Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:23

Maar Mjetterd, niet aankomen is ook al heel knap! 'Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.' Lekker cliché maar wel waar. En het is toch ook prima om niet altijd bezig te zijn met afvallen.

Butterfly, je kunt het!

Gaucho je bent een voorbeeld voor me :j Lukt het op gewicht blijven nu of blijf je afvallen?

Ine dankjewel voor je motiverende woorden! Zo waar.

Nou dankzij jullie en dankzij m'n trainer (die streng zei ga je calorieën bijhouden in MFP) en een paar dagen bijhouden is het meeste dat er extra aan zat er alweer af. Fanatiek gesport dinsdag, gisteren 15.000+ stappen gelopen. The only way is... uh... down (on the scale). :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:44

Even binnenvallenButterfly , hier hetzelfde :roll:
Dus ben maar lekker gaan kijken of er nog sleephypnose sessies van mijn favo in slaap val meneer waren met onderwerp afvallen
en die zet ik nu maar aan als ik naar bed ga

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de zweef
Maar! Ik ben van kleinsaf een ontzettende slechte in slaap valler(as in seriously born that way)
een tijdje terug heb ik eens een testje gedaan met slaaphypnose (op veelvoudig advies van een kennis die er wel helemaal van overtuigd is )

En dan sessies voor sneller in slaap vallen en andere slaap en opsta gerelateerde inhoud en eerlijk? Ik slaap sneller en sta beter/sneller op (samen met ene slechte inslaper, ben ik ook een eeuwige snoozer)
Dus dacht ik ; waarom niet
En heb van de week minder trek ofwel, ik weet het beter te weerstaan

En het boeit me geen iota of het placebo is of echt wat doet, maar ik ga nog maar even verder er mee
Wil alleen wel draadloze oortjes , want met draadje is lastig :+ tis altijd maar weer de vraag wat voor macrame werkstuk het kabeltje is smorgens
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 19-11-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:44

Hier gaat het best goed de laatste tijd. Zowel qua voeding als qua bewegen.
Ik dacht al een tijd van ik moet wat vaker doordeweeks een stuk wandelen in mn pauze, en nu doe ik dat ook echt :j
Maandag en dinsdag een stuk gelopen, gisteren niet, te druk en toen voelde ik me niet zo fit, vandaag ga ik ook weer een stukje :)

Qua eten ook echt bewust bezig, het helpt om veel vooruit te denken. Wel wat eentonig soms, vorige week 3 keer nasi gegeten omdat ik daar een pan vol van had gemaakt :+ En heb ook een portie in de vriezer gedaan.
Nasi was groente met kip en rijst (en kruiden), geen saté of kroepoek erbij en ik heb het ook niet gemist.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:00

Slaap is echt enorm belangrijk, ook voor afvallen :j

@Ryder: op gewicht blijven is af en toe nog een beetje zoeken. Vorige week 1.5 kilo afgevallen, achteraf gezien echt veel gesport en hier niet echt rekening mee gehouden qua eten. Ga nu dus maar wat meer naar mijn lichaam luisteren als ik na het sporten trek heb, en het enigszins incalculeren in mijn kcal app. Bijvoorbeeld vanochtend in 35 minuten 5 kilometer heuvel interval gedaan op de loopband en daarna nog 20 minuten buikspieren / billen, dat is gewoon best pittig en dan moet ik dus vandaag echt wat meer eten. Gemiddeld met sporten etc kom ik qua onderhoud gemiddeld boven de 2000 kcal uit, en dat is voor mijn idee soms nog best veel.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:03

Slaap is hier wel een dingetje. Jongste is soms heel onrustig in haar slaap. Kan echt liggen roepen en zelfs gillen, maar als je dan naar haar toe gaat ligt ze weer rustig te slapen, maar ja dan ben ik wel weer wakker.
December vind ik wel echt lastig. Oliebollen vind ik zooooo lekker. En normaal heb ik echt al zakken met chocolade kruidnootjes liggen. Maar die heb ik nog niet gekocht. Oliebollen wel trouwens. Maar ik probeer me in te houden.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:05

Gaucho, zou een eiwitshake geen optie zijn op zo'n moment? Of een bak kwark, met wat noten oid. Dan bouw je die sportmomenten echt uit tot zoveel mogelijk spieren zonder nog af te (hoeven) vallen. Ik heb geen ervaring met teveel afvallen, maar iemand op mijn sportschool wel en daar werkt dat goed voor.

Slim bedacht Sonja! Waar vind je die hypnoses? Ik luister wel soms (als ik druk in mijn hoofd ben) een meditatiesessie voor het slapen gaan, dat helpt ook.

Goed bezig Temeraire!

Ohhh Rockwitch, chocoladepepernoten... nu heb ik trek :+ gelukkig heb ik ze niet in huis...

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:06

Ik heb sinds september een rantsoen van 3 chocolade pepernoten per dag :')

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:35

Haha da's knap! Ik koop dat soort dingen beter gewoon niet. Mijn decembervalkuil is brokspeculaas. :9

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:00

Ik ben zelf in december jarig, en de feest dagen eet ik ook lekker mee. Verder blijf ik netjes overal af.

Slapen is hier al jaren drama. Altijd wel een kind, paard of hond/ kat die wat moet. Ik heb er gelukkig weinig last van :) Als ik echt héél weinig heb geslapen, heb ik wel meer suiker nodig merk ik.. maar ik kan best toe met 5 uurtjes slaap per nacht..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:15

Ryder : lang leve youtube
Ik vind Michael sealy fijn weg luisteren
Wil eerdaags wel 1 of 2 dingen downloaden van hem via zijn eigen site(kost een paar euro per track) maar moet even goed kijken welke

Heb zelf echt geen idee of het nou echt doet wat het zegt dat het doet
Maar ik slaap sneller, sta vlotter op en kan iets beter mijn eten in de hand houden
Of dat nu echt de hypnose is of het beter slapen
I really don’t care ;)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:01

Op zondag kom ik niet in slaap, de overige dagen wel. Dan ben ik ook echt moe.
Binnenkort moet ik weer mijn jaarlijkse bloed test af laten nemen. Dit doe ik 1 keer per jaar. Zal dan ook gelijk mijn magnesium mee laten nemen

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:26


Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 20:17

Mjetterd, ik wil het graag en daarom blijf ik me melden. Alleen soms bijna met het schaamrood op mijn kaken := hier ligt het ook aan mezelf hoor, stop het zelf in mijn mond.

Gaucho, super resultaat! *\o/* en ook qua eten en mindset ben je echt een voorbeeld voor velen hier.

Ryder, down is idd the only way :') ik kondig het ook altijd aan mijn man aan als een nieuw dieptepunt als ik weer wat lager ben op de weegschaal _O-

Sonja, macramé geen nieuwe hobby? :') Maar wat fijn dat het helpt! Lekker doen :j

Temeraire, wat ben je goed bezig! Die afwisseling komt vast vanzelf weer, als je hier lekker mee bezig bent. En top dat je vandaag weer een stukje hebt gelopen!

Rockwitch, lijkt me ook lastig om zulke nachten te hebben. Je gaat er toch heen om te kijken idd. En goed bezig met die kruidnoten laten liggen :D

Zag nog iets voorbijkomen over rust/slaap en magnesium: ik begin morgen met extra magnesium, kijken of dat iets helpt. Ook voor de rust in mijn koppie :j ben heeeeel benieuwd.

Justkid, bedankt voor de tip!

Nou, ik kon zowaar een pizza in mijn dagmenu krijgen vandaag _O- komt het dan ooit nog goed met mij en een aardig dagmenu? :')

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:06

Het is toch niet alleen een topic voor succesverhalen :)
De kracht van dit topic is juist elkaar steunen, als het makkelijk was bestond dit topic niet eens.

De allerkortste samenvatting van het programma van gister;
Eet onbewerkt voedsel. Dus geen dingen die je overgrootmoeder niet als eten zou herkennen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:15

Ik ben een faalverhaal. :')
Maar ooit gaat het weer lukken, alleen nu ff niet. Lees ondertussen wel mee

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:19

mirjamalvaro schreef:
Ik ben een faalverhaal. :')
Maar ooit gaat het weer lukken, alleen nu ff niet. Lees ondertussen wel mee

Verhuizen staat in de top vijf van stressvolle levensgebeurtenissen, dus wees een beetje lief voor jezelf.
Laat staan verhuizen naar een ander land.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:44

Het is ook gewoon niet altijd makkelijk.

Alleen onbewerkt voedsel lukt mij zeker nog niet (chocolade pepernoten :o) maar ga wel steeds meer die kant op. Ga het steeds meer waarderen en merk ook dat ik er veel langer energie van heb. Heb van de week boekweit gekocht :D Ga eens kijken wat ik daarmee allemaal mee kan maken, in ieder geval pompoen risotto :j

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:15

Ik denk dat niemand alleen onbewerkt voedsel eet, of misschien wel een periode maar niet altijd.
Maar het scheelt al als je zonder pakjes en zakjes kookt. En al die gezoete muesli's cruesli's, yoghurt met smaakjes, (krakende) chipszakken etc laat staan.
Het wordt je in de supermarkt echt enorm moeilijk gemaakt, daar zaten wel eyeopeners in die masterclass.
Maar ook duidelijk werd dat de een in aanleg (genen) veel makkelijker zwaar wordt dan de ander, en dat die dan ook veel harder moet werken om zijn gewicht stabiel te houden
En dat geldt al voor kinderen. -O-
Ik vond het wel de moeite waard iig.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 22:17

Ik heb idd de masterclass uit de link van justkid ook gekeken, heel interessant!

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:24

Zonder zakjes en pakjes maakt inderdaad voor mij ook veel verschil :j en net ook heerlijk genoten van gewoon wat Griekse yoghurt met banaan, kaneel en honing. Daar is geen smaakje voor nodig.
Moet zeggen dat er qua granola en crackers etc ook steeds gezondere producten op de markt zijn. Ik heb nu deze granola (proefpakket van werk) https://www.xavies.be/nl/granola/50-pur ... seeds.html die is echt top maar wel redelijk prijzig. Nou gebruik ik niet zo veel, dus doe er al maanden mee :')

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:03

Ik weet niet wie pas de tip gaf van optimavita. Heb net met een YouTube filmpje meegedaan. 20 min.. ben kapot. Whaha. Was leuk. Voel nu wel mijn benen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:09

Ik ga optimavita eens bekijken.
Ik ben vandaag naar de diëtiste geweest. 1,2 kilo eraf :D nu totaal 1,5 kilo eraf.
Nog 3,5 kilo te gaan

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 23:34

Griekse yoghurt is zoo lekker! Wij hebben hier altijd de 2% variant in huis :j

Otti, goed bezig!

Purny, wat goed *\o/*

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 00:37

purny schreef:
Ik ga optimavita eens bekijken.
Ik ben vandaag naar de diëtiste geweest. 1,2 kilo eraf :D nu totaal 1,5 kilo eraf.
Nog 3,5 kilo te gaan


Lekker bezig!!

Ik twijfel ook enorm om naar een diëtiste te gaan. Aan de ene kant denk ik: ik weet prima wat gezond eten moet zijn.. denk ik, maar aan de andere kant vind ik ook dat ik eigenlijk helemaal niet raar of slecht eet. Maar er mag toch echt wel iets van mijn gewicht af.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:19

Goede diëtist gaat met meer aan de slag dan alleen 'gezond' eten. Er zit wel veel verschil tussen diëtisten. Uiteindelijk heb ik meer inzicht gekregen in mijn eetpatroon en hoe ik dat kon beïnvloeden bij de sportschool.

Ik heb gisteren 2 oliebollen gegeten := Merk dat ik het nog moeilijk vind om nee te zeggen als iemand iets speciaal voor me meeneemt. Gisteren overdag een collega en 's avonds een stalgenoot die een oliebol had meegenomen. Smaakten allebei wel echt prima, heb er van genoten :j met een wijntje minder paste het ook nog redelijk binnen de kcal. Groepslessen mogen weer, dus zo een les Bodypump uitproberen :D