Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:48

Boras schreef:
Ik neem regelmatig een stukje chocolade seriously dark van hands of my chocolate. Echt een traktatie :)
Ik heb nu ook Jumbo eigen merk liggen om te proberen. Die is wat goedkoper. Beiden liggen rond de 15 gr kh per 100 gr. Dus 1 stukje kan geen kwaad en maakt het leven een stukje mooier :D


De Jumbo eigen merk chocolade.... jakkes, niet lekker :n

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:36


baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:43

Vanavond lekker bij een sushi restaurant eten. Daar kan je toch veel dingen eten die wel mogen.
Af en toe verwen ik mezelf daar mee.
Bij mij staat de teller nu op -12 kg bijna 4 mnd bezig

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:39


Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:11

Iets wat ik regelmatig maak, is ontbijtkoek van lowcarbchef. Handig om in de vries te hebben en snel een plakje te ontdooien voor het ontbijt. Of voor wanneer je niets weet te verzinnen :)

Afbeelding

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... ntbijtkoek

Zijn er wel mensen die iets aan mijn berichten met recepten hebben? Anders stop ik ermee :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:01

Ik ben niet heel erg actief op bokt momenteel, maar vind het wel leuk om te lezen Boras. Ik eet ook al een tijdje kha/keto, ben nu weer even fanatiek bezig :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:54

Ok, voor jou dan :)

Ik heb vandaag het kh-arme brood van de Jumbo ontdekt. Het wordt in de winkel afgebakken (en is dus te vinden bij het vers-gedeelte!), dus heerlijk vers en met een knapperig korstje. Verreweg het lekkerste wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Wel meer kh dan Atkins brood, maar dat wordt hier niet langer verkocht. Voor af en toe vind ik het wel kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:55

Laatst bijgewerkt door Boras op 10-09-21 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:01

Ik krijg maandag mijn eerste Keto maaltijd box van Eko Menu...

Heel erg benieuwd wat daar voor menu's in zitten!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:08

Janine1990 schreef:
Ik krijg maandag mijn eerste Keto maaltijd box van Eko Menu...

Heel erg benieuwd wat daar voor menu's in zitten!


Ik wist niet dat er keto maaltijdboxen bestaan :wow:

Ik ben benieuwd wat je (ervan) gaat vinden. Foto's graag :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:22

Boras schreef:
Janine1990 schreef:
Ik krijg maandag mijn eerste Keto maaltijd box van Eko Menu...

Heel erg benieuwd wat daar voor menu's in zitten!


Ik wist niet dat er keto maaltijdboxen bestaan :wow:

Ik ben benieuwd wat je (ervan) gaat vinden. Foto's graag :D


Nou, ik dus ook niet... :')
Het leek me altijd heel fijn zo'n box, aangezien ik maar alleen ben... Maar HF bood alleen calorie-arm aan, wat dus mij niks leek... Dus zodoende het zoeken ook altijd uitgesteld.
Tot ik dus van een vriendin een gratis box kreeg van HF... Heb de eerste maaltijd meteen zonder de kh-opvulling gedaan (pasta/rijst/aardappelen zeg maar), en het was zo lekker! En zo fijn om überhaupt thuis te komen en iets te gaan koken zonder na te hoeven denken over wat...

Dus toen ben ik gaan kijken. Marley Spoon biedt kha/khb aan, en Eko Menu doet dus keto en kha (twee verschillende boxen). En het is niet veel duurder...

Uiteraard volgen er foto's!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:15

Top!

Ik heb ook ervaring met HF. Ik vond het super. Dankzij HF is koken voor mij tegenwoordig leuk in plaats van alleen maar een moetje.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:26


Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:39

Courgette gevuld met kip fajita, ui, paprika, champignons en geraspte kaas

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:47

Hoe gaat he met iedereen was de vraag.......nou ik ben net 11 dgn op vakantie geweest naar griekenland. in een hotel. Ik heb het in het begin nog wel geprobeerd maar dat is niet vol te houden. Nu eenmaal thuis. 2 kg erbij. dus we gaan weer hard aan de slag met keto.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:22

Een koolhydraatarme pizzabodem maken is niet moeilijk. Je kunt ook gelijk meerdere porties "deeg" maken en per portie tussen 2 vellen bakpapier enkele dagen bewaren in de koelkast of langer in de diepvries.

Afbeelding

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... head-pizza

Je kun er bv ook worstenbroodjes of tortilla chips van maken.

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:35

Ik heb jarenlang koolhydraat arm gegeten. De ene tijd streng, andere tijd wat losser. Ik loop er al een hele tijd tegenaan dat de grote hoeveelheid dierlijke producten me toch wel een beetje tegen begint te staan. Ik wil graag keto/koolhydraatarm weer oppakken maar dan wel met minder dierlijk. Ik loste dat altijd op door “weglaten” met als gevolg dat ik uiteindelijk bijna alleen nog maar groente at. Ook niet echt gezond. Wil me nu weer serieus richten op de macro’s en volle balkjes.

Merk dat ik dat nog best lastig vind. Alle keto recepten bevatten veel dierlijk, alle vegan dingen bevatten veeeeeel koolhydraten. Hoop ergens in het midden uit te komen waardoor ik veel dierlijk (hoeft niet perse alles, als het kan is het mooi, zo niet dan niet) kan vervangen door voedzame alternatieven.

De koolhydraten balk krijg ik wel vol met alleen groente. Maar vet en eiwit wordt een grotere uitdaging. Ben nu aan het uitproberen met een eiwitpannenkoek. Qua eiwitten zit hij nu goed. De kh moeten nog naar beneden dus moet hem nog verder aanpassen. Dacht ineens misschien kan ik van dat mengsel uiteindelijk ook wel een pizzabodem versie maken. Maar eens proberen.

Binnenkort een grote bestelling plaatsen bij pit pit zodat ik vetbommen kan proberen. Iemand lekkere recepten daarvoor?

Voor nu is het idee, eiwitbalkje vullen met pannenkoeken/pizzabodem oid), vetbalkje vullen dmv van vetbommen, kh vullen met groente zoals ik al deed.

Mocht er iemand tips hebben of willen sparren, heel graag.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:53

Ik gebruik de boekjes van The new food. Die hebben ook een vegetarische boekje. Misschien is dat wat voor je

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:30


MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:22

Dames, ik kom hier meelezen als dat mag. Eet zelf niet koolhydraat arm of zo, maar mijn beste vriendinnetje wel en die eet 2x per week bij ons. Dus ik maak dan 2x per week iets wat zij ook mag hebben.

Die pizza ziet er goed uit! Die wil ik binnenkort toevoegen aan de probeeropties.

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... me-rendang
Deze is hier zwaar favoriet overigens!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:53

Ik ga hier mee en teruglezen. Mijn zoontje van vier heeft sinds een half jaar diabetes, dus koolhydraten schrappen is hier het devies tegenwoordig. Gelukkig lusten mijn man en kinderen alles, alleen ik ben het lastige geval.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:23

MarliesV schreef:
Dames, ik kom hier meelezen als dat mag. Eet zelf niet koolhydraat arm of zo, maar mijn beste vriendinnetje wel en die eet 2x per week bij ons. Dus ik maak dan 2x per week iets wat zij ook mag hebben.

Die pizza ziet er goed uit! Die wil ik binnenkort toevoegen aan de probeeropties.

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... me-rendang
Deze is hier zwaar favoriet overigens!


Dit recept heb ik nog nooit gemaakt, ga ik binnenkort proberen. Bedankt voor de tip :)

Ontstaat er een soort van saus bij het vlees/de rendang? Ik vind bloemkoolrijst namelijk alleen te doen als ik het ergens doorheen kan roeren en de bloemkoolrijst vervolgens de smaak, kleur en eigenlijk alles :D van het gerecht aanneemt.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:26

Janine1990 schreef:
Ik krijg maandag mijn eerste Keto maaltijd box van Eko Menu...

Heel erg benieuwd wat daar voor menu's in zitten!


Janine1990, ik ben benieuwd hoe het is bevallen.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:39

Boras schreef:
MarliesV schreef:
Dames, ik kom hier meelezen als dat mag. Eet zelf niet koolhydraat arm of zo, maar mijn beste vriendinnetje wel en die eet 2x per week bij ons. Dus ik maak dan 2x per week iets wat zij ook mag hebben.

Die pizza ziet er goed uit! Die wil ik binnenkort toevoegen aan de probeeropties.

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... me-rendang
Deze is hier zwaar favoriet overigens!


Dit recept heb ik nog nooit gemaakt, ga ik binnenkort proberen. Bedankt voor de tip :)

Ontstaat er een soort van saus bij het vlees/de rendang? Ik vind bloemkoolrijst namelijk alleen te doen als ik het ergens doorheen kan roeren en de bloemkoolrijst vervolgens de smaak, kleur en eigenlijk alles :D van het gerecht aanneemt.


Ja het wordt iets 'sauzig' en dan kan je de rijst er door roeren.
Hier ook geen fan van 'droge' bloemkoolrijst maar met dit recept proef je het eigenlijk niet.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:00

MarliesV schreef:
Boras schreef:

Dit recept heb ik nog nooit gemaakt, ga ik binnenkort proberen. Bedankt voor de tip :)

Ontstaat er een soort van saus bij het vlees/de rendang? Ik vind bloemkoolrijst namelijk alleen te doen als ik het ergens doorheen kan roeren en de bloemkoolrijst vervolgens de smaak, kleur en eigenlijk alles :D van het gerecht aanneemt.


Ja het wordt iets 'sauzig' en dan kan je de rijst er door roeren.
Hier ook geen fan van 'droge' bloemkoolrijst maar met dit recept proef je het eigenlijk niet.


Super, ik krijg zin in rendang :Y)

Heb je de kip jambalaya van lowcarbchef wel eens geprobeerd? Heerlijk en dat gaat ook heel goed met bloemkoolrijst. Ik gebruik in dat recept in plaats van chorizo (=varken) sucuk (spreek je uit als suudjuuk), Turkse knoflookworst van rund. Lekker met wat frisse Griekse yoghurt erbij.

Afbeelding

Die pizza is ook heel lekker als je de bodem bestrijkt met een mengsel van tomatensaus en creme fraiche (verhouding 200 ml t.s./125 ml c.f.) en belegt met tonijn uit een blikje, rode ui, courgette, rode paprika en evt. wat champignons. Als laatste wat geraspte mozzarella er overheen. Je kunt de groenten ook eerst samen met wat tijm een beetje aanbakken in een klein beetje olie. Ik geloof dat wij dat niet doen (mijn man is de pizzabakker). Wij eten beiden een halve pizza, een bodem van amandelmeel vult enorm.

Afbeelding

Die Turkse sucuk kan trouwens ook prima op pizza

Afbeelding