Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:36

Douce schreef:
Gewoon oprechte nieuwsgierigheid naar velen, maar de discussie hier is nu iets rustiger dus misschien past het nu.

Als ik de corona discussie lees op Bokt (verder lees ik ze niet, dus wie weet algemeen), zijn mensen vaak heel boos op de ongevaccineerden want die geloven Jensen (sorry Flower033, ik ken de (onbetrouwbare) bronnen verder niet zo goed, dus pak even jouw voorbeeld) en niet de overheid, ze geloven in 5G in je arm en magnetische chips en deze mensen verpesten alles.

Kennen deze mensen dan niemand die zich wel heeft ingelezen maar er zelf voorlopig toch niet aan wil beginnen? Of dat dat dan wel of niet terecht is is een tweede, maar voor mijn gevoel is dit een hele andere bevolkingsgroep. Die zie ik amper gerepresenteerd.

Ik moet ook zeggen, de mensen die ik ken die in die categorie vallen zijn ook allemaal < 30 jaar. IC kans gelukkig sowieso kleiner.


Ik ken mezelf. Telt dat ook ? :P 51 jaar en niet gevaccineerd.
Ik heb mij ingelezen en heb werkervaring gerelateerd aan de pharma.

Ken Jensen niet eens en ben ook geen complotdenker. Niet in het bezit van een slimme telefoon, geen twitteraccount en al zeker geen feestboek.

Mijn situatie op dit moment is dat ik alleen woon, geen kinderen heb en familie die aan de andere kant van het land woont. Met de vrienden zijn er mogelijkheden genoeg om dingen te ondernemen zonder binnen te gaan zitten.
Op mijn werk is het meestal buiten te doen, alleen. Of met een paar mensen waar we gemakkelijk afstand kunnen houden.
Ik ben altijd een FFP2 masker blijven dragen in binnenruimtes waar mensen samenkomen, ook al werd het niet meer gevraagd.
Ik ben geen bezoeker van massa-evenementen en ben niet zo van de fuiven en feesten.
Thuis heb ik poezen, kippen en paarden dus bezigheid genoeg en weinig kans om besmet te geraken of om mekaar te besmetten :D
Ik heb het zo al anderhalf jaar kunnen doen zonder problemen en vertrouw erop dat ik het zolang als nodig op deze manier kan blijven doen om er zonder kleerscheuren doorheen te komen.
Oftewel... het hangt ook grotendeels van je persoonlijke situatie af wat wijsheid is.
Maar dat is natuurlijk slechts mijn eigen mening.

Dat er mensen zijn hier op het forum die keihard tegen ongevaccineerden aanschoppen, kan ik mij niet aantrekken. Het blijkt maar weer dat, als er ongevaccineerden in hun privésfeer rondlopen, daar opeens wel alle begrip voor is en het dan niet erg is. Dus ik neem het maar met een dikke korrel zout :')

In real life ondervind ik geen enkel probleem. Niemand vraagt mij of ik gevaccineerd ben alvorens met mij een gesprek te beginnen :+ Ik word ook nergens raar aangekeken of buitengesloten.
Ook niet voor de griepspuit trouwens, daar sterven jaarlijks ook veel te veel mensen aan.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:42

Zebrastreep, ik heb daar ook totaal geen last van gehad. Heb echt nergens verschil gemerkt..

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:11

Mijn buurman wil die troep gewoon niet in zijn lijf, hij geloof verder niet in complotten ofzo. Maar ondertussen drukt ie wel met enige regelmaat een lijntje pep in zn neus. Dan denk ik, ohhh ja, nee dat is wel veilig? :')

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:17

Ik schop zeker tegen ongevaccineerden aan. En dan tegen diegenen die hun waarheid uit de verkeerde bronnen halen. Mijn vriendin heb ik mee gepraat en duidelijk gezegd dat zij diegene is die het risico loopt en ze is bereid dat te lopen, slim is anders. En dat weet ze dat ik haar in dat opzicht echt niet slim vind.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:29

Ik kom helaas in real life ook mensen tegen die strooien met nepnieuws. En als je dan verwijst naar andere bronnen, dan zijn die niet waar. Want dat is van MSM (mainstreammedia). En dan ben jij het schaap. En 'je komt er wel achter'. En 'ik zie dat je bang bent, ik zie het aan je reactie'

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:32

Earth schreef:
Mijn buurman wil die troep gewoon niet in zijn lijf, hij geloof verder niet in complotten ofzo. Maar ondertussen drukt ie wel met enige regelmaat een lijntje pep in zn neus. Dan denk ik, ohhh ja, nee dat is wel veilig? :')


Een lijntje pep op zen tijd brengt een hoop vrolijkheid :')

Nee zonder grappen ik wil geen troep in mijn lijf is wel het meest achterhaalde argument ooit. Dan kun je wel stoppen met leven want hoeveel troep we gewoon dagelijks wel niet inademen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:34

Ik vraag mij dan altijd af of mensen zich daadwerkelijk zoveel beter voelen na al dat geschop tegen ongevaccineerden ? Of zien ze hier een andere reden voor ?
Van polarisering en ruzie is nog nooit iemand of een situatie beter geworden voor zover ik weet.

Moet toch iets social media gerelateerd zijn volgens mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:37

Earth schreef:
Mijn buurman wil die troep gewoon niet in zijn lijf, hij geloof verder niet in complotten ofzo. Maar ondertussen drukt ie wel met enige regelmaat een lijntje pep in zn neus. Dan denk ik, ohhh ja, nee dat is wel veilig? :')


Kennis van mij zegt dat ook, vooral die tromboserel met az was toen een ding bij haar. Ondertussen wel roken en aan de pil.. Hoeveel kans op trombose wil je hebben :+

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:55

Relaxed schreef:
Ja douce, die ken ik wel. 1 is mijn personal trainer, tevens orthomoleculair therapeut en heeft in januari corona gehad. Hij is daar goed ziek van geweest en heeft nog steeds zijn reuk maar heel minimaal terug. Maar hij wil niet vaccineren omdat hij nu eigen antistoffen heeft. Tevens ook vertrouwen in eigen weerstand. Ik snap hem volledig en vind ook dat voor die categorie antistoffen testen zouden moeten worden toegestaan.

Hier bij 2 vriendinnen hetzelfde. Zij hebben nu dus ook een herstelcode. En ik ben ook groot voorstander van het antistoffen testen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:24

Ik ken zo iemand. Wens voor een derde kind en daardoor het risico niet willen nemen.
Ze ligt op dit moment aan de beademing op de IC.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:31

Onze ongevaccineerde overbuurtjes hebben Corona. En ze zijn helemaal blij want nou hebben ze natuurlijke antistoffen.

Althans, HIJ is vooral blij. ZIJ is de afgelopen week 2 keer bij een wandelingetje na 100-150 meter al door de hoeven gezakt en door hem terug naar huis gesleept……

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:34

Cowboy55 schreef:
Onze ongevaccineerde overbuurtjes hebben Corona. En ze zijn helemaal blij want nou hebben ze natuurlijke antistoffen.

Althans, HIJ is vooral blij. ZIJ is de afgelopen week 2 keer bij een wandelingetje na 100-150 meter al door de hoeven gezakt en door hem terug naar huis gesleept……

Wat een respectvolle manier om over je buren te praten!

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:35

Eigenlijk zeer trieste verhalen want zo onnodig in veel gevallen.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:42

996981 schreef:
Cowboy55 schreef:
Onze ongevaccineerde overbuurtjes hebben Corona. En ze zijn helemaal blij want nou hebben ze natuurlijke antistoffen.

Althans, HIJ is vooral blij. ZIJ is de afgelopen week 2 keer bij een wandelingetje na 100-150 meter al door de hoeven gezakt en door hem terug naar huis gesleept……

Wat een respectvolle manier om over je buren te praten!


Huh, hij zegt toch niets verkeerds :?
Door je hoeven zakken is volgens mij een normale uitdrukking en slepen figuurlijk bedoeld. (Edit: omg, spelde ik dat nu echt met een t, of deed Apple zijn dingetje :oo )
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 25-11-21 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:45

Fitzroy schreef:
996981 schreef:

Wat een respectvolle manier om over je buren te praten!


Huh, hij zegt toch niets verkeerds :?
Door je hoeven zakken is volgens mij een normale uitdrukking en slepen figuurlijk bedoelt.


Mooie uitspraak op een paardenforum :D

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:46

Fitzroy schreef:
996981 schreef:

Wat een respectvolle manier om over je buren te praten!


Huh, hij zegt toch niets verkeerds :?
Door je hoeven zakken is volgens mij een normale uitdrukking en slepen figuurlijk bedoelt.


‘Slepen’ was bijna letterlijk bedoeld. Ik had eigenlijk ‘struikelbijnavallenvastgrijpentotthuis’ moeten gebruiken maar dat is geen woord.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:47

Haha wel duidelijk hoor :j :D

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:20

Pandora2 schreef:
Douce schreef:
Gewoon oprechte nieuwsgierigheid naar velen, maar de discussie hier is nu iets rustiger dus misschien past het nu.

Als ik de corona discussie lees op Bokt (verder lees ik ze niet, dus wie weet algemeen), zijn mensen vaak heel boos op de ongevaccineerden want die geloven Jensen (sorry Flower033, ik ken de (onbetrouwbare) bronnen verder niet zo goed, dus pak even jouw voorbeeld) en niet de overheid, ze geloven in 5G in je arm en magnetische chips en deze mensen verpesten alles.

Kennen deze mensen dan niemand die zich wel heeft ingelezen maar er zelf voorlopig toch niet aan wil beginnen? Of dat dat dan wel of niet terecht is is een tweede, maar voor mijn gevoel is dit een hele andere bevolkingsgroep. Die zie ik amper gerepresenteerd.

Ik moet ook zeggen, de mensen die ik ken die in die categorie vallen zijn ook allemaal < 30 jaar. IC kans gelukkig sowieso kleiner.


Ik ken mezelf. Telt dat ook ? :P 51 jaar en niet gevaccineerd.
Ik heb mij ingelezen en heb werkervaring gerelateerd aan de pharma.

Ken Jensen niet eens en ben ook geen complotdenker. Niet in het bezit van een slimme telefoon, geen twitteraccount en al zeker geen feestboek.

Mijn situatie op dit moment is dat ik alleen woon, geen kinderen heb en familie die aan de andere kant van het land woont. Met de vrienden zijn er mogelijkheden genoeg om dingen te ondernemen zonder binnen te gaan zitten.
Op mijn werk is het meestal buiten te doen, alleen. Of met een paar mensen waar we gemakkelijk afstand kunnen houden.
Ik ben altijd een FFP2 masker blijven dragen in binnenruimtes waar mensen samenkomen, ook al werd het niet meer gevraagd.
Ik ben geen bezoeker van massa-evenementen en ben niet zo van de fuiven en feesten.
Thuis heb ik poezen, kippen en paarden dus bezigheid genoeg en weinig kans om besmet te geraken of om mekaar te besmetten :D
Ik heb het zo al anderhalf jaar kunnen doen zonder problemen en vertrouw erop dat ik het zolang als nodig op deze manier kan blijven doen om er zonder kleerscheuren doorheen te komen.
Oftewel... het hangt ook grotendeels van je persoonlijke situatie af wat wijsheid is.
Maar dat is natuurlijk slechts mijn eigen mening.

Dat er mensen zijn hier op het forum die keihard tegen ongevaccineerden aanschoppen, kan ik mij niet aantrekken. Het blijkt maar weer dat, als er ongevaccineerden in hun privésfeer rondlopen, daar opeens wel alle begrip voor is en het dan niet erg is. Dus ik neem het maar met een dikke korrel zout :')

In real life ondervind ik geen enkel probleem. Niemand vraagt mij of ik gevaccineerd ben alvorens met mij een gesprek te beginnen :+ Ik word ook nergens raar aangekeken of buitengesloten.
Ook niet voor de griepspuit trouwens, daar sterven jaarlijks ook veel te veel mensen aan.


Ik zou met jou, als ongevaccineerde, ook geen probleem hebben.
Je houdt je verder aan de adviezen en hebt weinig kans om besmet te worden of anderen te besmetten.
Jouw keuze, om je niet te laten vaccineren.

Maar het gros van de ongevaccineerden die ik ken, zijn wel mensen van de complottheorieën, Baudet- en Engelaanhangers en schoppen vreselijk tegen de overheid aan. Noemen op FB bijv. Kuipers en Gommers criminelen, die voor het tribunaal gesleept moeten worden.
Voor deze mensen kan ik geen respect op brengen en zie ik liever ook niet.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:42

Maar er zijn meer ongevaccineerden die niets en dan ook niets hebben met bovengenoemde bronnen. Er zijn ook genoeg wetenschappelijke bronnen om te raadplegen en artsen die anders denken over het beleid dan de meanstream. Daar wordt aangegeven dat enten goed is, maar wel de juiste mensen en het juiste moment. Maar die worden ook graag in wappieland neergezet. En dat klopt ook niet.

Ik kan ook voor mezelf denken en omdat ik Corona heb gehad, volledig symptoomloos, met veel antistoffen nadien zie ik het nut van de enting voor mij persoonlijk niet. Voor een ander hoef ik de enting niet te nemen, want gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als niet gevaccineerden als het gaat om de nu heersende delta variant. Bron, naast wetenschap onderzoek, nu ook meneer Gommers.

Ik heb moeite met het beleid, gevaccineerden rennen nu met een code rond en mogen overal in, maar besmetten lekker verder. Hadden ze niet beter de zwakkeren in de samenleving voor de winter-griepgolf tijd moeten boosteren? Ipv allemaal jonge mensen waarvan het grootste deel er niets aan overhoud?

Waarom vind iedereen het prima dat mensen worden buitengesloten? Ik ging braaf testen als ik ergens naar toe wil, maar in Oostenrijk waar ik woon is dat niet meer goed genoeg. En komt er zelfs een vaccinatieplicht.

Denk er om, er zijn ook mensen die wel geënt zijn en toch geen code krijgen….sluit die ook maar buiten? Of niet kunnen enten door ziekte, en die mogen ook buitengesloten?

Wappie schoppen is misschien een leuke hobby, maar dit gaat veel en veel te ver.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:52

Esperanza ik haal dit er even uit? Kun je dat nader toelichten ?

Er zijn ook genoeg wetenschappelijke bronnen om te raadplegen en artsen die anders denken over het beleid dan de meanstream. Daar wordt aangegeven dat enten goed is, maar wel de juiste mensen en het juiste moment.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:58

Esperanza schreef:
Maar er zijn meer ongevaccineerden die niets en dan ook niets hebben met bovengenoemde bronnen. Er zijn ook genoeg wetenschappelijke bronnen om te raadplegen en artsen die anders denken over het beleid dan de meanstream. Daar wordt aangegeven dat enten goed is, maar wel de juiste mensen en het juiste moment. Maar die worden ook graag in wappieland neergezet. En dat klopt ook niet.

Ik kan ook voor mezelf denken en omdat ik Corona heb gehad, volledig symptoomloos, met veel antistoffen nadien zie ik het nut van de enting voor mij persoonlijk niet. Voor een ander hoef ik de enting niet te nemen, want gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als niet gevaccineerden als het gaat om de nu heersende delta variant. Bron, naast wetenschap onderzoek, nu ook meneer Gommers.

Ik heb moeite met het beleid, gevaccineerden rennen nu met een code rond en mogen overal in, maar besmetten lekker verder. Hadden ze niet beter de zwakkeren in de samenleving voor de winter-griepgolf tijd moeten boosteren? Ipv allemaal jonge mensen waarvan het grootste deel er niets aan overhoud?

Waarom vind iedereen het prima dat mensen worden buitengesloten? Ik ging braaf testen als ik ergens naar toe wil, maar in Oostenrijk waar ik woon is dat niet meer goed genoeg. En komt er zelfs een vaccinatieplicht.

Denk er om, er zijn ook mensen die wel geënt zijn en toch geen code krijgen….sluit die ook maar buiten? Of niet kunnen enten door ziekte, en die mogen ook buitengesloten?

Wappie schoppen is misschien een leuke hobby, maar dit gaat veel en veel te ver.


Hoezo wel geënt en geen code kunnen krijgen? Het stukje niet kunnen enten door ziekte en zo geen QR code krijgen is in Nederland al opgelost , die groep krijgt een QR-Code. Dit blijkt slechts om een vrij kleine groep mensen te gaan. Al vraag ik mij af dan val je denk ik wel heel zwaar in de risico groep , dus dan is overal heen en naar binnen misschien niet zo verstandig. Maar in Nederland komt daar een vrijstelling voor.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:07

In Oostenrijk wordt Jansen niet meer als geldig gezien. Net als in veel landen Cinevac en Sputnik niet erkend worden. Geen idee wanneer AZ uitgesloten gaat worden in sommige landen.
Ben je volledig ingeent maar je telt niet meer mee.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:13

@ zerbrastreep. nu eindelijk, maar die groep heeft het niet erg leuk gehad. Waarom is dat niet direct in orde gemaakt? En jij maakt de beslissing voor hen dat ze misschien niet overal naar toe moeten. Ik denk dat ze dat het beste zelf kunnen.

Wel geënt en geen code kunnen krijgen zijn voornamelijk expats. Die krijgen nog 2x enten als advies om de code te krijgen. Oh en iedereen die Jansen heeft.

Oh en goede bronnen die het iets anders zien:
https://www.geertvandenbossche.org/ Een vooraanstaand viroloog.
https://artsencollectief.nl/

Oh en meneer Gommers over de gelijke besmettelijkheid gevaccineerden en ongevaccineerden
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet

En zo zijn er vele, ook in andere talen, maar leef je uit Google is je vriend en dan kun je zelf bepalen of ze betrouwbaar genoeg zijn…

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:32

Esperanza schreef:
Maar er zijn meer ongevaccineerden die niets en dan ook niets hebben met bovengenoemde bronnen. Er zijn ook genoeg wetenschappelijke bronnen om te raadplegen en artsen die anders denken over het beleid dan de meanstream. Daar wordt aangegeven dat enten goed is, maar wel de juiste mensen en het juiste moment. Maar die worden ook graag in wappieland neergezet. En dat klopt ook niet.

Ik kan ook voor mezelf denken en omdat ik Corona heb gehad, volledig symptoomloos, met veel antistoffen nadien zie ik het nut van de enting voor mij persoonlijk niet. Voor een ander hoef ik de enting niet te nemen, want gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als niet gevaccineerden als het gaat om de nu heersende delta variant. Bron, naast wetenschap onderzoek, nu ook meneer Gommers.

Ik heb moeite met het beleid, gevaccineerden rennen nu met een code rond en mogen overal in, maar besmetten lekker verder. Hadden ze niet beter de zwakkeren in de samenleving voor de winter-griepgolf tijd moeten boosteren? Ipv allemaal jonge mensen waarvan het grootste deel er niets aan overhoud?

Waarom vind iedereen het prima dat mensen worden buitengesloten? Ik ging braaf testen als ik ergens naar toe wil, maar in Oostenrijk waar ik woon is dat niet meer goed genoeg. En komt er zelfs een vaccinatieplicht.

Denk er om, er zijn ook mensen die wel geënt zijn en toch geen code krijgen….sluit die ook maar buiten? Of niet kunnen enten door ziekte, en die mogen ook buitengesloten?

Wappie schoppen is misschien een leuke hobby, maar dit gaat veel en veel te ver.


Je doet zelf ook aardig polariseren.
Hoezo besmetten gevaccineerden er lekker op los?
Er zijn genoeg gevaccineerdeerden die ook (regelmatig) testen, gewoon thuis blijven bij klachten enz.

En verder doe je aan cherry-picking.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:46

En dat is een opmerking zodat je niet hoeft te reageren op de punten die ik aandraag? Daar verdwijnen ze niet mee de realiteit uit hoor. Het vervelende is alleen dat je misschien je visie zou moeten bijstellen en dat is lastig begrijp ik.

Gommers geeft nu eindelijk in het openbaar aan dat de besmettelijkheid geënt en ongeënt
gelijk is. Hadden ze dit eerder gedaan hadden veel mensen zich misschien beter aan de maatregelen gehouden, omdat ze nu ten onrechte hebben gedacht dat ze veilig naar oma konden.

Ik polariseer niet hoor, het is wat onze minister-president zegt, we houden ons niet aan de maatregelen en dus gaat het mis. Als ze van het begin af aan eerlijker en duidelijker waren geweest zaten we misschien niet in deze ellende.