Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:23

Jester_ schreef:
Ik zal nooit iets met naam of wat dan ook op internet plaatsen. Maar wij maken fotos voor bijv wondverpleegkundigen, dusja soms hebben we echt vieze wonden. Je weet niet wie het is of waar dus wat is het punt? Ik denk dat de grappen en grollen in de personeelsruimte idd 100x erger zijn :')


Omdat het een mannenkont is.

Ik werk zelf ook in de thuiszorg dus ik ken het, maar ik zal nooit zo'n foto delen op een openbaar forum.

En kwa 'humor' zolang dat achter gesloten deuren blijft is er niks aan de hand.
Ik maak zelf ook grapjes met de uitvaartverzorgers in de kamer van de overledene maar niemand die dat meekrijgt behalve wij 3.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:27

Heerlijk topic dit... ook supergrappig dat iedereen foto's in spoiler plaatst. Daar kom je er toch hier voor om de foto's te kijken?
Ik heb ook bizarre ongelukjes gehad maar foto's ontbreken, ik kijk graag mee met die van jullie:)

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:28

Onali schreef:
Jester_ schreef:
Ik zal nooit iets met naam of wat dan ook op internet plaatsen. Maar wij maken fotos voor bijv wondverpleegkundigen, dusja soms hebben we echt vieze wonden. Je weet niet wie het is of waar dus wat is het punt? Ik denk dat de grappen en grollen in de personeelsruimte idd 100x erger zijn :')


Omdat het een mannenkont is.

Ik werk zelf ook in de thuiszorg dus ik ken het, maar ik zal nooit zo'n foto delen op een openbaar forum.

En kwa 'humor' zolang dat achter gesloten deuren blijft is er niks aan de hand.
Ik maak zelf ook grapjes met de uitvaartverzorgers in de kamer van de overledene maar niemand die dat meekrijgt behalve wij 3.


Ik zie nu eigelijk ook niets mis of herkenbaar in de foto van jester...

Wel een pittige wond overigens!

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:30

Onali schreef:
Jester_ schreef:
Ik zal nooit iets met naam of wat dan ook op internet plaatsen. Maar wij maken fotos voor bijv wondverpleegkundigen, dusja soms hebben we echt vieze wonden. Je weet niet wie het is of waar dus wat is het punt? Ik denk dat de grappen en grollen in de personeelsruimte idd 100x erger zijn :')


Omdat het een mannenkont is.

Ik werk zelf ook in de thuiszorg dus ik ken het, maar ik zal nooit zo'n foto delen op een openbaar forum.

En kwa 'humor' zolang dat achter gesloten deuren blijft is er niks aan de hand.
Ik maak zelf ook grapjes met de uitvaartverzorgers in de kamer van de overledene maar niemand die dat meekrijgt behalve wij 3.


Het us een vrouw :+

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:33

Mogen ook echo's hier gedeeld worden?

Uiteraard van mijn schouder
Laatst bijgewerkt door Sweetgirl1 op 19-05-20 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:33

Ik vind foto's van cliënten/patiënten plaatsen ook écht Not Done met Hoofdletters.

Enige uitzondering is als er expliciet vooraf toestemming gevraagd is.

Foto's van jezelf of je partner us echt anders.

Dit is ramptoerisme en stoer doen over de kont van een cliënt.

En uiteraard is dit een soort ramptoerisme/meegruwel topic. Wat prima is als het met fatsoen en in spoilers gebeurt, want interessant en leerzaam is het tegelijk ook.


Maar ik vind foto's van cliënten vér voorbij de professionele én ethische grens.


Uitzondering indien er expliciet toestemming is om het openbaar op internet te zetten, waarbij de patiënt exact wéét op wát voor medium.
(Geen artsenforum, geen scholings doeleinden, puur ramptoerisme)

Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:44

Foto van een cliënt hier plaatsen vind ik ook écht een brug te ver, hoe haal je het in je kop?? Het zal maar een familielid of geliefde zijn die zo even door een ‘professional’ op internet wordt gegooit, herkenbaar of niet.

Anoniem

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:46

Of het nou wel of niet herkenbaar is, als ik erachter kwam dat er een foto van mij online zou zijn geplaatst zonder toestemming zou ik je aan de hoogste boom hangen.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:48

Marisje76 schreef:
Heerlijk topic dit... ook supergrappig dat iedereen foto's in spoiler plaatst. Daar kom je er toch hier voor om de foto's te kijken?
Ik heb ook bizarre ongelukjes gehad maar foto's ontbreken, ik kijk graag mee met die van jullie:)



Tja in ons lugubertopic zou je toch ook denken daar kom je voor de foto's/ verhalen.
Maar nee dat moet ook in spoiler.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:48

7249787 schreef:
Voor de liefhebbers, 2 ongelukken

Spoiler:
[ [url=m/AmlZSV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/lyDb0i.jpg]Afbeelding[/url] ]




Yikes, wat had je uitgespookt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:54

Mars schreef:
Foto van een cliënt hier plaatsen vind ik ook écht een brug te ver, hoe haal je het in je kop?? Het zal maar een familielid of geliefde zijn die zo even door een ‘professional’ op internet wordt gegooit, herkenbaar of niet.


Ik wilde het netter zeggen maar idd, dat kan echt niet. Is niet professioneel.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:04

SusanH schreef:
Mars schreef:
Foto van een cliënt hier plaatsen vind ik ook écht een brug te ver, hoe haal je het in je kop?? Het zal maar een familielid of geliefde zijn die zo even door een ‘professional’ op internet wordt gegooit, herkenbaar of niet.


Ik wilde het netter zeggen maar idd, dat kan echt niet. Is niet professioneel.



Het is anders als het voor educatie doeleinden zou zijn. Dat er dan niet expliciet toestemming zou zijn gegeven, daar zou ik als patiënt dan nog overheen kunnen stappen.
Maar niet voor een topic als dit, waar we foto’s plaatsen voor entertainment.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:28

Na in het blauwe plekken topic ook al een foto geplaatst te hebben, kan het hier niet ontbreken natuurlijk.
Voor de zekerheid in een spoiler, ziet er niet heel lekker uit...
Na 2 operaties helaas een behoorlijke huid ontsteking erbij gekregen -O-


Spoiler:
Afbeelding



Spoiler:
Afbeelding

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:34

Boedha_1981 schreef:
Na in het blauwe plekken topic ook al een foto geplaatst te hebben, kan het hier niet ontbreken natuurlijk.
Voor de zekerheid in een spoiler, ziet er niet heel lekker uit...
Na 2 operaties helaas een behoorlijke huid ontsteking erbij gekregen -O-


Spoiler:
[ [url=m/TeJA6f.jpg]Afbeelding[/url] ]



Spoiler:
[ [url=m/dWMuQG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat hebben ze gedaan? :wow: Liposuctie?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:40

Caritas schreef:
Boedha_1981 schreef:
Na in het blauwe plekken topic ook al een foto geplaatst te hebben, kan het hier niet ontbreken natuurlijk.
Voor de zekerheid in een spoiler, ziet er niet heel lekker uit...
Na 2 operaties helaas een behoorlijke huid ontsteking erbij gekregen -O-


Spoiler:
[ [url=m/TeJA6f.jpg]Afbeelding[/url] ]



Spoiler:
[ [url=m/dWMuQG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat hebben ze gedaan? :wow: Liposuctie?


Hahaha neeee :')
Ik heb gewoon enorme pech op pech gehad. Een trap van een paard gekregen tegen mijn bovenbeen, waarvan dit het resultaat was.


Spoiler:
Afbeelding


Hier ben ik uiteindelijk 3 keer aan geopereerd waarbij het een en ander is mis gegaan. Paar weken na de laatste operatie ging op de plek van die enorme bult m’n huid als het ware “afsterven”... Wat dus bovenstaande fotos als resultaat gaf.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:49

Omg....

DideH
Berichten: 7015
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:57

Huhhh wastie gewoon echt doormidden ofzo?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:58

DideH schreef:
Huhhh wastie gewoon echt doormidden ofzo?


Bedoel je mijn been?

DideH
Berichten: 7015
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:02

Boedha_1981 schreef:
DideH schreef:
Huhhh wastie gewoon echt doormidden ofzo?


Bedoel je mijn been?


Ja, hoe kom je aan zo'n bult joh :oo

Of is het allemaal zwelling?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:06

Boedha_1981 schreef:
DideH schreef:

Bedoel je mijn been?


Ja, hoe kom je aan zo'n bult joh :oo

Of is het allemaal zwelling?


Zoek maar eens op morel lavallee laesie. Makkelijk gezegd, door trauma van buitenaf, waardoor huid en spieren van elkaar losraken waar tussen zwelling ontstaat.
Was in mijn geval een blijvende zwelling mits er een operatie aan te pas kwam. Helaas keert de zwelling nu na 3 operaties nogsteeds terug.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:15

Jeetje :oo

Ik denk dat er al genoeg is gezegd over de foto die Jester heeft geplaatst :)
En de reden dat de foto’s in spoilers gaan, is voor bokkers die mee willen lezen, maar geen foto’s willen zien :') Heb in het luguber topic zo vaak onnodige discussies gelezen over het spoiler gedoe, zonde van het topic.

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:29

Na het lezen van dit topic spijt dat ik geen foto heb van mijn klapper.
Is heel lang terug maar soms nog last van. Het was 3 dagen voor de zomer vakantie en ik was op de buurpony aan het rijden tot er iets knapte en beestje met macht 6 door het land ging. Was net als nu lang droog dus het land kneppel hard. Ik ben er afgevallen en mijn arm was goed kapot! Die stond bijna haaks op mijn arm... Na 4 weken gips stond het weer scheef en zijn er pas pennen in gegaan(nadat moeders uit haar dak ging want ziekenhuis zelf dacht dat het nog wel bij trok), die er na 8 weken zonder verdoving werden uitgehaald. Ik was zo een 9 jaar oud :+
Het ziekenhuis waar ik heen ging had als bij naam de hel, en toen begrepen we precies waarom!

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:54

Oh jeetje Boedha! Heftig! Volgens mij heb ik dat ook bij mijn bovenbeen (maar dan een stuk kleiner en ging niet ontsteken). Althans, de fysio had het er toen over dat er wat losgeraakt was tussen huid en weefsel oid. Heb nu permanent een bult met daaromheen een 'deuk' op mijn bovenbeen :)) . Gelukkig maar zo'n cm of 5 in omtrek.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:01

IMANDRA schreef:
Oh jeetje Boedha! Heftig! Volgens mij heb ik dat ook bij mijn bovenbeen (maar dan een stuk kleiner en ging niet ontsteken). Althans, de fysio had het er toen over dat er wat losgeraakt was tussen huid en weefsel oid. Heb nu permanent een bult met daaromheen een 'deuk' op mijn bovenbeen :)) . Gelukkig maar zo'n cm of 5 in omtrek.

Ik heb het op mijn bovenarm, vlak boven de elleboog, beet van een hengst geweest. Ik kan het zo beetpakken, voel dat een opening zit onderhuids. Het kon geopereerd worden, maar ik ben niet zo'n held. Je ziet het als je het weet, het is dikker dan de andere arm.

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:23

tirzasarah10 schreef:
Na het lezen van dit topic spijt dat ik geen foto heb van mijn klapper.
Is heel lang terug maar soms nog last van. Het was 3 dagen voor de zomer vakantie en ik was op de buurpony aan het rijden tot er iets knapte en beestje met macht 6 door het land ging. Was net als nu lang droog dus het land kneppel hard. Ik ben er afgevallen en mijn arm was goed kapot! Die stond bijna haaks op mijn arm... Na 4 weken gips stond het weer scheef en zijn er pas pennen in gegaan(nadat moeders uit haar dak ging want ziekenhuis zelf dacht dat het nog wel bij trok), die er na 8 weken zonder verdoving werden uitgehaald. Ik was zo een 9 jaar oud :+
Het ziekenhuis waar ik heen ging had als bij naam de hel, en toen begrepen we precies waarom!


Dat moet Zaandam zijn. :D


De spoilers zijn wel leuk toch, extra spannend! :D

Mijn splinter is eruit! *\o/*
Heb nog zitten pulken maar kreeg hem niet te pakken, vanavond zat er inmiddels wel wat vocht bij, ik drukte hard op mijn nagel en de splinter schoot zo naar voren. +:)+

Boedha, enorm zeg en klote dat het nog steeds niet goed is.

7249787 heb je met messen gespeeld? :oo