Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:41

Ik ben gisteren weer eens onhandig geweest op werk

Resultaat


Afbeelding


Brandwonden opgelopen op werk. Ik wou melk uit de magnetron halen wat in een maatbeker zat. Weet niet wat er gebeurde maar voor ik het wist had ik het over mijn been en arm heen. Ik stond op dat moment net even alleen op de groep en kreeg wel even een black-out. Eerst alles opgeruimd en toen snel naar de wc en gekeken. Schrok mij rot alles was rood op mijn voet al open. Dacht toen pas sh*t ik moet koelen. Eerst mijn arm maar gedaan totdat mijn collega er weer was en toen snel maar een douche gelopen om mijn been te koelen. Ik zag dat de roodheid iets afnam maar advies van de medische dienst was toch om naar de huisarts te gaan. Heb daarna nog wel een uur gezeten want ik moest toch wachten op de afspraak. Gek genoeg verdween de pijn best wel naarmate.

Tweedegraads oppervlakkige brandwonden volgens de huisarts. Ik kreeg al blaren. Normaal prikken ze die dus door maar dat hoefde dit maal niet omdat dat zo pijnlijk zou zijn. Zit nu een soort crème op die de ontsteking remt met daarop een vettig gaasje , nog een gaasje en verband. Ik zit dus behoorlijk ingepakt


De meeste roodheid is gelukkig wonder boven wonder weggetrokken en het gaat ook volledig genezen dus echt heel veel geluk gehad maar wel flink geschrokken.

Tot op heden meer last van spierspanning dan van de wonden. Vannacht goed kunnen slapen. Vrijdag moet ik weer langs de huisarts voor controle.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:41

Doorprikken van blaren bij brandwonden?! Dat is echt allang achterhaald. Blaren helpen bij het koelen en beschermen van de huid en artsen zijn juist blij als ze intact blijven. Zo liep ik met blaren ter grote van tennisballen rond die ik voelde klotsen tijdens het lopen. :') (mijn brandwonden staan ergens op een van de eerste pagina’s van dit topic volgens mij)

Maar jeetje, kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit! Brandwonden zijn zo naar. Ook een flink oppervlakte hebben ze te pakken zo over je hele been. Hopelijk een spoedig herstel!
Als de wonden volledig dicht zijn kan ik boegem balsem aanraden voor het herstel en tegen litteken vorming. Ontzettend fijne zalf bij brandwonden.

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:20

Spoiler:
Afbeelding


Ik was iets te enthousiast paprika aan het snijden en nam een stuk nagel en nagelbed mee. Geen goed idee.
(Deze heb ik gister per abuis in het blauwe plekken topic gepost).

Zaterdagavond gebeurd, ik ben heel benieuwd naar de komende weken...

fleurtjeuh
Berichten: 10333
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:25

Oh brrrr die vind ik echt naar!
Sterkte!

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:29

Aauuuwww #)

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:40

Oeff

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:59

Brrrr dat doet zoveel pijn!

Inmiddels ben ik een aantal dagen verder en moet ik vanmiddag voor de derde keer naar de huisarts. Ik ben klaar met het verband materiaal het irriteert en drukt waardoor ik nu met kramp rondloop.

Afgelopen vrijdag was de huisarts tevreden. Het zag er beter uit als verwacht en qua blaren is alles ingedroogd. Wel een wondje op mijn voet. Hopelijk daar met pleisters verder en rest er gewoon af.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:07

550 kg al draaiend op m'n teen..


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:30

Aaaaahhhh dat tshirt heb ik ook gehad. := Sterkte.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:40

Dat heb ik een paar jaar geleden ook gehad: paard wat een rondje draait op je grote teen. Ik kon geen schoen meer aan, lopen, fietsen, alles deed zeer. Ik liep op mijn werk heel elegant op mijn rose crocs. Uiteindelijk de nagel eraf. Brr, niet fijn.

Dus heel veel sterkte. Ik hoop dat het meevalt.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:30

Helaas teen gebroken en er blijft wondvocht onder de nagel vandaan komen. Ze kunnen er nu verder niets aan doen, heb alleen antibiotica voor een week omdat ik echt geen infectie mag krijgen anders word mijn plek op de transplantatielijst bevroren. Ik baal dus best wel

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:02

OH dat klinkt heftig

wat voor transplantate>?

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:41

Deugenietje schreef:
OH dat klinkt heftig

wat voor transplantate>?

Hart

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:07

Aii kimberley wat heftig:( beterschap

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:42

18 april geopereerd aan halgus vallux . Teen gebroken op twee plaatsen . Banden en pezen ingekort . Bult aan zijkant voet weggehaald .
Twee weken in druk verband gezet . Nu gipsspalk voor minimaal 4 weken en een darco schoen . Daarna nog 6 weken een nachtspalk en weer proberen een schoen te verdragen .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:37

Na mijn operatie waarbij ze metaal hebben verwijderd van eerdere operatie en gelijk mijn grote teen hebben rechtgezet. Heb er helaas wel een serieus zenuwprobleem aan over gehouden |(
Afbeelding

Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:54

Afbeelding
Operatie aan een ganglion. Inmiddels is de wond helemaal genezen.


Afbeelding
Een van de 3 sneetjes na sterallisatie, hier nog flink blauw maar wel bijna genezen.
Afbeelding
Hier was ie nog vers.

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 05:29

Kimberley_ schreef:
Helaas teen gebroken en er blijft wondvocht onder de nagel vandaan komen. Ze kunnen er nu verder niets aan doen, heb alleen antibiotica voor een week omdat ik echt geen infectie mag krijgen anders word mijn plek op de transplantatielijst bevroren. Ik baal dus best wel

Jeetje, ik duim onwijs hard voor je dat het vocht snel stopt/verdwijnt!!! :( :(:)

Wat heftig dat je een harttransplantatie tegemoet gaat, sowieso.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:06

Heb ik voorlopig zomaar vrij gekregen van mijn werk. :D
Gisteren ben ik omver gelopen door mijn eigen lieve paardjes en heb naast vele leuke, interessante schaafwonden waarschijnlijk ook mijn knie en kruisband volledig afgescheurd. Van mevrouw de huisarts moet nu eerst de zwelling afnemen, na 1 of 2 weken een afspraak voor de Mri en dan naar alle waarschijnlijkheid opereren.

Beide handen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elleboog
Afbeelding

Zijkant (ongeschoren :o ) kuit
Afbeelding

Kniebult
Afbeelding

Ên om het nog leuker te maken……. Aangezien de handpalmen dus stuk zijn, kan ik niet op krukken lopen. 8)7

Thanx Guys! _-:(
Afbeelding

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:12

Ahw sterkte! Ik heb zo'n haat aan wonden op mn handpalmen want dat doet zo gemeen zeer. :')

Hoop dat t meevalt met je knie.

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:33

Oef je bent echt flink gehavend!

Leuk paarden -O- Mijn paard duwde mij vandaag ook bijna om maar dat ging net goed , maar zo te zien kan dat dus ook even heel anders gaan.

Veel beterschap! En hopelijk niet teveel pijn dat je toch nog een beetje kunt genieten van de vrije dagen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101845
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:35

Damn, je bent goed gevallen! :oo

Mondy

Berichten: 11858
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:40

Oei je bent goed omvergebutst :oo
Beterschap

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:39

Ja dat was een beste smakkerd. En nu die spierpijn overal….. Gelukkig krijg ik woensdag een rolstoel, dan ben ik iets mobieler.

Aangezien onze paardjes aan huis staan, heb ik nu dus een flink probleem want manlief vind paarden leuk, maar weet er verder niet genoeg van. Naar buiten zetten lukt wel, maar naar binnen is een lastige. Een dikke shout out naar mijn oud stalgenoten die direct een schemaatje hebben gemaakt om ze om de beurt binnen te zetten.
Dat ontroerde me echt even vanochtend. |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101845
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:39

Dat is wel superlief ja! <3