- Precies door m’n tattoo. En 1 op m’n onderarm was wel wat dieper. Alleen de huisarts die me gezien heeft vond het niet nodig om er iets van hechtpleistertjes op te plakken. Dus ben bang dat dat een erg breed litteken word.


Au au au, plaatsvervangende pijn door je verhaal. Heel veel beterschap!
Die engeltjes bij je pony heel erg bedanken denk ik...

Kun je niet je huisarts nog bellen met die toelichting dat je daar bang voor bent? Of ken je niet iemand die voor die hechtpleistertjes aan kan brengen?

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:46

_Karlijn schreef:
Oh nee! #) En door je mooie tattoo... -O-


Ja de grap werd al gemaakt, m’n bloemetjes hebben nu een vaasje :') maar zien hoe het geneest en of er nog iets aan te doen is.


DideH schreef:
Au au au, plaatsvervangende pijn door je verhaal. Heel veel beterschap!
Die engeltjes bij je pony heel erg bedanken denk ik...

Kun je niet je huisarts nog bellen met die toelichting dat je daar bang voor bent? Of ken je niet iemand die voor die hechtpleistertjes aan kan brengen?


Dankjewel! Ja ben echt onwijs blij dat hij er zo vanaf is gekomen. Maar de schrik zit er goed in.

Ik ben inderdaad gisteren nog bij m’n eigen huisarts geweest die nog een poging heeft gedaan met hechtpleistertjes. Maar ben bang dat het nu weinig meer helpt. Maar dat zien we vanzelf wel weer. Het had heel anders af kunnen lopen en dat besef ik me heel goed.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:05

kaatje89 schreef:
Sinatra, dankjewel! Ja die achterop m’n arm is gewoon een hap uit -O- Precies door m’n tattoo. En 1 op m’n onderarm was wel wat dieper. Alleen de huisarts die me gezien heeft vond het niet nodig om er iets van hechtpleistertjes op te plakken. Dus ben bang dat dat een erg breed litteken word.


Calendula zalf smeren zodra het dicht zit en dan vallen de littekens wel mee.

Lisamartine
Berichten: 206
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:24

_Karlijn schreef:
Zo, wat voor operatie heb je gehad?


Kijkoperatie. Zijn wat losse botstukjes verwijderd die klachten gaven (na een eerdere breuk. Toen was de enkel overigens zo mogelijk nog dikker maar daar heb ik geen foto van)

@Kaatje89 beterschap!

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:55

Daphara, dankjewel voor de tip!

Lisamartine, dankjewel, jij ook veel beterschap! Je enkel word vast ook mooi blauw nu?

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:23

Zo Kaatje, dat is schrikken zeg! Wat een geluk heeft je pony gehad, jij helaas wat minder. Beterschap!
Snap ook heel goed dat je daar mentaal een knal van hebt gehad.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:49

welmoed__ schreef:
Zo Kaatje, dat is schrikken zeg! Wat een geluk heeft je pony gehad, jij helaas wat minder. Beterschap!
Snap ook heel goed dat je daar mentaal een knal van hebt gehad.


Dankjewel! Ja merk echt dat ik er best veel last van heb. Ging eigenlijk altijd alleen op buitenrit en hoop dat het uiteindelijk weer lukt. Maar ben bang dat het een hoop tijd gaat kosten voordat we beide weer vertrouwen hebben.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:32

Kan me dat inderdaad zó voorstellen. Ik zou daar ook echt een knal van krijgen.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:50

Heb ik weer, knal keihard vol op een andere fietser omdat er een auto mij geen voorrang gad.

Op rechterknie, op linker foto, zie je nog ene korst van een andere val van 2 en half week terug.


Afbeelding

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:33

Net dit topic ontdekt en helemaal doorgespit. Wat een pareltjes zitten ertussen :D

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:49

Zaterdag mezelf met een Zwitsers zakmes gesneden bij het losmaken van tie raps van mijn sulky. Wedstrijdleiding zei "nu hebben we alles gehad, paard opgehaald met de trailer, paard met een wondje en een gewond mens". Ach, ik wilde dat de EHBO niet voor niks was gekomen. :+
Het is nu net weer open gegaan, dat wordt vannacht maar een pleister. Rotplek!
Afbeelding

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:56

Afbeelding

Oepssss.... iets met hoge hakken (die nu bij het grofvuil staan) een stoepje met een opstaand randje ernaast... en een persoon die als een soort stervende giraffe ter aarde stortte...

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:11

Oei, die is gebroken denk ik? Op zn minst wat afgescheurde bandjes

_Karlijn
Berichten: 6465
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:29

:oo
Wel een foto laten maken of op zijn minst een arts bezocht?

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:31

Daphara schreef:
Vandaag geopereerd aan mijn heup (de voormalige “Appeltaart regenboog baby”) de Chirurg kwam nadien nog even kletsen en lieten een foto zien van wat ze er allemaal uit gehaald hebben. Echt te bizar voor woorden. Ik krijg de foto nog toegemaild, zal het dan wel delen.


Nu heb ik het hele topic doorgespit en ben ik wel benieuwd naar deze foto :Y) :') :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:41

Neon schreef:
[ [url=m/rxpigf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oepssss.... iets met hoge hakken (die nu bij het grofvuil staan) een stoepje met een opstaand randje ernaast... en een persoon die als een soort stervende giraffe ter aarde stortte...

Ooooeeh auw! :oo
Wat is de schade?

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:42

Neon je enkel ziet er idd wel kapot uit, ik ben ook benieuwd of dat ook zo is :P

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:56

Ik heb dus het hele topic doorgelezen en ik las dat iemand behoorlijk in de kreukels lag nadat ze met paard en al achterover is gegaan. Ik heb dat 10 jaar geleden ook gehad. Het paard van bijna 1.80 mtr belandde op mijn onderbeen en dat deed zo'n pijn, dat ik dacht dat ie doormidden was. Wonder boven wonder had ik alleen een zware kneuzing en was mn scheenbeen iets gebutst. Maar geen verdere schade behalve angst voor steigerende paarden. Maar vooral besef ik me dat ik heel, heel veel geluk heb gehad...


Afbeelding

En ik heb een keer een auto-ongeluk gehad waarbij ik mn middenhandsbeentje brak. Dat zag er na een paar dagen gips zo uit :')

Afbeelding


Al met al geen wonden, maar wel leuke kleurtjes :')

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:44

Kapot zal het vast wel zijn ja :P

Er zijn zojuist foto's gemaakt... vooralsnog wordt er gezegd dat het niet gebroken is :D maar door de zwelling is dat niet met 100% zekerheid te zeggen :+

Ik mag dalijk terug naar de huisarts voor een drukverband... en over een paar dagen moet het opnieuw gecheckt worden en wellicht even opnieuw foto's maken..

En damn earth... dat zqg er ook lekker uit... daar ben je wel even zoet mee geweest denk ik?

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:46

Neon, je enkel ziet er heel naar uit maar om die stervende giraffe opmerking kon ik toch nog lachen op deze snert dag.

Earth, je hand is wel heel interessant :+

_Karlijn
Berichten: 6465
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:59

Earth, jouw been doet me denken aan mijn been toen ik klem zat tussen haflinger en hek (blijvend zenuwletsel aan overgehouden).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:03

Oei Karlijn heftig... veel last nog van die zenuwschade?

Tis een mooie dag ja... bij de huisarts gleed de kruk onder me uit en lag ik nogmaals de stervende giraffe uit te hangen... (om de een of andere reden kan een mens van 1.80 niet elgant vallen denk ik)