Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:11

Aaah die katten <3 Veel geluk gewenst met ze!

Fijn dat je een vriend hebt die voor je wil koken, arabella. Overwerken is inderdaad pittig. Is het een speciale periode dat het zo druk is? Of zijn jullie onderbemand?

Goed bezig Esther! Ik hoop dat de weegschaal je goed gezind was vanochtend!

Snippergroen, is het nog gelukt? Trainen is soms niet veel stappen maar wel veel kcal, dus dat is ook heel goed. Maar ik snap dat je je doen wel telkens wil halen!

Bikkel hoor Musli, 11km in de regen. Ik voel me lang niet zo gemotiveerd met dit weer. Maar na dit te lezen ga ik me toch maar aan een HIIT workout zetten in de woonkamer.

Wat een resultaat Rose_Sonny! Ideaal ook, zo’n crosstrainer.

Hoe bevalt de functie, Roos? Zelf indelen is fijn vind ik, ook het sporten overdag herken ik wel :j

Hier zei de weegschaal 82,5 wat heel prima is considering wat ik allemaal gegeten heb vorige week :+ . Toch weer wat afgevallen. Ik hoop tegen de kerst onder die 80 te komen. Moet nog erg wennen met een nieuwe baan, nieuwe studie en die hele nieuwe planning jongleren. Maar het gaat redelijk en ben weer wat gemotiveerder!

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:25

He iedereen, ik ben ook weer terug vanonder de steen.

Volg nog altijd wel, maar heb soms niet zo veel bijzonders te melden.
Ik ben inmiddels weer streng voor mezelf, had even een 'vakantie-pauze' van het lijnen en was echt heel erg niet blij met de weegschaal toen ik terug kwam van vakantie. Ik zat op het hoogste gewicht ooit denk ik. Gelukkig was na een paar dagen 'terug naar normaal' al een groot gedeelte vocht verdampt, dus nu begint het echte werk weer.

Inmiddels dus drie weken drank en snackloos. Gaat op zich goed, alleen zou ik nog meer willen bewegen (in de vakantie was dat het enige wat wel goed ging :D ). Ik zie vaak voorbijkomen dat jullie stappen tracken, dat werkt voor mij best motiverend (zag ik in de vakantie), maar bij de klusjes in tuin/stal/lopen met honden heb ik vaak geen telefoon bij. Hebben jullie tips voor een smartwatch/activity tracker?
Enige aandachtspunt: hij moet echt vrij klein zijn. Ik heb smalle polsen (he, toch nog iets wat smal is *\o/* ) er hou er niet van als ik hem echt voel zitten.

Verder iedereen sterkte met de herfstdip. Echt bewondering met hoe jullie ondanks dit weer toch zo aktief zijn!

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:31

Welkom terug @Turtelito. Heb je een fijne vakantie gehad? Want dat is natuurlijk veel belangrijker ;)
Wel fijn dat je eigenlijk redelijk snel qua leefstijl weer terug naar normaal bent gegaan.

Je zou voor het tracken kunnen kiezen voor een dunne band die alleen basisdingen vastlegt.
Zoals bijvoorbeeld een Xiaomi Miband of een Polar Loop :)

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:47

MuSLi schreef:
Welkom terug @Turtelito. Heb je een fijne vakantie gehad? Want dat is natuurlijk veel belangrijker ;)
Wel fijn dat je eigenlijk redelijk snel qua leefstijl weer terug naar normaal bent gegaan.

Je zou voor het tracken kunnen kiezen voor een dunne band die alleen basisdingen vastlegt.
Zoals bijvoorbeeld een Xiaomi Miband of een Polar Loop :)


Dank je MuSLi! De vakantie was echt heerlijk <3. Lekker naar Spanje geweest, met alles wat daarbij hoort (veel zien, maar ook veel eten/drinken en siesta's). Voor mij werkt het strenge regime altijd het beste, dat hou ik meestal wel vol. In het 'normaliseren' als het doel bereikt lijkt zit echt mijn grote valkuil.

Ik ga de trackers die je noemt eens bekijken. Kwam net ook de Garmin Lily tegen, die ga ik eens ergens bekijken denk ik, op de foto's lijkt die ook wel ok.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:58

Garmin Lily is weer totaal iets anders. Wel echt een mooi horloge.
Mooi sierlijk :)

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:07

Ik heb een hele simpele amazfit band. Bevalt mij prima.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:51

De functie bevalt tot nu toe super, bedankt voor de interesse <3
De weegschaal doet niet wat ik wil maar das even niet het belangrijkste nu. Sporten/bewegen gaat naar wens.

Ik heb een Samsung Fit 2 aangeschaft en dat bevalt eigenlijk super. Niet duur en betrouwbaar!

_Tarzan

Berichten: 11168
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:32

Goed bezig allemaal! Veel stappen gezet, afgevallen en nieuwe banen/functies, klinkt goed :D


Hier nog altijd in een dip door m'n ongeluk :\
Wilde eind van de week weer gaan sporten en sta ik gisteren opeens op en krijg echt nauwelijks lucht, sta te piepen alsof ik 3 sloffen per dag rook (en dat terwijl ik nog nooit gerookt heb..) Dus getest, uiteraard negatief maar moest voordat ik naar de huisarts mocht ... Net bij de huisarts geweest en heb ik geïrriteerde luchtwegen door het ongeval en de bijbehorende klachten, zucht!

Dus we sukkelen nog even door hier :\

Daarnaast ook nog feestje van de maand dus ik ben de voorraadkast maar meteen leeg 'nt eten ... Ik haat m'n emo eet gedrag :')

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:37

Ochjee, dat klinkt ook echt naar Tarzan. Nauwelijks lucht krijgen kost zo onwijs veel energie.
En dan ook nog eens ongesteld zijn, pfff. Geen leuke dagen zo.. Hopelijk gauw verbetering.
Beterschap in ieder geval _/-\o_

_Tarzan

Berichten: 11168
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:40

Dankjewel, voel mij nooit zielig maar nu even een zielig momentje :') _O-

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:48

Ik heb vandaag een rustdag qua sporten, maar ontkom natuurlijk niet aan het alsnog lekker bewegen. Dus ik ben vanochtend, tussen de buien door, 2km naar kantoor gewandeld. En loop straks, met een korte omweg door het centrum, weer ruim 2km terug naar huis :D ondertussen op kantoor ook al wel flink wat stappen gezet, waardoor de teller nu op 6.000 stappen staat.

Qua eten is er weinig keus, ik kan eten wat ik mee heb. Meer is er niet.
We hebben geen kantine of iets, dus dat scheelt :P

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:50

Wij hebben ook geen kantine maar wel een zeer goed gevulde koelkast en brood :D

Vandaag over de 15.000 stappen al, vanochtend klein maar heel snel rondje hard gelopen, en vanmiddag wat kennismakings meetings met collega's wandelend gedaan met het mooie weer.


Afbeelding

Lekker dagje zo.
Afbeelding
Nu aan het chillen met mijn katten.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:10

Heerlijk Gaucho, de kennismaking meetings wandelend doen. Ik probeer overleggen (telefonisch of met wat sportievere mensen) ook vaak wandelend te doen :)

Net terug van bokszaktraining. Was weer flink aanpoten, maar ook weer zo ontzettend fijn... Tijdens denk je echt: wtf, hoe hou ik dit nóg eens 40 minuten vol en achteraf denk je: lekkerrrr! *\%/*

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:32

Vanochtend weeg moment, - 1.4 tov vorige week, 70.0 *\o/* dat is weer pre vakantie gewicht :D Nu nog even door om op kerst voorbereid te zijn ;)

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:20

Ik heb uiteindelijk gekozen om een tijdje keto te gaan eten. Inmiddels zijn er al 3 kilo van af. Nog 17 te gaan :+

Hebben jullie ervaring met keto?

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:58

Week of wat geprobeerd, zowel mijn lage bloeddruk, darmen, hoofdpijn en energielevel vonden het geen goed idee, maar ik sport ook vrij intensief.
Ik heb wel heel veel baat bij minder snelle koolhydraten en meer eiwit, maar dat is heel wat anders dan echt Keto, dan zou ik ook veel minder fruit moeten eten. Vond het als kaas liefhebber wel een heel mooi concept om veel kaas te kunnen blijven eten, maar werkt helaas voor mij dus minder goed.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:11

gaucho schreef:
Week of wat geprobeerd, zowel mijn lage bloeddruk, darmen, hoofdpijn en energielevel vonden het geen goed idee, maar ik sport ook vrij intensief.
Ik heb wel heel veel baat bij minder snelle koolhydraten en meer eiwit, maar dat is heel wat anders dan echt Keto, dan zou ik ook veel minder fruit moeten eten. Vond het als kaas liefhebber wel een heel mooi concept om veel kaas te kunnen blijven eten, maar werkt helaas voor mij dus minder goed.


Ik doe het vergelijkbaar met gaucho :j ik eet niet koolhydraatarm maar wel koolhydraat beperkt (100gram per dag) met een focus op veel eiwitten. Ik train ook veel en dit is dan wel het minimale wat ik nodig heb. Ik luister dan ook wel naar mijn lichaam en geef het wat meer khd als dat nodig is of ik echt een intensieve dag is.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:21

ik eet wel ketogeen. Voor mij werkt het super.
- minder tot geen buikpijn meer
- geen vreetbuien meer
- vorig jaar er 20 kilo mee afgevallen

jammer genoeg kon ik het dit jaar niet volhouden door teveel stress en emoties. Maar ben er nu weer mee begonnen en ben nu ongeveer 3,5 kilo afgevallen (morgen echte weegdag) sinds vorige week dinsdag.

Ik maak veel gerechten uit de boekjes van the new food. ik volg niet hun maaltijdschema's, maar kies er wel vaak een avondeten uit. die gerechten zijn makkelijk te volgen volgens iedereen die ze voor me maakt :+

Ine23 schreef:
Fijn dat je een vriend hebt die voor je wil koken, arabella. Overwerken is inderdaad pittig. Is het een speciale periode dat het zo druk is? Of zijn jullie onderbemand?



Het is een combi van beiden. het is super druk door de kerstdrukte en doordat we ook wat weinig mensen hebben. Vandaag even een dagje niet overwerken en dat voelt heerlijk. Volgende week even beperken tot 2 of 3 keer.

sorry dat ik even niet zoveel op anderen reageer, ik zal dat weer oppakken zodra ik me iets minder moe voel... ;)

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:05

Hoi dames, hoe gaat het hier? Ik heb gister even bij gelezen maar heb t echt enorm druk gehad de laatste week. Pasmoment van de trouwjurk is geweest; die is nu ingenomen en dat geeft eigenlijk meer stress: voor m’n gevoel mag ik dan straks geen gram aankomen :') anders pas ik er straks niet in… heel druk op werk ook en veel uitjes en etentjes, dus een week niet op de weegschaal gestaan en ook een paar dagen me niet met (gezond) eten bezig gehouden. Maar paar dagen geleden de speculaasbrokken weer in de ban gedaan en vanmorgen even gewogen: 71,9… :wow: dus dikke prima! Nu het bewegen weer oppakken, ivm de regen niet veel gewandeld en had gister de hele dag cursus…

Gaucho, ik vind je katten echt dotjes!!!! Wat zijn ze leuk! <3

Keto: geen ervaring mee, maar alles waar ik qua eten voor in boekjes oid moet kijken is niks voor mij…ik ben meer van de BGV methode (boerengezondverstand) :D
Even zonder gekheid: als t voor jou werkt en je voelt je er goed bij dan is dat toch super?

Fijn dat je hier weer bent Arabella en dat de eerste kilo’s er weer af zijn! Heb je voor jezelf een idee hoe je het eventueel weer aankomen gaat voorkomen als je op gewicht bent of narigheid meemaakt? Het is mijn grote valkuil: als ik niet goed in m’n vel zit gaan al snel alle remmen los en vraag me af hoe anderen hier mee omgaan…

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:40

De eerste stap is erkenning dat je het doet... Vervolgens probeer ik iets anders te gaan doen wat me van het snoepen afhoudt, of ik stel het uit (heb ik er over een uur ook echt nog zin in). Wat dat 'iets anders doen' is verschilt per persoon. Over het algemeen helpt het bij mij om iets actiefs buiten te gaan doen. Even een rondje wandelen etc. Soms ook gewoon een lekkere kop thee of even een warme douche / naar de sportschool voor de sauna. En ik heb toen ik heb begon met afvallen tijden een A4 op koelkast en voorraadkast gehad met alle redenen waarom ik wou afvallen er op :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:54

heel eerlijk weet ik nog niet hoe ik het in de toekomst kan voorkomen.

Het was zo'n rare tijd. Ook moet ik er nu mee leren leven dat ik met iemand in huis woont die wel snoept.
Maar er mag nooit giga veel in huis liggen. Want dan kan het op moeilijke momenten te lastig worden.

dingen die ik geprobeerd heb:
- pinpas thuis laten liggen of bij mijn moeder thuis en haar boodschappen laten doen --> ik vind altijd wel ergens wat
- podcast luisteren zodat ik ermee bezig blijf dat ik gezonder wil worden. Niet perse om verder af te vallen, maar om niet aan te komen.
dingen zoals foto's/ lijstje op de koelkast/kastdeur plakken heeft voor mij geen zin. Ik kijk er gewoon niet naar :+

erkenning is er zeker. Zal ook een levenslange strijd blijven.

op dit moment zit ik in een fase dat ik steeds minder honger heb. Ik zorg er dus wel voor dat ik nu 3 maaltijden per dag pak om te blijven eten. Over een paar weken ga ik terug naar 2, maar die moeten wel groot genoeg zijn.
Met het avondeten heb ik op dit moment echt moeite. Ik ben te moe om te eten en heb geen honger. Maar probeer dan groenten of soep te eten dat makkelijk gaat.

gisteren had ik champignonsoep en naderhand een mugcake met een beetje slagroom (https://www.oanhskitchen.nl/wednesday-c ... mandelmeel van ). Die laatste niet omdat ik honger had, maar omdat ik vond dat ik nog wat moest eten.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:21

Ik denk vaak aan een plaatje dat ik eens zag waarop stond dat als je honger denkt te hebben en je hebt geen trek in een appel, je je dan waarschijnlijk gewoon verveelt. Werkt voor mij prima als een check :)

Ook denk ik vaak aan dat bewuste keuzes een gevoel van trots geven, en toegeven aan je snaaidrang een gevoel van falen. Ofwel, gun jezelf wat en kies daar de momenten voor waar je er ook het meeste aan hebt :)

En daarnaast heb ik ook gewoon een tattoo op mijn rechterpols laten zetten met de Inguz Rune (ziet er uit als twee kruisjes) die staan voor 'waar een wil is, is een weg'. Dat helpt wel zodra ik de koelkast opentrek :+

Ik heb geen probleem met producten afslaan. Ik vind portiecontrole een stuk lastiger :j Daar probeer ik nog een blijvende weg in te vinden. Door bijvoorbeeld te denken 'is een halve pizza met een kop soep minder lekker dan een hele pizza'?

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:07

Komt iedereen het weekend een beetje door met dit mooie weer? :D

Donderdag en vrijdag mijn 12.000 stappen net niet gehaald, maar dat vond ik niet erg want wist dat ik gisteren de schade wel zou inhalen. Eerste feestje weer gehad en bijna 35.000 stappen gehaald _O- actieve ochtend gehad vandaag en zit al op 10.000 stappen dus mag met een goed gevoel formule 1 kijken straks 8-)

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:27

Hoi allemaal!

Mag ik mij hier ook melden?
Inmiddels z'n 16/17 kilo kwijt, maar moet nog een 30 kilo tot een gezond gewicht.
Sinds een paar weken begonnen met personal trainer en dietist.

Ben benieuwd of ik hier inspiratie en motivatie kan vinden (en misschien geven) :)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:48

Welkom c_esther!! Je bent al flink wat afgevallen. Tuurlijk mag je hier meedoen ;)

Wow jij hebt goed bewogen Snippergroen!!

Hier een beetje een balansdagje gehad.
Vrijdagavond zijn we in slaap gevallen nadat ik doodmoe van het werk kwam. Dus toen maar kapsalon zonder friet besteld (mag in principe binnen kha). Wel mijn eigen saus gepakt van callowfit.

Gisteren hebben we in bed gelegen tot 4 uur := :+ had ik al gezegd dat we moe/lui waren _O-
Dus toen even snel 'ontbeten met wat eitjes en daarna lekker uit eten.

Daar wel heel bewust gekozen voor de gerechten zonder rijst en sausjes er een beetje afgehaald. Maar ik heb heerlijk gegeten.

Afbeelding

Vandaag dus even rustig aan gedaan. Taart afgeslagen bij een verjaardag, maar daar compleet geen moeite mee gehad.