30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:58

Zertab schreef:
Ik lig er even helemaal uit vanwege mijn heup. Wat er aan de hand is? Weten ze nog niet. In ieder geval is er uit de röntgen niets gekomen.

Hé balen zeg!

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:40

Ja het is wat met die heupen. Heb ontstekingsremmers al sinds maandag, nog geem effect...

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 11:20

Vorige week donderdag heeft mijn pony een hoefzweer opgelopen en sindsdien drie keer per dag soda bad. In de tussentijd ben ik zelf niet meer aan beweging toegekomen

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:33

He bah, Zertab, wat vervelend. Raar ook dat ze niets kunnen vinden.

Paardenbeen schiet ook niet op zo..

Door jullie voel ik me iig wel een beetje minder schuldig :P. Ik lig er ook volledig uit, heb afgelopen zondag mijn voet gebroken tijdens het opstaan. Dacht dat ik het gewoon gekneusd had ofzo, maar maandag tijdens werk ging het voor geen meter. Dokter gebeld in de hoop dat-ie een goede pijnstiller voor me zou hebben, maar dat werd dus een ochtendje ziekenhuis en uiteindelijk met een gipspoot omhoog. Probeer het facetime-riedeltje nog wel te doen, maar 13 minuten buikspieren is erg zwaar en ik kan de helft niet doen omdat je daar onbewust toch je voet/been bij gebruikt. En morgen belt de anesthesioloog voor een datum voor mijn voetoperatie. Het is aan dezelfde voet, dus ik hóóp maar dat het door kan gaan. Anders zit ik straks 2x aan huis gekluisterd, dat ga ik niet trekken geloof ik :'). Word nu al gek _O-

Dus als jullie nog ideetjes hebben voor thuisoefeningen op de mat waarbij je je voet totaal niet belast: die zijn heel erg welkom :D !

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:24

Hier lig ik er al de hele week uit vanwege mijn heup en verkoudheid. Wandelen gaat dus niet en ik ga niet naar de sportschool.. wil ook geen anderen aansteken.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:24

Balen van de hoefzweer XxLMMxX

Auw! Pijnlijk Yv_!

Heupen zijn gewoon rotdingen Zertab. Met een verkoudheid in deze tijd denk ik dat ze je in de sportschool ook niet zo graag zien op het moment.

Hier ivm drukte helaas ook weinig beweging.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:32

Eefke85 schreef:
Balen van de hoefzweer XxLMMxX

Auw! Pijnlijk Yv_!

Heupen zijn gewoon rotdingen Zertab. Met een verkoudheid in deze tijd denk ik dat ze je in de sportschool ook niet zo graag zien op het moment.

Hier ivm drukte helaas ook weinig beweging.


Nee precies. Dus ga ook alleen maar naar noodzakelijke dingen zoals de supermarkt en werk.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 21:54

Zaterdag op de moestuin gewerkt. Zondag gelest met mijn jonge pony en een flinke boswandeling met de hond. Vandaag voor het eerst geschaatst, was erg leuk. Eigenlijk waren alle activiteiten van de afgelopen dagen leuk.

Yv sterkte!! Bij yoga zitten wel een aantal oefeningen waarbij je je voet niet belast.

Zertab beterschap

Eefke hopelijk lukt het je snel weer

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:23

Hoe gaat het hier?

Ik ben nog steeds aan het sporten, nu maar 2x per week ipv 3x. Op de niet sportdagen probeer ik een wandeling te maken, maar verder dan 3km lukt niet echt vanwege mijn heup. Voor mijn heup kuur twee ontstekingsremmers en naar de fysiotherapeut.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:48

Mijn heup was alleen overbelast. Die kan nu een wandeling van 12 km moeiteloos aan. Ook mijn scheenbeen geeft geen pijnklachten meer.

Ik ben dus lekker aan het wandelen. Mijn looptempo gaat vanzelf omhoog. Ik vind het alleen jammer dat het 's morgens niet meer zo vroeg licht is. Het wandelen kost nu meer van mijn dag en dat komt niet altijd goed uit, waardoor ik op minder dagen loop. Maar ik geniet er wel van.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:00

Ik lig er nog steeds uit. Bijna 3 weken in het gips gezeten voor dat gebroken middenvoetsbeentje en afgelopen vrijdag heb ik de operatie aan dezelfde voet gehad voor die knobbels. Momenteel lig ik of te creperen van de pijn, of ik ben zo stoned als een garnaal van de medicijn-combi, dus sporten zit er niet echt in. Volgens de arts kan ik 3 mdn na operatie weer langzaamaan het sporten op gaan bouwen. Zodra ik weer helder uit mijn ogen kan kijken, lijkt me dat heerlijk _O-.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:43

Vorige week dinsdag hardgelopen. Zat voor het eerst op 5 km aan een stuk. Daarna in het weekend getraild. Flinke tochten. En ik vond het superleuk. Maar conditioneel viel het me niet mee.

Deze week een hele andere week. Afgelopen maandag geschaatst. Voor de tweede keer. Vrijdag een buitenritje gemaakt en wezen skieen. Verder de hele week niks gedaan. Hardloopschoenen liggen weer te verstoffen haha. Wel intensief aan het werk. Mijn energie zit daar nu in.

Zertab en yv sterkte!
Boras klinkt goed

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:13

Lekker bezig xxLmmxx!

Beterschap Zertab en Yv :(:).

Boraz goed bezig!

Hier gaat het mwah. Beweeg minder dan gehoopt :') . Heb gewoon moeite om in de pauze eventjes te wandelen, en na het werk is het al donker en vind ik het saai om te wandelen :+.

Klim/boulder wel 3x per week en ben ook geregeld bij de pony’s, waar ik de klusjes doe. Alleen rijden/wandelen kan alleen in het weekend omdat ik alleen ‘s avonds kan doordeweeks -O- .

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:33

Gelukkig ben ik dus niet de enige waar het wat minder beweegt dan gepland.
Ik ben ontzettend druk met de examens, weken, de paarden en alles er omheen. De collega`s weten me goed te vinden om voor ze in te vallen en daardoor kom ik in de knoop met de verslagen die ik moet maken van de praktijkexamens.
Ook begint nu mn andere heup ook steeds vaker op te spelen en die pijn straalt door in mn hele been en onderrug, maar ivm corona (we hebben op het werk nu ook besmette mensen) durf ik niet naar de fysio.
Ik stress weer even verder door met de examens, vanavond nog een praktijkexamen en ben net pas begonnen met de voorbereidingen.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:59

Hier heb ik ook echt last van een motivatie dip

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 20:53

Veel aan het werk deze week. Daardoor niet elke dag energie en tijd om wat te doen. Maar tot nu toe tevreden.

Ik lees mee over jullie motivatie dipjes, en kan me dat helemaal voorstellen. Lange werkdagen, blessures, of gewoon minder weer. Dat zorgt bij mij vaak voor bankhangen.

Maandag niks aan beweging gedaan buiten werktijd.

Dinsdag een stukje over het strand gewandeld met mijn hond. Ik woon vlak bij de zee sinds kort. Savonds een poging gedaan tot hardlopen, maar het weer was te heftig, dus al snel gestopt.

Woensdag yin yoga gedaan. Was door de ventilatie helaas erg koud in de zaal. Voortaan beter op kleden.
Het is in ieder geval geen actieve manier van bewegen, maar misschien had ik het relaxen gewoon even nodig.

Donderdag een flinke wandeling aan zee gemaakt met de hond. Het leek heel mooi weer, maar was uiteindelijk best grauw. Toch heeft het me wel even goed gedaan de buitenlucht.

Vandaag een wandelingetje met mijn jonge pony gemaakt en daarna een stukje langs de zee gelopen met mijn hond. Ook nog hardgelopen later op de dag. Wat opeens onwijs fijn gaat. Misschien omdat ik me er minder op gefocussed heb afgelopen weken. Geen idee. Het zonnetje scheen in ieder geval heerlijk, de natuur was mooi, en ik ging als een speer.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:51

Ik ben het wandelen aan het opbouwen. Vandaag 4.7km zonder pijn in mijn heup :D
Gister bodypump gedaan en in de avond 3km gelopen.

Morgen staat bodypump op het programma en misschien een wandeling.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:14

Ik ben er ook weer!
Vandaag met een vriendin 5.3 kilometer gewandeld, en gisteren lekker bij de pony’s geweest. Morgen weer wandelen naar de winkel (15 heen, 15 terug) en dinsdag klimmen :D .

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:29

Ik had spontaan motivatie, dus net nog even uur bodypump gedaan :D

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:54

Esther wat doe je veel!

Vorig weekend aan de paarden besteed en genoten.
Deze week begon vervolgens goed. Maandag hardgelopen, het was enorm genieten met het mooie weer. Daarna de hond uitgelaten aan zee waar een prachtige zonsondergang was. Dinsdag nergens aan toe gekomen ivm werk. Woensdag een groot stuk met de hond gewandeld. Donderdag geschaatst en zo hard gevallen dat mijn plezier voor nu wel een beetje eraf is, maar het komt vast wel weer. Misschien ga ik wat lessen nemen, ik denk er nog even over na. Vrijdag aan zee gewandeld met de hond en een buitenritje gemaakt, was fijn.

Week eindigde wat minder.
Gister en vandaag voel ik me rot. Ik kan me dan nergens toe zetten. Ik weet waar dit vandaan komt. Relatie breuk, slechte gezondheid, verhuizing. Het is nogal wat dat gespeeld heeft de laatste tijd. Ik heb uiteindelijk wel afleiding gezocht, maar niet bewogen. Misschien zo een paar yin yoga oefeningen voor het slapen gaan.

Zertab goed nieuws je heup!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:29

Ja, maar helaas heb ik toch te veel snoep verleiding :') .

Ah TS :(:). wat rot allemaal. Als je je verhaal kwijt wil, PB staat open :(:).

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 00:25

Bedankt Esther! Het gaat op dit moment wat beter.

Ik heb maandag niet bewogen, maar wel andere dingen gedaan waarvan ik blij werd.
Gister met mijn pony in de bak gereden.
En vandaag voor het eerst gemountainbiked. Het was een grote wens van mij om weer eens op een fiets te stappen. Behalve fietsen naar de middelbare school tot ik 16 was en een scooter kreeg, heb ik er nooit iets mee gedaan. Het viel me niet mee. Ik was behoorlijk buiten adem. Maar genieten was het wel met het prachtige weer. Ik wil het zeker nogmaals proberen. Ben naast het mountainbiken ook heel benieuwd naar lange afstanden fietsen. Maar heb niet eens een fiets. Ook geen geld ervoor. En nog een hoop andere hobby’s. Dus voorlopig even rustig aan.

Meer mensen naar buiten geweest vandaag?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:14

Ja, even voor de boodschappen :') .
Was super druk op stage dus even snel tussendoor wat boodschappen doen.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:00

Toevallig vandaag weer op de fiets naar stal geweest. Verder niks met de paarden gedaan, zit midden in de examens, drukdrukdruk

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 19:14

Donderdag geschaatst en het ging al beter dit keer. Gister met een oudklasgenoot hardgelopen en het ging me heel gemakkelijk af. Vandaag met mijn pony in de bak gereden, ik had het heel koud brrr.
Eefke veel succes met je examens!