Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:34

@Tarzan: ik zou beginnen met inzicht krijgen door eens een week alles wat je eet bij te houden in een calorieën app. Dan weet je wat beter waar je op moet focussen.

Algemeen qua leefstijl: kijk eens naar de Lazyfitgirl methode.

En dan een aantal handvaten die mij geholpen hebben. Sowieso plannen. Daarnaast:
- elk eetmoment bouwen rondom een product wat eiwitten bevat
- vervang koolhydraten in je maaltijden voor minimaal de helft door groente
- kies bij koolhydraten / granen altijd voor de volkoren variant.

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:17

_Tarzan schreef:
mUSLI, lekker zo'n wandelend overleg, meteen 2 vliegen in 1 klap :D
Wat balen van je kilo's! Kan het niet van het sporten/rennen zijn dat het spieren zijn? Of heb je je periode dat het vocht is? Ik heb geen idee maar probeer mee te denken.
Arabella, je plan is duidelijk toch, zet hem op!
Gaucho, balen zeg!

Hier gisteravond weer gesport, hallelujah, vandaag skip ik het sporten toch echt even, m'n lijf weet niet wat 'm overkomt _O-
Ik ben wel nog heel erg zoekende in het eetpatroon, hebben jullie misschien goede tips?
Ik wil liever geen dieet oid volgen maar een eigen eetpatroon creëren.

Nee, ruim 3kg spieren in 1,5e week lukt je met een stootkuur anabolen nog niet eens :P ook geen maandelijkse periode. Geen normale verklaring te geven. Hopelijk zakt het gewoon weer de komende dagen/weken. Is het gewoon een bijzondere uitschieter... :=

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:18

corinep schreef:
Ik weeg maar 1x per maand. Met cyclus kan het zo fluctueren, soms houd je gewoon opeens meer vocht vast enzo...

Ik weeg al 1,5 jaar bijna dagelijks, dus ik weet zeker dat gewicht fluctueert. Maar ik heb nog nooit ruim 3kg verschil gehad in iets meer dan een week. Vandaar dat het me dus opvalt...

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:07

Dankje voor de tip Roos, denk dat die het beste gaat werken inderdaad. Ik moet niet te snel te veel willen want dan gaat het mis bij mij :') Iets met missende discipline :=

gaucho, goeie, maar ik wil niet weten hoeveel ik nu binnen krijg :') Dankje voor de verdere tips!

Musli, haha dan weet ik het ook niet

Roosch

Berichten: 36725
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:09

Ik bok mobiel op dit moment maar heb een paar keer in dit topic uitgelegd hoe je je bmr kan berekenen. Dat kan ook echt tot inzichten leiden!

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:18

_Tarzan schreef:
Dankje voor de tip Roos, denk dat die het beste gaat werken inderdaad. Ik moet niet te snel te veel willen want dan gaat het mis bij mij :') Iets met missende discipline :=

gaucho, goeie, maar ik wil niet weten hoeveel ik nu binnen krijg :') Dankje voor de verdere tips!

Musli, haha dan weet ik het ook niet

Ik ook niet. Maar zal wel weer goedkomen. Baalde vanochtend alleen heel erg :Y) -O- hopelijk morgen weer wat positiever. Haha

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:20

Roosch schreef:
Ik bok mobiel op dit moment maar heb een paar keer in dit topic uitgelegd hoe je je bmr kan berekenen. Dat kan ook echt tot inzichten leiden!

Dat heeft de sportschool al voor mij gedaan dus die heb ik (bmr is 1540) :j

Snap ik Musli, ik zou ook not-amused zijn :=

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:23

Voordeel Musli is dat het gewoon geen vet kan zijn. 3 kilo is 3x 7.000 kcal en je hebt echt geen 21.000 kcal extra gegeten in een week of 2. Het is vast vocht ofzo, misschien ongemerkt wat meer zout gegeten? Of inderdaad spierpijn? Het gaat er vast weer af :(:) jij bent zo goed bezig!

Zelfde voor Gaucho, tnx dat je die tips nog deelt trouwens (voor Tarzan maar ik vind ze ook nuttig). Vooral dat focussen op eiwitten vind ik ook heel nuttig, helpt echt onwijs.

Arabella :(:) ik wil je vooral een dikke knuffel geven. Mbt die knop die om moet, dat komt ook wel weer. Het klinkt alsof je heel veel energie nodig hebt voor jezelf om gewoon overeind te blijven, afvallen volgt vast wel weer maar dat kost ook veel energie en als je die niet hebt, dat mag dat ook he. Let goed op jezelf, zorg goed voor jezelf en heb liefde voor jezelf <3 ook als je iets meer weegt. Je bent sterk, je bent goed zoals je bent ook met wat kilo's teveel. Want als je afvalt verander JIJ niet, alleen je lijf. :(:)

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:36

Hoi ik heb me aan het begin van dit topic gemeld en meegedaan, maar afgehaakt ivm zwangerschap, inmiddels 2 kindjes rijker, maar mag er nog steeds zo'n 20 kilo af... Mag ik hier opnieuw meekletsen?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:50

spottedponie schreef:
Hoi ik heb me aan het begin van dit topic gemeld en meegedaan, maar afgehaakt ivm zwangerschap, inmiddels 2 kindjes rijker, maar mag er nog steeds zo'n 20 kilo af... Mag ik hier opnieuw meekletsen?


Dan kunnen we elkaar de hand schudden! Ik ben 2.5 week geleden bevallen en als ik weer op mijn pre-zwangerschapsgewicht ben mag er nog 20 vanaf. Hoewel ik met 15 ook blij zou zijn :)

Hier de statistieken weer even een update gegeven;
Voor zwangerschap 85 kilo
Dag van de bevalling 99 kilo
Vandaag, 17 dagen na de bevalling 88 kilo *\o/*

Nog 3 kilo schade van de zwangerschap dus en streefgewicht is in eerste instantie 70 kilo. Maar wel stapje voor stapje anders overzie ik het niet. Ik eet nu nog de slechte dingen op en die koop ik dan niet meer. Ga rustig toewerken naar 1500 kcal per dag, daarmee moet ik zeker afvallen :j

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:53

Gefeliciteerd Gamova!

Hier was ik week na mn bevalling terug op mn startgewicht van voor mn zwangerschap, maar toen was ik dus ook al ruim 20 kilo te zwaar... Ben beide zwangerschappen 6 kilo aangekomen maar die waren er ook meteen weer af...
Maar inmiddels zo ver dat ik iets aan de rest van mn gewicht wil (en kan) doen...

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:00

spottedponie schreef:
Gefeliciteerd Gamova!

Hier was ik week na mn bevalling terug op mn startgewicht van voor mn zwangerschap, maar toen was ik dus ook al ruim 20 kilo te zwaar... Ben beide zwangerschappen 6 kilo aangekomen maar die waren er ook meteen weer af...
Maar inmiddels zo ver dat ik iets aan de rest van mn gewicht wil (en kan) doen...


Dankje! :)

Hier voor de 1e zwangerschap ook weer een stuk zwaarder dan voor de 2e. Het krijgen van een kind was voor mij enorm motiverend om gezonder te worden. Ik wil zo ontzettend graag met mijn kinderen kunnen spelen en rennen en in de speeltuin gek kunnen doen. En uiteindelijk zou ik ook graag weer willen gaan paardrijden :)

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:19

Ik was een week na m’n bevalling lichter dan voor m’n zwangerschap :') _O-
Succes beide, maar bedenk 9 maanden op is 9 maanden af, en dat is wel echt zo. Niet te snel te veel willen doen :)

Dilemma op donderdag, vanavond toch even sporten na het werk of niet?!
Ik kan waarschijnlijk pas woensdag weer sporten dus vandaar m’n dilemma :7

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:59

_Tarzan schreef:
Ik was een week na m’n bevalling lichter dan voor m’n zwangerschap :') _O-
Succes beide, maar bedenk 9 maanden op is 9 maanden af, en dat is wel echt zo. Niet te snel te veel willen doen :)

Dilemma op donderdag, vanavond toch even sporten na het werk of niet?!
Ik kan waarschijnlijk pas woensdag weer sporten dus vandaar m’n dilemma :7


Ja ik ga ook starten met sporten onder begeleiding van de fysio. Heb flink last gehad van mijn rug/bil/bekken dus vollop sporten duurt nog wel even... eerst lekker wandelen!

Je gaat er vast geen spijt van krijgen als je wél gaat :Y)

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:02

_Tarzan schreef:
Ik was een week na m’n bevalling lichter dan voor m’n zwangerschap :') _O-
Succes beide, maar bedenk 9 maanden op is 9 maanden af, en dat is wel echt zo. Niet te snel te veel willen doen :)

Dilemma op donderdag, vanavond toch even sporten na het werk of niet?!
Ik kan waarschijnlijk pas woensdag weer sporten dus vandaar m’n dilemma :7


Ik ben altijd blij als ik het wel gedaan heb, dus ik zeg doen :D

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:05

gaucho schreef:
_Tarzan schreef:
Ik was een week na m’n bevalling lichter dan voor m’n zwangerschap :') _O-
Succes beide, maar bedenk 9 maanden op is 9 maanden af, en dat is wel echt zo. Niet te snel te veel willen doen :)

Dilemma op donderdag, vanavond toch even sporten na het werk of niet?!
Ik kan waarschijnlijk pas woensdag weer sporten dus vandaar m’n dilemma :7


Ik ben altijd blij als ik het wel gedaan heb, dus ik zeg doen :D


Ik stem ook voor! Al ben je er maar 5 minuten is dat al meer dan als je helemaal niet gaat :D

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:10

Helemaal met voorgangers eens... :j

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:32

Hahah, ik heb m’n sportspullen maar meegenomen, kan ik straks kijken wat ik doe!
Probleem is dat ik zo, Di 2x en gisteren al heb gesport, vandaar m’n dilemma :Y)


Gamova, zorg dat je een goede bekkenfysio in de hand neemt voor je herstel, en denk er Aub niet te licht over, ik kan het helaas weten hoe het is om met bekkenklachten te leven :(

Roosch

Berichten: 36725
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:45

De motivatie vinden is vaak lastig.

Ik sta nu voor de vierde keer deze week in de sportschool. Een keer wezen zwemmen. Aan de beweging zal het niet liggen. :Y)

Heb de challenge ook weer met collega's. Drie dagen wie de meeste stappen doet. Ik zit tot nu toe pp 2 dagen 30.000 stappen totaal. :') Ik ben een tikje competitief.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:13

Ik heb net "all you can eat" gegeten. Minder gegeten dan normaal maar heb toch naar niet geteld.

Vanochtend(naja 11 uur ofzo) had ik gebakken aardappeltjes en een paar stukjes kip die over waren van gisteren. En als "lunch/tussendoor" geloof ik een banaan, 1.5 mandarijn en 4 tumtums. Wel 2 glazen sinaasappelsap en een blikje sinas, normaal drink ik water of thee.

Ik ben nogal lang fan geweest van cola zero. Ik heb ooit eens geleerd waarom dat zo slecht was voor de lijn ondanks dat er dus geen suiker in zit, hoop dat ik het goed onthouden heb; als je light of zero drinkt denkt je lichaam dat het suiker binnenkrijgt door de zoetstoffen en begint dat proces. Feitelijk komt er geen suiker binnen waardoor je alleen maar meer trek krijgt in zoete dingen. Ben een tijdje terug afgekickt(met een week hoofdpijn tot gevolg) en drink nu af en toe in het weekend alleen en heb wel t idee dat ik verschil merk in trek in zoet.

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:40

Voor mij helpt cola light juist tegen zoete trek :j ik heb altijd van die mini blikjes in de koelkast en drink die wel eens na de lunch. Niet dagelijks, maar wel als die behoefte er is :j

Mezelf naar de tweede keer hardlopen geschopt. Nu 2 km gedaan. Zaterdag moet ik weer. 17 oktober moet ik de 5 kunnen. Beetje tijdsdruk helpt wel in de motivatie := plan is om hardlopen als actief herstel te kunnen behouden na die tijd. Nu het 's avonds donker is en het weer koeler wordt is het toch opvallend lekker :D

Morgen weer naar de diëtiste. Ik moet wel spiermassa gevormd hebben in de afgelopen 2 maanden (merk en zie ik aan alles, doe ook wel 5x per week zware krachttraining) dus ben benieuwd of de weegschaal dat toont! Volgens mijn eigen weegschaal is er geen gewicht af maar hoop op die van de diëtiste wel verandering in vet en spier te zien :)

Roosch

Berichten: 36725
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:44

Bij mij helpt zero ook juist tegen de zoete trek. :j

Gut. He-le-maal stuk. We zijn zo vreselijk competitief met die stappentellers dat mijn vent en ik net nog een blokje om zijn gegaan om mijn collega voor te blijven. :')
21.500 stappen vandaag. Denk dat ik de komende week maar op mn gat blijf zitten om dat te compenseren. :+

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:49

Live vanuit de sportschool :')
Afbeelding
Wel m’n rondje even ingekort omdat ik morgenvroeg weer moet werken :z

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:10

Goed bezig @Tarzan.

Hier net terug van lesjes bokszaktraining, was weer kapotgaan. Dus genieten <3

_Tarzan

Berichten: 11237
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:27

Roos, lekker bezig _O- wat krijgt de winnaar, hopelijk geen taart :')

Lekker musli!

Ik heb ook even genoten van m’n rondje al vind ik het best saai zo trainen in de sportschool :=