Chronisch vermoeid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:42

Zonder mijn moeder was het hier ook een rommeltje :o

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:48

Pfff, ik heb donderdag de 2e vaccinatie gehad, maar sindsdien ben ik echt dodelijk vermoeid zeg. Wat een ellende. Ik word gewoon al moe wakker. Ik breng de dag voornamelijk door op de bank. Ik voel me ook weer wat depressiever hierdoor. Soms wil je dan gewoon opgeven. Ik ben echt heel sterk, maar soms gewoon even niet.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:00

Ja, dat kan idd een bijwerking zijn van de vaccinatie. Bij veel mensen duurt dit een paar dagen tot 2 weken. Had je arts geadviseerd om te enten ?
Op de site van de me stichting staat een artikel over wat artsen aan supplementen aanbevelen voor de enting. Ik heb alleen geen idee of die supplementen ook achteraf nog werken.
Laatst bijgewerkt door Maris op 02-08-21 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:01

Maris schreef:
Ja, dat kan idd een bijwerking zijn van de vaccinatie. Bij veel mensen duurt dit een paar dagen tot 2 weken. Had je arts geadviseerd om te enten ?


Ja ik heb wel geduld. Ik heb mijn artsen hier niet over gesproken.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:02

Ik heb bij mijn vorige berichtje nog wat toegevoegd.
Dus je hebt helemaal niet overlegd over wel of niet enten ?

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:08

Maris schreef:
Ik heb bij mijn vorige berichtje nog wat toegevoegd.
Dus je hebt helemaal niet overlegd over wel of niet enten ?


Ja het is eigenlijk stom, ik heb er helemaal niet over nagedacht om dat te overleggen ofzo.

Ik kan het artikel niet zo gauw vinden, maar dat komt ook omdat ik gewoon heel moe ben.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:42

Ik laat me niet enten ik wil niet nog meer klachten krijgen.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:52

marleen_usar schreef:
Ik laat me niet enten ik wil niet nog meer klachten krijgen.


Tjsa ik wil het wel nemen, want als ik corona krijg ben ik nog verder van huis.

MyWishMax

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:16

Earth schreef:
marleen_usar schreef:
Ik laat me niet enten ik wil niet nog meer klachten krijgen.


Tjsa ik wil het wel nemen, want als ik corona krijg ben ik nog verder van huis.


Hier wel gevaccineerd, juist omdat corona, zelfs lichte besmetting voor mij erger is. Ja, ik heb last gehad van de 1e. Alsof ik te veel gedaan had. Maar dat ging ook weer weg en vandaag de 2e gehad.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:40

Balen Earth. Rot zijn dat soort dagen. Hopelijk knap je snel een beetje op. Heb je hulp/aanspraak?

Iemand ervaring met een zadelkruk? Ik wil er een aanschaffen voor bij het aanrecht.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:24

amber15 schreef:
Balen Earth. Rot zijn dat soort dagen. Hopelijk knap je snel een beetje op. Heb je hulp/aanspraak?

Iemand ervaring met een zadelkruk? Ik wil er een aanschaffen voor bij het aanrecht.


Ja gelukkig heb ik mijn man, die zorgt goed voor me.

Ik heb toevallig sinds vorige week een goedkope soort barkruk gekocht bij de action om te gebruiken als ik langer moet staan.

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:37

Ik vind een zadelkruk heel erg fijn zitten als werkplek.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:50

Ik wilde eerst ook een barkruk kopen, maar als ik bij het aanrecht bezig ben, is het wel handig als er wieltjes onder zitten.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:30


Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:19

Maris schreef:
Earth, ik heb het artikel even voor je opgezocht : https://mecvs.nl/nieuws/aanbevelingen-v ... ie-deel-2/
Bijwerkingen schijnen te maken hebben met mastcellen activatie.

Dank je, ik ben bekend met de mastcellen activatie, dat is bij mij mogelijk een groot probleem. Ik spreek binnenkort weer mijn CVS arts, ik zal het eens met hem bespreken of het nog nut heeft.

Vanmiddag even gedut, waardoor ik even wat heb kunnen doen in de tuin, maar in mijn hoofd voelde ik me nog net zo moe.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:00

Als ik overdag slaap wordt ik gebroken wakker, nog 2 weken en dan moet het huis van mijn moeder leeg zijn. Hopen dat ik dan meer rust krijg en mijn eigen leven weerman vinden.

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:55

Ik hoop het ook voor je. Het klinkt echt enorm vermoeiend.

Overdag slapen doe ik wel af en toe. Als mijn lijf echt niet meer wil dan moet ik wel. En dat kan ook heel fijn zijn. Maar ik moet inderdaad niet verwachten dat ik daarna weer vol aan de bak kan. Het kan me echter wel genoeg opladen om bijvoorbeeld avondeten te kunnen maken. Allemaal op mijn gemak, dat wel, want anders houd mijn hoofd het niet bij. O:)

MyWishMax

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:58

Ik moet elke dag tussen de middag gaan liggen := anders red ik de dag niet. Daarna voel ik me niet fit, maar idd net genoeg energie om eten te maken oid als ik geluk heb.

Als ik echt iets moet doen moet ik dat s ochtends plannen...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:42

Zijn er ook periodes dat jullie er tegen vechten en dan toch weer op zoek gaan om te kijken of er iets aan te doen is?

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:06

marleen_usar schreef:
Zijn er ook periodes dat jullie er tegen vechten en dan toch weer op zoek gaan om te kijken of er iets aan te doen is?


Ja zeker, iedere keer weer. Ik zelf denk dat dit een oer instinct is, als je het niet heb zou ik denk ik ongezonder vinden :+
Mijn arts snapte dit dus niet, die gaf aan maar je kan er toch gewoon mee leven? Waarop ik heel direct nee antwoorden. Ik zei toen mensen die zich er zo aan overgeven en niets meer er aan doen en er idd mee gaan leven uiteindelijk zich zelf van het leven beroven. In mijn ogen is die overgaven heel on natuurlijk.

dit is mijn mening er over, misschien zijn andere het daar totaal niet mee eens. Of mensen die er wel prima mee kunnen leven.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:44

Ik zoek niet meer naar diagnoses en behandelingen. Ik heb een goed ritme gevonden om nog "gewoon" te kunnen leven en genieten.

DuoPenotti

Berichten: 29482
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:56

Ja ik wel.
Ik heb in 92 mijn diagnose al gekregen, maar kan me er niet bij neerleggen.
Ik wil zo graag meer kunnen dan dat beetje wat ik kan....

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:06

Het maakt denk ik wel een verschil wat je mankeert.
Ik heb een hersenletsel, er is iets stuk wat niet meer beter wordt.
Inmiddels heb ik geaccepteerd dat dit het is en daar ben ik wel blij mee juist.
Steeds er tegenaan knokken kostte me veel extra energie waardoor de batterij soms ook niet meer goed wilde opladen.

Ik heb af en toe wel het tegenovergestelde; pas een griepje gehad en ik merkte dat ik een beetje bleef steken in bankhangen en niets doen. Dan moet ik mezelf echt bij de kladden pakken en zorgen dat ik de beschikbare energie weer terug ga pakken. Dus ik ga zo weer lekker een wandeling met de hond maken.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:20

Ik ben met de CVS kliniek nog steeds aan het kijken. Ik krijg deze week weer nieuwe medicatie om weer wat te proberen. Bij mij is er duidelijk gemis van spierkracht te zien, ze proberen bij mij nu om de energieaanvoer en afname te verbeteren. De grap is dat ik met mijn huidige medicijnen ineens 10 kilo ben aangekomen :P Ik sla nu daadwerkelijk voedingsstoffen op blijkbaar :') De volgende medicijnen moet ervoor zorgen dat ik deze voedingsstoffen ook daadwerkelijk om ga zetten in energie. Dus dat zou zich moeten vertalen in meer energie! Ik ben dus heel nieuwsgierig, maar ook bang zoals altijd. Want wat als het niet werkt...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:18

Daarom ben ik gestopt in het zoeken naar iets wat werkt,je moet het accepteren en dat is niet altijd makkelijk.