Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:30

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:38

Gefeliciteerd!!



Deze kwam ik net tegen in het Luguber topic.
Oke >;) 8)7

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:46

Ja en die vrouw ziet er ook gezond uit |o

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:49

Ja sorry maar dan ben je wel een klein beetje koekoek.. :')

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:07

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik weeg wel meerdere malen maar probeer een tendens te vinden. Die is compleet spoorloos. :')
Maar houd doorgaans de vrijdag aan als ijkpunt.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:15

Gefeliciteerd @Ipsilonka.

Ik heb mezelf vandaag twee nieuwe spijkerbroeken cadeau gedaan :D Alles wat ik heb (zelfs van heel wat jaren geleden) is te groot, of aan de grote kant. Kan dan zegmaar net één dag als hij in de was is geweest :P

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:19

Gefeliciteerd!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:22

Gefeliciteerd!

Hier is het pasta geworden met ui, knoflook, puntpaprika, courgette, oesterzwammen, roomkaas en kaas. :9

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 06:47

Ik mag voor vanavond weer zelf wat bedenken, vind ik toch leuker dan Hellofresh. Het wordt lamsworstjes met een couscous salade denk ik.

Weegschaal weer exact hetzelfde als vorige week, met nog weer meer spieren en minder vet. Ik moet echt eens stoppen met me schuldig voelen als ik wat meer eet als mijn lijf daarom vraagt, is blijkbaar gewoon nodig. Vanaf donderdag 10 dagen vakantie zonder weegschaal en kcal tellen :)

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:09

Na een week hardlooprust na m'n challenge, heb ik vandaag voor het eerst weer een rondje gedaan. Idee was rustig aan doen. Tsja, blijkbaar ben ik daar niet zo goed meer in :') :Y) nu lekker met de beentjes omhoog op de bank. Prima besteding van de avond.

Fijn @Gaucho dat de weegschaal gelijk blijft, maar de samenstelling wel verandert :) volgens mij pak je het op een hele goede manier aan...

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:28

Wauw dat filmpje Claudia...wat heftig!
@ Ipsilonka, heb je een fijne verjaardag gehad?
Mooie foto weer Gaucho! En wat een heerlijk vooruitzicht die vakantie zonder weegschaal! Zo te lezen heb je alles goed onder controle!
Hier gaat t nog steeds wisselend, ik heb het zo druk met werk dat ik van de spanning meer eet dan goed is en ‘s avonds weinig puf heb om wat te doen... Ik schaam me zowat als ik lees hoe actief sommige sporten en hoe goed ze met eten bezig zijn en ik dan amper de discipline kan opbrengen om niet in 1 x die zak chips op te eten. :o Als ik het druk heb wil ik eten...veeel... :Y)
Weegschaal was ook duidelijk, moet dus echt weer de rem op t eten en gas op de beweging zetten. Heb gister qua eten wel een goede dag gehad maar was te moe om nog iets te doen behalve van en naar t station fietsen en stalklusjes. Vandaag paard gereden, maar wel wat gesnoept...tja... :+

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:35

Hier hetzelfde hoor pallatin. Durf daarom bijna niet mee te praten :x
Ik weet hoe het allemaal werkt, maar het lukt niet om in de praktijk te brengen en om er extra energie voor op te brengen :=

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 23:07

Hier hetzelfde Pallatin en N_B_B!!

Qua beweging wonen wij ook rúk want vanuit waar ik woon, kan je maar 1 stuk veilig lopen en dat is 2 km heen en dezelfde 2 km terug langs een 80 km weg.. Ben je 40 min mee zoet maar is niet te doen zo saai |(
Ergens een beetje fatsoenlijk een rondje wandelen zit je of 10 min in de auto maar betaal je €5 voor parkeren of je bent minimaal 15 autominuten onderweg.
Fiets heb ik hier niet want levensgevaarlijk.
En voor de thuis workouts krijg ik écht de motivatie ook niet aan.

Dus modderen we maar een soort van door :roll:

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 23:11

@sodera
Ik stap ook gewoon de auto in om elders met de honden te lopen. Ene keer 10 minuten rit, andere keer 20 min :)

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 06:58

Met name de 'als ik heb het druk heb ga ik eten' is voor mij heel herkenbaar. Betrap ik mezelf nog wel eens op, met een hele drukke baan en het afgelopen jaar ook privé wat heftige zaken. Anderhalf jaar geleden was ik wellicht zelfs hard op weg naar een burnout.

Ik heb heel bewust de keus gemaakt om eerst aan mezelf en mijn eigen gezondheid te denken. Wellicht ouder en wijzer geworden, of toch 'die knop om'. Dat is zeker niet makkelijk en gaat in kleine stapjes. In plaats van door te werken tijdens de lunch neem ik nu bijvoorbeeld de tijd om gezond te lunchen en te wandelen. Uiteindelijk heb ik nu veel meer energie en ben veel productiever, met meer rust in mijn hoofd.

Wees vooral niet bezwaard om te delen waar je tegenaan loopt, ik denk dat we allemaal vaak dat soort dingen hebben. Ik kan nog steeds niet goed met mate eten als iemand een bak chips / chocolade / snoep voor mijn neus neerzet :o Daar vergaat de wereld niet van, gewoon weer door.

Focus vooral op wat wel kan en bij jou past, en waarom je dit wil. En niet op het negatieve 'ik kan dit niet / mij lukt dat niet ....) Afvallen zonder extra beweging wordt ook gewoon door heel veel mensen gedaan. Beweging geeft mij veel energie, ik voel me er fitter door en vind het heerlijk om buiten te zijn, dus ik loop veel hard. Roosch heeft een Foxy, dat past in haar situatie beter. Als je dus echt wil bewegen, vind iets wat bij jou en in jouw situatie past. Ga 3x per week kickboksen, stap in de auto voor die wandeling etc.

Dit wordt zo wel een erg preek verhaal :o Maar zeker positief bedoeld. Nu van mijn preekstoel af. Zo nog een rondje hardlopen voordat ik de hele dag een workshop zuurdesembrood bakken ga doen. Met lunch en broden mee :') Ga dus vooraf maar vast wat compenseren. Wel echt heel veel zin in.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:54

Veel plezier vandaag @Gaucho!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:52

Mooi verwoord Gaucho! En veel plezier :D

Hier gaat het opzich prima. Boulderen buiten weer opgepakt. Merk wel dat ik een stuk minder lenig ben geworden, zelfde als minder conditie en kracht :') . Maar lekker oppakken en proberen 3x in dr week te gaan (wel afhankelijk van het weer).
Eten gaat opzich goed. Gisteren pizza gehad en dat was echt heerlijk weer een keer.

Vandaag lekker langs de pony’s en daar even kijken wat het weer doet. Hoop op een lekker buitenritje, maar ben er bang voor..

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:58

Hier gaat het ook ruk gok ik, weekend, borrels, maar I don't give a oliebol en zie na het weekend wel. :+

Wel een conclusie getrokken. HEMA rookworstchips is goddelijk.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:01

Bestaat dat legit :') ? Nooit geweten :')

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:03

Ja, ik kwam het tegen toen ik langs de HEMA rende. Gelijk oppe rem want dat wilde ik wel es proberen. :')

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:18

@ NBN en Sodera, deel ajb ook gewoon de tegenslagen hier, ik vind het iig ‘fijn’ om te lezen dat ik niet de enige ben die zo kan worstelen....
@ Gaucho, als ik thuis werk kan ik wat makkelijker van m’n werk weglopen dan op een projectlocatie (en dat is nu elke week 2 dagen het geval) en dus ook sneller even wandelen. Op locatie is het zo hectisch dat ik zo 10 uur non stop werk. Dan zit m’n hoofd echt vol en dan grijp ik eerder naar eten. Ik herken het gedrag en weet dat het een soort ‘coping’ mechanisme is. Ik ben dan mentaal zo moe dat ook ‘s nachts ik nog doormaal en ook nog slecht slaap. Ik hoop en denk dat als ik wat beter in het project kom het ook wat rustiger in m’n hoofd wordt. We gaan het zien! Heb iig vandaag weer braaf m’n buikspieroefeningen gedaan en net nog met droog weer een buitenritje gemaakt. Ga zo de keuken in om scones te bakken voor bij de high tea voor m’n mams dr Moederdag....niks zo goed voor je koppie als deeg kneden... :D

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:01

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik heb gewoon gewerkt en in de avond kwamen mijn ouders als uitverkorenen tijdens de Corona tijd, ze hebben de eerste prik gehad en ik kreeg knuffels voor mijn verjaardag, hoe lekker is dat!
Ik lees echt met veel respect voor iedereen hier mee. Is een soort gedachte gevecht met mezelf. Want wanneer is het genoeg, ik dacht altijd dat ik het mezelf nooit zou toestaan om zwaarder te zijn als 100 kg. Maar zit er al een tijd een paar kilootjes overheen. Ben zo zoekende en voel me dan ook wel een slappe bollie :+

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:31

Wat vervelend @Ipsilonka dat je momenteel een beetje de weg kwijt bent... Helaas zul je zelf die knop om moeten zetten. Dat kan niemand anders voor je doen.

Wat bij mij werkte was kleine stappen nemen, kleine doelen stellen. Dus niet je gehele eten volledig omgooien, maar eerst eens te focussen op gezonder maken van bijvoorbeeld ontbijt. Of lunch, of avondeten. Maar niet én én én... Ook jij kunt het! +:)+

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:57

Het topic heet ook Veel moeten afvallen he.
Ik proef nu een beetje een verschuiving naar vooral de succesverhalen van mensen die hun streefgewicht hebben bereikt of daar net meer zo ver vanaf zitten. En die verhalen zijn mooi en kunnen motiverend werken. Maar het topic is juist voor mensen die heel veel moeten afvallen en ik zou het jammer vinden wanneer deze nu juist afhaken vanwege de succesverhalen.
Juist de tegenslagen de strijd en het meeleven zijn zo belangrijk in dit topic. Dus laat je vooral horen.
Je bent niet de enige daarom bestaat dit topic juist.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:50

justkid schreef:
Het topic heet ook Veel moeten afvallen he.
Ik proef nu een beetje een verschuiving naar vooral de succesverhalen van mensen die hun streefgewicht hebben bereikt of daar net meer zo ver vanaf zitten. En die verhalen zijn mooi en kunnen motiverend werken. Maar het topic is juist voor mensen die heel veel moeten afvallen en ik zou het jammer vinden wanneer deze nu juist afhaken vanwege de succesverhalen.
Juist de tegenslagen de strijd en het meeleven zijn zo belangrijk in dit topic. Dus laat je vooral horen.
Je bent niet de enige daarom bestaat dit topic juist.


Eens, mooi topic dit. Van beide kanten. Ik hoop dat iedereen hier steun blijft vinden, ook als het minder goed gaat. En dat de succesverhalen een mooie aanvulling zijn, het bewijs dat iedereen het kan, al is de weg soms lang en met veel ups en downs.