Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:59

Vandaag met de kleine man naar een tijdelijk springpark hier in de buurt geweest. Een park met iets van 15 verschillende springkussens, mannetje heeft zich prima vermaakt en mama dus ook ;)

Nadat hij naar bed was heb ik de hardloopschoenen aangetrokken en heb ik nog een rondje van ruim 8km hardgelopen voor het donker werd. Nu languit op de bank, even relaxen voordat de werkweek weer van start gaat...

Qua kilo's weer helemaal terug op waar ik een paar weken geleden was. Dus daar heel blij mee. Die zomaar verschenen kilo's zijn weer verdwenen en dat voelt wel heel fijn _/-\o_

Rose_Sonny
Berichten: 443
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 05:58

Niet zo veel als in de afgelopen weken het geval was, maar er is toch weer een halve kilo af.
Langzaam kruip ik naar waar ik naar toe wil. Nu lukt het me hopelijk ook om daar te blijven, maar eerst maar er komen.
Ik merk dat het toch wel moeizamer gaat dan 'vroeger'.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:44

Dankjewel dames, gelukkig buiten de pijn op m'n borst van het borstbeen nergens last van (wel misselijk als ik eet, denk ook dat dat vanuit het borstbeen komt). Ik ga wel vandaag nog een afspraak maken met m'n fysio, just to be sure := Het vervelendste vind ik nog dat ik m'n auto niet meer heb ;(

gaucho, haha herkenbaar hoor, ik heb ook zo'n zin in alles als ik m'n periode heb :') En wat leuk van de katers, ik ben benieuwd!
Pallatin, hmmmmm kinkt heerlijk hahah!
Klinkt als een fijne dag Musli, als de kleine geniet, geniet je als moeder vanzelf he :D
Fijn dat de kilo's ook weer weg zijn!
Wat goed Rose! Elke (halve) kilo is er een he! ;)

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:31

Het is zo bizar. Ten opzichte van vorige week maandag, ben ik vanochtend 4kg!!! lichter... Hoe dan?
Dat is toch compleet gestoord. Nouja, blijkbaar kan dit dus ook 8)7 Nog nooit gehad.

@Tarzan fijn dat buiten de pijn op de borst er verder niks is. Fysio kan nooit kwaad natuurlijk.

@Rose_Sonny wat fijn dat er weer een halve kilo af is! :)

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:35

Vocht Muesli :j nou alleen nog de vraag waar het vandaan komt. Bij mij meestal hormonen, spierpijn of wijziging in voeding, bijvoorbeeld ineens meer snelle koolhydraten. 1 avond sushi is bij mij minimaal 2 kilo erbij, gaat er gelukkig ook wel weer af.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:45

4KG vocht is echt bizar dan. Heb helemaal niks anders gedaan dan voorheen.
Het zal wel. Ben in ieder geval blij dat het er weer af is :P

Pallatin

Berichten: 2509
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:03

Ik heb gister ruim een uur stevig doorgefietst, ruim 10.000 passen gelopen en paardgereden. Netjes gegeten, en was vanmorgen bijna een kg zwaarder :') nou ja, vandaag kantoordag, dus heb dan meestal beretrek maar het gaat tot nu toe redelijk goed! Zo op de fiets van station naar huis en dan nog naar stal…hoop dat het maar een gril op de weegschaal was vanmorgen.
Fijn dat de kilo’s zijn ‘verdampt’ Musli! Zal toch een beetje rust geven

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 00:29

Weeg je meerdere keren achter elkaar als je denkt dat het niet klopt? Mijn weegschaal doet wel eens wat gek dus probeer ik het nog een paar keer tot hij 2 of 3x hetzelfde gewicht aangeeft.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:53

Fijn dat het eraf is Musli :D
Pallatin haha, dat heb ik ook altijd als ik de dag ervoor veel beweeg dus zal wel normaal zijn haha!

Ik zie geen verschil op de weegschaal, maar zie het wel dat er 'iets' af is bij mij, alle begin is moeilijk, maar het begin is er dus :D

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:07

corinep schreef:
Weeg je meerdere keren achter elkaar als je denkt dat het niet klopt? Mijn weegschaal doet wel eens wat gek dus probeer ik het nog een paar keer tot hij 2 of 3x hetzelfde gewicht aangeeft.

Tijd voor een nieuwe weegschaal lijkt me :')
Ik wil er gewoon opstaan en zien wat hij aangeeft. Niet nog 3 keer moeten herhalen..

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:34

Ik heb er geen last van. Gebruik dat ding denk ik 2x per maand. Kijk veel meer naar de centimeters en hoe ik mij voel, dat is veel belangrijker dan een cijfertje dat voor een groot deel uit water bestaat.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:39

Wat een rust vandaag hier? Maandag wel overleefd @Pallatin @Gaucho @Roosch en anderen uiteraard ook?

Hier vanavond weer even een uurtje bokszaktraining gedaan. Weer volledig stuk gegaan, m'n handen/armen trillen er nog van na.. nu gauw slapen, morgen weer een werkdag!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:50

Goedemorgen, Weer gewoon terug in het normale ritme. Maandag flink spierpijn van de bodypump van zaterdag, gisteren bij 2 katers wezen kijken. Daar twijfel ik over, dus die gaan het niet worden.
Nu ff kijken hoe hard het zo regent, buiten hardlopen of even in de sportschool.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:43

Morgen! Hier een weekje op vakantie. Vandaag laatste dag, morgen weer richting huis. Qua eten iets ongezonder gegeten dan normaal, maar niet echt uit eten geweest of ijsjes gehaald. Keer flinke wandeling gemaakt en paar keer stuk gewandeld door de bergen. Vandaag naar een van de grootste klimhallen ter wereld, dus ben benieuwd!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:24

Morgen,

Hier gisteren een hele goede dag gehad. *\o/*

Mijn gewicht is nu het hoogste dat ik ooit gewogen heb. Ook krijg ik nu last met vanalles. De spanning van een paar weken geleden is vrijwel uit mijn lijf. Dus we gaan weer een poging wagen.
Gisteren is dat heel goed gegaan. Ook gewoon boodschappen gedaan zonder problemen.
De hele koelkast ligt weer vol met groenten en vlees.
Vandaag eten we lekker gevulde aubergine en als lunch heb ik kippendijen mee.

Wel werken tot 19 uur (vanaf 8), en daarna alle honden van de familie uitlaten, maar we komen er wel. Gelukkig is het avondeten al gemaakt (als het goed is)

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:53

Ik leef nog!
Gets wat een chaotische week.

Had net ook weegschaalmoment in de sportschool en was iets van 300 gram aangekomen ten opzichte van vorige maand. Verdorie. Nouja we gaan gewoon door op dezelfde manier alleen iets meer op voeding letten. en door..

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:26

Ik had net de aftrap van de plaatselijke kookclub bij mij thuis, had er iemand allemaal lekkere kaasjes, vijgenbrood etc meegenomen >;) Was wel erg lekker. Als Avondeten maar broccoli soep, dan is er toch nog iets van balans :o

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:42

MuSLi schreef:
corinep schreef:
Weeg je meerdere keren achter elkaar als je denkt dat het niet klopt? Mijn weegschaal doet wel eens wat gek dus probeer ik het nog een paar keer tot hij 2 of 3x hetzelfde gewicht aangeeft.

Tijd voor een nieuwe weegschaal lijkt me :')
Ik wil er gewoon opstaan en zien wat hij aangeeft. Niet nog 3 keer moeten herhalen..


Nieuwe batterij?

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:03

Ik heb net afscheidsfeestje op mijn werk gehad, volgens mij nu al door mijn kcal budget heen voor de dag :') vanavond maar extra hard aan de bodypump. Het afscheidscadeau met wijn, kaas, chocola en nootjes laat ik nog maar even ingepakt.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:43

Precies hetzelfde gewicht als vorige week. Niet zo gek met dit gisteren:

Afbeelding

En kaasjes etc de dag er voor :') Ik ga weer werken aan iets meer beheersing en bedenken dat een paar hapjes ook gewoon lekker zijn :o Vandaag start op mijn nieuwe werk, ik hoop niet dat zij me allerlei lekkers gaan geven :') En anders wordt dat alvast een mooie oefening.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:50

Zo dat ziet er goed uit zeg!

Hier weer terug van vakantie en de broekriem (die ik overigens oprecht nog steeds kwijt ben) wordt weer aangetrokken. Heb een doel voor klimmen dus daar helpt m’n extra vetjes niet bij…

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:30

Goedemorgen

Ik vindt het echt zo bizar dat ik voor de geboorte van mijn dochter (9 jaar geleden) meer at dan ik nu eet en toen 64 kg woog. Ik eet nu overdag een paar crackers en in de avond gewoon avondeten en maar zelden wat aan chips of chocolade en toch val ik niet af. Hebben jullie ook nu je ouder bent dat dit veel moeizamer gaat?

Rose_Sonny
Berichten: 443
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:50

Als je ouder bent, dan gaat het inderdaad moeizamer.
Maar pas vooral op dat je niet te weinig eet! Als je te weinig eet, gaat je lichaam in een soort van overleving modus en slaat het alles op.
Misschien moet je proberen ipv alleen crackers overdag iets meer te eten?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:54

Oh echt? Zou dat kunnen? Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan

Rose_Sonny
Berichten: 443
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:15

Je metabolisme raakt in de war, je schildklier gaat langzamer werken en je lichaam gaat veel minder verbranden.

Ik zou gewoon eens een weekje of 2 proberen juist iets meer te eten.
En dan geen slechte dingen uiteraard, maar wel gewoon iets meer en dan kijken wat het doet.

Toen ik 'vroeger' met een personal trainer aan de slag ging, ging ik ook pas echt afvallen toen ik meer at.