Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:27

Thanks _Sanne. :) @Gaucho en ik zijn gewoon een beetje blijven hangen hier, ondanks dat we allebei zo'n beetje zijn waar we willen zijn. We vinden het gewoon een fijne groep en delen graag onze successen en ook de mindere momenten die we soms hebben :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:11

Stille meelezer meldt zich :D Ik lees ook bijna dagelijks mee, ik ben zelf 12kg afgevallen vorig jaar maar zonder bewust diëten, en hoef nu ook niks meer kwijt.

Maar - ik wil wel gezond en fit blijven, en met gezond eten en ritme goed voor mezelf zorgen, en daar is dit een heel fijn motiverend topic voor! Zo'n fijne sfeer.

Zet 'm op, jullie komen er wel :D
Laatst bijgewerkt door Nirvana_ op 04-01-22 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:14

Ik heb spierpijn als een malle :') . Gisteren iets te fanatiek gesport.

Over kleine veranderingen kan ik meepraten inderdaad!
30/20+ kaas ipv 48+, ivp koekjes fruit halen, minder bestelen/afhalen/uit eten(ook goed voor de portemonnee), trap pakken ipv lift, wandelen naar de appie ipv auto (tenzij je de week boodschappen hebt en je allemaal zware dingen hebt :') ), beetje dat soort dingen.
Geen zin om te koken? Vriezer plunderen, ligt altijd wel een (nep)vleesje met aardappels of een kliekje ipv bestellen.

Charaz

Berichten: 24307
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:25

Mijn meest gemaakte fout is boodschappen doen met honger, vanuit mn werk voor het avondeten langs de supermarkt.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:39

Ik wil me hier ook graag aanmelden. In totaal wil ik 25 kilo afvallen. Ondertussen ben ik 7,7 kilo lichter dan mijn startgewicht maar dit heeft me wel 2 jaar gekost. Nu ging het de afgelopen tijd heel goed waardoor ik deze maand ook 2 kilo af ben gevallen maar sinds de feestdagen vind ik het toch weer lastig om terug in het goede patroon te komen.
Daarnaast sport ik wel veel maar zit ik echt aan mijn max ivm fibromyalgie en andere lichamelijke klachten waardoor nu oa. mijn knie weer ontstoken is en beide peesplaten in mijn voeten. Dit helpt natuurlijk ook niet maar we zijn in het nieuwe jaar en ik wil dit jaar toch echt wel 10 kilo afvallen

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:36

Super knap Musli!

Nirvana ook knap 12 kilo is een hoop!

Esther ja inderdaad dat is wat ik ook moet doen. Gewoon kleine veranderingen.

Charaz herkenbaar! Ik ga altijd boodschappen doen nadat ik de paarden heb gedaan na werk en dat is dus rond 5 a 6 uur.

Welkom Limilou

Hier de eerste dag zonder chocola of koek doorgekomen. Het is lastig, maar mijn lichaam moet echt even afkicken.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:32

Ik ben deze week op vakantie dus dat is een uitdaging op zich :D nu uitgebreid aan het ontbijten, maar croissants aan de kids overgelaten. Lekkere grote bak magere kwark met muesli, blauwe bessen en peer voor mij. En een gebakken ei. En naar de jumbo heen en weer gewandeld voor de croissants, dat zijn de eerste 5000 stappen vast.

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:49

Goed bezig @Gaucho! Veel plezier daar... Hier gewoon weer in het gareel en aan het werk.
Straks lekker even een rondje hardlopen (vanavond denk ik). Gisteren goed gegeten en bewogen.
Dus best wel tevreden over de start van het nieuwe jaar :D

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:09

Ik lees ook nog (weer) mee. Moet wel weer in het gareel, ben van de 16 afgevallen kilo's er 6 aangekomen :o Maar ik ben weer bezig.

Dit keer met minder sporten helaas, ik heb een voetblessure (of een pees, of een gebroken botje, dat is niet duidelijk) waardoor lopen pijn doet. Dus hardlopen is geen optie. Paardrijden gaat soms goed, maar vaak ook niet (dan komt er teveel druk op). Maar goed, voeding is 80% zeggen 'ze' dus ook zonder sporten moet ik een eind komen.

De successen van Musli en Gaucho lees ik ook nog graag!
Roosch, sterkte! :(:)
En iedereen die nog/weer bezig is, YOU CAN DO IT! *\o/*

Pallatin

Berichten: 2509
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:27

Hoi dames, heb even bij gelezen! Welkom voor de nieuwelingen, gezellig dat jullie hier meelezen en jullie ervaringen delen!
@ butterfly: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je 2e kindje!
@ gaucho, wauw je paard verkocht! Hoe dat zo? (Alleen als je het wil delen uiteraard hoor)
Ik kom ook weer wat actiever meelezen en inspiratie op doen. De weken voor kerst waren qua werk the hell, heb er ook mentaal een flinke knauw van gehad en heeft geresulteerd in niet goed voor mezelf zorgen. Vorige week een weekje vrij gehad en toen iig het wandelen weer opgepakt, ik merk echt dat me dat goed doet. Gister weer begonnen met werken, maar voelde me zondag al beroerd worden en heb nu zelfs verhoging (gelukkig geen Corona) dus alles gaat ff op halve kracht….enig voordeel: ik heb geen trek, dus kick meteen af van het teveel aan suiker… :o de weegschaal moet ik afstoffen, maar dat kan me op dit moment ook niet zoveel boeien

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:15

Kennen jullie dit.. ik heb lekkere trek (in chips :') ) en een klein beetje honger. En ik voeeeel gewoon dat als ik nu wat ga eten, ik niet verzadigd zal zijn en het kan uitlopen op een vreetfestijn. Er niet aan beginnen is op dit moment makkelijker dan halverwege stoppen. Dus nu zit ik me te beheersen op de bank, ga een kop thee zetten en ga ik op tijd naar bed :+

Ik ben normaal absoluut voor honger = eten. Maar soms ken je jezelf goed genoeg he :')

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:29

Snippergroen schreef:
Kennen jullie dit.. ik heb lekkere trek (in chips :') ) en een klein beetje honger. En ik voeeeel gewoon dat als ik nu wat ga eten, ik niet verzadigd zal zijn en het kan uitlopen op een vreetfestijn. Er niet aan beginnen is op dit moment makkelijker dan halverwege stoppen. Dus nu zit ik me te beheersen op de bank, ga een kop thee zetten en ga ik op tijd naar bed :+

Ik ben normaal absoluut voor honger = eten. Maar soms ken je jezelf goed genoeg he :')

Glas water drinken. Dat wil nog wel eens helpen

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:41

purny schreef:
Snippergroen schreef:
Kennen jullie dit.. ik heb lekkere trek (in chips :') ) en een klein beetje honger. En ik voeeeel gewoon dat als ik nu wat ga eten, ik niet verzadigd zal zijn en het kan uitlopen op een vreetfestijn. Er niet aan beginnen is op dit moment makkelijker dan halverwege stoppen. Dus nu zit ik me te beheersen op de bank, ga een kop thee zetten en ga ik op tijd naar bed :+

Ik ben normaal absoluut voor honger = eten. Maar soms ken je jezelf goed genoeg he :')

Glas water drinken. Dat wil nog wel eens helpen


Ik zit nu aan een sterkere avondthee :j Sweet Dreams van Tastea. Hopelijk werkt dat :D

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:59

Veel plezier op vakantie en goed bezig met eten gaucho! :D
Snippergroen, ook goed bezig!
wat vervelend Pallatin :(:)

Ik ben ook al 3 dagen strak in he gareel en echt, denk huh hoe kan het maar het lukt zowaar en heb niet eens trek *\o/* Weel honger op de tijden dat het normaal is dus dan eet ik ook gewoon. Heb ik tussendoor honger pak ik fruit, iets wat ik normaal echt niet doe. Dinsdag boodschappen gedaan en bewust geen chips meegenomen, kan ik ook niet in de verleiding komen :D

Vanaf september is er nu 5,8 af, als ik daar al eens -10 van kan maken ben ik al een stuk op weg :D
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 06-01-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:59

Goed bezig _Tarzan!

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:02

Dankjewel Sanne, werd vanmorgen spontaan blij van de weegschaal :D
Dat was lang geleden :')

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:19

Ik heb de avond netjes doorstaan! En dat werd beloond want de weegschaal en meetlint lieten vanmorgen weten dat ik de kerstkilo's alweer kwijt ben :D Laat wel zien dat het vooral veel vocht is wat je dan opslaat, want ik woog zondag nog 2 kilo zwaarder dan nu :j

Wat goed bezig Tarzan! Wat een kick geeft dat dan he, dan zit je meteen veel lekkerder in je vel :D En je bent al over de helft van je doel! Lekker bezig :)

Ik heb een lekker ontbijt tipje van de dag!
Benodigd:
- 200 gram magere kwark met een smaakje. Ik gebruik zelf die van Kvarg i.v.m. veel eiwitten
- 2 blaadjes gelatine
- Eierkoek

Twee blaadjes gelatine volgens de instructie verwarmen in een pannetje. Daar de kwark doorroeren. In een schaaltje leg je een eierkoek. Kwarkmengsel eroverheen. Nachtje in de koelkast en voila! Je ontbijt met kwarktaart! Slechts 210 kcal en vult mede door de gelatine als een malle :) Ik koos nu zelf voor de Kvarg Straciatella en heb gisteren de eierkoek in koffie gedoopt voor ik hem in het schaaltje deed. Absolute aanrader! Smaakt vergelijkbaar met Tiramisu :)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:27

:wave: mag ik me ook melden?
Ik ben in de afgelopen twee jaar best wel wat aangekomen en ik merk dat ik me er niet fijn bij voel. Een week voor kerst rustig begonnen met eetswitches en meer sporten (3x HIIT/kracht, 1x cardio) en sinds toen 1kg en 5cm kwijt. Ondanks kerst en oud en nieuw waar ik me eigenlijk niet heb ingehouden :))

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:31

Oef klinkt lekker Snippergroen en ook supergoed bezig! *\o/* We kunnen het wel!
Ik zie het nu voornamelijk bij m'n buik, die neemt gelukkig altijd als eerste af :+
-5 was m'n eerste doel, -10 m'n 2e doel en dan ga ik nieuwe doelen stellen, eerst maar eens de -10 bereiken :D

Welkom Muurp, goed bezig!
Ik ben blij als de sportshool weer open mag en ik weer gewoon kan werken en het sporten weer op kan pakken, ik was nog nooit zo gemotiveerd om te gaan sporten as nu :')

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:32

Welkom bij de club Muurp! Hoeveel wil je in totaal kwijt? :)

En wat een fantastische scores al aan centimeters! Wat voor eetswitches heb je zoal gemaakt?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:15

Mijn doel is voor nu eerst onder de 70kg te komen (ik ben maar 1.59m := ) en ik hoop toch wel weer onder de 60 te komen. Dat zou betekenen dat ik in totaal 14kg wil kwijt raken.
Ik ben altijd een fanatieke sporter geweest, ook krachttraining, maar doordat de sportscholen telkens dicht zijn is mijn motivatie thuis ook naar 0 gegaan... :=

Dankjewel! Ik maak met name eetswitches in bijv. volkoren producten, andere verhouding groente/koolhydraten en meer vis i.p.v. vlees. Zo had ik laatst zilvervliesrijst met heeeel veel groenten gemaakt, plus nog wat groenten ernaast. :)
Ook maak ik zelf verse soepen (niet gebonden) en eet ik als ik toch trek heb wat rauwkorst of salade met een heldere dressing.
Heb op momenten nog wel een hongergevoel, met name na de feestdagen. Maar dat wordt wel met de dag minder.

Goed bezig _Tarzan!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:27

SNippergroen is het nog gelukt met alleen de thee?

Welkom Murp! Gaat je lukken!

Tarzan wat goed bezig!

Hier nu al de 4e dag bezig met streng zijn voor mijzelf. Dat gaat tot nu toe goed. Ik mag 's avonds 1 ding van mijzelf wat "slecht" is. Heb nu van die prins koeken gekocht die zijn iets van 130/140 calorieën en dan heb ik mijzelf toch getrakteerd als ik de hele dag goed heb gedaan. Morgen op de weegschaal om te kijken waar we staan.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:29

Dustinlover schreef:
SNippergroen is het nog gelukt met alleen de thee?

Welkom Murp! Gaat je lukken!

Tarzan wat goed bezig!

Hier nu al de 4e dag bezig met streng zijn voor mijzelf. Dat gaat tot nu toe goed. Ik mag 's avonds 1 ding van mijzelf wat "slecht" is. Heb nu van die prins koeken gekocht die zijn iets van 130/140 calorieën en dan heb ik mijzelf toch getrakteerd als ik de hele dag goed heb gedaan. Morgen op de weegschaal om te kijken waar we staan.


Ja het is gelukt met enkel de thee :D Die haalde net het scherpe randje er even vanaf :)

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 17:41

Muurp, welkom! Gezellig dat je ook mee komt kletsen!

Tarzan, goeeed bezig! *\o/*

Dustinlover, wat goed dat het al een aantal dagen lekker gaat! En mooi dat je jezelf dan ook iets gunt. Vind je het ook lastig om het dan bij één ding te houden?

Snippergroen, yaay! Zo goed!

Ik heb het idee dat mijn eerste menstruatie na de bevalling ook aan komt zetten ofzo, in een paar dagen tijd ineens wat zwaarder, dus dat kán alleen maar vocht zijn. Ik zit ook op 6 weken nu (dus mag echt beginnen!) en geen borstvoeding, dus ook niks wat het uitstelt haha.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:15

Goed bezig allemaal.

Hier een reality check van mijn weegschaal vanochtend na een week vakantie en wat vier momenten nadat vrijdag mijn bod op een huis is geaccepteerd :') Terug in het gareel dus maar. Week redelijk vooruit gepland, nog wat etentjes in de planning dus daaromheen ook maar even goed compenseren. Ik heb ook echt structuur nodig om in het gareel te blijven :o Been enigszins geblesseerd dus kan ook niet zo veel wandelen of hardlopen als normaal. Zal vandaag eens even wat oefeningen opzoeken die ik wel kan doen, en misschien ga ik wel even een rondje fietsen.

Morgen en overmorgen cursus online ipv op locatie en dat komt misschien geeneens zo slecht uit, daar zit altijd een enorm decadente lunch bij.