Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:02

Kaulitz schreef:
Vriend had zijn vinger zwaar bewerkt met metaalbewerking, hing uiteindelijk nog aan een half doorgescheurde pees vast. 2 uur op de OK gelegen maar de top zit er weer aan vast!

Spoiler:
[ [url=m/W3IEmd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oKhrhe.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk he die metaalbewerking. :') mijn vriend is vrezer en ik heb er ook gewerkt allebei altijd de gekste wonden.
Ronde schijf van staal moest ik vastzetten in klem en die draaide dwars door mijn hand. Alle splinters zaten erin. :=
En mijn vriend met ontbraammes hele hand open gehaald toen die knapte. is nog wel ergens een foto van.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:24

Mars schreef:
Oh dit topic <3
Ik vind wonden dus ook super interessant! Herinnert iemand zich nog topic van de bokster die zeer ernstig was gebeten door haar paard en volgens mij ook meegesleurd door hem? Het was geloof ik een fjord/haf dat was een van de meest bizarre bijtwonden door eeen paard die ik ooit gezien had.

Moonfish: heftig joh! Kan hij de arm wel weer goed gebruiken nu?


Oh en of ik me die nog herinner. Wat een bizarre wond was dat zeg! :oo

Anoniem

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:28

Mijn oude pensionhouder heeft een borst minder. Afgebeten door zijn hengst (vlaams paard)

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:37

Humpiedumpie schreef:
Ik volg dit topic in stilte (en durf de helft van de fotos niet aan te klikken. Maar toch heeft het aantrekkingskracht :+ ).
Maarem ik wilde even in gaan op de kruik; je mag nooit kokend heet water in een kruik doen ivm ontploffingsgevaar.. waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat hebt gedaan. Maar gewoon meer als waarschuwing voor mensen die dit nog niet wisten..


Sterker nog, de brandwondenstichting raad aan om alleen heet water uit de kraan te gebruiken.

Maar goed, dat wist ik toen nog niet. Wij gebruikte al jaren kruiken met water dat gekookt was, maar al even stond af te koelen. Toch nog flink te heet. Helaas weten nog steeds erg weinig mensen dit, dus ik vertel ook graag mijn verhaal ter waarschuwing.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:54

Suliko schreef:
Humpiedumpie schreef:
Ik volg dit topic in stilte (en durf de helft van de fotos niet aan te klikken. Maar toch heeft het aantrekkingskracht :+ ).
Maarem ik wilde even in gaan op de kruik; je mag nooit kokend heet water in een kruik doen ivm ontploffingsgevaar.. waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat hebt gedaan. Maar gewoon meer als waarschuwing voor mensen die dit nog niet wisten..


Sterker nog, de brandwondenstichting raad aan om alleen heet water uit de kraan te gebruiken.

Maar goed, dat wist ik toen nog niet. Wij gebruikte al jaren kruiken met water dat gekookt was, maar al even stond af te koelen. Toch nog flink te heet. Helaas weten nog steeds erg weinig mensen dit, dus ik vertel ook graag mijn verhaal ter waarschuwing.




Er staat nu ook een waarschuwing in de kruiken zelf dat je er geen gekookt water in mag doen, vermoedelijk door gebeurtenissen zoals bij jullie..

Maar ontzettend pijnlijk zeg, fijn dat het nu wel goed genezen is

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:27

Oooh dit topic! En of ik dit heel de dag ga volgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34675
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:41

Die foto's van mij uit het blauwe plekken topic kunnen hier ook, was een mooie combi van blauw (en dik) met 2 schaafwonden. Heb er 2 behoorlijke littekens op mijn knie aan over gehouden omdat de schaafwonden heel lang noodgedwongen onder een drukverband moesten. Val van een paard waarbij ik op mijn rechteronderbeen/knie landde terwijl de rest van mijn lichaam nog door schoot naar voren. Vond mijn knie niet tof :+

Afbeelding

En na een nachtje slapen (toen toch maar even naar de dokter gegaan):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SusanH op 18-05-20 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1
Berichten: 4558
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:52

Iris82 schreef:
Mars schreef:
Oh dit topic <3
Ik vind wonden dus ook super interessant! Herinnert iemand zich nog topic van de bokster die zeer ernstig was gebeten door haar paard en volgens mij ook meegesleurd door hem? Het was geloof ik een fjord/haf dat was een van de meest bizarre bijtwonden door eeen paard die ik ooit gezien had.

Moonfish: heftig joh! Kan hij de arm wel weer goed gebruiken nu?


Oh en of ik me die nog herinner. Wat een bizarre wond was dat zeg! :oo


Dat was Rubis de fjorden hengst
[RIJ-ITP] 2011, was verschrikkelijk!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:55

We mochten er geen foto van maken, maar mijn man heeft zijn haakse slijper in zijn kin geparkeerd. Hij was met de slijper in een stuk verroest ijzer (oude auto) aan het slijpen en toen sloeg de slijper vast. door de kracht sloeg dat ding terug , in zijn kin. net boven zijn kin en net onder zijn lip zo door de huid heen tot op het tandvlees. Hup naar de eerste hulp waar ze vonden dat het geen haast had en hij daar een uur mocht wachten. Zegt de arts: oh dit ziet er toch wel naar uit. Vervolgens moest het gehecht worden, binnen en buitenkant. Hij had een soort brievenbus in zijn kin ( kinderen nog jong enzo). En hun maar lachen en grapjes maken. Manlief heeft er echt bij gezeten als een boer met kiespijn.

Hij was beroepsbrandweerman. Op een avond hadden ze een slaapkamerbrand met een flash-over. Door de kracht woei de beschermdoek van zijn helm op: gevolg: 2 verbrande oorschelpen. Belt tie savonds laat op: niet schrikken, maar ik kom zo in huis ( fijn, zo'n mededeling, hart zit in je keel), zit nu nog in het ziekenhuis. Is niks aan de hand hoor, valt wel mee. Het viel bij hem gelukkig mee. De collega die voor hem stond en de brandslang vast had , had (ondanks de handschoenen) 2 verbrande handen.
Dit was ook ver voor het mobiele-telefoon-foto's, dus ook hier zijn geen foto's van.

Hij is een behoorlijke doe-het-zelver, dus ook gekke verwondingen. Een beitel of zo die uitschoot: hup in zijn duim. Boel bloed, fikse snee. Hij naar de huisarts en vervolgens gaat hij daarvan zijn stokje.

Met de hond naar de dierenarts. Hond (collie-reu) was absoluut geen fan van de dierenarts en vervolgens hing hij bij mijn man in de arm omdat hij getemperatuurd moest worden. Hij had een paar aardige gaten in zijn arm van de hoektanden.

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:01

Is er toevallig ook een "deel je röntgenfoto's" topic met pareltjes van breuken? :')

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:01

lovecappie schreef:
Is er toevallig ook een "deel je röntgenfoto's" topic met pareltjes van breuken? :')


Ja

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:05

Link? :Y)

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:05

Oh wat een fantastisch topic <3 als Verpleegkundige hou ik hier van.

Ik ben zelf ook een gigantische kluns die onder de littekens zit, maar heb nooit foto's.. -O-

Edit: ik heb er wel 1. Vind de foto zelf wel meevallen, deze lijkt veel minder erg dan dat het was.
Met mijn enkel vastgezeten in een longeerlijn terwijl paard aan de kletter ging. Brand-/schaafwond. Heb er nog steeds een flink litteken van
Spoiler:
Afbeelding

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:12

xPabloBokt schreef:
Link? :Y)


Haha precies! Heb de zoekbalk geprobeerd maar zie zo snel niks.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18003
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:16


Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:17

lovecappie schreef:
xPabloBokt schreef:
Link? :Y)


Haha precies! Heb de zoekbalk geprobeerd maar zie zo snel niks.



Ik vind hem zo snel ook niet terug.

Was een topic met röntgenfoto's (en soms mri/scintigrafie beelden) waarin je eerst kon gokken wat er te zien was, en de poster na een paar dagen de medische diagnose gaf.

Zowel foto's van dieren als mensen kwamen daar voorbij.

Maar ik vind het topic niet terug helaas.

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:18

Edit, link inmiddels geplaatst zie ik! Top.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:21

Wij hebben een ruime garage achter het huis met een zolder (volgestopt met auto-onderdelen). Om op de zolder te komen moet je een vlizotrap op. Mijn man zei altijd tegen de kinderen: denk erom, als je op de zolder bent, pas op dat je niet mis stapt. Hou in de gaten waar het trapgat zit. Prima. Tot op een dag hij het zelf vergat en niet uitkeek en vervolgens dor het gat naar beneden dondert. Daaronder stond een auto waar hij mee bezig was. Hij zat onder de blauwe plekken, hele rug geschaafd en ruim een week heel veel spierpijn. Ook hier zijn helaas geen foto's van.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18003
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:23

Femke_Tweety schreef:
Edit, link inmiddels geplaatst zie ik! Top.

Wel in ruil voor meer foto's uiteraard, hè :))

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:34

T3mptati0n schreef:
Ik hou nu al van dit topic <3!

Ik heb voor een paar jaar geleden met mijn rechter wijsvinger in de snijmachine gezeten.. tot het middelste kootje bijna dwars doormidden. Bloedde als een rund en op de eerste hulp wisten ze niet zo goed hoe ze het moesten gaan oplossen :') .

Kaasschaven en mijn handen zijn ook geen vrienden. Ik koop tegenwoordig maar voorgesneden stukken kaas :D


Waarschuwing, veel bloed te zien :=

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:36

Oef, er komen flinke wonden voorbij!

Ik ben vorig jaar uitgegleden bij het uitruimen van de vaatwasser (ik had een glas ingeruimd waar nog wat water in zat dus dat lag op de laminaat vloer om de vaatwasser heen) en er stond een mes met de punt omhoog. Dat eindigde niet zo fraai. :+
De spier van mijn onderarm + zenuwen lagen bloot en had best wat hechtingen nodig. Netjes in spoiler, want die zijn niet voor de gevoelige maagjes haha. Gelukkig geen blijvende schade aan overgehouden.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:44

ah die laatste ga ik aan mijn man laten zien, hij zet altijd de messen met de punt omhoog in de vaatwasser }>

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:46

Voor iedereen die wondgenezing interessant vind :Y)
Ik was met 70 km/h van de scooter gekneiterd (shh, niet tegen de politie zeggen), met een vest én jas aan. Die waren beide nog heel, mijn elleboog niet zo :') Nadat het gaasje de eerste nacht vast zat aan mijn elleboog vaseline gazen gehaald en het daarmee laten helen.
05-05-2015:
Spoiler:
Afbeelding

06-05-2015:
Spoiler:
Afbeelding

07-05-2015:
Spoiler:
Afbeelding

13-05-2015:
Spoiler:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:49

Frummels schreef:
Oef, er komen flinke wonden voorbij!

Ik ben vorig jaar uitgegleden bij het uitruimen van de vaatwasser (ik had een glas ingeruimd waar nog wat water in zat dus dat lag op de laminaat vloer om de vaatwasser heen) en er stond een mes met de punt omhoog. Dat eindigde niet zo fraai. :+
De spier van mijn onderarm + zenuwen lagen bloot en had best wat hechtingen nodig. Netjes in spoiler, want die zijn niet voor de gevoelige maagjes haha. Gelukkig geen blijvende schade aan overgehouden.

Spoiler:
[ [url=m/B4XNOp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MIeSkY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HZsbsZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oei jeetje dat is wel heel erg ongeluk..
Ik zet dus altijd mijn messen met de scherpe kant naar beneden, precies omdat ik het zo voor me zie dat er een keer wat gebeurd aangezien ik nogal onhandig ben haha

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:51

Ooooooh dit topic! <3

@Frummels: woh das een diepe wond! Gelukkig heb ik een bestekla _O-

Ik heb er ook een paar!

Wat zou hier nu allemaal mis zijn :')
Afbeelding

Werd natuurlijk e.e.a. weggebeitelt, met als resultaat:
Spoiler:
Afbeelding


Toen het beter genezen was tijdje een mooi gat gehad:
Spoiler:
Afbeelding


En ik heb een keer m'n been gebroken omdat een ander paard me tijdens het paardrijden trapte. Stond toevallig net op de 'goede' afstand dat ik de klap ving en er ook nog eens flink wat kracht achter de trap zat :'). Dichterbij en mijn paard had de klap gekregen en verder weg en de klap was niet zo hard geweest haha. Niks bloederigs aan de buitenkant. Helaas wat foto's kwijtgeraakt want mijn voet was op een gegeven moment echt zwart door de uitstorting _O-

thanks dokter die mijn been DRAAIDE en de breuk dus verder open duwde voor deze prachtige foto
Afbeelding

En zo zag m'n been er na een dag of 2 uit :)):
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-05-20 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt