Chronisch vermoeid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:10

Ik werk ook voor mezelf het is niet anders.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:18

Gisteren naar mijn schoonouders geweest daar na naar mensen die mijn man nog kent van vroeger. Die man praat aan 1 stuk door,ik ben nu nog kapot heel mijn hoofd zit nu vol.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:09

Hoe gaat het hier? Hier gaat het alweer wat beter, maar ik moet mezelf nu wel in beweging krijgen.

Malenka

Berichten: 7582
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:22

Fijn dat het beter gaat Earth.

Ik ben dagelijks aan het bijhouden wat ik doe. En dat is confronterend en informatief. Ik krijg toch wel een wat beter inzicht in mijn grenzen. En ik heb het overzicht ook aan mijn coach doorgestuurd. Ik denk/hoop dat het help om de situatie beter in te schatten.

Er is ook echt een rouwproces begonnen om mijn werk echt los te laten. En dat is niet makkelijk. Maar ik heb besloten dat het tijd is om er doorheen te gaan.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:07

Ik heb vorige week nieuwe medicijnen gehad voor de chronische pijn maar helaas doet het daar niks voor. Waar het wel wat voor doet is mijn vermoeidheid :D, van de week gewoon wakker geworden zonder dat ik al een halve marathon had gelopen bij wijze van.
Over 2 weken moet ik weer terug maar zoals ik mij nu voel wil ik ze alleen al graag houden voor de vermoeidheid. Ik was de hele ochtend ook echt actief en kon daarna nog paardrijdem :wow:. Dag daarna wel minder maar gewoon 1 dag echt lekker voelen wat een fijn gevoel.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:13

Oh dat lijkt mij ook zo heerlijk een dag bruisen van de energie, welk medicijn is het?

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:24

marleen_usar schreef:
Oh dat lijkt mij ook zo heerlijk een dag bruisen van de energie, welk medicijn is het?


Ik stuur je een pb!

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:28

ik wil het ook wel weten

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:46

Uitslag van bloedtest is dat b12 heel hoog is maar schildklierwaarde is ook te hoog. Dus dat verklaard hier veel, dus nu van 75 mg naar 100 mg tablet.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:40

Trage schildklier kan je heel moe van zijn inderdaad. Ik moet volgende week weer prikken.
Slik je ook b12?

Herkennen jullie het dat je lopen langer volhoudt dan stil staan? Ik betrap mezelf er op dat ik standaard ga zitten of 'hangen' als dat mogelijk is. Als ik stil sta om de was op te hangen, merk ik het meteen. Maar een wandeling maken, lukt me wel.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:53

Lopen kan ik ook beter dan stil staan, B12 waarde was heel hoog.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:34

Ik kan ook niet stil staan, dan ga ik ook hangen :P

Malenka

Berichten: 7582
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:15

amber15 schreef:
Herkennen jullie het dat je lopen langer volhoudt dan stil staan? Ik betrap mezelf er op dat ik standaard ga zitten of 'hangen' als dat mogelijk is. Als ik stil sta om de was op te hangen, merk ik het meteen. Maar een wandeling maken, lukt me wel.


Ja! Zelfs als ik koffie zet leun ik tegen het aanrecht. Maar wandelen lukt vaak prima.

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:50

Ik kan ook beter lopen dan stilstaan inderdaad

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:42

Jullie herkennen dat dus! Apart zeg, ben benieuwd of er een verklaring voor is.

Marleen_usar, ik vroeg het, omdat de bloedwaarde niks zegt als je b12 slikt. Je hebt dan vals verhoogde waardes.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:35

Ik zie hier zoveel herkenning. Ik werk van 7tot 12.30. Dan nog een gevaarlijke rit naar huis van 25 minuten waarbij ik mn ogen amper open kon houden. Hele middag op de bank, om later op de dag je omhoog te hijsen om eten te koken. Maar zo enorm moe, elke dag de hele dag. In slaap vallen tijdens de vergadering. S' nachts heel vaak en veel plassen.
Bij de tandarts, waar ik sinds 2 jaar en 3 tanden minder, niet meer bang voor ben, zo'n beetje ook in slaap vallen
Maar nú kan ik gewoon de hele dag door.
Nu een weekje vrij. Heb al vanalles gedaan in huis. Ga straks met een groepje een boswandeling maken en daarna ga ik nog van alles doen en als ik nog tijd heb, ga ik met mn nieuwe vestje beginnen.

ik heb sonds maart de diagnose slaapapneu. In april begonnen met de cpap. Eerst werd t nog minder omdat ik af moest kicken van de adrenalineverslaving. Ik werd 53 keer per uur half wakker door ademnood en dan krijg je een adrenalinestoot.
Als ik nu ergens moet wachten, val ik niet meer in slaap. Ook dat is fijn.

Het is trouwens een fabel dat apneu door overgewicht komt. Het is wel zo dat het 1 de ander in de hand helpt.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:56

Van slaapapneu ben je vooral in de ochtend moe toch ?

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:04

Wat fijn dat het beter gaat! Goed om te horen.

Voor mij is er geen reden om aan te nemen dat ik apneu heb. Heb wel even zo'n testje gedaan haha.

De afgelopen 3 weken kon ik wat langer slapen en wat later wakker worden. Vandaag moest ik voor het eerst weer wat vroeger opstaan, en damn dat trek ik dus gewoon niet. Dan loop ik de hele dag achter de feiten aan. Het is dus wel duidelijk, dat ik echt minimaal 10 uur moet slapen. 10,5 uur dus, gezien elke slaapcyclus 1,5 uur duurt. :P Nu kan ik gelukkig redelijk mijn eigen tijden invullen, dat is wel heel fijn ook. Ik heb geen typische 9 tot 5 baan.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:14

Welke test bedoel je ?

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:21

Oh, gewoon zo'n online test :P Was niet heel spannend. Waren een paar vragen.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:23

Ik zal eens kijken.
Truus1970 , hoe is het bij jou vastgesteld ?

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:12

Maris schreef:
Van slaapapneu ben je vooral in de ochtend moe toch ?



Nee hoor. Gewoon de hele dag. Overal in slaap kunnen vallen. En dan smorgens weer wakker worden met flinke hoofdpijn door t zuurstoftekort in de nacht.

Ik heb een kastje van het ziekenhuis gehad. met een neusbrilletje en saturatiemeter en buikband. Gewoon thuis mee geslapen.

er lopen zeer veel onbehandelde apneu patiënten rond die het zelf nie tin de gaten hebben. Mijn man die hoorde mij soms tijden niet ademhalen, waarna ik met een enorm lange uithaalsnurk weer probeerde zuurstof te krijgen. WAkker werd ik er zelf niet van. Maar de diepe slaap haal je nooit omdat ik dit 53 keer per uur had. En dus gewoon niet goed sliep. En ook hier door heel heel vaak naar de wc moest.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:14

Earth schreef:
Wat fijn dat het beter gaat! Goed om te horen.

Voor mij is er geen reden om aan te nemen dat ik apneu heb. Heb wel even zo'n testje gedaan haha.

De afgelopen 3 weken kon ik wat langer slapen en wat later wakker worden. Vandaag moest ik voor het eerst weer wat vroeger opstaan, en damn dat trek ik dus gewoon niet. Dan loop ik de hele dag achter de feiten aan. Het is dus wel duidelijk, dat ik echt minimaal 10 uur moet slapen. 10,5 uur dus, gezien elke slaapcyclus 1,5 uur duurt. :P Nu kan ik gelukkig redelijk mijn eigen tijden invullen, dat is wel heel fijn ook. Ik heb geen typische 9 tot 5 baan.


Kan geen kwaad om t te testen bij eeen zkh. Het leven is zoveel makkelijker geworden doordat ik meer energie heb gekregen. Niet iedereen met apneu snurkt trouwens.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:45

Als je apneu hebt wordt je dan steeds wakker en weet je dat dan nog?

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:51

truus1970 schreef:
Earth schreef:
Wat fijn dat het beter gaat! Goed om te horen.

Voor mij is er geen reden om aan te nemen dat ik apneu heb. Heb wel even zo'n testje gedaan haha.

De afgelopen 3 weken kon ik wat langer slapen en wat later wakker worden. Vandaag moest ik voor het eerst weer wat vroeger opstaan, en damn dat trek ik dus gewoon niet. Dan loop ik de hele dag achter de feiten aan. Het is dus wel duidelijk, dat ik echt minimaal 10 uur moet slapen. 10,5 uur dus, gezien elke slaapcyclus 1,5 uur duurt. :P Nu kan ik gelukkig redelijk mijn eigen tijden invullen, dat is wel heel fijn ook. Ik heb geen typische 9 tot 5 baan.


Kan geen kwaad om t te testen bij eeen zkh. Het leven is zoveel makkelijker geworden doordat ik meer energie heb gekregen. Niet iedereen met apneu snurkt trouwens.

Maar ik heb eigenlijk geen enkele reden om dit te testen. Mijn man geeft aan dat ie me nog nooit heeft horen stoppen met ademen, ik snurk niet, val niet in slaap overdag. Enige overeenkomst is dat ik moe ben :P