Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:56

Prima voor jou. Je weet in welke context het gezegd werd, dus die opmerking was onnodig en alleen bedoeld om te pesten.

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:04

Blue_Eyes schreef:
Prima voor jou. Je weet in welke context het gezegd werd, dus die opmerking was onnodig en alleen bedoeld om te pesten.

Hoezo is dat pesten? Het geeft aan dat mensen verschillende ideeën en geloven kunnen hebben

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:50

Earth schreef:
https://www.lnnmedia.nl/opinie/sportie- ... omy-crash/

Volgens hem zou vandaag de economie crashen geloof ik. Maar het is een ongelofelijk rommelig artikel dus eigenlijk snap ik er weinig van.
Dit is ook altijd interessant om te lezen.
[ [url=m/IdasOQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi dat ze zoveel vertrouwen in een excel bestand met 17,5 miljoen rijen <3

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:07

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/cor ... dseconoom/

Coronapas op werkvloer nodig om ziekteverzuim te voorkomen.

Dit is al werkelijkheid in bijvoorbeeld Italië. Wordt hier in de media geen tot weinig aandacht aan besteed, elke dag zijn er mega demonstraties door het hele land hier tegen.

Maar vinden jullie dit nog steeds een keus? Of zijn jullie het met mij eens dat, als dit ook hier werkelijkheid wordt, toch wel dwang is. Als je wil werken moet je je of elke dag laten testen, of toch laten vaccineren…

Ik geloof wel degelijk dat dit hier uiteindelijk komt, in Italië begon het ook met de terrassen en nu is het geloof ik dat als je überhaupt wil werken (maakt niet uit in welke sector) je een coronapas nodig hebt…

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:56

Zou er geen enkele moeite mee hebben, ze zijn hier in ons land veel te soft en de beleidsmakers blijven schipperen tussen het recht op privacy en economie en gezondheid van iedereen.
En dat kan straks als een boomerang terugslaan op het hele land.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:01

Ik heb er ook niet zo veel moeite mee. Als werkgever loop je enorm te schipperen met mensen die niet gevaccineerd willen worden en mensen die zich niet veilig voelen op de werkvloer met niet gevaccineerden die in hun persoonlijke ruimte komen. Ik merk dat al met studenten (ik werk als docent in het volwassenenonderwijs); sommige studenten hebben er moeite mee om naast klasgenoten te zitten die niet gevaccineerd zijn. Het wordt nog ingewikkelder als mensen 40 uur per week samen moeten werken.
Ik zie het dan ook niet als verkapte vaccinatiedwang, maar als een manier om dat soort problemen op te lossen. Je wilt gewoon niet dat je personeel je klanten aansteekt of andersom; dat je je werknemers een half jaar kwijt bent omdat ze long-covid hebben opgelopen (of je bepaalde services niet meer kunt bieden omdat je er het personeel niet voor hebt). Dat kun je grotendeels voorkomen op die manier en dát is de gedachte die erachter zit.

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:02

Sorry maar mensen die dit goedkeuren zijn wel echt diep gezonken.

Mensen hebben nog altijd het recht om over hun eigen lichaam te mogen beslissen, maar dit is gewoon dwang. Anders kan je niet meer werken en komt er dus geen geld op de plank. Vorig jaar deed iedereen het ook zonder coronapas, stonden ongevaccineerden in het ziekenhuis aan de frontlinie en die zouden nu opeens niet meer mogen werken als ze zich niet laten prikken of elke dag testen? Terwijl ze gewoon gezond zijn…

Ik vind het echt heel verontrustend dat jij hier zo in staat.
Pro vaccinatie oké, maar pro dwang… :n

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:06

Ik ook Blue Eyes, als je ziet wat er nu in Staphorst gebeurt en daardoor ook op de IC in Zwolle waar de artsen en verpleegkundigen het weer op kunnen knappen en de eerste lading patiënten alweer overgeplaatst is dan denk ik doorpakken. Maak de regels maar strenger en ook geen uitzondering meer voor gewetensbezwaarden, die testen maar voor eigen kosten.
Ongevaccineerden in de frontlinie? Ja, het was hun werk want er waren geen vaccins en dat heeft levens gekost, minimaal 15.
Die hebben nu recht op een bevolking die zijn collectieve verantwoordelijkheid neemt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:15

Zoe_rainbow schreef:
Sorry maar mensen die dit goedkeuren zijn wel echt diep gezonken.

Mensen hebben nog altijd het recht om over hun eigen lichaam te mogen beslissen, maar dit is gewoon dwang. Anders kan je niet meer werken en komt er dus geen geld op de plank. Vorig jaar deed iedereen het ook zonder coronapas, stonden ongevaccineerden in het ziekenhuis aan de frontlinie en die zouden nu opeens niet meer mogen werken als ze zich niet laten prikken of elke dag testen? Terwijl ze gewoon gezond zijn…

Ik vind het echt heel verontrustend dat jij hier zo in staat.
Pro vaccinatie oké, maar pro dwang… :n


Maar dat recht op beslissen gaat ook verder dan dat hè? En dat is het moeilijke eraan. Twee kanten van dezelfde munt. Want ik wil ook de vrijheid hebben om te beslissen dat ik niet ziek wil worden. Zou ik dan óók opeens niet meer mogen werken volgens jou, moet ik dan maar gedwongen thuis zitten zonder inkomen door die beslissing?

Ik snap de moeilijkheid en weet zelf ook niet of ik voor of tegen ben (dat kan nog veranderen adhv de situatie), maar ik snap de werkgevers heel goed en snap bigone en blue_eyes dus ook.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:53

Het gaat mijn werkgever en de overheid niks aan.

Straks gaat mijn werkgever ook nog bepalen dat ik in mijn vrije tijd geen paard meer mag rijden want het risico op blessures is te groot...

Misschien maar aparte vakken maken in de bus. Voorin gevaccineerd en achterin ongevaccineerd. Wordt alleen lastig met ongevaccineerde rolstoelgebruikers. Die kunnen de trap niet op.

Er is wel vervoersplicht...

Kortom ik vind het helemaal niets

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:35

Zoe_rainbow schreef:
Sorry maar mensen die dit goedkeuren zijn wel echt diep gezonken.

Mensen hebben nog altijd het recht om over hun eigen lichaam te mogen beslissen, maar dit is gewoon dwang. Anders kan je niet meer werken en komt er dus geen geld op de plank. Vorig jaar deed iedereen het ook zonder coronapas, stonden ongevaccineerden in het ziekenhuis aan de frontlinie en die zouden nu opeens niet meer mogen werken als ze zich niet laten prikken of elke dag testen? Terwijl ze gewoon gezond zijn…

Ik vind het echt heel verontrustend dat jij hier zo in staat.
Pro vaccinatie oké, maar pro dwang… :n

Diep gezonken, sommigen hebben hun complete geestelijke gezondheid opgeofferd uit angst voor corona..

Mensen die gevaccineerd zijn die bang zijn voor ongevaccineerden.Waarom neem je een prik als die toch blijkbaar niet werkt..

Ik schrik echt van het gemak waarmee mensen anderen willen dwingen om maar te doen wat zij zelf doen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:39

IMANDRA schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Sorry maar mensen die dit goedkeuren zijn wel echt diep gezonken.

Mensen hebben nog altijd het recht om over hun eigen lichaam te mogen beslissen, maar dit is gewoon dwang. Anders kan je niet meer werken en komt er dus geen geld op de plank. Vorig jaar deed iedereen het ook zonder coronapas, stonden ongevaccineerden in het ziekenhuis aan de frontlinie en die zouden nu opeens niet meer mogen werken als ze zich niet laten prikken of elke dag testen? Terwijl ze gewoon gezond zijn…

Ik vind het echt heel verontrustend dat jij hier zo in staat.
Pro vaccinatie oké, maar pro dwang… :n


Maar dat recht op beslissen gaat ook verder dan dat hè? En dat is het moeilijke eraan. Twee kanten van dezelfde munt. Want ik wil ook de vrijheid hebben om te beslissen dat ik niet ziek wil worden. Zou ik dan óók opeens niet meer mogen werken volgens jou, moet ik dan maar gedwongen thuis zitten zonder inkomen door die beslissing?

Ik snap de moeilijkheid en weet zelf ook niet of ik voor of tegen ben (dat kan nog veranderen adhv de situatie), maar ik snap de werkgevers heel goed en snap bigone en blue_eyes dus ook.

Als je 100% ent worden er nog mensen ziek en gaan er nog kwetsbare groepen dood.
Of dacht je dat allemaal de griepprik nemen ook ervoor zorgde dat de griep uitsterft.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:46

Niet iedereen is bang voor niet gevaccineerden werk met genoeg mensen die geen vaccinatie hebben gehad hoor

Ik vindt het heel sneu voor de mensen die zo diep gezonken zijn en zo bang zijn voor de overheid.

Kom op ik ga naar maand 9 sinds mijn eerste vaccinatie maar oh wat is het gevaarlijk spul zeg. Al meerdere malen heeft het bij mij een besmetting voorkomen. Ik had volgens sommige aanhang al 4 keer moeten sterven :') dat vindt ik pas diepgezonken dat mensen zulke leugens verzinnen waar ze zelf zwaar in geloven.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:53

Zebrastreep schreef:
Niet iedereen is bang voor niet gevaccineerden werk met genoeg mensen die geen vaccinatie hebben gehad hoor

Ik vindt het heel sneu voor de mensen die zo diep gezonken zijn en zo bang zijn voor de overheid.

Kom op ik ga naar maand 9 sinds mijn eerste vaccinatie maar oh wat is het gevaarlijk spul zeg. Al meerdere malen heeft het bij mij een besmetting voorkomen. Ik had volgens sommige aanhang al 4 keer moeten sterven :') dat vindt ik pas diepgezonken dat mensen zulke leugens verzinnen waar ze zelf zwaar in geloven.

Ik ken zat mensen die niet geent hebben en ik vind hun redenen meer dan plausibel. Ik zit in een hoek met een paar risicofactoren dus deed het wel, maar snap volledig waarom zij het niet doen.
Ik heb vooral spijt van mijn vaccinatie omdat ik nu bij die club mensen hoor die anderen willen dwingen omdat ze zichzelf zo goed vinden. Daar baal ik van.

Als je trouwens leugens zoekt: die van Hugo de Jonge staan gewoon online. ;) (iets met ergens voor gaan liggen als overheid, iets met benodigde vaccinatiegraad, iets met passen) Je vindt het allemaal zo terug.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:54

Sunnda schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat recht op beslissen gaat ook verder dan dat hè? En dat is het moeilijke eraan. Twee kanten van dezelfde munt. Want ik wil ook de vrijheid hebben om te beslissen dat ik niet ziek wil worden. Zou ik dan óók opeens niet meer mogen werken volgens jou, moet ik dan maar gedwongen thuis zitten zonder inkomen door die beslissing?

Ik snap de moeilijkheid en weet zelf ook niet of ik voor of tegen ben (dat kan nog veranderen adhv de situatie), maar ik snap de werkgevers heel goed en snap bigone en blue_eyes dus ook.

Als je 100% ent worden er nog mensen ziek en gaan er nog kwetsbare groepen dood.
Of dacht je dat allemaal de griepprik nemen ook ervoor zorgde dat de griep uitsterft.


Natuurlijk. En dat is de reden waarom mensen ook nog voorzichtig zijn. Niet te vergeten de kans op mutaties waar het vaccin en/of immuniteit door besmetting wellicht niet tegen opgewassen zijn.

Maar waarom is het recht op een keuze van de een belangrijker dan die van de ander?

Waarom moet de angst voor het vaccin zwaarder wegen dan de angst voor Corona?

Als jij niet vaccineert en de keuze maakt om toch dicht bij mij in de buurt te komen haal je mijn vrijheid weg waarmee ik kan kiezen mezelf te beschermen. Waar dat ook is, wie dat ook is, of ik jou nu ken of niet.
Aan de andere kant is de keuzevrijheid van een ongevaccineerde inderdaad in het gedrang als alle werkgevers een vaccinatie gaan eisen.

Welke keuzevrijheid weegt zwaarder?

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 01:07

Sunnda schreef:
Zebrastreep schreef:
Niet iedereen is bang voor niet gevaccineerden werk met genoeg mensen die geen vaccinatie hebben gehad hoor

Ik vindt het heel sneu voor de mensen die zo diep gezonken zijn en zo bang zijn voor de overheid.

Kom op ik ga naar maand 9 sinds mijn eerste vaccinatie maar oh wat is het gevaarlijk spul zeg. Al meerdere malen heeft het bij mij een besmetting voorkomen. Ik had volgens sommige aanhang al 4 keer moeten sterven :') dat vindt ik pas diepgezonken dat mensen zulke leugens verzinnen waar ze zelf zwaar in geloven.

Ik ken zat mensen die niet geent hebben en ik vind hun redenen meer dan plausibel. Ik zit in een hoek met een paar risicofactoren dus deed het wel, maar snap volledig waarom zij het niet doen.
Ik heb vooral spijt van mijn vaccinatie omdat ik nu bij die club mensen hoor die anderen willen dwingen omdat ze zichzelf zo goed vinden. Daar baal ik van.

Als je trouwens leugens zoekt: die van Hugo de Jonge staan gewoon online. ;) (iets met ergens voor gaan liggen als overheid, iets met benodigde vaccinatiegraad, iets met passen) Je vindt het allemaal zo terug.


Ik heb geen spijt van mijn vaccinatie en daar heb ik genoeg redenen voor.

En dat tweede deel ben ik totaal niet in geïnteresseerd, ik heb wel wat beters te doen dan mij bezig te houden met bang zijn voor de overheid ;) zou je ook eens moeten proberen kun je weer lekker echt leven.

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:30

Maar als je gevaccineerd bent dan ben je toch beschermd en hoef je niet bang te zijn voor niet gevaccineerden… Waarom heb je anders het vaccin genomen.

Mensen zeggen dat ze óf moeten laten vaccineren óf moeten laten testen en anders niet mogen komen werken vind ik wel degelijk dwang. Wat is het volgende, voor het deelnemen aan de rest van de maatschappij ook een code nodig?

Nogmaals ik ben niet tegen vaccineren maar ik ben wel tegen de manier waarop dit er nu doorgedrukt wordt.
En nee ik kan niet begrijpen dat mensen dit maar oké vinden. Denk dat er een heleboel mensen hun baan gaan kwijtraken, ook in de zorg. En dan zitten we met een nog groter tekort.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:41

Zoe_rainbow schreef:
Maar als je gevaccineerd bent dan ben je toch beschermd en hoef je niet bang te zijn voor niet gevaccineerden… Waarom heb je anders het vaccin genomen.

Mensen zeggen dat ze óf moeten laten vaccineren óf moeten laten testen en anders niet mogen komen werken vind ik wel degelijk dwang. Wat is het volgende, voor het deelnemen aan de rest van de maatschappij ook een code nodig?

Nogmaals ik ben niet tegen vaccineren maar ik ben wel tegen de manier waarop dit er nu doorgedrukt wordt.
En nee ik kan niet begrijpen dat mensen dit maar oké vinden. Denk dat er een heleboel mensen hun baan gaan kwijtraken, ook in de zorg. En dan zitten we met een nog groter tekort.


Dat geldt wel voor mij als individu op het risico an corona. Maar de ongevaccineerden kunnen alsnog de zorg overbelasten. En dan is dar alsnog een risico voor mij en mijn naasten.
Alsje IC vol ligt kan mijn gevaccineerde vader die een beroerte krijgt niet geholpen worden bijvoorbeeld.

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:47

secricible schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Maar als je gevaccineerd bent dan ben je toch beschermd en hoef je niet bang te zijn voor niet gevaccineerden… Waarom heb je anders het vaccin genomen.

Mensen zeggen dat ze óf moeten laten vaccineren óf moeten laten testen en anders niet mogen komen werken vind ik wel degelijk dwang. Wat is het volgende, voor het deelnemen aan de rest van de maatschappij ook een code nodig?

Nogmaals ik ben niet tegen vaccineren maar ik ben wel tegen de manier waarop dit er nu doorgedrukt wordt.
En nee ik kan niet begrijpen dat mensen dit maar oké vinden. Denk dat er een heleboel mensen hun baan gaan kwijtraken, ook in de zorg. En dan zitten we met een nog groter tekort.


Dat geldt wel voor mij als individu op het risico an corona. Maar de ongevaccineerden kunnen alsnog de zorg overbelasten. En dan is dar alsnog een risico voor mij en mijn naasten.
Alsje IC vol ligt kan mijn gevaccineerde vader die een beroerte krijgt niet geholpen worden bijvoorbeeld.

Klopt maar ik doelde meer op een paar posten hiervoor over werknemers die niet naast ongevaccineerde collega’s durven werken… Dan heb je imo geen vertrouwen in het vaccin?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:39

Je kunt ook twijfels hebben bij invoering van verplichte coronapas op het werk, zonder direct tegen alle maatregelen of tegen vaccineren te zijn.
Ik ben er persoonlijk ook niet zo vóór, en niet omdat ik er zelf nou zoveel moeite mee heb om een qr-code te moeten tonen. Maar er zijn andere, minder ingrijpende maatregelen te bedenken om coronabesmetting op de werkvloer door ongevaccineerden te voorkomen. Afstand houden. Hygiëne. Niet op het werk komen als je klachten hebt, of als dat echt niet anders kan ivm de aard van het werk, dan met mondkapje en extra afstand houden.

Die verplichting zal er in Nederland ook niet komen verwacht ik, de beleidsmakers hier realiseren zich echt wel dat dat averechts zou werken vanwege te weinig maatschappelijk draagvlak.
Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de druk op de zorg weer zo dramatisch gaat worden dat er ingrijpende(r) maatregelen nodig zijn.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:09

Zoe_rainbow schreef:


Heb hier wel moeite mee... niet vanwege de dwang op zich, als die gepast is is die gepast, maar wel omdat een analyse is die gegeven wordt door iemand die eigenlijk niets lijkt te snappen van de context. Sowieso is het duidelijk dat we in Nederland aansturen op nog steeds veel meer besmettingen, inclusief overbelasting van de zorg (of de zorg dat maar even wil fixen, alstublieft-dankuwel.)

Daarin is een vaccindwang een luie oplossing voor iets wat we verder niet willen aanpakken, en daar ben ik tegen.

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:10


BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:12

Dat staat er niet, er staat dat ze het mogen maar nog niet doen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:13

Zoe_rainbow schreef:
In Duitsland mag je dus straks alleen nog maar de supermarkt in als je geprikt of genezen bent….

https://m.bild.de/politik/inland/politi ... obile.html

Het is nu allemaal nog niet in Nederland, maar het gaat stapje voor stapje ook die kant op…

Kwestie van gauw die prik halen en door.

Zoe_rainbow
Berichten: 293
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Duitsland / Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:14

bigone schreef:
Dat staat er niet, er staat dat ze het mogen maar nog niet doen.

Klopt maar dat gaat komen hoor, let maar op!