Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:37

Hier ook plakkerig. Wel wind en bewolkt. Niet dat ik echt kan sporten ofzo :')

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:42

Es_ther schreef:
Hier ook plakkerig. Wel wind en bewolkt. Niet dat ik echt kan sporten ofzo :')

Nee eerst maar even laten genezen! Maar kijken naar sporten schijnt ook al een positief effect te geven hoorde ik. :D Ik ga vanavond nog even een rustig bosritje maken, voor iets anders vind ik het voor mij en paardlief te benauwd. Ik heb wel veel op de fiets gezeten doordat ik veel op locatie heb gewerkt dus een rustiger dagje is dan minder erg...

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:46

Hier na maandag alle dagen op de fiets gedaan.
Ik ga meelopen met de diabetes challenge. Elke week lopen met een groepje.
En ik ga badminton spelen.
En ineens kan ik ook ruim 1,5 liter water op. Moet er alleen nog inkomen dat ik dit elke dag moet doen

Verder is de cursus wel interessant.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:54

Ik heb gisteravond na terugkomst van stal nog een restje van de aardappel maar dan anders van projectgezond gegeten, dat is alweer een stap in de goede richting; meestal heb ik dan zo’n trek dat ik de kasten in duik en ga snaaien, dus beter dit. Vanmorgen de buikspieren weer gedaan en net gefietst, vanmorgen gepoetst thuis, das ook beweging toch? Vanavond gaan we misschien even naar het strand: kijken of we zeevolk kunnen zien.... :D

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:04

Beter wat gezonds eten dan aan de snaai inderdaad :j

Ik zit voldaan op de bank met kwark en een banaan. Ruim een uur krachttraining gedaan en daarna nog lekker gezwommen. Had ik al tijden niet meer gedaan, was echt lekker.

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:19

Hier na twee dagen camping met de kleine, vandaag weer kunnen sporten. 7km hardgelopen. Was wel echt verschrikkelijk plakkerig warm, maar heel fijn om weer wat te doen :)

Alhoewel de hele dag achter die kleine aanrennen ook wel slopend is hoor :')

MuSLi

Berichten: 5268
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:20

Pallatin schreef:
Ik heb gisteravond na terugkomst van stal nog een restje van de aardappel maar dan anders van projectgezond gegeten, dat is alweer een stap in de goede richting; meestal heb ik dan zo’n trek dat ik de kasten in duik en ga snaaien, dus beter dit. Vanmorgen de buikspieren weer gedaan en net gefietst, vanmorgen gepoetst thuis, das ook beweging toch? Vanavond gaan we misschien even naar het strand: kijken of we zeevolk kunnen zien.... :D

Klinkt als actieve dagen zo! Lekker bezig hoor. En goed dat je niet in de kasten ben gedoken :D

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:50

Goed bezig allemaal!

Pallatin, tof dat je ipv snoepen een kleine maaltijd hebt gepakt!

Müsli,zo dan, 7 km is niet niks!

Gaucho, lekker bezig

Ik kan weer wat fietsen! Dus ik wil kijken of ik ipv wandelen wat kan fietsen, om toch wat te gaan bewegen. Alleen het op/afstappen is even eng...

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:57

Mijn fysiotherapeut adviseerde om zadel lager te zetten om op en afstappen makkelijker te maken. En fietsen kun je met enkelblessure inderdaad eerder dan wandelen, en is goed voor de mobiliteit.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:11

Jaa klopt! Fiets staat nu op de kleinste stand, dan kan ik er beter bij :D .
En de fiets gepakt met een lager frame, scheelt ook weer.

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:12

Zo, ik heb de boodschappen voor een week weer in huis, veel groente en fruit.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:21

Heerlijk!

Hier gisteren de pizza weerstaan *\o/* . Vrienden van ons appten dat zij pizza hadden, en wij hadden al trek en moesten nog koken. Maar... toch gekookt en GEEN pizza besteld.
Was wel een mini feestje waard *\o/*

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:25

Dat zijn de keuzes die het verschil maken :D En als je er echt zin in hebt kan pizza af en toe natuurlijk best, maar het is wel echt een calorieën bom...

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:50

Jaa precies. En ik wil voorlopig ff wat minder kcal eten omdat ik nou niet zoveel beweeg :') . Dus vond het even heel knap.

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:44

Hier even stilstand......iets met de nieuwe bbq teveel uitgeprobeerd :D
Wel deze week begonnen in de sportschool *\o/*
Gisteren voor het eerst weer een korte spinningles gedaan, heerlijk maar nu wel spierpijn.

Heeft iemand hier ook de ervaring dat de weegschaal tot 3 dagen na het sporten meer aangeeft als ervoor? Ik heb nog wel eens dat m'n spieren ‘vollopen’ en dat verdwijnt slecht zeg maar. Volgende week sowieso met een personal trainer aan de slag dus wie weet wat die er over kan zeggen.....

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:54

Heb je dan ook spierpijn? Bij mij geld als ik spierpijn heb houd ik extra vocht vast, en dus meer gewicht, ook tot 2-3 dagen na intensief sporten.

Net een heel intensief lesje body pump gedaan, dus dat zal ik de komende dagen ook wel merken :')

Dit weekend gaat hier ook beide dagen de BBQ aan, maar dat probeer ik voor mezelf dan wat gezonder in te vullen. Gelukkig houd ik ook enorm van groente. Vandaag kipfiletspiesen, en daar eet ik dan gegrilde asperges en venkel met een lekkere dressing bij, en gevulde wijnbladeren. Morgen een vegaburger en bulgur met gegrilde aubergines en feta.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:08

Klinkt heerlijk Gaucho! Ik ga vanavond uit eten met een vriendin....alweer buiten de deur eten maar ja! Gister lang op het strand gelopen op zoek naar zeevonk maar niks gezien. Gelukkig had ik een goede jas aan want droog bleef het ook niet :D waren rond middernacht thuis en zat vanmorgen 09.00 weer te paard voor een bosritje. Ben nu wel een beetje ‘gaar’ en wil eigenlijk vroeg naar bed, maar gelukkig blijven we in het dorp en morgen kan ik ff uitslapen
Wat goed Esther dat je de pizza hebt afgeslagen!

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:54

Hier dinsdag uit eten :D Weekend dus maar niet te gek.

Eten was echt heerlijk, en ik blijf zelfs met nog een gegrilde nectarine en zo nog een chocolaatje en een wijntje binnen de kcal.
Afbeelding

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:13

Ik heb donderdag pizza laten komen. Had geen eten in huis en ik woon niet bepaald dicht bij de winkel... kan ook wel goed zijn.
Vandaag had ik nog een salade en een komkommer en een tomaat.

Ook last van mijn maag de hele dag...

robeer

Berichten: 1411
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:23

gaucho schreef:
Heb je dan ook spierpijn? Bij mij geld als ik spierpijn heb houd ik extra vocht vast, en dus meer gewicht, ook tot 2-3 dagen na intensief sporten.

Net een heel intensief lesje body pump gedaan, dus dat zal ik de komende dagen ook wel merken :')

Dit weekend gaat hier ook beide dagen de BBQ aan, maar dat probeer ik voor mezelf dan wat gezonder in te vullen. Gelukkig houd ik ook enorm van groente. Vandaag kipfiletspiesen, en daar eet ik dan gegrilde asperges en venkel met een lekkere dressing bij, en gevulde wijnbladeren. Morgen een vegaburger en bulgur met gegrilde aubergines en feta.


Niet echt spierpijn maar wel pijn in mijn spieren. Snap je wat ik daarmee bedoel :(
Ach.....als je niks voelt na het sporten is het ook niet goed toch :o

Ik vind het met barbecueën toch altijd wel moeilijk om maat te houden hoor. Geniet er van.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:07

Wat slim om venkel en aubergine te grillen! Zijn dat pistachenootjes er overheen?

Esther fijn dat je weer kunt fietsen!

Was je etentje lekker gisteravond Pallatin?

Ik ben weer aan het wandelen en hoop over een week of 2 weer te kunnen paardrijden. Mijn man rijdt ons paard nu 5x per week in het bos en ik wil ook! :D Qua eten moet ik weer even opletten, wij hebben ook net iets teveel etentjes en borrels gehad met vrienden, ik moet mijn standaard 1550 kcal menu (waarmee ik ben afgevallen) weer even gaan toepassen...

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:38

Pistachenootjes inderdaad :j 2 weken is te overzien, mooi vooruitzicht :) Hier in de basis ook 1550 kcal sinds mijn vakantie, + wat extra bij flink sporten. Hopelijk met een week / 2 weken weer op normale gewicht.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:41

*stoft calorieën-tellen-app af...

:+

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:43

Hier ook wat meer etentjes enzo. Denk toch ‘vieren’ dat restaurants enzo weer open zijn. Na dit weekend weer streng regime en wat meer bewegen (wel rustig aan natuurlijk, gisteren meer gelopen en daar was pootje het niet zo mee eens :+).

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:00

Ik probeer de etentjes etc maar in te calculeren en verder wat te compenseren met de andere maaltijden en extra beweging.

Zo een les CrossFit, netjes boterhammen gesmeerd met gezond beleg voor op stal, en eten voor vanavond en 2x lunch voorbereid. Ik vind van mezelf dat ik goed bezig ben.
Afbeelding

Afbeelding