Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:33

rien10 schreef:
Nou ik ook. Geef mij het goede, ouwe Nederland maar. Wij hebben het goed voor elkaar in dit land. En iedereen die dat ontkent, mag dat lekker van mij ontkennen. Ik heb me voorgenomen om daar nooit meer over te discussiëren.

Wanneer ik vroeger eens stampvoetend voor mijn moeder stond was haar antwoord : Daar is de deur en de koffer staat op de overloop . Dat is het enigste juiste antwoord , ook nu.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:36

Ha ha, laatst op straat een kleuter aan het gillen, krijsen, trekken aan mama, stampvoeten, schoppen. Mama keek mij wanhopig aan. Ik zei tegen de driftpees : "Kom maar mee, dan mag je bij mij komen wonen. Jouw mama is toch maar stom." Kind was meteen stil. Pakte mama's hand en liep gedwee met mama mee. Heerlijk. Mama en ik glimlachten eens naar elkaar en gingen ieder ons weegs.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:37

rien10 schreef:
Ha ha, laatst op straat een kleuter aan het gillen, krijsen, trekken aan mama, stampvoeten, schoppen. Mama keek mij wanhopig aan. Ik zei tegen de driftpees : "Kom maar mee, dan mag je bij mij komen wonen. Jouw mama is toch maar stom." Kind was meteen stil. Pakte mama's hand en liep gedwee met mama mee. Heerlijk. Mama en ik glimlachten eens naar elkaar en gingen ieder ons weegs.

Prachtig

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:47

'Rammelen en knarsen', ja, idd - en dat heb je in principe overal.
Of nu ja, in democratische landen.
In een dictatuur kun je maar beter ja zeggen (en eventueel nee doen).

En met het woord 'grondrecht' kan ik zelf niet goed uit de voeten. Het is telkens weer 'afwegen'.
Iedereen mag met een bord rondlopen, maar het mocht ivm corona niet met duizenden op het Museumplein.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:29


secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:31

ik wilde al reageren dat ik het schandalig vindt om mensen te hacken, ook al hebben ze een boodschap die ik niet deel.
Maar er is niet eens sprake van een hack, ze hebben gewoon een zooitje gemaakt van hun eigen data, als gegevens bloot komen te liggen als je de browserlink aanpast. Wauw...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:34

Janinevv schreef:
Wel gek dat het eerst rustig verliep tot er hooligans van de politie uit busje stapte en zelf begonnen te rellen.

En dan word er een oude man helemaal de kop in geslagen nee dat mag wel?
:n

Maar de hooligans van ajax heb je niet herkend? :D

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:54

secricible schreef:
ik wilde al reageren dat ik het schandalig vindt om mensen te hacken, ook al hebben ze een boodschap die ik niet deel.
Maar er is niet eens sprake van een hack, ze hebben gewoon een zooitje gemaakt van hun eigen data, als gegevens bloot komen te liggen als je de browserlink aanpast. Wauw...


Ze hebben blijkbaar gewoon niet zoveel met bescherming in het algemeen _O-

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:56

Karl66 schreef:
secricible schreef:
ik wilde al reageren dat ik het schandalig vindt om mensen te hacken, ook al hebben ze een boodschap die ik niet deel.
Maar er is niet eens sprake van een hack, ze hebben gewoon een zooitje gemaakt van hun eigen data, als gegevens bloot komen te liggen als je de browserlink aanpast. Wauw...


Ze hebben blijkbaar gewoon niet zoveel met bescherming in het algemeen _O-


Wel maf, want ze zijn als de dood voor totale controle en macht vanuit de overheid, maar beschermen hun gegevens niet :=
Ik vind dat toch merkwaardig.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:09

Mijn hemel. Een kennis van me begon ineens allemaal vaccinatiecomplotonzin te sturen in een whatsappgroep. Probeer ik netjes uit te leggen waarom ze wel wat kritischer op die bronnen mag zijn. En iemand anders stuurt dit mooie artikel: https://decorrespondent.nl/2050/een-ode ... 0-22966981

Heeft ze het compleet de verkeerde kant op geïnterpreteerd |o nu denkt ze dat de overheid in het vakje "gevaar" zit en zijzelf bij "expert" (in het artikel dus) en nu vertrouwt ze het beleid al helemáál niet meer. Vraag me af of ik het nou effectief erger heb gemaakt :o Dit is dunning-krueger-into-dunning-krueger :o
Heb haar maar gezegd dat ze beter even haar zorgen bij de huisarts neer kan leggen. Nu maar hopen dat dat geen natuurgeneeskundige is -O-

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:34

What would be wrong met een natuurgeneeskundige huisarts...? ;)

De insteek van 'dit soort mensen' is doorgaans
- als expert weet ik hoe weinig ik weet
- antibiotica etc als het moet, natuurlijker middelen als dat kan
- 'Moeder Natuur is slimmer dan wij'.


En uiteraard is deze grafiek ingewikkeld voor hen die in de hulpverlening werken.
Jijzelf weet als expert hoe weinig je weet,
tegelijkertijd moet je je cliënt het gevoel geven in goede handen te zijn (en dus niet te letterlijk zeggen dat je maar heeel weinig weet...)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-01-21 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:37

Zolang het geen type als Piet v Herten is :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:39

secricible schreef:
Zolang het geen type als Piet v Herten is :+

Nou en of -O-

Daarnaast is het ook geen beschermde term toch? Elke gek kan zichzelf zo noemen ook al heb je nog geen anatomieboek open geslagen

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:44

Magrathea schreef:
Mijn hemel. Een kennis van me begon ineens allemaal vaccinatiecomplotonzin te sturen in een whatsappgroep. Probeer ik netjes uit te leggen waarom ze wel wat kritischer op die bronnen mag zijn. En iemand anders stuurt dit mooie artikel: https://decorrespondent.nl/2050/een-ode ... 0-22966981

Heeft ze het compleet de verkeerde kant op geïnterpreteerd |o nu denkt ze dat de overheid in het vakje "gevaar" zit en zijzelf bij "expert" (in het artikel dus) en nu vertrouwt ze het beleid al helemáál niet meer. Vraag me af of ik het nou effectief erger heb gemaakt :o Dit is dunning-krueger-into-dunning-krueger :o
Heb haar maar gezegd dat ze beter even haar zorgen bij de huisarts neer kan leggen. Nu maar hopen dat dat geen natuurgeneeskundige is -O-


Zulke mensen zijn niet te redden hoor :o Als je jezelf als expert classificeert en mensen die ervoor gestudeerd hebben in de hazard is er echt iets mis met je zelfreflectie. Die blijven zichzelf overschatten en weigeren iets te doen aan hun gebrek aan kennis, aangezien ze geen gebrek aan kennis hebben :+

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:55

Piet van Herten , de man die beweert Autisme te kunnen genezen :')

Nu voelt mij werk zo nutteloos haha.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:00

Citaat:
Daarnaast is het ook geen beschermde term toch? Elke gek kan zichzelf zo noemen ook al heb je nog geen anatomieboek open geslagen


;) Huisarts is een beschermde titel.

Het woord 'natuurgeneeskundige' is wat onduidelijk, dank zij mevrouw Borst, het bevat het woord 'geneeskunde'. (Jezelf geneeskundige noemen is bij mijn weten tricky, jezelf arts noemen als je dat niet bent is apert verboden.)

De bona fide natuurgenezers zijn doorgaans te vinden via de zorgverzekering.
Ze voldoen aan alle eisen die het BIG register stelt, maar komen daar (om "blijf van mijn erf!" redenen) niet in voor.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:35

Corona is natuurlijk, want komt uit de natuur, dus moet het wel lief en goed zijn en kan je lichaam dat prima aan natuurlijk. Eventueel met een ijsbad en supplementje.

Nee dat vaccin dat is pas echt gevaarlijk, want chemisch en onnatuurlijk.

:roll:

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:23

Arabesk schreef:
Corona is natuurlijk, want komt uit de natuur, dus moet het wel lief en goed zijn en kan je lichaam dat prima aan natuurlijk. Eventueel met een ijsbad en supplementje.

Nee dat vaccin dat is pas echt gevaarlijk, want chemisch en onnatuurlijk.

:roll:

Is ook natuurlijk, want is gemaakt van gemalen baby. :')

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:02

Jessix schreef:
Arabesk schreef:
Corona is natuurlijk, want komt uit de natuur, dus moet het wel lief en goed zijn en kan je lichaam dat prima aan natuurlijk. Eventueel met een ijsbad en supplementje.

Nee dat vaccin dat is pas echt gevaarlijk, want chemisch en onnatuurlijk.

:roll:

Is ook natuurlijk, want is gemaakt van gemalen baby. :')

_O-

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:35

Jessix schreef:
Arabesk schreef:
Corona is natuurlijk, want komt uit de natuur, dus moet het wel lief en goed zijn en kan je lichaam dat prima aan natuurlijk. Eventueel met een ijsbad en supplementje.

Nee dat vaccin dat is pas echt gevaarlijk, want chemisch en onnatuurlijk.

:roll:

Is ook natuurlijk, want is gemaakt van gemalen baby. :')


Nee babybloed ws het toch?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:38

Earth schreef:
Nee babybloed ws het toch?

Fakenews!

Het waren puppy's

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:47

Zal ik hem maar inkoppen dan???


Vleermuizen

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:54

Covid21 in het vaccin, wat een gluiperds ^)

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:00

secricible schreef:
Covid21 in het vaccin, wat een gluiperds ^)



T moest verboden worden :') :D

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:24

Femke_Tweety schreef:
Zal ik hem maar inkoppen dan???


Vleermuizen

_/-\o_ _O-