Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:17


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:26

Da's een goede om eens te proberen ook :j

Net de citroen mousse gemaakt voor lunch, heerlijk!

En nu staat er lekker een beginnend soepje te pruttelen...Afbeelding

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:38


Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:41

Die zien er goed uit!

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:43

Net tijdens de lunch sneetjes kaas uien brood van lowcarbchef gegeten.
Misschien ook leuk voor bij de bbq.
Het is één van mijn favoriete recepten.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had er een kommetje soep bij.
Die ik (voorlopig nog) maak met bouillonblokjes.
Dat hoeft geen probleem te zijn bij kh arm eten.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:49

Vanmorgen bij het ontbijt Griekse yoghurt en een sneetje ontbijtkoek, ook van lowcarbchef.nl. Heerlijk, voor mij een echte traktatie waar ik naar uitkijk.

Afbeelding


Het restant (deze was met hazelnoot bovenop) gaat dan zo de diepvries in


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-06-20 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:51

Laatst bijgewerkt door Boras op 30-06-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:53

Boras schreef:
Vanmorgen bij het ontbijt Griekse yoghurt en een sneetje ontbijtkoek, ook van lowcarbchef.nl. Heerlijk, voor mij een echte traktatie waar ik naar uitkijk.

[ [url=m/p9aneb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh ontbijt koek! Daar ben ik echt gek op! Dus ik ga deze eens opzoeken. :)

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:10

Neverland schreef:
Boras schreef:
Vanmorgen bij het ontbijt Griekse yoghurt en een sneetje ontbijtkoek, ook van lowcarbchef.nl. Heerlijk, voor mij een echte traktatie waar ik naar uitkijk.

[ [url=m/p9aneb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh ontbijt koek! Daar ben ik echt gek op! Dus ik ga deze eens opzoeken. :)


Het smaakt niet helemaal zoals de reguliere ontbijtkoek, je maakt het met koekkruiden. Bij mijn eerste moest ik vooral denken aan pepernoten. En het wordt een beetje cake-achtig van structuur. Maar wel heel lekker :)

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:27

Ik ga straks even noets broodmix halen bij de rode pilaren (drogisterij)
Super lekker, super gemakkelijk en kan ook zo de vriezer in. En misschien nog wel het belangrijkste: Keto proof. Afbeelding

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:29

Die ziet er lekker uit. Het doet me denken aan het Noorse notenbrood.

Binck8
Berichten: 428
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:39

Die noets heb je in allerlei smaken, ook doen cake en ontbijtkoek.
Aanrader, al zullen ze niet allemaal evengoed passen bij keto, dus wel op de site even opzoeken hoe het per mix zit met de koolhydraten.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:13

Net “broodje” hamburger gegeten met slabladeren als broodje <3

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:15

laura1987 schreef:
Net “broodje” hamburger gegeten met slabladeren als broodje <3

Is ook lekker met een portobello vind ik. :j

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:18

Peuk schreef:
laura1987 schreef:
Net “broodje” hamburger gegeten met slabladeren als broodje <3

Is ook lekker met een portobello vind ik. :j


Ik hou echt totaal niet van champignons / paddestoelen.

Ben best een zeikerd met eten. Al probeer/ eet ik nu wel netjes alles wat in de startgids staat. Al heb ik de vorige keer al kokhalzend een pap op, dus die sla ik tegenwoordig over hahaha

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:36

Oei dan is het best een pittig dieet lijkt me. :j

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:50

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben wel fanatiek aan het letten op wat ik eet met een max van 30 gram koolhydraten per dag. Misschien dat ik op termijn wel omlaag ga, ik wil hier eerst even mijn weg in vinden.
Het doel is om 31,2 kilo af te vallen.
Ik ben 1.86m en woog op 24 mei 105,2 kilo. Dat is natuurlijk veel te veel! Inmiddels ben ik 5,5 kwijt. Het gaat me veel te langzaam :') Maar dat zit tussen mijn oren en mogelijk gaat het beter op lager niveau koolhydraten.

Ik heb niet de illusie om ooit weer volledig los te gaan. Ik ben geen fan van aardappelen (met name gekookt) en ik mis ze ook niet, net als pasta en brood niet. :)

Momenteel heb ik vakantie, en als ik werk dan werk ik week op week af thuis/kantoor. Sowieso wanneer ik thuis ben heb ik het lekker makkelijk. Voor op het werk moet ik meer preppen en dat gebeurt nog wel eens niet.

Lijstje vandaag:
Ontbijt - 175 gram sojayoghurt met kokossmaak (0,7 gram kh) met 20 gram wheypoeder (0,9 gram kh) (de wheypoeder was vandaag een verkeerde keus, maar ik wist nog niet dat ik bij m'n moeder ging lunchen)
Lunch - Chocoladevla van 160 gram avocado (2,4 gram kh), 150ml amandelmelk (0,8 gram kh), 25 gram wheypoeder (1,1 gram kh) en 6 gram cacao (0,6 gram kh)
Diner - Zuurkoolflammkuchen (6,8 gram kh) met 100 gram zalm (0,6 gram kh)

Tussendoortjes waren een stukje geitenkaas lavendel, maar die kan ik niet vinden op MFP :( En 4 kipspiesjes van de aldi (2 gram kh)

Ik eet elke dag chocola, meestal is het 72%+ maar op het moment heb ik zeevruchten liggen á 6 gram kh per stuk. En alleen als het nog past dan neem ik daar eentje van.

Vandaag heb ik dus mijn macro's volledig in de war gegooid :') Veel te hoog eiwit, die heb ik niet te hoog omdat ik zeer weinig sport. Ik rij alleen wat paard. :+
Vanavond denk ik dat ik nog een stukje rundercervelaat eet en komkommer, en zo'n zeevrucht natuurlijk. Dan kom ik op 22 gram kh vandaag.

Ik vind de recepten van koolhydraatarmrecept.nl heel erg geslaagd! Zo heb ik vorige week broodjes gemaakt: https://www.koolhydraatarmrecept.nl/lek ... arm-brood/
Makkelijk en lekker! Wel goed water bij drinken :Y)
De flammkuchen komt daar ook vandaan: https://www.koolhydraatarmrecept.nl/koo ... ammkuchen/

En deze is ook heel erg lekker!
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/and ... -samantha/

Helaas verdraag ik geen varkensvlees, wat hierbij best wel lastig is want in varkensvlees liggen de vet/eiwit gehaltes wat gunstiger.
In de flammkuchen doe ik dan soms ook rookvlees (wat ik eerst ff doorbak), vandaag dan helemaal niet, en in de schotel heb ik dan ook rookvlees gedaan. Smaakt ook prima.

Ik probeer ook maximaal 1800 kcal aan te houden per dag, maar dat is wel eens lastig. Proppen zeg maar :+

Ik ben heel benieuwd naar jullie gerechten allemaal de komende tijd! Ik zit ook in het andere afvaltopic, maar dat zijn toch vaak gerechten die niet goed kunnen. En het KHA-gerechten topic ligt aardig dood :P

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:01

Janine1990 schreef:
Ik vind de recepten van koolhydraatarmrecept.nl heel erg geslaagd!

En deze is ook heel erg lekker!
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/and ... -samantha/

:P


Hey, dat is toevallig :Y)


Afbeelding

Ik vond deze ook heerlijk! Helemaal omdat ik normaal helemaal geen andijvie-eter ben. Maar variatie wel belangrijk vind. Wij eten geen varkensvlees, ik heb kalkoenspekjes gebruikt.
Opgewarmd na invriezen vond ik het trouwens geen succes meer.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:08

Wat grappig zeg! Lekker is hij he?
Ik ben wel van mening dat creme fraiche of zure room er in moet, niet iets met een zoetige smaak, dat zou de hele schotel verpesten.

Ik heb nog nooit van kalkoenspekjes gehoord! Waar haal jij ze? En smaakt het gelijkwaardig?

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:14

Peuk schreef:
Oei dan is het best een pittig dieet lijkt me. :j


Het valt mee hoor, al denk ik af en toe wel “ jeetje wat heb ik een trek in chocolade of een Subway broodje :D”. Tot nu toe blijft dat netjes bij een gedachte en heb ik de kapsalon/ pizza/ chocolade, red velvet taart en lekkerbek die ik aangeboden heb gekregen netjes afgeslagen.

Ik heb nog flink wat kilo’s te gaan, dus smokkelen bewaar ik wel tot over een paar maanden.

Wel gaan we in aug ( dan ben ik dus langer dan 8 weken bezig) met z’n allen naar een wokrestaurant omdat mijn schoonpa dan 65 is geworden. Zelf had ik in mijn hoofd dan alleen groentes en vlees te wokken, maar mezelf dan wel 1 of 2 keer wat saus ( die ze er dan bij gooien) te gunnen.
Zou dit echt zo slecht zijn om dat eenmalig te doen?

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:19

laura1987 schreef:
Peuk schreef:
Oei dan is het best een pittig dieet lijkt me. :j


Het valt mee hoor, al denk ik af en toe wel “ jeetje wat heb ik een trek in chocolade of een Subway broodje :D”. Tot nu toe blijft dat netjes bij een gedachte en heb ik de kapsalon/ pizza/ chocolade, red velvet taart en lekkerbek die ik aangeboden heb gekregen netjes afgeslagen.

Ik heb nog flink wat kilo’s te gaan, dus smokkelen bewaar ik wel tot over een paar maanden.

Wel gaan we in aug ( dan ben ik dus langer dan 8 weken bezig) met z’n allen naar een wokrestaurant omdat mijn schoonpa dan 65 is geworden. Zelf had ik in mijn hoofd dan alleen groentes en vlees te wokken, maar mezelf dan wel 1 of 2 keer wat saus ( die ze er dan bij gooien) te gunnen.
Zou dit echt zo slecht zijn om dat eenmalig te doen?


Ik heb zaterdag een barbecue... Heel er getwijfeld...
Maar ik ga die dag gewoon niet tellen. Ik probeer laat te ontbijten en de hele dag weinig te eten. Dan kan ik 's avonds gewoon doen waar ik zin in heb. Inclusief een stukje stokbrood en salade en natuurlijk wijn. Volgende dag back to normal.
Zie het probleem niet, het is tenslotte meer een lifestyle dan een dieet.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:21

Janine1990 schreef:
Wat grappig zeg! Lekker is hij he?
Ik ben wel van mening dat creme fraiche of zure room er in moet, niet iets met een zoetige smaak, dat zou de hele schotel verpesten.

Ik heb nog nooit van kalkoenspekjes gehoord! Waar haal jij ze? En smaakt het gelijkwaardig?


Mijn man eet geen varkensvlees, dus varkensspekjes zijn hier in huis niet praktisch.
Balen, tot ik de kalkoenspekjes vond bij de AH. Ik ben er erg blij mee.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:24

Ga ik daar eens kijken deze week!

Ik vervang het overal met runderrookvlees, eventueel gebakken. En dat is prima, maar reepjes/blokjes krijg je er niet van...

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:44

@Laura1978
Hoeveel wil je nog afvallen?

Ik denk dat je het gewoon moet doen. :j Je kan ook mrt mate zondigen toch!

Ik geloof persoonlijk zelf meer in je levensstijl veranderen dan een dieet. Ook al gaat dat eerste minder snel. Het mag best een keertje mis gaan, als je je daarna maar weer herpakt. :j

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:48

Uit interesse vanwege mensen in mijn omgeving die een keto-dieet volgen lees ik stilletjes mee. Zijn alleen twee vragen die in me opkomen bij alle ideeën hier:
- Krijgen jullie niet veel te veel zout binnen?
- Zijn er ook mensen die vegetarisch of veganistisch eten en keto doen? Dat lijkt me nl heel ingewikkeld.
- Willen jullie dit voor eeuwig doen of ooit weer niet-keto gaan eten? En in geval van dat laatste: hoe stap je over?

Oeps, dat waren ruim 3 vragen...