Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:19

Ik ben wel lid van Basic fit. Ga samen met vriendin.
Niet de dichtstbijzijnde voor mij, maar dat vind ik niet erg.
Vind het fijn dat ze altijd open zijn.
Op zondag kan ik dan binnen hobbelen wanneer ik zin heb.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:53

Ik doe nu 4-6x per week aan krachttraining in de sportschool. Daarnaast zorg ik voor minimaal 10.000 stappen per dag :) ik vind het niet erg wat meer neer te leggen voor een sportschool aangezien ik er vaak ben. Mijn sportschool kost 'maar' 36e per maand dus dat is een prima prijs.

Normaal doe ik 's zomers 4x pw krachttraining en 1 a 2x per week wielrennen maar mn fiets is dit jaar gek genoeg nog niet van stal geweest :)

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:13

Dubbele post want het is weer een paar uur later :')

Hebben jullie ook dat de manier waarop je naar jezelf kijkt zo veranderlijk is al het weer _O- de ene dag denk ik 'LEKKER BEZIG, KIJK MIJ SLANK WORDEN', de andere dag denk ik 'nou vette pad, schiet ook niet op he zo'. Sta ik net in de sportschool mijn quads te adoreren, denk ik tegelijkertijd 'waarom lijkt mijn pens vandaag zo dik'. Lief zijn voor jezelf en 'trust the proces' zijn soms zo lastig :')

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:49

Snippergroen schreef:
Dubbele post want het is weer een paar uur later :')

Hebben jullie ook dat de manier waarop je naar jezelf kijkt zo veranderlijk is al het weer _O- de ene dag denk ik 'LEKKER BEZIG, KIJK MIJ SLANK WORDEN', de andere dag denk ik 'nou vette pad, schiet ook niet op he zo'. Sta ik net in de sportschool mijn quads te adoreren, denk ik tegelijkertijd 'waarom lijkt mijn pens vandaag zo dik'. Lief zijn voor jezelf en 'trust the proces' zijn soms zo lastig :')


Tot 3 jaar terug was ik ook heel veel afgevallen en voelde mij met maat 38 net zo zwaar als dat ik maat 46-48 droeg... het leek ook wel hoe dunner ik werd hoe meer ik last kreeg van ieder vetje :+
Het psychische stukje is toch wel een heel apart iets, vaak gedacht waarom denkt mijn brein zo?


Na gisteren wilde ik graag doorpakken. Dus net even 10 min hoelahoepen, afzien in de warmte. Ik deed ooit 30 min hoelahoepen met een 2.3kg hoelahoep, dit is dan ook weer mijn doel.

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:40

Snippergroen schreef:
Ik doe nu 4-6x per week aan krachttraining in de sportschool. Daarnaast zorg ik voor minimaal 10.000 stappen per dag :) ik vind het niet erg wat meer neer te leggen voor een sportschool aangezien ik er vaak ben. Mijn sportschool kost 'maar' 36e per maand dus dat is een prima prijs.

Normaal doe ik 's zomers 4x pw krachttraining en 1 a 2x per week wielrennen maar mn fiets is dit jaar gek genoeg nog niet van stal geweest :)

Hier net terug van een rondje wielrennen en het was heerlijk! Heb je geen mensen in je omgeving die ook fietsen? Gedeelde smart is halve smart 8-)

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:43

Ik vind het echt enorm knap van jullie, met deze hitte zit mijn motivatie om te sporten en t nog warmer krijgen beneden 't vriespunt :')

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:57

Snippergroen schreef:
Hebben jullie ook dat de manier waarop je naar jezelf kijkt zo veranderlijk is al het weer _O- de ene dag denk ik 'LEKKER BEZIG, KIJK MIJ SLANK WORDEN', de andere dag denk ik 'nou vette pad, schiet ook niet op he zo'. Sta ik net in de sportschool mijn quads te adoreren, denk ik tegelijkertijd 'waarom lijkt mijn pens vandaag zo dik'. Lief zijn voor jezelf en 'trust the proces' zijn soms zo lastig :')


Jup, hiero net zo.
Ik heb op dit moment een 20 jaar oude Only broek aan.
En die zit eigenlijk best wel losjes nu.
Dan denk ik, oef ik ben gewoon slanker dan 20 jaar terug.
Maar dan kijk ik op een bepaald moment op de dag in de spiegel en dan denk ik, bah wat een dikke benen en kont >;)
Maar ik heb gewoon broekmaat 38 en bovenmaat S (of XS) Dus ik mag eigelijk helemaal niet zeiken.
Zit gewoon tussen de oren.

Waren ook pas 21.45 terug van school (laatste basisschool dag van mijn dochter).
Moest daarna nog naar de paarden, dus sportschool werd hem ook niet vandaag. Ugh balen.
Morgenvroeg maar gaan.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:40

Snippergroen schreef:
Dubbele post want het is weer een paar uur later :')

Hebben jullie ook dat de manier waarop je naar jezelf kijkt zo veranderlijk is al het weer _O- de ene dag denk ik 'LEKKER BEZIG, KIJK MIJ SLANK WORDEN', de andere dag denk ik 'nou vette pad, schiet ook niet op he zo'. Sta ik net in de sportschool mijn quads te adoreren, denk ik tegelijkertijd 'waarom lijkt mijn pens vandaag zo dik'. Lief zijn voor jezelf en 'trust the proces' zijn soms zo lastig :')


Zo gaat het bij mij dus ook :j . En bij mij lijkt het wel dat ik, nu ik dichter bij mijn doel kom, alleen maar kritischer naar mezelf toe wordt.

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:31

Snippergroen schreef:
Dubbele post want het is weer een paar uur later :')

Hebben jullie ook dat de manier waarop je naar jezelf kijkt zo veranderlijk is al het weer _O- de ene dag denk ik 'LEKKER BEZIG, KIJK MIJ SLANK WORDEN', de andere dag denk ik 'nou vette pad, schiet ook niet op he zo'. Sta ik net in de sportschool mijn quads te adoreren, denk ik tegelijkertijd 'waarom lijkt mijn pens vandaag zo dik'. Lief zijn voor jezelf en 'trust the proces' zijn soms zo lastig :')


Hahaha dit is zóó herkenbaar!! Ligt er ook wel echt aan welke kleding ik draag op dat moment. En wat Sharani zegt heb ik ook, hoe meer ik afval hoe kritischer ik word.

Hier wel positief verrast. Paar daagjes weg geweest, wat meer gegeten, maar toch 0,5 kg eraf vanmorgen. Heb wel veel bewogen en gisteren toch, ondanks de hitte, 2 uur in de sportschool gestaan. inmiddels op -15kg!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:33

Gamova schreef:
Ik ben aan het kijken wat ik weer meer aan sport kan gaan doen. Sinds ik niet meer in de sportschool kom is het ook lastiger om op mijn voeding te letten en was ik stabiel. Totdat de feestjes en uitjes en zomervakantie weer kwamen en nu zit ik nog op +2 tov mijn laagste weegmoment. En dat betekent dat er nog 12 kilo af moet.
Ik verbaas me alleen over de kosten van de sportschool :wow: hoef niks bijzonders maar ik weet wel dat ik beter buiten de deur kan sporten (iets met schop onder de kont...) maar ik vind 50 euro pm toch pittig. Ik twijfel of ik dan gewoon terug ga naar mijn oude sportschool en dan weer wat lesjes mee pak...


Ik weiger om veel geld neer te leggen voor een sportschool, behalve crossfit of pt. Is sport nu bij BasicFit en ik vind het helemaal prima. Ik ben er meestal rond half 6/6 uur in de ochtend en dan is er nog bijna niemand en heb ik geen 'last' van anderen. Velen vinden BasicFit geen fijne gym.... Ik snap wel dat je €50,- pittig vindt.

Gewicht is zo'n raar iets. Gisteren was ik heel moe, kort geslapen. Gisterochtend gewogen en was 200 gram aangekomen ten opzichte van eergisteren. snap ik, want slaap heeft ook effect op je gewicht. Vannacht goed geslapen en ik ben 300 gram kwijt. :') Ik vind het allemaal prima, zolang het maar naar beneden gaat :D

Roosch

Berichten: 36698
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:21

Je schijnt in bed veel calorieën te verbranden ja.. :j O:)

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:21

Roosch schreef:
Je schijnt in bed veel calorieën te verbranden ja.. :j O:)


<<) <<) <<)

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:34

Ik maak wekelijks progressiefoto's in een app, waarbij je dan twee foto's naar keuze met elkaar kan vergelijken. Gek genoeg is het zo dat als ik naar die foto's kijk, ik nog zeer weinig verandering zie. Maar als ik in de spiegel kijk en naar mijn kleding is er wel degelijk veel verandering _O- Nou ben ik ook 'maar' 6kg afgevallen nu, dus wellicht geeft dat geen groot verschil maar het heeft wel iets mafs.

Nou zijn hoe je je voelt, de spiegel en de centimeters natuurlijk het belangrijkst :D

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:40

Roosch schreef:
Je schijnt in bed veel calorieën te verbranden ja.. :j O:)

<<)

Hier even gezond eten op een wat lager pitje. Was gister jarig dus uit eten geweest en zelf taartje gebakken. Vanavond vieren voor de familie en morgen voor de vrienden. Daarna weer op dieet :D

Roosch

Berichten: 36698
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:48

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Als je maar geniet.

Ik heb m'n 5 day strike weer gehaald. Maandag spinnen, dinsdag fitness, woensdag zwemmen, donderdag fitness en vrijdag zumba.

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:12

Nog gefeliciteerd @Esther! Wat voor taartje had je gebakken? :)

Netjes hoor @Roosch. En dan het weekend rust, of ga je dan ook nog sporten?

Hier geen bijzonderheden. Alles gaat een beetje z'n gangetje. Prima dus wel :j

gaucho

Berichten: 9565
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:34

Vergeet steeds op de weegschaal te gaan staan, maar beweging gaat goed en eten eigenlijk ook wel :j

Vandaag eens aan het experimenteren met geen tussendoortjes en 3 wat grotere maaltijden.


Afbeelding


Afbeelding

Morgenochtend lekker hardlopen, nog even bedenken wat ik vanavond doe aan beweging. Hardlopen of een eigen kettlebell workout met combinatie cardio / kracht. Ik denk het laatste.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:55

Looks good zeg!

5 day strike klinkt goed :). Hoe is het je bevallen?

Ik had een cheesecake gebakken :).

Roosch

Berichten: 36698
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:21

Nee het weekend hooguit een beetje foxy voor de beweging, ik vind het wel heilig. :))
En zondag gaan we kanoën, al hoef ik vast niet veel te doen met iemand met heel lange armen naast me. :))

Dit is volgens mij week 3 op rij met 5 dagen sporten. Ik vind het fijn zoals ik het nu heb alleen denk ik dat ik straks heel goed moet gaan plannen omdat ik minder tijd ga krijgen. Vooral het spinnen/RPM/fietsen hoe het allemaal heet bevalt me beter dan gedacht. :j

gaucho

Berichten: 9565
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:44

Spinning enzo heb ik juist nog nooit gedaan :=

Ik doe vaak hardlopen omdat ik dat makkelijk in kan passen. Half uur / uur is nog wel snel gevonden. Of thuis aan de slag met kettlebells. Net ook gedaan, zweet me kapot :D


Afbeelding
Ff wat drinken nu en rustig op de fiets een too good to go pakket ophalen.

Komend weekend genoeg beweging, morgen zeker een uur hardlopen, zondag 14 km wandelen. En lunchen :D

Roosch

Berichten: 36698
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:15

Mij leek het altijd vreselijk maar het is best tof. Eerste half uur denk je dat je dood blijft maar daarna voelt het lekker :))

Hardlopen ben ik niet voor gemaakt. M'n vriend probeert me altijd over te halen mee te gaan maar dat is gewoon niet fair. Ik: even groot als dat ik breed ben met hangpens. Kerel: langpootmug, atletisch gebouwd, slank. Gaan we dus niet doen. :')

De routeplanner had me wat omgeleid vandaag waardoor ik flink om heb moeten fietsen. Weer wat kcal verbrand. Heb ik ruimte voor een paar roze gins met fanta zero vanavond :))

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:57

Ik wil heel graag gaan hardlopen maar mijn conditie is zo slecht en ik voel mijn knieen al bij een klein stukje dat ik bang ben dat de belasting daarvoor te groot is met dit gewicht.

Wandelen gaat prima en zondag ga ik suppen, ben zo benieuwd of ik dat leuk vind.

gaucho

Berichten: 9565
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:00

Ik ben begonnen toen ik al wel wat afgevallen was, en vooral veel krachttraining gedaan er voor. Heel rustig opgebouwd, en nooit blessures.

Nu lekker rustig 11 km gelopen in 1.15, dat zijn wel weer wat kcal :D

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:26

Ik kan ook niet goed hardlopen.
Heb slechte knieën en enkels met dank aan reuma.
Bekken op 4 plekken gebroken gehad.
Ben op de sportschool ook rustig begonnen op de loopband.
Conditie van 0.0.
Begonnen met lopen op een tempo van 5.5km p.u. steeds ietsje sneller.
Nu loop ik op 6.2 km p.u.
Tussen door steeds een stukje hardlopen.
Beginnen met een minuutje en elke keer proberen een halve minuut langer.
Nu kan ik een kwartier aan 1 stuk rennen. Tussendoor steeds stukken lopen.
En ik doe ook krachttraining.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 16-07-22 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36698
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:28

Als ik op de loopband sta merk ik dat ik met 5km per uur lopen al moeite heb. Ik bedoel. Ik heb korte pootjes. :')

Net uit bed komen rollen en gelijk op foxy. Ben even op de weegschaal gaan staan die inmiddels weer gefikst is en die was toch een stukje liever dan afgelopen dinsdag. <3