Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:10

Wat gaat het weer hard hier!

Ik hou m'n eten bij deze poging niet bij. Eetst altijd wel, maar probeer nu op gevoel te eten en gezondere keuzes te maken.
Ging best goed. 4kg in 3 weken (eerste week veel vocht).
Vandaag weer weegdag, 2 dagen zout gegeten en gister weinig gedronken. Resultaat een + van 2,5 kg...
Deze week dus toch maar een extra keertje op de weegschaal staan. Vind het na zo een (verklaarbare) plus altijd zo naar om er weer een week goed tegen aan te gaan.

Wil dit keer toch echt m'n doel halen. Na m'n revalidatie voor m'n enkel zou ik weer mogen basketballen. Toen ik de maten opgaf voor m'n tenue was ik 15kg lichter. Die moeten er nu dus weer af om er in te passen. Kan toch niet dat als ik na zo lang weer mag ik het tenue niet pas en daardoor nog niet mee kan doen..

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:24

Ik ga vanavond uit eten met vriendinnen en zit op voorhand even te rekenen wat ik aan diner kwijt ben qua kcal.

Dat wordt een magere lunch zie ik al wel. :')

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:30

Kosseh: wel een mooie stok achter de deur.

Roosch:
:')
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:32

He bah, groenvoer!!

:')

Ik ga straks even lekker baantjes trekken heb ik besloten.

Ik vind het nog steeds zo onwijs frustrerend dat anderen alles kunnen eten wat ze willen. Pfff...

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:36

Dat is ook gewoon niet eerlijk ^) . Gelukkig zitten we hier met zijn allen in het zelfde schuitje.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:38

Roosch schreef:
He bah, groenvoer!!

:')

Ik ga straks even lekker baantjes trekken heb ik besloten.

Ik vind het nog steeds zo onwijs frustrerend dat anderen alles kunnen eten wat ze willen. Pfff...


Wij kunnen ook alles eten wat we willen.
We moeten er alleen wat creatiever mee omgaan :j

Pallatin

Berichten: 2530
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:49

ClaudiaHS schreef:
Roosch schreef:
He bah, groenvoer!!

:')

Ik ga straks even lekker baantjes trekken heb ik besloten.

Ik vind het nog steeds zo onwijs frustrerend dat anderen alles kunnen eten wat ze willen. Pfff...


Wij kunnen ook alles eten wat we willen.
We moeten er alleen wat creatiever mee omgaan :j

:D :D :D

Nou ik was hier vanmorgen ook opeens een kilo zwaarder, heel bijzonder, en ik was nog zo blij dat ik weer een stukje heb kunnen wandelen zonder pijn… maar goed, ga niet bij de pakken neerzitten en gewoon door. Misschien ga ik met de fiets naar stal en hopen op betere weegschaal tijden

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:04

Roosch schreef:
He bah, groenvoer!!

:')

Ik ga straks even lekker baantjes trekken heb ik besloten.

Ik vind het nog steeds zo onwijs frustrerend dat anderen alles kunnen eten wat ze willen. Pfff...


Ik denk altijd maar dat wij van binnen waarschijnlijk een stuk gezonder zijn dan die mensen die alles kunnen eten. Wij kiezen wat voedzaam is en vult (eiwitten, vezels, groente) en zij kiezen wat voor handen is :D

Het zou alleen wel helpen als ik een lichaam had die niet in staat was om veel te kunnen eten :+

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:27

Haha Claudia dat is een mooie manier om er tegenaan te kijken!

Roosch, goed bezig toch? Je weet ongeveer wat je binnen krijgt vanavond, compenseert dat nu door netjes te lunchen en bewegen. Dan kan je vanavond ook zonder schuldgevoel lekker eten en genieten!

Het is weegschaaldiptijd lees ik! Ik zelf gelukkig niets bij, maar ook niets af. Dat was wel een teleurstelling nadat ik maandag twee keer ben gaan sporten _O- Ik was net thuis van de sportschool, toen mijn huisgenoot voorstelde samen te gaan sporten. Dus een uur later liep ik er weer *\o/* Gelukkig weet ik inmiddels dat ik afval, een paar dagen stil sta en weer afval. Dus ik vind het niet erg, maar kan me voorstellen dat het frustrerend is.

@snippergroen dat is echt zo waar wat jij zegt! Als ik zie wat mijn super dunne huisgenoot naar binnen werkt kan het niet anders dan dat hij van binnen één en al chocolade, chips en donuts is :D

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:17

Toch is het niet altijd zo. Mijn super slanke dochter heeft maar een beperkte eetlust. Eet meestal maar twee boterhammen als lunch. Houd niet van dik beleg. Eet niet graag sausjes, vind chocolade wel lekker, maar zit vol na een paar stukjes. Rauwkost en dergelijke vind ze wel lekker en dat is eigenlijk altijd zo geweest. Mijn man en zoon zijn meer zoals de huisgenoot van ManonGrr, wat die allemaal naar binnen werken kan niet gezond zijn.

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:37

Ja, als je eenmaal inzage hebt in hoe/wat en je daar ook naar gedraagt dan is het echt gewoon wetenschap. En toch is er af en toe dat monster in je dat de hele boel negeert. :')

Afbeelding

Ik heb in ieder geval voorwerk gedaan voor vanavond. Je ziet het omslagpunt waar het zwembad wat meer leegloopt en ik m'n eigen tempo kan zwemmen. :')

gaucho

Berichten: 9577
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:15

De kat is in ieder geval afgevallen

Afbeelding

Zal zelf morgenochtend ook weer eens op de weegschaal gaan staan.

In ieder geval net in de warmte flink intensieve hardloop training gedaan en voor morgen kantoor al allemaal gezonds ingepakt.

Afbeelding
Het was echt zweten >;)

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:25

Die poes. _O-

De enige die hier afgevallen was was ook poes. Die had ook wat reserve dus ok, maar hey IK moet kg's verliezen niet de huisgenoten.

Met dit weer ben ik niet vooruit te branden. Al was dat zwemmen wel lekker, ik overweeg morgen nog een keer te gaan en daarna lekker voor pampus op de bank. Met dit weer voel ik me niet echt geroepen in de sportschool heen en weer te springen eigenlijk.

tirzasarah10

Berichten: 1842
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:31

Die poes :))

Ik ben in de avond toch steeds meer aan het proberen wat te doen met mijn paard en pony :)
Kwa beweging is longeren niet het meest actieve,ondanks dat ik anders dan de meeste andere longeer. Ik wil het positief bekijken, alle beweging die ik doe is weer mooi mee genomen! Trots dat ik dan ondanks alles toch mooi mijn jonkie aan het op pakken ben, iedere 5 min is er 1 <3

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:17

Beweging = Beweging, maakt niet uit hoe.

Hier vanmiddag wel naar de sportschool geweest.
Ze hebben airco en het was lekker rustig dus prima te doen.
Was wel wat minder fanatiek dan anders, ga normaal om de dag maar was gisteren dus ook al geweest.
Toch wel ruim een uur bezig geweest.

Zwemmen vind ik dus echt niks aan.
Heb zelfs een zwembad in de tuin waar ik prima baantjes in zou kunnen zwemmen of met een elastiek, maar neh niks voor mij.

Afbeelding

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:30

Goedenavond. Ik meld me ook weer eens.
Hier een wat grieperig weekje dus wat minder actief Dan normaal geweest. Zowel hier als qua beweging.

Net wat bij gelezen en zag mooie succesje en veel beweging voorbij komen.

Kreeg wel de laatste dagen meer trek ondanks de saxenda en me dus toch maar op de lifesum app gestort. Kon gelijk nog een bakje yoghurt eten en at stiekem toch de weinig.
Ben er nog wel mee aan t stoeien. Mag zo’n 2700 kcal eten en bijna 400 gram koolhydraten :o?
Geen ieder hoe ik die waardes aan moet passen als doel maar dit gaan we toch maar even niet zo doen. Was al insuline resistent en daar gaan deze hoeveelheden me niet bepaald bij helpen.
Gebruik nu dus maar de app om een beetje inzichtelijk te krijgen wat ik eet en te zorgen dat ik of als ik te weinig eet wat bij eet of anders juist de rem erop zet.

Pff die mensen die alles kunnen eten zijn echt frustrerend. Geloof ook niet dat jet gezond is maar ben met zo’n kliko getrouwd en is toch wel heel banketstaaf dat hij gewoon even een halve zak chips, 2 magnums en een stuk kaas naar binnen werkt zonder aan te komen. Als ik naar 1 van deze dingen kijk wordt de weegschaal al ongezellig. Soms komt hij een kilo aan en dan is ie verbaasd dat hij een kilo is aangekomen, let hij 3 dagen op en is hij weer op gewicht.

@claudia lekker zwembad hoor. Zonde dat je er niets mee hebt.

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:52

2700 kcal mon dieu :')

Oh dat zwembad, daar ben ik wel jaloers op <3 geweldig! Ik vind baantjes trekken wel fijn en het zou helemaal fijn zijn als dat in de achtertuin kan.

kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:25

2700kcal klinkt niet verkeerd! Kan je mooie maaltijden van maken en nog ruimte voor tussendoortjes.

ClaudiaHS
Zo een zwembad in de tuin lijkt mij echt ideaal. Lekker afkoelen met het warme weer.
Airco in de sportschool wat luxe.

Roosch, lekker actief bezig geweest in het zwembad! Zwemmen blijft fijn hé? Is bij jullie elke dag banen zwemmen?

Gister een redelijk goede dag gehad. Wel een ijsje gehaald met vrienden en heerlijk aan het strand opgegeten.
Wel 2x gewandeld. 1x45 min en 1x30 min. Volgens m'n Fitbit goed voor een workout van 33minuten en 12.000 stappen. Zo geen conditie meer dat heel rustig wandelen (met soort loop gips en krukken) al gezien wordt al een workout haha.

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:33

12.000 is netjes! Hartstikke goed!

Ja hier is wel elke dag banenzwemmen maar wat mij betreft mogen ze de openingstijden wel verruimen. Vaak erg druk en ook al heb ik niet echt hoog tempo, de anderen al helemaal niet dus dan zwem je echt in een file.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:02

2700 calorieën is wel een flinke hoeveelheid :wow: . Zo frustrerend hè, die mannen die zoveel kunnen eten en zo makkelijk afvallen.

Zwemmen vind ik ook wel een fijne manier van bewegen.
Lijkt mij juist gaaf, zo’n zwembad in de tuin.

Gaucho: goed bezig hoor, en de poes ook :D . Hier was de hond die moest afvallen de aanleiding dat ik veel meer begon te wandelen, hond is inmiddels trouwens perfect op gewicht.

Wij zijn momenteel onderweg naar een kampeer plek die ik moet fotograferen. Een luxe ingerichte tent op een eilandje. Hebben er een kano bij, dus straks lekker varen, voor het weer omslaat. Zal alleen wat eten betreft wel iets minder netjes gaan, want moet ook foto’s maken met lekkere bordjes eten er bij. Gelukkig heb ik mijn man ook mee, dus voer de meest calorie rijke dingen wel aan hem op _O- .

Pallatin

Berichten: 2530
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:09

Wauw Claudia! Geweldig dat zwembad! Ik heb als tiener heel fanatiek gezwommen maar ben gestopt toen ik m’n armen niet meer in leuke shirtjes kreeg: leek wel zo’n DDR zwemster :')
@Moi, klopt denk ik niet? Die 2700 kcal? Dat is echt wel heel veel….. heb je m wel ingesteld op afvallen? Ik gebruik m nu met name om te achterhalen hoeveel kcal er in bepaalde producten zit, maar ga niet eten volgens die ‘doelen’, ik heb namelijk het idee dat bijvoorbeeld beweging/ verbranding overschat wordt in de app dus dat laat ik buiten beschouwing.

Die kilo die er gister opeens aan zat is er wel af, maar verder niet afgevallen tov maandag…vind ik jammer/ raar, ik had t idee dat t de vorige keer veel sneller ging. Maar goed, door m’n rug beweeg ik veel minder natuurlijk en ik ben gewoon ongeduldig :D

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:13

Dat doe ik dus ook Pallatin, ik gebruik het als richtlijn. De activity tracker is er wel aan gekoppeld maar dan zou ik mezelf tonnetje rond mogen eten als ik daarop vertrouw. :=

tirzasarah10

Berichten: 1842
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:04

Claudia ik ben zo ontzettend jaloers op je zwembad :o
Ik ben gek op water maar baantjes zwemmen gaat mijn lichaam niet fijn op. Ik heb een schouder die makkelijk uit de kom schiet en een onderrug die altijd fout gaat met baantjes zwemmen.

Ik ben vanmorgen ontzettend over verhit opgestaan en ik ben momenteel nog helemaal over verhit. Ik voel mij echt super kloten er van. Het mag van mij de rest van de zomer 15-20 graden worden :')

Zonnetje81
Berichten: 18719
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:06

Van baantjes zwemmen krijg je pijn in je nek haha

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:02

Ik heb ook het idee dat Lifesum wat enthousiast is met de aantal verbrande kcal als je een activiteit invoert; als ik bijvoorbeeld een half uur op de crosstrainer heb gestaan, heb ik volgens die crosstrainer 300 kcal verbrand, maar volgens lifesum 723 _O-

Ik vraag me trouwens wel iets af over ''beweging is beweging''. Zouden 10.000 stappen, verdeeld over de hele dag, dus behaald door koffie te halen, naar de wc te lopen etc, evenveel verbranden als een wandeling van 10.000 stappen achter elkaar?

2.700 kcal is wel echt heeeeel veeel! Hoe krijg je dat elke dag voor elkaar?