Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:30

Citaat:
gekopieerd:
Engeland heeft triomfantelijk het Pfizer vaccin eerder goedgekeurd dan Europa en is versneld gaan vaccineren. Vanaf de eerste week dook daar de Britse mutatie op. Nu worden de ziekenhuizen in Londen overspoeld door patiënten. Hangt dat samen met de vaccinatie? Pfizer zegt dat dit vaccin ook beschermt tegen deze mutatie, maar waaruit blijkt dat? Of voert de vaccinatie door selectiedruk de mutatiedruk op?


Ik kreeg deze voorbijgeslingerd. -O- hier kun je toch niet tegenaan redeneren? :n als mensen dit soort dingen gaan denken terwijl de mutatie er al was voor de eerste enting gegeven is. Dan maakt het toch niet uit wat je mensen probeert te zeggen dat ze verkeerd denken, het wordt toch niet geloofd.

Dezelfde persoon had het ook over hersenhuilen door entingen? Wat dat ook mag zijn. :?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:15

hersenhuilen komt uit de anti-vax hoek.. voor zover ik het begrijp zijn dat vnl babys die 'zomaar' oncontroleerbaar en ontroostbaar huilen...zoiets..

Bij het zoeken naar de term stuitte ik op deze zin, off topic maar ik vond m echt schokkend:
"Zorg wel dat er iemand in uw buurt is die uw keuze respecteert en uw kinderen kent, iemand die met u mee kan kijken als uw kind ziek is. Een huisarts, klassiek homeopaat of een natuurgeneeskundige zijn soms goed ingevoerd in de materie."
(Van de website van Tineke Schaper, tegen vaccineren)

SOMS goed in gevoerd in de materie???? Nou, dat is wel hoopgevend hoor... _O- _O-

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:26

ja, idee zou zijn dat bepaalde stoffen uit de vaccinatie door de bloed/brein barriére gaan en daar zoveel pijn opleveren dat ze hersenhuilen veroorzaken.
Tegelijkertijd ligt de huilpiek bij babies rond de 6 weken en dan begint ook de eerste vaccinatie, dus er is ook gewoon een veel logischere redenatie te bedenken.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:28

secricible schreef:
ja, idee zou zijn dat bepaalde stoffen uit de vaccinatie door de bloed/brein barriére gaan en daar zoveel pijn opleveren dat ze hersenhuilen veroorzaken.
Tegelijkertijd ligt de huilpiek bij babies rond de 6 weken en dan begint ook de eerste vaccinatie, dus er is ook gewoon een veel logischere redenatie te bedenken.

Tja, laat nu bijna elke baby met zes weken een oei ik groei momentje krijgen. Misschien eens een boekje lezen ipv het op hersenhuilen te gooien.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:29

dat is wat ik zeg :)

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:32

maar dan kun je zo'n lijfje toch gewoon 'ontstoren'?? :o
Poef...alle slechte ingrediënten van een vaccin...weg ermee

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:18

laatst weer zo'n moment: Jongedame die bij de kassa aangesproken werd op niet dragen mondkapje. Weigerde ze op te zetten, want "ze werd er benauwd van". Zei ze terwijl ze haar pakje peuken afrekende.

Toen moest ik ook hersenhuilen. :j

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:20

Dat heb ik altijd als ik de zoveelste COPD'er heb die met zuurstof in de neus een shagje rolt. Zo frustrerend... -O-

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:23

safina schreef:
laatst weer zo'n moment: Jongedame die bij de kassa aangesproken werd op niet dragen mondkapje. Weigerde ze op te zetten, want "ze werd er benauwd van". Zei ze terwijl ze haar pakje peuken afrekende.

Toen moest ik ook hersenhuilen. :j


Zucht ... zo iemand heb ik op FB ... anti vaccinatie blijkbaar. Begint nu van alles te delen uit die hoek, want je stopt toch niet zomaar iets in je lijf!!!??? Maar vervolgens wel lekker peukies roken :+

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:25

secricible schreef:
Dat heb ik altijd als ik de zoveelste COPD'er heb die met zuurstof in de neus een shagje rolt. Zo frustrerend... -O-



Frustrerend.

Maar oordeel niet te hard.

Ik ben mantelzorger voor zo iemand geweest.
Die was mentaal gewoon écht écht écht niet in staat om te stoppen.

Voor mij drama om te zien, het is haar dood ook geworden uiteindelijk, na de zoveelste exacerbatie.

Na iedere exacerbatie (longaanval) werden haar mentale en psychische capaciteiten minder.
Tot op het laatst haar gedrag ernstig leek op dementie (oorzaak was dus alleen anders) en ze in het ziekenhuis ook als zodanig behandeld werd. (Medicijn controle, wegloopbeveiliging)

Ja, het ìs frustrerend om zo iemand te zien roken.
Maar vaak kunnen ze niet echt meer anders. En dat kun je aan de buitenkant niet zien.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:27

Ik heb een collega gehad. Zij had echt zware astma maar het was in de pauze trek van een sigaret en een pufje inhaler. Voor mij onbegrijpelijk. En als mede astma patient ook eem drama omdat ze rustig in de kantine rookte terwijl het pand rookvrij moest zijn. Maar ja zij was het liefje van de baas dus ze pafte er rustig op los. Ik heb nooit pauze gehouden in de kantune daardoor maar ging liever een kwartier in de regen staan om flinke benauwdheid en hoesten te voorkomen.

Maar ja vaccin wil je niet maar al het prefab voedsel wordt gegeten rustig terwijl daar ook best zooi in zit, of spuiten luchtjes op, of smeren zich in met van alles.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:37

Tabaksverslaving schijnt op hetzelfde niveau te liggen als heroïneverslaving. Daarnaast is verslavingsgevoeligheid ook nog genetisch bepaald. Wil allemaal niet zeggen dat je er nooit afkomt maar het is echt niet voor iedereen even moeilijk/makkelijk . Ik heb rokers in mijn omgeving en ik vind het verschrikkelijk. Maar het ze persoonlijk kwalijk nemen heeft geen zin. Heb vroeger zelf ook gerookt trouwens.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:51

Als je eenmaal begonnen bent is stoppen echt heel moeilijk. De kunst is gewoon nooit beginnen. Zelf heb ik nog nooit gerookt , en ook nog nooit geprobeerd. Wel roken mijn collega's veel en sta ik daar wel bij dat is vaak nog schadelijker dan zelf roken wat ik hoor.

Mijn oma heeft longkanker gekregen door roken dus ik zal nooit van mijn leven eens sigaret aanraken. Alleen al om die ziekte mee te maken als naaste is verschrikkelijk. Zij zegt gestopt te zijn , maar ik betwijfel het hoor.

Ze vond het in ieder geval niet kunnen dat als ze een chemo had gehad om daarna buiten een sigaret op te steken. En daar ben ik het zeker mee eens dat kun je ook niet maken.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:18

Het was ook niet bedoeld als oordeel. Alleen dat het ontzettend frustrerend is om te zien.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:26

secricible schreef:
Het was ook niet bedoeld als oordeel. Alleen dat het ontzettend frustrerend is om te zien.


Snap ik wel hoor ik deel die mening ook wel

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:27

Oh echt? Ik heb dat dus totaal niet, werk nu tien jaar in de longrevalidatie met ernstig COPD patiënten.
Kan dat prima los zien van elkaar eigenlijk. Iedereen maakt zn eigen keuzes, slaap er geen nacht minder om.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:29

Ik ben er om die reden mee gestopt. Ik vond het echt te frustrerend om iemand naar lucht te zien vechten en dan een sigaret op te steken.
Ook voedingsadviezen gingen altijd heel moeizaam, ik voelde me meer psycholoog dan dietist. Mijn collega kon er gelukkig wel meer mee dus goed verdeeld :D

Maar goed, offtopic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:31

Roken is een verslaving. En het is ontzettend lastig ermee te stoppen. En dat mensen er zelfs aan vast blijven zitten als ze ernstig ziek worden vind ik echt erg voor ze.

Maar als je bij het kopen van je sigaretten gaat zeuren dat je benauwd wordt van een mondkapje...dan ben je in mijn ogen gewoon een enorme clown hoor. :=

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:35

secricible schreef:
Ik ben er om die reden mee gestopt. Ik vond het echt te frustrerend om iemand naar lucht te zien vechten en dan een sigaret op te steken.
Ook voedingsadviezen gingen altijd heel moeizaam, ik voelde me meer psycholoog dan dietist. Mijn collega kon er gelukkig wel meer mee dus goed verdeeld :D

Maar goed, offtopic :D


Ja daarom ben ik begonnen aan de master psychosomatische fysiotherapie :')

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:02

safina schreef:
laatst weer zo'n moment: Jongedame die bij de kassa aangesproken werd op niet dragen mondkapje. Weigerde ze op te zetten, want "ze werd er benauwd van". Zei ze terwijl ze haar pakje peuken afrekende.

Toen moest ik ook hersenhuilen. :j

Of als ik een klant vraag een mondkapje op te doen op het station. "Ja als ik alleen ben doe ik hem niet op hoor." Je staat met mij in de winkel. -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:20

Meeroken schadelijker dan zelf roken? Nee joh, hoe dan?

Ik heb echt stuk gelegen daarnet om een filmpje waarin je zag hoe iemand de reviews op Amazon van geurkaarsen in een grafiek had gezet, die worden sinds covid veel vaker slechter beoordeeld :') "Ruikt nergens naar!" Uhu? :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:21

Ik kreeg weer via iemand bericht en er begint me iets op te vallen. Of het is toeval.

Maar de meest fanatieke viruswaanzinnigen zijn die meest blank/wit/niet gekleurd? De personen die de orginele berichten sturen valt me op bij wat naspitten dat ze meest ook pro trump zijn, anti asielzoekers, anti moslim. Kortom rechts extremist. Met vandaag een werkelijk walgelijke bron :r %) -:(- met uitspraken in zijn facebook waarvan me verbaasd dat dat toegestaan is in nl. Inclusief trump als profielfoto. Dat zette me dus aan het denken. Kan toeval zijn.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:34

karuna schreef:
Ik kreeg weer via iemand bericht en er begint me iets op te vallen. Of het is toeval.

Maar de meest fanatieke viruswaanzinnigen zijn die meest blank/wit/niet gekleurd? De personen die de orginele berichten sturen valt me op bij wat naspitten dat ze meest ook pro trump zijn, anti asielzoekers, anti moslim. Kortom rechts extremist. Met vandaag een werkelijk walgelijke bron :r %) -:(- met uitspraken in zijn facebook waarvan me verbaasd dat dat toegestaan is in nl. Inclusief trump als profielfoto. Dat zette me dus aan het denken. Kan toeval zijn.

Was dat toevallig Thierry?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:35

karuna schreef:
Ik kreeg weer via iemand bericht en er begint me iets op te vallen. Of het is toeval.

Maar de meest fanatieke viruswaanzinnigen zijn die meest blank/wit/niet gekleurd? De personen die de orginele berichten sturen valt me op bij wat naspitten dat ze meest ook pro trump zijn, anti asielzoekers, anti moslim. Kortom rechts extremist. Met vandaag een werkelijk walgelijke bron :r %) -:(- met uitspraken in zijn facebook waarvan me verbaasd dat dat toegestaan is in nl. Inclusief trump als profielfoto. Dat zette me dus aan het denken. Kan toeval zijn.


Oh dat denk ik niet hoor. Ik ga soms uit verveling op facebook de nieuwssites voorbij en dan kijk ik wat voor reacties er worden geplaatst, maar dat zijn mensen uit alle hoeken en gaten. Hoogopgeleiden, immigranten, timmermannen, van alles wat. Het valt me wel steeds meer op dat er idd viruswaanzinnigen zijn die ook Trump aanhangen, en die hem zien als een soort verlosser en de spreker van de waarheid die niet gezegd mag worden. Dat wordt nu uiteraard versterkt door zijn bans op twitter en youtube.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:38

karuna schreef:
Ik kreeg weer via iemand bericht en er begint me iets op te vallen. Of het is toeval.

Maar de meest fanatieke viruswaanzinnigen zijn die meest blank/wit/niet gekleurd? De personen die de orginele berichten sturen valt me op bij wat naspitten dat ze meest ook pro trump zijn, anti asielzoekers, anti moslim. Kortom rechts extremist. Met vandaag een werkelijk walgelijke bron :r %) -:(- met uitspraken in zijn facebook waarvan me verbaasd dat dat toegestaan is in nl. Inclusief trump als profielfoto. Dat zette me dus aan het denken. Kan toeval zijn.


Dat valt mij inderdaad ook wel op. Ik kwam ooit terecht op een pagina met de zogenaamde 'pedojagers' en eigenlijk schrok ik er best van wat daar geplaatst werd. Naast het feit dat er mannen / vrouwen werden ontmaskerd stonden er ook de meest racistische uitspraken , complotten over het corona virus , anti vaccinatie berichten en Qanon berichten over Donald Trump. En dan nog natuurlijk hoe slecht de regering hier wel niet was en dat Mark Rutte niks deed.

En ja dit waren allemaal wel een bepaald type mens. Vooral blanke Nederlanders.....

Wou alleen even kijken uit nieuwsgierigheid , maar daarna was mijn hoop in de mens wel even ver zoek zeg maar.