Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 23:15

Vjestagirl schreef:
Ik heb mijn fitbit charge 5 24/7 om, en ik ben er veel actiever door geworden. Kan het echt aanraden!


Ik ga deze en die van claudiaHS even bekijken.


ClaudiaHS schreef:
Ik heb de fitbit Versa.
Vind hem persoonlijk heel erg fijn.
Vooral gekocht omdat ik heeel erg vaak mn pinpas vergat en met deze dus contactloos kan betalen.
Duidelijk scherm, niet lastig in gebruik.
En ik zet hem altijd aan tijdens de training in de sportschool.
Je kan dan verschillende trainingsprogramma's selecteren, bv loopband.
Ik vind het dan heel handig om mijn hartslag in de gaten te houden.
Ik zet met +- 135/140 BPM in de vetverbranding dus dat kan ik dan via de fitbit mooi in de gaten houden.
Geloof dat ik hem een keer heb gekocht voor €140 bij de mediamarkt.

Wat je verbrand met uitmesten. Geen idee.
Ook afhankelijk van je leeftijd en je gewicht.
Ik ben zelf altijd binnen 10 min klaar met 2 stallen dus het zal bij mij niet heel veel zijn :')


Kunnen jou paarden die van mij opvoeden? ik ben meestal 20-30min bezig met mijn varkens _O-
Stal ligt helemaal vol en zelfs buiten lopen ze er keer op keer door heen. _-:(

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:40

Ik heb een Polar Vantage M. Is wel echt een sporthorloge en geen smartwatch dus kan er geen apps op zetten ofzo. Heel fijn horloge verder en zeker uitermate geschikt bij hardlopen, fietsen en dagelijkse activiteit. Ik word er ook door gemotiveerd en draag 'm echt altijd. Dat ie mijn slaap meet vind ik misschien wel het leukst :') er zijn wel een stuk betaalbaardere instapmodellen, maar deze voldoet aan wat ik in een horloge zocht :)

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:15


Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:01

Ik heb een Garmin Fenix 6s, maar die heb ik voornamelijk vanwege zijn hiking functies gekocht. Mijn dochter heeft een Garmin Vivoactive 3, dat is ook een heel handig horloge voor dagelijkse beweging te tracken én een stuk leuker geprijsd dan de Fenix.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:13

Verd*mme. Was al een paar dagen snotterig.
Doe net een thuistest: positief |( |(

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:32

Thanks, ik ga ze even vergelijken. Die van roosch is prijs technisch wel heel aantrekkelijk haha. Even goed nadenken wat ik precies wil zien en meten.

ClaudiaHS, beterschap

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:42

Mocht je in de buurt van Duitsland wonen: zag dat Kaufland een simpele action tracker voor €9,95 in de aanbieding heeft.

Balen Claudia, beterschap!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:19

Ben niet echt ziek, beetje lamlendig.
Snot, zere keel en beetje hoofdpijn.
Baal er vooral van dat ik nu niet naar de sportschool kan -O-

Pallatin

Berichten: 2513
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:01

Bleegghhh ff mopperen….ben maar 1 ons kwijt sinds een week…snap er echt geen bal van en denk er over die lifesum app voorlopig aan de wilgen te hangen :') want of ik zit daar te hoog in kcal ondanks alles minutieus bijhouden of m’n weegschaal is stuk of m’n trage schildklier speelt op….alleen zondag was qua eten niet netjes, maar goed, vol goede moed verder. En heb gister gelukkig weer pijnvrij m’n wandelrondje kunnen doen en vandaag iig 40 minuten gefietst.

Vjestagirl

Berichten: 26657
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:19

Pallatin schreef:
Bleegghhh ff mopperen….ben maar 1 ons kwijt sinds een week…snap er echt geen bal van en denk er over die lifesum app voorlopig aan de wilgen te hangen :') want of ik zit daar te hoog in kcal ondanks alles minutieus bijhouden of m’n weegschaal is stuk of m’n trage schildklier speelt op….alleen zondag was qua eten niet netjes, maar goed, vol goede moed verder. En heb gister gelukkig weer pijnvrij m’n wandelrondje kunnen doen en vandaag iig 40 minuten gefietst.


Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan lifesum ligt. Ik check die regelmatig tegen de informatie op de verpakking, en het klopt altijd. Maar het is wel flink balen voor je!

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:32

Ik voel je pallatin. Hier is er nog steeds niks af..

Ik kreeg een super gave broek binnen en die pasten niet :(
Ik droeg van dat merk 3 jaar terug maat 38 en nu pas ik in 42 lang niet. Ik kreeg hem gewoon niet dicht. Ik weet dat het misschien niet de aller grootste maten zijn maar alsnog voelt het gewoon niet fijn. Ik krijg pas 26 juli uitslag van het ziekenhuis. Ik hoop dat ze iets vinden, al denk ik dat er behalve een hoop net niet goed uitslagen niks uit komt.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:48

Pallatin: misschien hou je momenteel wat meer vocht vast en is er volgende week of die week erop ineens meer af.

Thirzasarah: ik heb wel eens twee broeken van het zelfde model en maat gehad die ruim 3 cm scheelde in taille omvang. Als je anders altijd in maat 42 past, zal het vast aan de broek liggen. Kleding maten zijn soms raar.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:43

Ah Claudia dat is balen. Hopelijk ben je snel weer de oude en kun je snel weer alles doen. Hier ook al heel de week wat verkouden maar gelukkig geen positieve test

Palladian wat een tegenvaller. Hopelijk wordt je opletten snel beloond met een lager getal op de weegschaal.

Broeken zijn idd soms raar. Vlak voordat ik met saxenda begon nog een broek besteld in dezelfde maat als altijd van model dat ik al 2 jaar standaard in zelfde maat bestel. Deze zaten altijd erg strak maar weigerde om grotere te kopen. Fout gemaakt dat ik niet meer pastte voor ik hem in de kast gooide. Toen ik eenmaal een paar weken bezig was sneuvelde er 1tje en bedacht me dat ik die nieuwe nog had liggen. Ondanks dat ik al een paar kg kwijt was ging hij gewoon niet dicht -O-
Inmiddels zakken m’n andere broeken toch wel af dus misschien van t weekend maar weer n poging wagen.

Wat grappig om te zien hoever verschillende horloges er wel niet zijn en dat iedereen andere redenen heeft om voor een bepaald type te kiezen. Voor mij waren goede communicatie met m’n telefoon, ermee kunnen zwemmen en het meten van hoogtemeters wel de doorslag. We hebben afgelopen jaren zo veel in de bergen gelopen, onszelf afvragend hoe hoog we inmiddels zaten dat ik dat toen m’n fitbit t opgaf wel een belangrijke rol heb laten zijn in m’n keuze voor de nieuwe. Na 2 maanden nog steeds heel erg blij mee

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:04

Stom hoor die broeken, ik herinner mij ook als kind al dat ik broeken vreselijk vond.

Ik zou vandaag gaan kijken welke fitbit bij mij zou passen maar ik had mij iets vergist in het werk bij de paarden.
In november zijn ze mee gegaan naar ons huidige huis maar de schuur was nog niet paard klaar. Alles moest nog gebeuren en de schuur hebben we bijna helemaal gestript. Zelf een nieuwe vloer zit er in. Nu had ik 1 mega doorn in het oog vanaf dat ik mijn rubbertegels erin had gelegd. Ik had ze nooit vast gelegd dus nadat mijn lieftallige paard heen en weer had gewandeld, lagen die tegels overal. Dus die moest ik dagelijks tot meer keer perdag recht leggen. Waren 2 rijen dus nouja oke. Tot de in en uitloop af was :+
Mijn paarden gaan heel goed op keihard naar binnen en buiten rennen/springen. Er was helemaal een golf in de tegels gekomen... dus nu heb ik vandaag 'even' 54m² tegels er uit getrokken, alles schoongemaakt en er weer netjes vast ingelegd :D
Beweging genoeg denk ik zo.

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:23

Dat is zeker een flinke workout!

Hier even een dipje.. elke dag in de sportschool geweest deze week, en ik heb vrijdag en zaterdag wel echt ongezond en veel avondeten op, 2.5 kg extra op de weegschaal ;( nu moet ik ook ongesteld worden, en vrij zout gegeten dus vocht vasthouden waarschijnlijk, maar toch..

Positief punt is wel dat ik een broek maat kleiner pas én een blazer die ik al jaren in de kast heb hangen voor het eerst pas **\O/**

Vjestagirl

Berichten: 26657
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:30

ManonGrr schreef:
Dat is zeker een flinke workout!

Hier even een dipje.. elke dag in de sportschool geweest deze week, en ik heb vrijdag en zaterdag wel echt ongezond en veel avondeten op, 2.5 kg extra op de weegschaal ;( nu moet ik ook ongesteld worden, en vrij zout gegeten dus vocht vasthouden waarschijnlijk, maar toch..

Positief punt is wel dat ik een broek maat kleiner pas én een blazer die ik al jaren in de kast heb hangen voor het eerst pas **\O/**


Vergeet ook niet dat een kleinere spiermassa hetzelfde weegt als de grote vetmassa. Dus je zou eigenlijk ff op een doormeet-weegschaal moeten gaan staan, of anders bijvoorbeeld je tailleomtrek bij moeten houden.

Maar hee, je bent geweldig goed bezig, laat die weegschaal niet in de weg staan van hoe hard je gaat!

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:03

tirzasarah10 schreef:
Thanks, ik ga ze even vergelijken. Die van roosch is prijs technisch wel heel aantrekkelijk haha. Even goed nadenken wat ik precies wil zien en meten.

ClaudiaHS, beterschap

Ik moet zeggen dat ik echt niet nog meer tevreden kan zijn. Qua sporten, slapen etc ideaal en ik kan hem aan Lifesum koppelen.

Ahhh Claudia beterschap!! Zo naar!

Ik heb weekend gehad en me een beetje ingehouden. We zijn naar Aladdin geweest vrijdag en gisteren een dagje IJsselmeer en camping. Heb heel bewust tussen 12 en 8 gegeten en iet met kcal gedronken. (normaal met dat soort dingen laat ik dat wel los maar nu leende de gelegenheid zich prima). Net even in Lifesum ingevoerd en het lijkt erop dat ik redelijk veilig zat. Wel een gok, want weet bijvoorbeeld niet hoeveel gram vlees van wat ik bij de Braziliaan heb gegeten vrijdag.

Vandaag mag ik cheaten van mezelf met chips en een likeurtje. :))

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:19

Stomme corona heeft als enig voordeel dat ik totaal geen zin heb in eten.
Uiteraard eet ik wel wat maar niet heel veel.
Hopelijk compenseert dat wat met het niet naar de sportschool kunnen :=
Gisteren wel een halve dag in de tuin staan spitten dus opzich toch redelijk wat beweging gehad.

Naar de musical geweest Roos? Was die leuk?

Cheat day heb ik niet.
Waar ik eerder nog wel eens savonds zin had aan een bakje chips of nootjes oid, heb ik dat dus nu helemaal niet.
Heel raar.
Vrijdag had ik wel ineens zin in alcohol.
Enorm glas bellini gehad (aardbeien wijn/likeur)
Niet echt koolhydraatarm proof, maarja af en toe moet dat kunnen toch :P

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:27

Ja, geweldig gehad! Vond de Lion King en Soldaat van Oranje wel beter maar mooie avond gehad.

Alleen beetje heel druk gehad afgelopen tijd dus vandaag lig ik met een boek gestrekt en doe echt niets.

Af en toe moet het zeker kunnen! Ik lust net wat te graag alcohol ben ik bang. :o gisteren was ik de bob en vrijdag maar een paar speciaalbiertjes gehad dus enigszins ok geweest. Kijken of de vermoeidheid even over gaat zodat ik me de komende dagen bij elkaar kan rapen en gaan sporten.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:15

Scheelt dat ik niet zo gek ben op alcohol.
Zomers hoogstens een keer een Radler bij de bbq.
Maar Bellini is echt zoooo :~ :~ en dan met bevroren aardbeien erin.
Probeer het te beperken tot 1x per week 1 glas.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:52

Ik heb een courgetteplant in de tuin.
Ding geeft echt megaveel courgettes.
We gebruiken ze vaak wel bij de bbq om te grillen.
Vanmorgen weer 2 courgettes kunnen plukken.
Dacht, eens een receptje opzoeken;
Afbeelding
Lekker joh :~

Courgetti gemaakt met de spiraalsnijder, gamba's erbij, 1 tomaat, schep pesto en wat parmezaan vlokken.
Echt heel lekker en kha.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:25

Ziet er lekker uit!

Ik heb zojuist nog even een rondje gewandeld door de wijk. 4km.
Afgelopen twee week druk gehad en nu kom ik weer tot stilstand en denk ik poe had toch even wat beter om mezelf moeten denken. Wat slechter gegeten en minder bewogen. Hoe gaan jullie om met stress en jezelf prioriteren?

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:45

Dat is dus mn grootste valkuil. Daardoor ben ik zowel geestelijk als fysiek geknakt een paar maanden geleden en dus ook flink wat kilo's er weer bij. Nu had ik wel een erg ongezonde portie gedoe voor m'n kiezen hoor, normaal gesproken kan ik prima voor mezelf zeggen "ok tot hier en niet verder".

Op tijd naar bed gaan, je rust nemen en vooral nee durven zeggen tegen bepaalde zaken en/of verplichtingen.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:51

Hier ook stress, slaap tekort en slechte keuzes. Vandaag het resultaat ook op de weegschaal gezien... +2 kilo...

Morgen ga ik weer rustig terug in het oude regime. De eerste dingen om te doen zijn meer bewegen en geen calorieën meer drinken B-)
Baal er wel van maar wist ook wel dat het niet best ging en ik hiermee niet eeuwig op mijn plateau zou blijven. Eigenlijk moet ik weer naar een sportschool maar vind ze hier in de omgeving duur voor wat je krijgt. Eerst maar weer lekker gaan wandelen!

Rust is hier ook echt wel een dingetje. Onze jongste wordt tussen 5 en 6 wakker en dat is vaker 5 dan 6. Mijn vriend snurkt er gewoon doorheen en ik ben bij de eerste geluiden al wakker. Nu kan ik ook niet slapen door alle laatste dingen die dit schooljaar nog moeten dus dat maakt korte slechte nachten...

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:00

Ik ben door makkelijker eetgedrag 2kg aangekomen en wil dat eraf hebben, omdat het anders nog meer uit loopt. Gaat best ok, vooral een kwestie geweest van porties iets verkleinen en minder snacks / makkelijk. 0,8kg kwijt in 8 dagen (of 0,6 als je de meting van dag - 1 pakt, ik schommel nogal :+)

Vandaag had ik een bbq, dus verder heel kha gegeten, maar alsnog veeel te veel gegeten. Oef. Morgen maar even terug balansen :P

En! Ik wil en moet echt weer gaan sporten. Maar de drempel is zo hoog als je het een tijd niet hebt gedaan, geen conditie meer hebt en eigenlijk ook simpelweg geen tijd, maar 1x pw :\