Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:08

Lekker bezig Detroit! Mag ik soms je hond lenen om mee te wandelen :D ?

Ah balen zeg Sodera! Hoe gaat het daar met Corona en de maatregelen?

Ik heb spierpijn in m’n kont :') .

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:14

Oh een nieuwe Foxy in het topic!! Tof!

Ben benieuwd!!

Zal de mijne ook even aanslingeren vanmiddag voordat ze me niet meer herkent.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:43

Roosch schreef:
Die korting is je van harte gegund. Als je mij je mooie hond gunt? O:)

Mijn abonnement gaat volgende week in en ik kan al heel makkelijk een afspraak plannen! Een week vooruit, dus dat is ideaal. De eerste steen is gelegd. Die laatste 10 kg moeten en zullen eraan gaan. :7

Je mag hem met dit pokkeweer wel uitlaten oke :')

En ook lekker naar de sportschool jij volgende week *\o/* U can do it!

@Esther, we kunnen wel keer samen wandelen. Met hond. Arnhem is nog wel bereisbaar!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:49

Hi Ladies, wat een leuke foto’s! Van een leuke buitenrit met IJslanders, sportoutfit met idd leuke hond ernaast en bollenvelden. Bikkel hoor Esther dat je nog lekker bent gaan klimmen terwijl je ff geen fut had eigenlijk.
Hier gister eindelijk echt een goede dag gehad met zowel goed eten en nagenoeg niet snoepen als veel beweging. Nu ik meer op locatie zit is er ook meer verleiding van lekkers en omdat ik nu al 06.30 op de fiets naar t station zit heb ik gewoon eerder honger. Maar dus heen en weer gefietst en met lunch en na t eten stuk gewandeld. Goed bezig dus, hopelijk snel meer van dit soort dagen :D

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:50

Ik heb een jasje gezien (wedstrijd) die ik heeeeeeel graag aan wil kunnen rond oktober. Dus elke keer als ik denk, hongerrrr dan roept mijn brein meteen DENK AAN DAT JASJE!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:24

Vroeg Pallatin! Maar wel lekker, even fietsen.

@detroit, leuk :D ! Genoeg leuke wandelingen hier.

@ivy, goed doel zeg! Welk jasje is het?

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:40

Negerzoen schreef:
Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik loop sinds november maandelijks bij een diëtiste. Ze heeft een plan opgesteld qua voeding waar ik me qua producten in kan vinden. Ik loop daar nu een half jaar en ik val maar niet af.. sterker nog, ik dij langzaamaan alleen maar meer uit. Ik ben daarheen gegaan omdat ik afgelopen najaar ineens aankwam, nadat ik nadat ik 10kg was afgevallen al 3 jaar mijn gewicht gelijk wist te houden en ik niks veranderd had. Ik mag op rustdagen 1700 kcal eten (max 100 gram khd en min 80gram eiwit) en op sportdagen 1900 kcal (100 - 150 gram khd en min 100gram eiwit). Sportbudget is bepaald adhv welke sport ik doe en wat ik daarmee verbrand. Logischerwijs zou ik denken dat ik minder zou gaan moeten eten nu ik niet afval, maar volgens de diëtiste kan ik niet lager omdat ik dan te weinig ga eten . Mijn bloedwaarden (inc schildklier) zijn verder goed. Wat zouden jullie me op dit moment adviseren? Ik weet even niet goed wat te doen.. ik word inmiddels erg ongelukkig van de spiegel :(


Volgens alle theorieën die ik ken, zit je diëtiste nog te hoog met die aantal kcal per dag...
Ik ben 20kg afgevallen met gebruik van 'tdeecalculator.net' en ik weet je leeftijd niet, maar jouw TDEE op 25 jarige leeftijd zou 2060kcal zijn. (Daar zit geen sport bij in). De vuistregel is dat om 0.5kg per week af te vallen, je 500kcal per dag van je TDEE af moet halen. Daar zit jij dus al 200kcal boven en dat kan echt een hoop schelen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:52

rainbowtrash schreef:
Negerzoen schreef:
Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik loop sinds november maandelijks bij een diëtiste. Ze heeft een plan opgesteld qua voeding waar ik me qua producten in kan vinden. Ik loop daar nu een half jaar en ik val maar niet af.. sterker nog, ik dij langzaamaan alleen maar meer uit. Ik ben daarheen gegaan omdat ik afgelopen najaar ineens aankwam, nadat ik nadat ik 10kg was afgevallen al 3 jaar mijn gewicht gelijk wist te houden en ik niks veranderd had. Ik mag op rustdagen 1700 kcal eten (max 100 gram khd en min 80gram eiwit) en op sportdagen 1900 kcal (100 - 150 gram khd en min 100gram eiwit). Sportbudget is bepaald adhv welke sport ik doe en wat ik daarmee verbrand. Logischerwijs zou ik denken dat ik minder zou gaan moeten eten nu ik niet afval, maar volgens de diëtiste kan ik niet lager omdat ik dan te weinig ga eten . Mijn bloedwaarden (inc schildklier) zijn verder goed. Wat zouden jullie me op dit moment adviseren? Ik weet even niet goed wat te doen.. ik word inmiddels erg ongelukkig van de spiegel :(


Volgens alle theorieën die ik ken, zit je diëtiste nog te hoog met die aantal kcal per dag...
Ik ben 20kg afgevallen met gebruik van 'tdeecalculator.net' en ik weet je leeftijd niet, maar jouw TDEE op 25 jarige leeftijd zou 2060kcal zijn. (Daar zit geen sport bij in). De vuistregel is dat om 0.5kg per week af te vallen, je 500kcal per dag van je TDEE af moet halen. Daar zit jij dus al 200kcal boven en dat kan echt een hoop schelen.


Zij is 1.76m. Dan is 1500 kcal per dag echt heel erg weinig hoor.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:02

Heb ik met 1.74 toch wel een maand of zes gedaan hoor :o Maar alsnog zou je met 1700/1800 kcal wel af moeten vallen, hooguit wat minder snel. Ik weet niet of simpelweg minder kcal de juiste oplossing is voor Negerzoen. Even pas op de plaats of een second opinion is dan wellicht beter.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:30

FML :')
Ik heb met een vriendin afgsproken dat we samen de 2 week shred van Chloe ting gaan doen
Net dag 1 achter de rug :')

Ik wil mijn “core” een bak sterker hebben
Nou , dat gaat wel lukken ...als ik morgen nog mijn bed uit kan

(We doen het gewoon thuis en dan appen/ bellen om te klagen :)) )

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:01

Haha oeps :') .

Hier een kleine cheatdag. Bij een vriendin gegeten dus een ijsje als toetje en niet heel veel bewogen. Morgen weer boulderen, maar dan binnen *\o/* .
Hopen dat m’n spierpijn dan weg is

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:04

Nou Sonja, ik ben vast stokoud, maar voor mij is het net of je bericht in geheimtaal is getypt.....whutttt?? :+

@Negerzoen, zit er veel verschil in kcal tussen met wat je zelf at en wat nu het advies is van de diëtiste? En misschien een stomme vraag, maar je weegt neem ik aan alles af, is je keukenweegschaal wel goed gekalibreerd?

Vandaag ook een redelijk goede dag, tussen de regen door nog even naar de supermarkt gelopen om broodjes te halen voor de lunch ivm ons 18,5 jarig jubileum... :') het alternatief was lunchen in een restaurant, dus vond dit een mooie compromis. Had wel de hele dag door trek terwijl ik de hele dag op m’n krent heb zitten werken. Als avondeten de aardappel anders van project gezond en net ff op m’n paard gestapt voor een dressuurtraining, dus al met al niet ontevreden.

@ Ivypower, welk jasje heb je op het oog? Wat een leuk doel! En wat stoer dat je wedstrijden rijdt. Ik heb enorme wedstrijdvrees ondertussen en heb van de week bij een kastopruiming zelfs op het punt gestaan om m’n (ondertussen stokoude) rijjasjes weg te gooien, maar ja dat is ook zo definitief... :')

Esther, prima toch een ijsje? Dat is amper cheaten imo, ik heb net nog een schaaltje bosbessen& ananasmet een schep kwark op en 2 stukken chocola (ik kan slecht maat houden en eet zo een hele reep, dus dit is voor mij al heel wat :D En een dagje rust als je spieren zo’n optater hebben gehad is toch ook noodzakelijk?

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:17

Toch apart,
Van mijn diëtist moest ik proberen om rond de 1400 kcal te blijven.
Ik ben 1.76 lang ;)

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:14

Sonja_vR schreef:
FML :')
Ik heb met een vriendin afgsproken dat we samen de 2 week shred van Chloe ting gaan doen
Net dag 1 achter de rug :')

Ik wil mijn “core” een bak sterker hebben
Nou , dat gaat wel lukken ...als ik morgen nog mijn bed uit kan

(We doen het gewoon thuis en dan appen/ bellen om te klagen :)) )

Wel leuk om samen/en toch apart stuk te gaan op zo'n challenge. Het geeft altijd wel een bak motivatie als je je commit aan zo'n challenge. Ben benieuwd of het je ook wat resultaat geeft!

Ik ga vanavond EIN-DE-LIJK weer bokszaktrainen bij de sportschool. Mijn god, wat kijk ik daarnaar uit. Thuis trainen heb ik echt goed opgepakt en volgehouden, maar dat sociale mis ik toch wel hoor :j

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:16

Die Cloe Ting heb ik na een halve poging de brui aangegeven. "It's super easy, everybody can do it.."
Ja muts, in jouw slanke ideale wereld misschien. In mijne toch niet. :') sterkte!

De eerste fitnessapparaat staat, ook het eerste zwemuurtje ingepland. :j

Kan maar één week vooruit dus het is even passen en meten.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:16

Lekker hoor! Hier vanavond binnen boulderen, al heb ik nog wel spierpijn van dinsdag.. dus maar rustig aan doen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:17

Pallatin via youtube een challenge
Hele serie filmpjes met programma van welke op welke dag
Best pittig en ik pak wel de low impact opties voor een aantal oefeningen ivm kraakbeenloze rechter knie

Roosch
Hij is pittig maar met wat aanpassingen ga ik hem wel redden denk ik

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:30

ClaudiaHS schreef:
rainbowtrash schreef:

Volgens alle theorieën die ik ken, zit je diëtiste nog te hoog met die aantal kcal per dag...
Ik ben 20kg afgevallen met gebruik van 'tdeecalculator.net' en ik weet je leeftijd niet, maar jouw TDEE op 25 jarige leeftijd zou 2060kcal zijn. (Daar zit geen sport bij in). De vuistregel is dat om 0.5kg per week af te vallen, je 500kcal per dag van je TDEE af moet halen. Daar zit jij dus al 200kcal boven en dat kan echt een hoop schelen.


Zij is 1.76m. Dan is 1500 kcal per dag echt heel erg weinig hoor.


Ik heb gewoon 1.76 zoals zij aangegeven had ingevuld in de calculator, dan is 1500 niet te weinig hoor. Sowieso gaat dat om een combinatie gewicht/lengte, niet alleen lengte. een zwaarder persoon verbrand nou eenmaal meer energie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:48

Bij mij zou 1500 op dit moment idd veel te weinig Zijn bij een lengte van 1,79
Maar als ik op de laatste kilo’s zit
Zal ik er volgens de berekeningen idd niet ver vanaf zitten gok ik


Edit
Even opgezocht als ik nog 5kg te gaan zou hebben
Dan zou ik op 1700 zitten

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:38

Sonja_vR schreef:
Bij mij zou 1500 op dit moment idd veel te weinig Zijn bij een lengte van 1,79
Maar als ik op de laatste kilo’s zit
Zal ik er volgens de berekeningen idd niet ver vanaf zitten gok ik


Edit
Even opgezocht als ik nog 5kg te gaan zou hebben
Dan zou ik op 1700 zitten


Hoe reken je dat uit dan? Ik weet echt niet hoeveel ik nodig moet hebben

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:39


Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:48


Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:03

Ik ben gisteren toch zeker een paar 100 gram afgevallen, galblaas laten verwijderen. Al had ik voor een spectaculairder effect op de weegschaal beter ook een been kunnen laten weghalen :+

Sonja die Cloe Ting challenge heb ik ook eens gedaan, ik stierf een duizend doden! Sterkte!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:41

Ryder
Dat geeft de burger moed _O-
Vandaag lijkt het mee te vallen qua spieren
Maar goed...eens zien of dat beetje spierpijn vanavond medium of extra veel moeite op levert :=

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:23

Ryder schreef:
Ik ben gisteren toch zeker een paar 100 gram afgevallen, galblaas laten verwijderen. Al had ik voor een spectaculairder effect op de weegschaal beter ook een been kunnen laten weghalen :+

Sonja die Cloe Ting challenge heb ik ook eens gedaan, ik stierf een duizend doden! Sterkte!


hahaha je doet er ook echt alles aan om lichter te worden he...

Gaat het goed met je?