Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:45

Maar serieus he
Dan lees ik negerzoen haar post en dan denk ik toch dat we als maatschappij ook gewoon de weg kwijt zijn
12 jaar en dan al langs dietisten etc , dan word je relatie met je lijf en eten al heel erg jong scheef gezet door vaak de omgeving
Terwijl je zeker op die leeftijd daar eigenlijk niet op die manier met je lijf bezig hoort te zijn, je gaat puberen, een levensfase met ontzettend veel onzekerheden en veranderingen

Maar dat is iets wat ik bij mezelf ook zie
Ik ben altijd stevig geweest, combineer dat met het gevoel hebben dat je te veel bent, in veel situaties er niet bij past/hoort , van kleins af ook opmerkingen krijgen over je lijf (terwijl je op dat moment volledig afhankelijk bent van wat je krijgt en je aangeleerd word ) emo eten als voorbeeld krijgen
En dan ben je inmiddels 41 en is de relatie met voedsel en je lijf nog steeds een issue

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:28

Sonja_vR schreef:
Maar serieus he
Dan lees ik negerzoen haar post en dan denk ik toch dat we als maatschappij ook gewoon de weg kwijt zijn
12 jaar en dan al langs dietisten etc , dan word je relatie met je lijf en eten al heel erg jong scheef gezet door vaak de omgeving
Terwijl je zeker op die leeftijd daar eigenlijk niet op die manier met je lijf bezig hoort te zijn, je gaat puberen, een levensfase met ontzettend veel onzekerheden en veranderingen

Maar dat is iets wat ik bij mezelf ook zie
Ik ben altijd stevig geweest, combineer dat met het gevoel hebben dat je te veel bent, in veel situaties er niet bij past/hoort , van kleins af ook opmerkingen krijgen over je lijf (terwijl je op dat moment volledig afhankelijk bent van wat je krijgt en je aangeleerd word ) emo eten als voorbeeld krijgen
En dan ben je inmiddels 41 en is de relatie met voedsel en je lijf nog steeds een issue


Heel herkenbaar dit :j ik ben ook altijd te zwaar geweest. Gelukkig heb ik mijn lengte mee en ben ik niet echt dik nu, maar ik zou wel minder vet willen. Als ik toen over voeding wist wat ik nu weet had ik het heel anders aangepakt. In die tijd at ik minder dan mijn lichaam vroeg 'omdat ik maar zoveel mocht' en kreeg daardoor enorme uit de hand gelopen vreetbuien. Ik groeide in 3 jaar 25cm dus eigenlijk had mijn lichaam gewoon die extra en gezonde bammetjes nodig.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:55

Ook herkenbaar...ik was op m’n 12e al bijna 1.80 lang en had dus al jong een heel ander lijf dan klasgenootjes, ik vond mezelf altijd dikker dan de rest terwijl ik als ik terugkijk echt een spriet was, maar heull lang dus ook wat breder....m’n zelfbeeld werd pas beter toen ik een relatie kreeg eigenlijk en ook sauna bezoek hielp: daar zag ik allerlei lijven en allemaal prachtig...als jonge meid zie je op tv en in de boekjes alleen maar perfecte lijven, dan denk je dat dat de norm is...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:59

Negerzoen, ik ben ook vrij lang(1,79)
Dat smeert het idd wel lekker uit:+ mensen denken vaak ook dat ik minder zwaar ben dan dat ik daadwerkelijk ben .

Mijn moeder gaat net de 1,60 over , dat geeft een heel ander beeld idd

En idd zonde dat jij indertijd op rantsoen werd gezet terwijl je gewoon nodig haf waar je lijf om vroeg ...
ik ben er ooit ook wel eens boos om geweest hoor, soms nog wel een momentje zelfs
Het had zoveel makkelijker en beter geweest als ik andere manieren van omgaan met had geleerd
Maar helaas, tis niet anders
En mijn moeder deed wat ze dacht dat goed was met de kennis en kunde die ze op dat moment bezat
Maar dat geeft mij wel een motivatie puntje wat ik echt regelmatig voor me haal
En dat is heel banketstaaf gezegd dat ik haar voorbeeld absoluut niet wil volgen
Ze is nog geen 65 en komt amper uit de voeten door slijtage in de knieen en heupen, zenuwpijn door de diabetes mellitus en is nog steeds veel te zwaar
Ik wil het niet , dus moet ik dan toch echt even door gaan zetten en dan ook wel duurzaam wat ook betekend dat ik nu alles afweeg en meet
Mijn honger signalen en vol signalen zijn zo ontzettend screwed up
Dat ik gewoon niet kan vertrouwen op mijn lijf op dat vlak

En er moet gewoon 10kg vanaf voor ik weer op mijn paard mag van mezelf


Pallatin, mijn lengte maakte me ook opvallender idd , ik stak sowieso boven alle meiden uit
En als je eigenlijk helemaal niet graag gezien word
Voel je je echt groot idd , trekt de realiteit best scheef soms

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:00

Ik vind het inderdaad ook altijd mooi om te zien dat er zoveel verschil in lijven zit bij hetzelfde gewicht.

Gisteren een lekkere run door de polder gedaan. Echt eventjes genieten van de omgeving, de rust, de uitzichten en weer eens een andere omgeving. En dat op slechts 10 minuutjes rijden met de auto :D Verder het weekend gewoon lekker bezig geweest, veel gewandeld met de kleine man en redelijk netjes gegeten... Probeer nu een beetje te stabiliseren op gewicht, dus ben een beetje zoekende. Voor nu gaat het goed. Schommelt een beetje, dus even aankijken hoe het zich ontwikkelt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:38

Maar
Vandaag gewogen en 2,2 kg er af sinds de week er voor
Dat is echt wel een flink stuk vochthuishouding
Maar voor een week gezond en regelmatig eten ben ik er stikblij mee :j
Nu gewoon lekker doorzetten/volhouden , gelukkig ook genoeg te doen van de week bovenop het normale
naast mijn eigen paard , vandaag t/m donderdag twee van anderen er bij om te doen en zoals gewoonlijk vanavond en donderdag avond voeren op stal
Dus veeg de gang wel een keer extra
Dan kom ik weer leuk aan de beweging zo

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:15

hier net een meting gehad bij de sportschool: bloeddruk is perfect, bmi nog wat te hoog. hoe ik t deed: ik houd me aan eetschema van de ene coach en loop veel. vers koken een mn zusje brengt eten mee. verder geen cola meer

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:38

@Sonja, er af is eraf!

@Musli, klinkt als een actief weekend, lekker bezig *\o/*

@Sonja & Pallatin, lang zeg!

@Miekje, fijn dat je het zo kan meten. En je weet waar je aan kan beginnen!

Ik ben dus klein (1.60) en werd laatst een ‘lekker propje’ genoemd... en bedankt hè >;) .

Hier weer even de broekriem aantrekken (oké, eigenlijk moest ie een gat losser :+), en mezelf een schop geven. Net ruim 6 km gewandeld met een vriendin en even het eten goed in de gaten houden. Hoe aantrekkelijk ook, even geen broodjes meebestellen op het werk, sowieso even geen eten bestellen :+ en wat meer bewegen tussendoor.

Nu nog vasthouden :') . Heb eind augustus een bruiloft en ik wil me nu toch wel echt een keer lekker voelen in een jurkje..

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:40

Oh! Ik was jullie kwijt! :oo

Ik ben liever kilo's kwijt dan jullie..

De sportscholen mogen weer open! Ik had een oepsje gemaakt met mijn sportschoolabonnement en die gaat dus volgende week pas in. Komt goed hoop ik. Goede nieuws is: ik weet het nu vrij stabiel te houden. Het stomme nieuws is. Die 9 kg resterend gaan er niet vanzelf af. Flauw. :7

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:45

Jaa *\o/* . Daar ben ik zo blij mee! Zeker omdat het weer poep is heb ik wel wat klim sessies af moeten zeggen..

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:23

Hier op het moment wel veel eten :') Maar gemiddeld wandelen we meer dan 20 kilometer per dag, dus we verbranden ook flink.

Hier gaat het sportschool abonnement bewust volgende week in, na de vakantie. Zal nog even een afspraak maken voor een intake, heb er wel zin in. Zo eens even lesrooster bekijken.

Klein buitje zo hier, daarna wandelen, vanmiddag rijden op Ijslanders (dat kan met wat minder kilo's *\o/*). Qua eten een klein beetje balans na een enorme hightea gisteren.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:16

Klinkt als een heerlijke vakantie!

En 20 km per dag is veel zeg!

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:50

Ja we zijn lekker actief :') Afgelopen vrijdag 15 km wadlopen in 4,5 uur, daar heb ik echt nu nog spierpijn van, dat was echt heel zwaar. Vandaag een relatief rustig dagje, 10 km wandelen en paardrijden dus.

Maar zo zag onze high tea er gisteren uit, dus we hebben het avondeten maar overgeslagen :')

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:55

Ook dat is balans @Gaucho. Geniet van jullie vakantie.
En vooral ook van het paardrijden vanmiddag <3

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:59


Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:24

Lekker gaucho! Zowel de ijscorit als je high tea!

Hier ook een klein dik propje. Ben maar 1,58. :+ werkt ook niet mee. Ben wel van ruim 95 kg inmiddels afgeslankt naar 81,7. Dus al best tevreden. Ben nu verhuisd en wil weer gaan sporten in de sportschool ook. Mijn broer werkt bij een sportschool met Milton Cirkel. Die gaat nu kijken of ik korting kan krijgen _O-

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:27

Goed bezig al zeg!

Hier een hele goede dag gehad :D !
Niet gesnoept, netjes gegeten en 45 minuten gewandeld (keer een half uur en een kwartiertje naar huis vanuit de trein) en ruim 2 uur flink geboulderd. Twijfelde of ik mee ging, was wat moe. Maar zo blij dat ik ben gegaan!

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:14

Dat herken ik onwijs @Es_ther. Geen zin hebben, moe zijn, maar uiteindelijk heel blij zijn dat je toch gegaan bent. Ik heb dat vaak met fietsen. Als je na een dag werken nog moet omkleden en dan op de fiets en blegh. Maar als ik dan eenmaal bezig ben en terug kom <3 dit was uiteindelijk gisteravond...

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:16

Oh wauw, heel mooi!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:49

Lekker dat je toch bent gegaan Esther! _/-\o_ *\o/*

En prachtig dat bloemenveld <3


Hier dus sportschoolabbo afgenomen..broer heeft geregeld helft van de inschrijfkosten, 10tje korting per maand en gaat in op 1-6 maar mag nu al sporten. Stond vanmorgen om 7.15 dus in de sportschool om dood te gaan. Ze hebben daar een Milon Cirkel, best intensief.


Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:52

Goed bezig Detroit :D korting is ook mooi meegenomen!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:29

Die korting is je van harte gegund. Als je mij je mooie hond gunt? O:)

Mijn abonnement gaat volgende week in en ik kan al heel makkelijk een afspraak plannen! Een week vooruit, dus dat is ideaal. De eerste steen is gelegd. Die laatste 10 kg moeten en zullen eraan gaan. :7

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:56

Ik heb afgelopen dagen trouw meegelezen, en elke keer dacht ik , ik moet straks even reageren..
Niet gelukt :')

Ik heb in ieder geval een euforie gemerkt hier haha.
De sportscholen weer open!

Het ontbreekt mij gewoon echt aan de tijd om dat er nog bij te doen, ik wil wel proberen om straks 1 of 2x per week naar het zwembad te gaan.

Ik ben vorige week ziek geweest, en kreeg er nog een pret pakket aan Prednison en AB bij.
Die prednison was een stevige voor mij dit keer, ik was eind van de week gelukkig maar 400 gram bij gekomen.
En vanmorgen op de weegschaal vierde ik een feestje, want ik ben nu gelukkig mn vocht kwijt, en nog een beetje extra *\%/*

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:00

Oh Prednison, killing! Toen ik dat had kreeg ik er antibiotica bij en die combi zorgde voor vreetkicks. :')

Goed gedaan!!

Ik heb wat meer ruimte in m'n hoofd en dus ook wat meer tijd voor sport. Ideale is dat zwemmen ook een optie is via dit abonnement dus ik wil eigenlijk twee keer per week gaan sporten en een keer zwemmen als het even kan.

Dat was de theorie. Nu de praktijk nog. :))

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:03

Ik ben wel jaloers op jullie sportscholen open.. dat duurt hier nog wel even en die zijn hier allemaal niet zo hip als in NL vind ik..

Wel eindelijk voor een soort van acceptabele prijs een Foxy gevonden, die komt vanmiddag....
Zoals gewoonlijk was de keuze hier op dat eiland niet reuze en de prijs ook weer lekker :roll:
Maar het is gelukt!