30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:39

Nja anders heb ik helemaal niet bewogen vandaag hahaha.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:55

Ik heb drie dagen achter elkaar op mn wielrenfiets gezeten,dag 1 15 km, dag 2 25 en dag 3 30....vandaag een 'rustig" dagje alleen even een halfuurtje skaten, mn reet (en andere delen :o ) willen even een dagje niet op een smal zadel zitten :+

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:57

Zertab schreef:
Vandaag een half uurtje gewandeld, maar wat een rot weer... bah.


Wandel je alleen of heb he een hond?

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:58

Maartje1990 schreef:
Zertab schreef:
Vandaag een half uurtje gewandeld, maar wat een rot weer... bah.


Wandel je alleen of heb he een hond?


Nee alleen, heb helaas geen hond

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 22:16

Gister en vandaag niks aan beweging gedaan buiten werktijd. Ik voel me niet zo fit, ben daarvoor al onder behandeling bij de huisarts. Gaaf Maartje je fietsen!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:55

Goed bezig allemaal!

Ik ben vandaag ook eindelijk weer goed bezig geweest!
Op de fiets naar stal en het meiske dat eigenlijk les zou krijgen met mijn pony zei op het laatste moment af, dus heb ik mn grote meisje maar uit de wei getrokken en even erop gegaan. Was alleen een beetje stap en draf, madame had helaas veel last van de vliegen, waardoor ik wel even een paar keer moest brullen dat ze het niet in haar hoofd moest gaan halen te bokken. Dat kan mijn heup nog niet aan, opstappen doet al genoeg pijn. Niet echt fijn gereden dus, maar wel lekker om er weer even op te zitten.
Daarna fysio gehad en heb nu ook buikspieroefeningen meegekregen, jeuj! (waarschijnlijk wil ze wel een briefje schrijven voor de huisarts om toch iets van een foto te maken omdat de pijn in mn heup al te lang duurt)

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:12

Fijn dat je bezig bent geweest, wel naar van je heup...

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:19

Klinkt vervelend, die pijn in je heup. Hopelijk blijft het rustig, want als dat nog verder beschadigt, ben je straks echt ver van huis.

Ik heb gister een rondje hardgelopen en net nog een rondje geskate. Ik was verdwaald (ja, call me blond :') ) en moest dus het laatste stukje terug in het donker. Vond het doodeng, dat rondje doe ik in elk geval niet meer haha. Uiteindelijk 23km geskate, mijn doel was een klein rondje van 12. En het regende nog ook toen ik ongeveer halverwege was _O-

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:23

Hier een dag gewinkeld, over de 11.000 stappen :D

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:37

Fanatiek met skaten Yv_ !
Leuke manier om aan zoveel stappen te komen Zertab!

De pijn in mijn heup is niet ernstig genoeg om te stoppen met lopen, werken of de paarden te verzorgen. Maar zit er al vanaf voor kerst, dus het wordt wel echt irritant lang haha Heb ook amper gereden afgelopen jaar, dus als ik er dan weer op zit is het extra genieten!

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:42

Waar heb je precies pijn? Ik loop ook bij de fysio voor mijn heupen. Bij mij is het mijn Ilopsoas (of hoe je het ook schrijft) die verkleeft is.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:46

Ik krijg heb toevallig momenteel vooral na het ochtendwandelen (soms tijdens aan het einde van de wandeling) last van mijn linkerheup. Meestal in de avond. Bij mij zit de pijn aan de bovenkant van de heup. Ik heb het sinds een week of 2.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:48

Boras schreef:
Ik krijg heb toevallig momenteel vooral na het ochtendwandelen (soms tijdens aan het einde van de wandeling) last van mijn linkerheup. Meestal in de avond. Bij mij zit de pijn aan de bovenkant van de heup. Ik heb het sinds een week of 2.


Bovenkant en dan ter hoogte van het kruis? Want dan is ie dat haha

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:28

Bij mij begon het in de lies, maar zit nu aan de buitenkant. Is een bepaalde plek op de heup en dan de grens met het bovenbeen.
Fysio gaf aan dat het overbelast is, maar aangezien ik ook lichte scoliose heb en dus beenlengteverschil denk ze dat het vooral vanuit de rug komt.
Ik moet wel zeggen dat de fysio met masseren wel precies de goede plek weet te vinden, kan dan wel door de grond zakken van de pijn, dus in het bot zit het gelukkig niet.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:48

Klinkt herkenbaar. Daar een massage krijgen is geen pretje.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 00:36

:) l

Eefke85 schreef:
Bij mij begon het in de lies, maar zit nu aan de buitenkant. Is een bepaalde plek op de heup en dan de grens met het bovenbeen.
Fysio gaf aan dat het overbelast is, maar aangezien ik ook lichte scoliose heb en dus beenlengteverschil denk ze dat het vooral vanuit de rug komt.
Ik moet wel zeggen dat de fysio met masseren wel precies de goede plek weet te vinden, kan dan wel door de grond zakken van de pijn, dus in het bot zit het gelukkig niet.


Wat zou een foto dan voor zij hebben volgens de fysio? Verlicht het de pijn uiteindelijk wel?


Yv_ schreef:
Klinkt vervelend, die pijn in je heup. Hopelijk blijft het rustig, want als dat nog verder beschadigt, ben je straks echt ver van huis.

Ik heb gister een rondje hardgelopen en net nog een rondje geskate. Ik was verdwaald (ja, call me blond :') ) en moest dus het laatste stukje terug in het donker. Vond het doodeng, dat rondje doe ik in elk geval niet meer haha. Uiteindelijk 23km geskate, mijn doel was een klein rondje van 12. En het regende nog ook toen ik ongeveer halverwege was _O-


12 een klein rondje? :oo dat is bij mij een grote :+ ik skate gemiddeld rondje van 7 km.. Al begreep ik dat endemondo wel eens afwijkt?

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:03

Zo dadelijk een uur zwemmen en morgenvroeg een uur bodypump :D

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:18

Oh gelukkig Boras! Toch sterkte ermee gewenst.

Haha ja die 12km doe ik meestal in minder dan een half uurtje, dus dat is wel een klein rondje :). Minirondje is voor mij 8km, daar doe ik zo'n 20 minuutjes over. Eerste en laatste kms kosten me de meeste tijd, omdat ik dan uit de wijk moet komen en over tegels en klinkers moet. Eenmaal op het asfalt gaat het echt als een trein, die kms vliegen voorbij!

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met knobbels op je voet laten weghalen? Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis, gaan we foto's maken en behandelplan bespreken. Maar ik maak mezelf een beetje gek geloof ik, want ik hoor allemaal horrorverhalen dat ik straks 6 weken (per voet) niks kan :oo

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:33

Ik ken die knobbels alleen van oude(re) mensen.
Mijn moeder heeft er 1, een flinke. Ze heeft nu speciale schoenen waar ze enorm blij mee is.
De bult wordt niet verwijderd, omdat ma in de 80 is en van alles mankeert. Het risico van een operatie is te groot.

Dat gold ook voor mijn ex-schoonvader, die had diabetes. Hij loste het probleem op door een gat in zijn schoenen te knippen :D

Dat kun je ook nog overwegen, Yv_ :) Nee, grapje natuurlijk :o Ik wens alvast veel succes en beterschap. Bedenk dat vooral de horrorverhalen het internet halen. De rest is te saai :(:)

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 22:04

Gister na werktijd afwisselend stukjes gewandeld en hardgelopen. Was heerlijk. Lekker even hoofd leegmaken en niet te intensief. Vandaag ca 3.5 km met mijn oude pony gewandeld en een uurtje rustige yoga gedaan thuis.

Eefke sterkte met je heup.
Yv klinkt niet als een fijn vooruitzicht die operatie.
Verder leuk om iedereens sportieve verhalen te lezen

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:21

Foutje :o

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 06:22

Yv_ schreef:
Oh gelukkig Boras! Toch sterkte ermee gewenst.

Haha ja die 12km doe ik meestal in minder dan een half uurtje, dus dat is wel een klein rondje :). Minirondje is voor mij 8km, daar doe ik zo'n 20 minuutjes over. Eerste en laatste kms kosten me de meeste tijd, omdat ik dan uit de wijk moet komen en over tegels en klinkers moet. Eenmaal op het asfalt gaat het echt als een trein, die kms vliegen voorbij!

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met knobbels op je voet laten weghalen? Ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis, gaan we foto's maken en behandelplan bespreken. Maar ik maak mezelf een beetje gek geloof ik, want ik hoor allemaal horrorverhalen dat ik straks 6 weken (per voet) niks kan :oo



Ik doe een halfuurover die 7 km :+ maar dat ligt misschien deels aan mn wielen en de hond loopt ook mee.

Ik heb geen ervaring daarmee, gelukkig, maar alvast veel succes!

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:09

Goed bezig hier allemaal!
Skeeleren hier is bultje af leuk, bultje op niet :') . Zelfde als met fietsen, stomme bulten.

Ik probeer te bewegen; maar ben zo druk met werk en afstuderen regelen dat ik thuis echt gesloopt ben

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 22:53

Esther hoop dat het je snel weer lukken gaat.

Ik ben gister wezen zeilen. Genoten en daarna kapot mijn bed in. Vandaag gelest met mijn jonge pony. Het ging goed en het weer zat ook mee. Thuis even uitgerust en in de namiddag nog een half uurtje hardgelopen. Ging ook niet verkeerd.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:52

Lekker bezig hoor! Zeilen lijkt me echt super lastig, maar wel tof :).