Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:16

Kwaliteit over kwantiteit is ook mijn motto, zal ik vanavond ook zeker toepassen. Enige waar ik mezelf een beetje in wil beperken is brood, ik eet dat graag maar vind het zonde van de calorieën. Dus ipv onbeperkt stokbroodjes snaaien gewoon er een paar nemen en daar bewust van genieten.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:51

Sharani schreef:
Kwaliteit over kwantiteit is ook mijn motto, zal ik vanavond ook zeker toepassen. Enige waar ik mezelf een beetje in wil beperken is brood, ik eet dat graag maar vind het zonde van de calorieën. Dus ipv onbeperkt stokbroodjes snaaien gewoon er een paar nemen en daar bewust van genieten.


Ik probeer dat ook altijd als we gaan bbqen of courmetten maar die stokbroodjes zijn zo lekker :+
Ik kan ook praktisch iedere vorm van brood laten staan behalve een Italiaanse bol of stokbrood :P

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:10

Ik ben gelukkig niet zo een broodmonster maar een stokbroodje met een smeerseltje vind ik toch wel lastig te weerstaan inderdaad.

Ik sta in m'n pauze op Foxy, vandaag gaat het allemaal niet van harte. Of zou het door de cava van gisteren komen? O:)

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:42

Ik ga zo lekker een broodje brie eten, na 15 kilometer in 1.43 mag dat wel :D

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:47

Dik (no pun intended) verdiend!

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:23

gaucho schreef:
Ik ga zo lekker een broodje brie eten, na 15 kilometer in 1.43 mag dat wel :D


:j :j :j dat heb je zeker verdiend. Knappe prestatie!

Ik heb best een drukke dag gehad tot nu toe, volgens de Garmin app al aardig wat calorieën verbrand. Nu neem ik dat met een korreltje zout, maar zelfs als het maar de helft is, kan ik aardig los straks met de bbq :D .

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:16

Ik heb mezelf even wat nieuwe sportkleding gekocht. Nu ik zovaak sport zijn meerdere prettige sportbeha's toch wel fijn.

En nu sta ik na het werk nog even op de Foxy. Ik moet van mezelf wat veilig zijn qua kcal.

Zit toch nog even LifeSum uit te vissen. Stel ik verbrand 600 kcal dan zie je staan 'zoveel kcal over'. Is dat dan wat je overhebt om quitte te spelen zeg maar? Dus dat je niet aankomt en niet afvalt.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:35

Ik kijk nooit naar het getalletje 'over'.
Alleen wat ik eet en wat ik heb verbrand.
Heb dat overigens ook uit staan maar dat kan alleen bij de betaalde versie.

Ik heb gister lekker een wijntje gehad en een paar volkoren toastjes :9

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:50

Ja precies, daar kijk ik ook steeds naar. Was toch wel benieuwd.

Oh lekker :9 ! Kan zo lekker zijn dan.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:33

Ik ben vast ontzettend late to the party, maar ik heb echt nèt in de supermarkt ontdekt dat Skyr toetjes maakt zonder suiker, met veel proteïne. Ik heb er een paar gekocht om te proberen, ben erg benieuwd of ze lekker zijn.

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:41

Die van Isey *\o/*

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:41

gaucho schreef:
Die van Isey *\o/*


Ja die! Ik ben heel benieuwd of ik ze lekker vind, want ik zou het best leuk vinden om weer af en toe een toetje te kunnen pakken

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:43

Gelijk op het lijstje gezet, dank!

Nyaleti

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:27

Mag ik hier even een vraag stellen?
Zit hier stiekem al een tijdje mee te lezen maar ben niet zo'n actieve poster dus het hele voorstel rondje heeft toch niet echt nut :')

Ik heb een maand (of 2) de tijd om lekker fanatiek aan de slag te gaan (lang verhaal kort: anders zit ik in het buitenland waar ik niet de vrijheid heb om te gaan wandelen / hardlopen / naar de sportschool te gaan). Vol op motivatie want de kilo's zitten er weer goed aan..

Nu twijfel ik over welk abonnement ik moet nemen bij de sportschool.
Ik zou graag willen zwemmen, zodat ik fitness en zwemmen kan afwisselen. Is dat oké voor je lijf? 5x fitness lijkt me nu ineens wel veel dus ik vraag me af of zwemmen een goede afwisseling is. Bijvoorbeeld 3x fitness, 2x zwemmen.. of is zwemmen de hel als je spierpijn hebt? :+
Vaker fanatiek gesport en tot 1,5 maand geleden actiever geweest met wandelen etc. De sportschool is helaas te klein om met volledige splitschema's te werken. Ik zal wel afwisselen maar waarschijnlijk toch altijd wel een oefening doen voor elke spiergroep.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:01

Nyaleti schreef:
Mag ik hier even een vraag stellen?
Zit hier stiekem al een tijdje mee te lezen maar ben niet zo'n actieve poster dus het hele voorstel rondje heeft toch niet echt nut :')

Ik heb een maand (of 2) de tijd om lekker fanatiek aan de slag te gaan (lang verhaal kort: anders zit ik in het buitenland waar ik niet de vrijheid heb om te gaan wandelen / hardlopen / naar de sportschool te gaan). Vol op motivatie want de kilo's zitten er weer goed aan..

Nu twijfel ik over welk abonnement ik moet nemen bij de sportschool.
Ik zou graag willen zwemmen, zodat ik fitness en zwemmen kan afwisselen. Is dat oké voor je lijf? 5x fitness lijkt me nu ineens wel veel dus ik vraag me af of zwemmen een goede afwisseling is. Bijvoorbeeld 3x fitness, 2x zwemmen.. of is zwemmen de hel als je spierpijn hebt? :+
Vaker fanatiek gesport en tot 1,5 maand geleden actiever geweest met wandelen etc. De sportschool is helaas te klein om met volledige splitschema's te werken. Ik zal wel afwisselen maar waarschijnlijk toch altijd wel een oefening doen voor elke spiergroep.


Maar wil je dan voor 2 maanden een abonnement afsluiten? Of begrijp ik dat niet goed.


Vjestagirl schreef:
Ik ben vast ontzettend late to the party, maar ik heb echt nèt in de supermarkt ontdekt dat Skyr toetjes maakt zonder suiker, met veel proteïne. Ik heb er een paar gekocht om te proberen, ben erg benieuwd of ze lekker zijn.


Die van de Lidl zijn ook heel erg lekker. :j

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:35

ik ben ook geen actieve poster, ik ben aan het kijken voor een smart watch maar wil er een waarbij ik wel meldingen van whatsapp, telefoontjes op mijn smart watch kan krijgen zonder dat blue tooth gebeuren. Iemand een aanrader?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:51

Anne volgens mij zijn er enkele horloges met LTE.
Maar er zijn voor zover ik weet weinig providers die dit aanbieden (e-sim)
Waarom geen bleutooth? Zodat je je telefoon niet altijd mee hoeft te nemen?
Want dan heb je alleen de optie LTE meen ik

Nyaleti

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:03

ClaudiaHS schreef:
Nyaleti schreef:
Mag ik hier even een vraag stellen?
Zit hier stiekem al een tijdje mee te lezen maar ben niet zo'n actieve poster dus het hele voorstel rondje heeft toch niet echt nut :')

Ik heb een maand (of 2) de tijd om lekker fanatiek aan de slag te gaan (lang verhaal kort: anders zit ik in het buitenland waar ik niet de vrijheid heb om te gaan wandelen / hardlopen / naar de sportschool te gaan). Vol op motivatie want de kilo's zitten er weer goed aan..

Nu twijfel ik over welk abonnement ik moet nemen bij de sportschool.
Ik zou graag willen zwemmen, zodat ik fitness en zwemmen kan afwisselen. Is dat oké voor je lijf? 5x fitness lijkt me nu ineens wel veel dus ik vraag me af of zwemmen een goede afwisseling is. Bijvoorbeeld 3x fitness, 2x zwemmen.. of is zwemmen de hel als je spierpijn hebt? :+
Vaker fanatiek gesport en tot 1,5 maand geleden actiever geweest met wandelen etc. De sportschool is helaas te klein om met volledige splitschema's te werken. Ik zal wel afwisselen maar waarschijnlijk toch altijd wel een oefening doen voor elke spiergroep.


Maar wil je dan voor 2 maanden een abonnement afsluiten? Of begrijp ik dat niet goed.



:j daarna zit ik (als het even mee zit) weer in het buitenland.
Lang gewoon thuis gesport, maar nu echt even een schop onder m'n hol nodig.

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:35

ClaudiaHS schreef:
Anne volgens mij zijn er enkele horloges met LTE.
Maar er zijn voor zover ik weet weinig providers die dit aanbieden (e-sim)
Waarom geen bleutooth? Zodat je je telefoon niet altijd mee hoeft te nemen?
Want dan heb je alleen de optie LTE meen ik


Tijdens hardlopen zit ik elke keer moeilijk te doen met opbergplek voor mijn telefoon, daarnaast batterij besparend.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:46

Het eerste toetje (de Isey Skyr Lemon Cheesecake) is ZOET (!!!) maar wel erg lekker.
Aangezien ik nachtdienst heb ga ik straks ook nog de Creme Brulee proberen

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:36

Nyaleti schreef:
Mag ik hier even een vraag stellen?
Zit hier stiekem al een tijdje mee te lezen maar ben niet zo'n actieve poster dus het hele voorstel rondje heeft toch niet echt nut :')

Ik heb een maand (of 2) de tijd om lekker fanatiek aan de slag te gaan (lang verhaal kort: anders zit ik in het buitenland waar ik niet de vrijheid heb om te gaan wandelen / hardlopen / naar de sportschool te gaan). Vol op motivatie want de kilo's zitten er weer goed aan..

Nu twijfel ik over welk abonnement ik moet nemen bij de sportschool.
Ik zou graag willen zwemmen, zodat ik fitness en zwemmen kan afwisselen. Is dat oké voor je lijf? 5x fitness lijkt me nu ineens wel veel dus ik vraag me af of zwemmen een goede afwisseling is. Bijvoorbeeld 3x fitness, 2x zwemmen.. of is zwemmen de hel als je spierpijn hebt? :+
Vaker fanatiek gesport en tot 1,5 maand geleden actiever geweest met wandelen etc. De sportschool is helaas te klein om met volledige splitschema's te werken. Ik zal wel afwisselen maar waarschijnlijk toch altijd wel een oefening doen voor elke spiergroep.


3x fitness en 2x zwemmen kan prima :j hou er rekening mee dat je als je van niks komt, wel echt een opbouw periode nodig hebt om te wennen aan je nieuwe sportiviteit :) dus dat je niet vliegend van start moet gaan want dan wordt de spierpijn een onplezierig grapje. Neem aan dat je je lichaam ook graag heel wil houden :)

Eigenlijk is de verbranding buiten sport misschien nog wel de belangrijkste. Gewoon overdag zoveel mogelijk actief zijn, geeft de meeste resultaten. Dus even een stukje wandelen tussendoor met totaal minimaal 7k stappen per dag, de trap pakken ipv de lift, staand vergaderen ipv zittend etc :) mocht je hier meer over willen weten kun je googlen op NEAT. Dit staat voor Non-Exercise Activity Thermogenisis. Dit verhogen is het minst belastend, maar geeft wel aanzienlijk resultaat.

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:55

Hé dames! Ik zie weer hele mooie positieve verhalen en mooie berichten om elkaar te steunen en motivatie te geven. Heel fijn hier altijd :D

Ik ben weer terug van vakantie en heb vanochtend zelfs op de weegschaal durven staan. +2kg. Valt me serieus echt ontzettend mee na 3 weken (heel) slecht eten. Waarvan veel chips en snoep := wel veel bewogen :j Nu weer het normale ritme oppakken qua eten. Let's go!

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:55

Morgen op de planning om 22 km te fietsen. Zie er wel tegen op omdat ik altijd enorme pijn aan mijn zitbotjes krijg van fietsen. Het doel ik naar de hypostore en wie word daar nou niet blij van! :D

Ik merk dat ik alleen maar met een doel mezelf op de fiets kan krijgen, een rondje fietsen trekt mij totaal niet. Met de pony een rondje fietsen gaat bijv. Wel maar ik heb liever een doel.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:10

Ik heb ook altijd een zere reet na lang fietsen. Ik heb een fietsbroekje gekocht -halleluja! :))

Succes morgen, 22 km is genoeg!

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:27

Mag ik even inbreken met een vraag? :o

Ik heb een nieuwe weegschaal die o.a. BMR berekend. In een app zie ik dat het pijltje in het balkje in het blauwe gedeelte staat. op "laag". Andere deel is groen en "normaal".

Maar wat betekend dat "laag"?
Dat m'n stofwisseling laag/traag is?
En zo ja, kan dit dan ook komen door te weinig calorieën inname?