Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:34

Jessix schreef:
Met dit vaccin kom ik niet als eerste aan de beurt, dus hoef daarover nu nog geen beslissing te nemen. Als het al verder uitgerold is dan kun je mogelijk wel wat meer weten over de eerste reactie van mensen, de eerste mogelijk bijwerkingen, als die er al zijn. Maar op langer termijn, ja dat weet je natuurlijk pas over 10 jaar.


Maar daarom wordt er toch ook eerst getest? Dit weet men al voordat er besloten wordt het vaccin goed te keuren. Eigenlijk vind ik het dus ook een vreemd argument (niet van jou trouwens, want jij gebruikt het niet als argument).

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:48

Tiggs schreef:
Jessix schreef:
Met dit vaccin kom ik niet als eerste aan de beurt, dus hoef daarover nu nog geen beslissing te nemen. Als het al verder uitgerold is dan kun je mogelijk wel wat meer weten over de eerste reactie van mensen, de eerste mogelijk bijwerkingen, als die er al zijn. Maar op langer termijn, ja dat weet je natuurlijk pas over 10 jaar.


Maar daarom wordt er toch ook eerst getest? Dit weet men al voordat er besloten wordt het vaccin goed te keuren. Eigenlijk vind ik het dus ook een vreemd argument (niet van jou trouwens, want jij gebruikt het niet als argument).


Klopt hoor, het is dan al getest. Ik denk ook dat het meer een gevoel is. Als mensen om je heen gevaccineerd worden en daar geen (directe) bijwerkingen van hebben dan wordt het misschien minder spannend.

Net zoals mensen, ook op bokt, aan elkaar vragen hoe het gaat met een Corona test en dat ook aan elkaar willen vertellen. Die info is ook gewoon bekend/beschikbaar, maar toch is het fijn om met elkaar ervaringen uit te wisselen.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:12

De overheid herkent dat mensen angst hebben en bevestigd dat ze echt niet zo maar een vaccen voor ons beschikbaar maken. :j
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen voor de mensen die dieper in de conspiracies zitten.

Bron: NOS schreef:
"Nederlanders hoeven zich geen zorgen te maken over de veiligheid en effectiviteit van een toekomstig coronavaccin, zegt minister De Jonge. Hij reageerde op onderzoek waaruit naar voren komt dat de vaccinatiebereidheid onder Nederlanders afneemt.

"Mensen maken zich zorgen over de snelheid waarmee het vaccin ontwikkeld wordt, maar als het niet veilig en effectief is, zal het niet worden goedgekeurd. Alle processen die normaal achter elkaar plaatsvinden, lopen nu parallel. Daarom gaat het nu sneller."

De Jonge benadrukte ook dat er geen vaccinatieplicht komt. Ergens in de eerste maanden van 2021 zou het vaccineren kunnen beginnen, denkt De Jonge."

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:22

Die conspiracy believers haal je niet over en is ook niet nodig . Laten dat er 1.7 miljoen zijn, die 10 %. Het is wel vervelend dat de groep 18 tot 50 jaar minder bereidheid toont, die staan volop in het leven en zijn zeer waarschijnlijk ook de grootste procentuele verspreiders. De 60 plussers nemen een vaccinatie waarschijnlijk om niet dood te gaan maar het gaat in zijn totaliteit ook om beheersbaarheid van de resterende ziektegevallen.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:23

Het volgen van de persconferenties is altijd wel interessant. Interessanter dan wat de kranten ervan maken wat mij betreft.

Ik heb net ook weel live gekeken. En ik volg de technische briefings aan de tweede kamer ook graag.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:58

Die technische briefings zijn gewoon colleges, geweldig!

Ik ga die vaccinatie ook zeker halen, al ga ik van mn stokje en moet ik eerst even blijven liggen haha.

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:03

Nou... Ik twijfel nu nog. Heb een maand geleden de griepprik gehaald en hoewel ik daar nooit eerder last van had, heb ik nu al weken een pijnlijke arm die niet naar boven of naar achteren wil. Als daar nu binnenkort weer een injectie in moet...

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:09

mysa schreef:
Nou... Ik twijfel nu nog. Heb een maand geleden de griepprik gehaald en hoewel ik daar nooit eerder last van had, heb ik nu al weken een pijnlijke arm die niet naar boven of naar achteren wil. Als daar nu binnenkort weer een injectie in moet...


Dan doe je hem toch ergens anders in? Andere arm, been, bil oid...

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:11

mysa schreef:
Nou... Ik twijfel nu nog. Heb een maand geleden de griepprik gehaald en hoewel ik daar nooit eerder last van had, heb ik nu al weken een pijnlijke arm die niet naar boven of naar achteren wil. Als daar nu binnenkort weer een injectie in moet...

We hebben echt voorlopig het vaccin niet hoor, dat kan zo nog maar een aantal maanden duren.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:13

mysa schreef:
Nou... Ik twijfel nu nog. Heb een maand geleden de griepprik gehaald en hoewel ik daar nooit eerder last van had, heb ik nu al weken een pijnlijke arm die niet naar boven of naar achteren wil. Als daar nu binnenkort weer een injectie in moet...


Nou ja als pijn in je arm het ergste is... 10x liever dat dan corona

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:16

Ga er vanuit dat het over een paar maanden inderdaad over is. Al vind ik het nu al achterlijk lang duren.

Andere arm doe ik maar niet, ik ben rechts en nu is 't m'n linker die niet wil. Bil kan nog wel ja, daar krijg ik al honderd jaar injecties in en nog nooit last van gehad.

@Arabesk: ja, dat wel. Al ken ik genoeg
mensen die er echt niet doodziek van zijn geweest. Maar ik ga er inderdaad maar niet op gokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:25

Ik vond deze wel grappig...Afbeelding

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:34

Mysa, ik heb ook drie dagen een flink vervelende pijn in mijn arm gehad. Doordat je hem dan ontziet duurt het vaak nog langer, ik heb de tweede dag pijnstilling genomen en ben flink lichamelijk aan het werk gegaan. Dat hielp bij mij in ieder geval.

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:43

@bigone,ik heb die arm alleen de eerste twee dagen een beetje ontzien. Maar niet eens echt op rust gezet want paarden, honden, en nog meer dieren. Plus huishouden natuurlijk. Was het bij jou na een dag of wat over? Ik voel hem nu na vijf weken nog steeds.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:54

mysa schreef:
@bigone,ik heb die arm alleen de eerste twee dagen een beetje ontzien. Maar niet eens echt op rust gezet want paarden, honden, en nog meer dieren. Plus huishouden natuurlijk. Was het bij jou na een dag of wat over? Ik voel hem nu na vijf weken nog steeds.

Hmm, vervelend wel, heb je al gebeld met de huisarts?

Wat heb je hem vroeg gekregen trouwens, ik krijg de mijne overmorgen pas.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:13

Magrathea schreef:
mysa schreef:
@bigone,ik heb die arm alleen de eerste twee dagen een beetje ontzien. Maar niet eens echt op rust gezet want paarden, honden, en nog meer dieren. Plus huishouden natuurlijk. Was het bij jou na een dag of wat over? Ik voel hem nu na vijf weken nog steeds.

Hmm, vervelend wel, heb je al gebeld met de huisarts?

Wat heb je hem vroeg gekregen trouwens, ik krijg de mijne overmorgen pas.


Ik heb hem vorige maand al gekregen. Altijd een schijf trouwens na het zetten

mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:14

Ben er geweest, moest toch voor maandelijkse injectie. Op het verkeerde moment op de verkeerde plek gezet. Niet fout geprikt of zo maar overreactie van de spier. Schijnt wel eens een enkel keertje te gebeuren. Kon wel naar de fysio, zeiden ze maar kijk het nog even aan want er zit wel wat vooruitgang in.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:16

Oh bleh wat vervelend voor je. Hopelijk trekt het snel weg!

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:35

mysa schreef:
Ben er geweest, moest toch voor maandelijkse injectie. Op het verkeerde moment op de verkeerde plek gezet. Niet fout geprikt of zo maar overreactie van de spier. Schijnt wel eens een enkel keertje te gebeuren. Kon wel naar de fysio, zeiden ze maar kijk het nog even aan want er zit wel wat vooruitgang in.

Bah wat vervelend, bij mij was het na vier, vijf dagen weg. Vind het wel lang want de prik zelf helemaal niet gevoeld en kan mijn spieren altijd goed ontspannen wanneer ze moeten prikken. Maar ook al zou ik een maand spierpijn van de Corona vaccinatie krijgen, hij gaat er zo snel mogelijk in.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:58

Ik heb heel erg last gehad van de eerste hepatitis vaccinatie. De eerste wordt vaak in een spier gezet , en ik was ook niet de enige. De dag erna had ik echt enorme pijn in mijn arm. Tweede en derde keer niks van gevoeld.

Wel grappig dat het zo verschilt. Vriendin van mij heeft van de eerste niks gevoeld qua pijn in de arm maar van de tweede wel en daarbij had de rest het juist weer niet.

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:26

Tetanusspuiten zijn ook van die linkmichels, jaar of 20 geleden door hond gegrepen en toen kreeg ik er drie, de eerste in arm. Heel vervelend dus de volgende in mijn bil laten zetten en veel minder last. Jaar of drie geleden kwamen ze er weer mee aan op de SEH na wederom ongelukje met een beest maar toen hoefde ik er maar eentje.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:44

Ik had echt 0 last van mijn laatste tetanusinjectie (paar maanden terug, iets met kat een pil willen geven...) B12 injecties had ik wel last van, die liet ik daarom inderdaad in mijn bilspier zetten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:46

Dit heeft vrij weinig te maken met de strekking van dit topic.

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:58

bigone schreef:
Tetanusspuiten zijn ook van die linkmichels, jaar of 20 geleden door hond gegrepen en toen kreeg ik er drie, de eerste in arm. Heel vervelend dus de volgende in mijn bil laten zetten en veel minder last. Jaar of drie geleden kwamen ze er weer mee aan op de SEH na wederom ongelukje met een beest maar toen hoefde ik er maar eentje.



Heb een paar jaar terug ook 1 gehad. Ik zit me nu opeens af te vragen hoe lang het ook alweer geleden is.

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:20

Dimphyl schreef:
Dit heeft vrij weinig te maken met de strekking van dit topic.

Och, indirect wel aangezien de viruswaanzin/viruswaarheid groep voor het grootste gedeelte uit antivaxxers bestaat.