Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:31

Ik ben 1,74 lang en begon op 90, zit nu op 82...maar t valt me wel echt heel zwaar allemaal, beetje jojo effect. Soms heel erg gemotiveerd en daarna weer weken totaal niet. Maar ja t is wat t is...heb erg veel dingen aan mijn hoofd dus dan is de mood wel eens weg.

Maar jullie zijn allemaal wel echt heel gedreven bezig hoor.
Zwaar respect daarvoor

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:44

Goed bezig weer allemaal *\o/*
BarbaraNova, herkenbaar hoor! :=

Gisteren gewerkt en een collega is coach en wil wel eens meedenken met m'n eetpatroon. Ze wil meedenken met wat ik én lekker vind én wat ook nog eens goed is, ze had al wat tips gegeven, superlief!
Gisteren ook nog even m'n paardje gereden, kan daar nu echt weer van genieten <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:53

Wat vinden jullie van vasten?
Ik vindt het wel soort van boeiend, kan me er wel in plaatsen dat het met je lijf ook een hoop voordelen kan geven. Maar toch ook tegen je aard in, want we zijn natuurlijk opgegroeid met het drie keer per dag een maaltijd.

Roosch

Berichten: 36683
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:06

Ik vast!

Dat gaat me eigenlijk erg goed af. Doordeweeks eet ik tussen 12 en 8. In het weekend gaat dat niet altijd.

Ik ben nooit een ontbijter geweest en ga dus ook -zoals nu- gerust twee uur sporten voordat ik ontbijt.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:08

voor mij kan vasten heel goed werken. De uren gaan voorbij zonder dat ik het in de gaten heb.
Wel kan ik het alleen echt goed als ik kh arm/ ketogeen eet.
Ik heb voorheen dagen van 20 uur gevast en dat ging allemaal prima.
Ik merk dan heel goed wat mijn bloedsuikerspiegel met mijn hongergevoel doet. Zodra ik eenmaal begin met eten heb ik ook honger. Eet ik niet heb ik geen honger totdat ik begin.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:12

ja dat dus, ik redt het ook beter als ik vast en tussen 13 en 19 eet ofzo

ik heb een hoge bloeddruk en heb het idee dat dit heel veel goeds voor mij doet

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:16

Ik heb ss dagen dat ik best misselijk ben met opstaan. Heb ik dat op een vast dag, dan eet ik uiteraard wel.
Ik doe het zolang ik me goed voel en het is geen moeten.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:16

Ik heb het ook een tijd gedaan, voelde me er erg goed bij.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:29

arabella2000 schreef:
Ik heb ss dagen dat ik best misselijk ben met opstaan. Heb ik dat op een vast dag, dan eet ik uiteraard wel.
Ik doe het zolang ik me goed voel en het is geen moeten.


ja zeker naar je lijf luisteren is heel belangrijk maar dat doe ik meestal wel...

gaucho

Berichten: 9534
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:31

Voor mij werkt dat juist weer minder. Ik kan als ik de avond tevoren goed gegeten heb inmiddels 's ochtends een uurtje hardlopen zonder eerst te ontbijten. Dat doe ik dan wel direct daarna. Als ik dat niet doe word ik echt duizelig etc, maar ik heb ook een hele lage bloeddruk.

gaucho

Berichten: 9534
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:53

Ik heb mijn hakken ruim 2 jaar niet aangehad (voor het afvallen mijn enkel gebroken) en het lijkt nu wel alsof mijn voeten een maat kleiner zijn :(

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:01

BarbaraNova schreef:
Wat vinden jullie van vasten?
Ik vindt het wel soort van boeiend, kan me er wel in plaatsen dat het met je lijf ook een hoop voordelen kan geven. Maar toch ook tegen je aard in, want we zijn natuurlijk opgegroeid met het drie keer per dag een maaltijd.


Ik heb een keer anderhalve dag gevast, en beviel me echt heel goed - als een soort reset! De periode daarna heel weinig last gehad van honger tussen maaltijden door. Wel overigens koffie en water gehad.

Wil eigenlijk wel weer vasten, 2 dagen ofzo. Maar ik heb wel een verminderde concentratie dag 1, dat is niet heel handig met de drukte nu :')

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:25

gaucho schreef:
Ik heb mijn hakken ruim 2 jaar niet aangehad (voor het afvallen mijn enkel gebroken) en het lijkt nu wel alsof mijn voeten een maat kleiner zijn :(


Oh da’s zonde -O-
Maar wel een reden voor nieuwe schoenen? *D

Vasten werkt bij mij niet zo heel goed. Ik heb een lichaam dat dan erg veel geluid gaat maken :') en dat vinden patiënten nogal gek. Daarnaast word ik zelf erg snel hangry en werken 3 maaltijden per dag gewoon goed voor mij. Ik snack zo weinig mogelijk tussendoor en merk dat dat me wel rust heeft gegeven om
“maagrust” in te plannen tussen de maaltijden door. Soms nog een keer in de late namiddag als ik ‘s avonds pas heel laat kan eten, maar anders eet ik gewoon 3x/dag.

Roosch

Berichten: 36683
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:19

Voorspoedig herstel gewenst, purny!

Ik ben lui en sportief tegelijk deze week. Ik heb een weekje vrij maar probeer toch m'n beweging te krijgen. Vanochtend cardio en zumba gedaan en alsnog aan de tienduizend stappen gekomen. Terwijl ik de rest van de dag op m'n dikke reet heb gezeten - op het feit na dat ik een cake heb gebakken. :Y)

gaucho

Berichten: 9534
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:34

Klinkt toch best actief Roosch :D

Hier net terug van hardlooptraining, ging niet super lekker, eten viel nog zwaar en spierpijn van lopen van gisteren.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:45

Dank je wel Roosch!
Ik ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. Een van de wonden is open gegaan en ik moet er nu 2 keer per dag een zalfje insmeren dat er voor moet zorgen dat de wond dicht gaat groeien. en donderdag terug naar de poli om te laten bekijken.
Maar ook goed nieuws, de VS gaat weer open voor toerisme! Dus ik kan mijn boodschappenlijstje gaan maken :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:03

Ik vast ook en dat bevalt heel goed :j ik luister daarbij wel naar mijn lichaam. Honger is honger en dan eet ik. Ook omdat vasten een stressreactie kan geven opje lichaam. De ene keer vast ik 13u, de andere keer 16. Fijne aan vasten is dat elke keer meegenomen is ipv dat je het 'verpest' met een keertje niet :)

Gaucho zou best kunnen dat je voeten kleiner zijn geworden! Komt vaker voor :j zit toch minder vet op je voeten en enkels. Ik heb dat zelf ook gehad :)

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:25

Wat gek van je schoenen Gaucho? Ik heb wel ‘s ochtends dunnere voeten dan eind middag, maar dat komt omdat je voeten een beetje opzwellen over de dag heen. Als ik de hele dag op kantoor zat en dan eind van de dag ging rijden kreeg ik m’n laarzen soms lastig dicht. :o
Lekker dat je een weekje vrij bent Roos en je hebt prachtig weer! En ik vind dat niet lui te noemen met alle activiteiten die je noemt.
@Purny; hopelijk helpt de zalf en gaat alles netjes dicht.
Vasten is niks voor mij, ik moet echt regelmatig substantieel eten anders ga ik om. Gister weer naar kantoor en om 06.30 op de fiets. Heb nu ipv een boterham toch havermout als ontbijt gegeten en dat is blijkbaar veel beter voor me bij zo’n vroege start. Ik begon pas rond 10.45 pas trek te krijgen dus dat is een enorme verbetering! Verder de laatste dagen meer gesnoept dan ik eigenlijk zou willen en vandaag al een werkborrel. :( Hopelijk kan ik na 1 drankje op huis aan. Fijne Prinsjesdag allemaal…(ik werk in Den Haag :D )

Roosch

Berichten: 36683
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:57

Sterkte in Den Haag. :))

Ik probeer mezelf wat bij elkaar te vegen. Ik vind lang slapen in de vakantie heerlijk maar de gemeente gunt het me niet. Om kwart voor 8 een bladblazer vlakbij m'n slaapkamerraam. :7
Nu probeer ik wat op te starten want ik heb twee sporturen gepland later vandaag. :D eerst cardio in de sportschool en dan zwemmen. Een vriendin van me moet meer bewegen van de dokter dus ik vroeg voor de gein of ze met mijn schema mee wil. De arme griet zei nog ja ook. :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:08

sterkte vandaag pallatin :P

succes met sporten Roosch!! arme vriendin :p

Ik heb een zware week. Iedere dag 2 uur overwerken en nu in de productie. Dus compleet ander werk dan ik normaal doe.
Deze week begin ik dus iedere dag om 6 en werk ik tot 17 uur.
Net maar een kop koffie gepakt (dronk nog nauwelijks koffie).... Was teveel aan het gapen :O
Na het werk gebeurt er dus ook niet superveel meer -O-
Na deze week hopelijk nog maar 1 week en dan weer gewoon 40 uur werken.
Kwa eten gaat het wel. Zoetzin begint minder te worden. Dingen zoals cola heb ik helemaal geen zin meer in.

gaucho

Berichten: 9534
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:57

Hier lekker wat daagjes vrij ivm starten nieuwe baan per 1 oktober. Verder wel slecht nieuws vandaag, mijn kat van 21 heeft een tumor, en op deze leeftijd is dat wel einde verhaal, we gaan m laten inslapen deze week.

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 15:03

Ah sneu, Gaucho! Wat een leeftijd joh.

Roosch

Berichten: 36683
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:43

21.. wauw.. daar teken je voor! En wat rot.. na al die jaren. :(:)
Sterkte!!

Rose_Sonny
Berichten: 443
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:36

Ik had vandaag ook even echt een rotdag...

Ik werk in het ziekenhuis waar mijn vader ook het slechte nieuws heeft gehoord dat hij zou komen te overlijden binnen een paar dagen, dat is toen ook gebeurd. Ik werk eigenlijk in een bijgebouw en meestal gaat het 'goed' met mij, als ik mezelf maar een beetje afgeleid hou.
Vandaag had ik echter een opleidingsdag in het hoofdgebouw, met allemaal mensen van een andere afdeling. Nou de ochtend gehad, niets aan de hand. Tussen de middag hadden we een uur pauze, dus ik ga daar op een bankje zitten eten, zie ik ineens de dokter die ons toen het slechte nieuws heeft verteld... hoe groot is de kans in een ziekenhuis met tienduizenden werknemers, dat ik precies die ene dokter daar zie lopen.
Maar ik moest dus even daarna weer verder met de opleiding, dus ik ben snel naar de AH to Go gegaan om daar een muffin te halen (ik grijp snel naar comfort food). Eenmaal daar zag ik een rek met bastogne pepernoten met milka chocolade, en ik was zo emotioneel (maar kon dat niet laten gaan, ivm de opleiding), dat ik de verleiding niet kon weerstaan. Uiteindelijk de muffin en 2 handjes van de pepernoten gehad en heb de hele middag volgehouden. Tot ik in de auto zat, toen brak ik..

Maar ik vind het al knap van mezelf dat ik niet het hele zakje pepernoten naar binnen heb geschoven. Vandaag maar gauw vergeten, en op naar morgen.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 21:05

Sterkte voor degene die het nodig hebben. Zelf ook niet echt een goede dag...