30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:14

Goed bezig!

Hier een uur gewandeld met de pony’s, heerlijk!

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:44

Hier vanmorgen uurtje bodypump :D

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 21:58

Veel aan het bewegen.
Gister een flinke wandeling met de hond in het bos gemaakt. Vanochtend geschaatst, voor het eerst met een trainer, ging soepel. Vanmiddag een mooie strandwandeling met de hond.

Zertab goed bezig. Esther wat fijn dat je ook aan de wandel bent!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:30

Klinkt goed ladies!
Op de dagen dat ik niet klim wil ik of wandelen (met of zonder pony’s), of gewoon lekker bezig zijn. Gaat nu aardig goed haha

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 20:33

Knap Esther!

Ik heb tot nu toe elke dag gesport deze week. Dinsdag hardgelopen, ik had het zwaar qua ademhaling, maar verder ging het niet verkeerd.
Woensdag een intensieve vorm van yoga gedaan, flink gezweet en best moe daarna. Vervolgens een stukje ontspannen hardgelopen en dat was eigenlijk best fijn.
Gister geschaatst, ik had een ander model dan normaal gehuurd. Ik moest erg wennen daaraan en voelde me wat onstabiel. Totaal niet het soepele gevoel dat ik maandag had. Het sportmaatje dat mee was gaf aan verbetering te zien vergeleken met mijn schaatsen van een paar weken geleden. Dus ik blijf vooral meters maken! Daarna nog lekker een stukje met de hond gewandeld.
Vandaag lang met de paarden gewandeld. Braaf waren ze.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:53

Hier krankzinnig druk. Midden tijdens de examens, enorme tijdsdruk, en dan toch de paarden verhuizen... Op de nieuwe plek de hele vrijdagmiddag nodig gehad om alles schoon te maken, gisteren ging de levering van het hooi niet helemaal goed, dus extra lang mee bezig geweest en vandaag eerst de kast en daarna in 2 keer de paarden verhuisd. Nog `even` erbij blijven om te kijken of alles goed gaat en ze niet door het draad gaan en alles.
Nu weer terug naar de examenstress, ik had eigenlijk de verslagen allang af willen hebben...

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:59

Klinkt allemaal heel stressvol Eefke!

Lekker bezig TS *\o/* .

Hier vandaag lekker een pony dag gehad :). Gister helemaal niks gedaan, was zo moe :') .

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 21:39

Hier aardig bewogen. Op 1 dipdagje na. Maar ik heb het gelukkig bij 1 dagje kunnen laten.

Zaterdag een prima buitenritje gemaakt. Zondag geschaatst tijdens een jongerenuitstapje. Ik vond weinig aansluiting helaas. Maar ach ik ben geweest. Maandag met de hond gewandeld en naar de hondenschool geweest.

Dinsdag wilde ik gaan hardlopen maar ik kon het niet opbrengen. Ik was vermoeid en had geen motivatie. Thuis gebleven. Woensdag wel het bewegen weer opgepakt door naar de yoga les te gaan. Die ik heel zwaar vond. Zo dusdanig dat het eigenlijk niet meer leuk was. Vandaag geschaatst en het gaat steeds beter. Ik vind het moeilijk, maar er zit wel nog wekelijks vooruitgang in. Benieuwd wanneer ik eindelijk de basis helemaal goed onder de knie heb.

Eefke dat klinkt druk!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:28

Ik mag volgende week weer normaal gaan proberen te lopen en met een week of 6 mag ik (als het goed gaat) mijn beweging weer oppakken. Waarschijnlijk nog niet rennen, skaten en springen, maar ik ben allang blij als ik meer kan dan hinken of op mijn hiel lopen _O-. Kan echt niet wachten, zit aankomende maandag gewoon al 8 weken thuis :roll:

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 02:01

Hier vorige week de paarden verhuisd naar een doe het zelf plekje, dus ben nu 2x per dag bij de paarden naast werken en examens. Ben met het laatste examenverslag bezig (die eigenlijk eind november al af had moeten zijn, maar laptopproblemen, dus moest weer overnieuw beginnen) nog 5,5 pagina typen en dan ben ik er vanaf. De andere examens zijn allemaal goedgekeurd, maandag de examenmap inleveren. Het laatste verslag kan apart van de map, dat scheelt. Half januari hoor ik of ik geslaagd ben.
Als het laatste verslag af is heb ik ook weer meer tijd om wat met de paarden te gaan doen. Met ponylief de nieuwe omgeving verkennen, lesjes weer oppakken en mijn grote paard ook weer oppakken. Heb alleen geen bak nu, maar als het droog is kan ik ook prima in het weiland rijden. Scheelt wel dat de paarden nu 24 uur per dag hooi hebben, dat geeft mij een stuk meer rust. Is wel ietsjes verder, kwartier met de auto of 40 minuten met de fiets, dus heb nog niet gefietst ivm de tijd. Als het weer wat beter is en de examens klaar ga ik dat zeker wel doen.
En moet ook nodig weer naar de fysio, heup begint weer steeds meer op te spelen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 21:25

Veel sterkte yv, klinkt pijnlijk. Ik hoop dat het snel wat beter gaat.

Vrijdag geschaatst met een vriendin. Ik had zo’n gigantische blaar van de dag ervoor dat het vooral bij bijkletsen bleef. Zaterdag en zondag paardgereden, was fijn. Maandag geschaatst en ging goed.
Gister niks uitgevoerd. Vandaag yoga gedaan en aansluitend nog een stuk hardgelopen. Beiden was intensief. Maar achteraf tevreden dat ik het gedaan heb!!

Balen van je heup eefke. Klinkt als een plek voor je pony’s waarbij je nog veel zelf doen moet. Maar wel fijn dat de verhuizing bevalt !

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:20

Goed bezig XxLMMxX!

Klopt, de nieuwe plek is een doe het zelf stal, dus ik doe alles alleen. Het scheelt wel dat ik nu eindelijk klaar ben met de examens, dus heb genoeg tijd om 2x per dag te gaan.
Ze staan er nu 1,5 week en ik moet zeggen dat mijn grote paard nog nooit zo rustig is geweest. Geen gejaag en geen strijd om voer en ze bleef laatst zelfs rustig staan om te knuffelen!
Ik heb er nog niet op gezeten, ze moet eerst losgemaakt worden. Had haar zondag even aan de longe voor een paar minuutjes en buigen was erg lastig voor haar.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:34

Fijn dat het goed bevalt Eefke!

Lekker bezig TS :D !

Hier weer geboulderd. Op dagen dat ik dat niet doe lekker naar de pony’s en/of wandelen :D .
Alleen tis zo koud buiten :brr:

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 22:32

Eefke hoe gaat het nu op stal?

Donderdag geschaatst. Veel gevallen, blijven oefenen. De baan blijft open ondanks de lock down.

Vrijdag naar de skihal geweest en daar enorm van genoten! Ik hoop dat er toch nog een echte wintersport aankomt aankomende maanden. Maar op dit moment kan je daar niet vanuit gaan.

Zaterdag niks uitgevoerd. Zondag stukje hardgelopen, ging als vanzelf. Maandag niks uitgevoerd. Gister een flinke boswandeling met de hond. En vandaag weer hetzelfde stukje hardgelopen als zondag, wat weer als vanzelf ging. Volgende keer een wat uitdagender rondje.

Esther dat boulderen zal nu wel niet kunnen zeker? Ga je dan extra veel met de paarden doen?

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:04

Hier weer thuis sporten. En door gestuurd naar de sportarts voor mijn heup.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:36

Helleu allemaal! Hier is het eindelijk iets rustiger. De examens zijn afgerond en wonder boven wonder op tijd ingeleverd. Half januari krijg ik de uitslag.
Ben zo blij dat die stress nu weg is dat ik dacht vandaag `wel even` naar de paarden te kunnen fietsen. Met de auto ben ik er met een kwartier, maar met de fiets 3kwartier over gedaan! Dus in totaal 1,5 uur op de fiets gezeten en daarnaast nog uitgemest, hooinetten gevuld, paard gelongeerd en met 2 gewandeld.
Heup vind het duidelijk een minder geslaagd plan om vaker te fietsen en mijn achterwerk vond zo lang contact met het fietszadel ook niet erg prettig en beiden lieten en laten dat duidelijk merken...
Wel ruim 15000 stappen op de stappenteller.

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:18

Hier thuis nog steeds aan het sporten, voor hoelang het duurt.. Ik denk dat de sportarts mij op rust gaat zetten :')

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 23:35

Eefke en zertab sterkte met de heupen.
Weet je al wanneer je naar de sportarts mag zertab?

Ik ben het regelmatig bewegen even een beetje kwijt geraakt. Vorige week donderdag hond uitgelaten in het bos en stukje paardgereden. Vrijdags een buitenritje gemaakt. Gewoon van genoten. En toch kwam ik daarna in een soort dipje.

Zaterdag zondag maandag niks gedaan.
Dinsdag stukje gewandeld met de hond aan zee.
Woensdag, donderdag, vrijdag niks gedaan...
En ik voel me er fysiek en mentaal niet beter door.

Dus vandaag ondanks de heftige regen een wandeling met de hond gemaakt. Ze was me niet erg dankbaar, maar ikzelf genoot. En ik ben nu alvast plannen aan het maken wat ik aankomende week allemaal weer wil gaan doen. Ik merk dat ik me heerlijk voel na inspanning.

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:26

Ja ben afgelopen week geweest! Lang verhaal kort, het ligt aan mijn houding. Dus nu leren rechtop zitten, rechtop staan en lopen... Door er nu bewust mee bezig te zijn, merk ik wel dat ik nog geen pijn heb gehad.

Ik denk zelf dat het trouwens ook nog een illopsoas syndroom meespeelt. Ik voel geen pijn, maar nog wel ongemakkelijkheid ofzo?

Oh en ook mijn kuitspieren zijn verkort en mijn bekken instabiel. Dus ik ben nog wel even in therapie ben ik bang...

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:14

Zondag, maandag, dinsdag niks gedaan.
Nu zit ik er weer lekker in.
Woensdag stukje hardgelopen. Zwaar! Spijt dat ik het niet onderhouden heb natuurlijk.
Donderdag geschaatst. Was al even geleden omdat de baan steeds volgeboekt was. Ging niet slecht.
Vrijdag stukje hardgelopen.
Zaterdag een strandwandeling met de hond.
Vanmiddag hardgelopen met mijn pony. Viel niet mee. Tempo’s lagen nogal uit elkaar.

Zertab dat is moeilijk!!! Houding aanpassen. Mijn rug is een beetje krom. Doordat ik zelf niet rechtop sta. En ik vind het niet meevallen om dat te veranderen. Zo te lezen spelen er meerdere dingen dus bij jou. Sterkte ermee.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 19:38

Yv hoe gaat het met je herstel?
Zertab hoe gaat het met jou nu?
Eefke hoe is het met je heup?
Esther nog aan het bewegen?

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:03

Sorry XxLMMxX, het is vrij stil hier inderdaad.
Ik begin nu weer een beetje met bewegen, want ik heb donderdag te horen gekregen dat ik geslaagd ben! Geen school meer, geen examenstress, eindelijk weer een beetje ontspannen en wat meer met de paardjes bezig kunnen zijn! Ook op het werk een ander contract gekregen, het leerlingencontract loopt eind januari af en vanaf februari een vast contract op dezelfde locatie waar ik het afgelopen jaar heb gewerkt.
Vandaag een uur met ponylief wandelend de omgeving verkend, was een mooi rondje. Die gaan we vaker doen. Heup speelt nog wel regelmatig op, maar ik loop gewoon door.

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:33

XxLMMxX schreef:
Yv hoe gaat het met je herstel?
Zertab hoe gaat het met jou nu?
Eefke hoe is het met je heup?
Esther nog aan het bewegen?


Gaat wel hiero. Qua bewegen dan, met mij gaat het verder goed. Nu een week niet gesport en vanmorgen geprobeerd, dik afzien en kon mijn draai niet vinden. Iets met een nieuwe les, op de grond liggen en dan niet kunnen zien wat de instructeur niet. Dus ben na 38 minuten gestopt. Weg motivatie. Zaterdag gewoon de oude les maar doen, die ken ik tenminste uit mijn hoofd. Wandelen sluipt er ook bij in helaas...
Maar qua heup gaat het wel. Ben onder behandeling bij een sportarts. Nu oefeningen meegekregen om bekken te trainen. Daar moet ik vooral goed opletten tijdens zitten, lopen, staan en alle andere sport oefeningen. En bij jou?

@Eefke: Gefeliciteerd! :D Weet je al wat er met je heup is?

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:49

Gefeliciteerd eefke! Zowel met school als je werk. Nu nog wat meer geluk met je heup.
Zertab knap dat je het in ieder geval probeert. Ik sport veel samen. Anders vind ik ook maar heel moeilijk motivatie.

Afgelopen week flink bewogen!
Maandag geschaatst. Ik ben over aan het gaan op een ander model. Ik voel me er nog een beetje onzeker op.
Dinsdag niks.
Woensdag fanatiek hardgelopen.
Donderdag geschaatst.
Vrijdag een relaxed rondje hardgelopen.
Zaterdag flink met de hond gewandeld.
Zondag een kwart marathon hardgelopen.
Die afstand was voor het eerst voor mij. Heel trots op wat ik bereikt heb de afgelopen maanden. Ik wil vooral door blijven gaan met het hardlopen.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:14

Ik ben sinds vorige week, na 12 weken thuiszitten, ein-de-lijk weer voor halve dagen op het werk. Wat een verademing! Maar tegelijkertijd moet ik echt uitkijken dat ik niet te veel doe. Gister belde de arbo nog en die heeft me op mijn nummer gezet, dus tot 1 feb blijf ik dit qua werk doen.

Wel loop ik al een aantal weken elke avond en soms ook 's ochtends een rondje. Is maximaal een half uurtje en op een zeer traag tempo, maar ik merk dat ik er baat bij heb. Een keer had ik een dagje overgeslagen en de dag erna had ik meteen al meer moeite met afrollen van de voet. De arbo vond het heel goed dat ik dat elke avond deed en wil nu graag dat ik op de dagen dat ik niet werk (heb 2 banen maar andere is op de auto dus daar doe ik nog helemaal niks) dat rondje met 10 minuten ga uitbreiden en ook twee keer per dag ga doen.

Voor nu gaat het goed, voel me er ook goed bij, want ik werd echt helemaal knettergek van dat zitten de hele dag. Dus het is zeker nog in de opbouwende fase, maar al zoveel meer dan een paar weken terug :D.

Wat goed zeg die kwart marathon!! Heel netjes! Ik vind het van hardlopen zo leuk dat je vrij snel resultaat van je inspanning ziet: dus net even ietsjes sneller of net even iets meer afstand in dezelfde tijd. Dat motiveerde mij altijd enorm om door te gaan. Helaas denkt mijn knie daar anders over, maar gelukkig vind ik skaten ook leuk :D. Wil je gaan doortrainen tot halve of volledige marathon of vind je het zo wel genoeg?

Gefeliciteerd Eefke, wat een lekker vooruitzicht!

Wel balen van jullie heupen, dat die nog steeds opspelen zeg. Nog steeds niets gevonden of iets aan te doen?