Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:25

Zie net een nieuws artikel voorbij komen met de foto van geestelijk gehandicapte Fred die minister de jonge een spontane knuffel geeft na het ontvangen van de vaccinatie. De gelegenheid word gelijk weer gegrepen door een aantal om te zeggen dat Corona dus niet bestaat of niet zo erg is want de jonge stond de knuffel toe...
en verder ook heel veel reacties over dat hij blijkbaar “boven de wet” staat omdat hij wel mocht knuffelen..

Maar als hij Fred had weg geduwd had je natuurlijk ook een hele rel gehad want dat doe je toch niet.

Ik word er soms wel echt moe en moedeloos van dat nooit meer iets goed is, iedere mug word aangegrepen om een olifant van te maken.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:42

Dat is op bvb Instagram schering en inslag, de accounts van Rutte en de Jonge en ook van Gommers worden gevolgd door nogal wat professionele oproerkraaiers .
Allemaal anoniem natuurlijk en nog nergens berichten geplaatst maar schelden en tergen en leugens verspreiden zijn ze goed in. Och, zodra Corona onder controle is zullen ze wel weer andere doelwitten opzoeken , zielige figuren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:52

Citaat:
Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.


:') :')

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:53

ikheetesmee schreef:
Zie net een nieuws artikel voorbij komen met de foto van geestelijk gehandicapte Fred die minister de jonge een spontane knuffel geeft na het ontvangen van de vaccinatie. De gelegenheid word gelijk weer gegrepen door een aantal om te zeggen dat Corona dus niet bestaat of niet zo erg is want de jonge stond de knuffel toe...
en verder ook heel veel reacties over dat hij blijkbaar “boven de wet” staat omdat hij wel mocht knuffelen..

Maar als hij Fred had weg geduwd had je natuurlijk ook een hele rel gehad want dat doe je toch niet.

Ik word er soms wel echt moe en moedeloos van dat nooit meer iets goed is, iedere mug word aangegrepen om een olifant van te maken.


Ik had dit al wel verwacht dat een bepaalde groep weer jaloers moet reageren omdat ze zelf eigenlijk heel graag een knuffel willen :') ik zit nog te wachten op reacties als:' die jongen is vast een acteur'. Diep triest dat zelfs een positief iets door een bepaalde groep weer de grond in getrapt moet worden. Ik vond de foto juist mooi!

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:23

Zebrastreep schreef:
ikheetesmee schreef:
Zie net een nieuws artikel voorbij komen met de foto van geestelijk gehandicapte Fred die minister de jonge een spontane knuffel geeft na het ontvangen van de vaccinatie. De gelegenheid word gelijk weer gegrepen door een aantal om te zeggen dat Corona dus niet bestaat of niet zo erg is want de jonge stond de knuffel toe...
en verder ook heel veel reacties over dat hij blijkbaar “boven de wet” staat omdat hij wel mocht knuffelen..

Maar als hij Fred had weg geduwd had je natuurlijk ook een hele rel gehad want dat doe je toch niet.

Ik word er soms wel echt moe en moedeloos van dat nooit meer iets goed is, iedere mug word aangegrepen om een olifant van te maken.


Ik had dit al wel verwacht dat een bepaalde groep weer jaloers moet reageren omdat ze zelf eigenlijk heel graag een knuffel willen :') ik zit nog te wachten op reacties als:' die jongen is vast een acteur'. Diep triest dat zelfs een positief iets door een bepaalde groep weer de grond in getrapt moet worden. Ik vond de foto juist mooi!

Staatspropaganda is het, die jongen wordt hier gewoon voor betaald voor deze foto.

Dat wordt er meermaals gezegd. Het is om te janken -O-

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:24

Weet je, ik ben best vredelievend. Maar ik krijg soms zoooooo'n zin om een paar mensen op hun bek te timmeren _-:( . Maar ja, ik weet niet wie die toetsenbord ridders zijn. Is maar beter ook, dadelijk breek ik nog een nagel of zo :D

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:34

rien10 schreef:
Weet je, ik ben best vredelievend. Maar ik krijg soms zoooooo'n zin om een paar mensen op hun bek te timmeren _-:( . Maar ja, ik weet niet wie die toetsenbord ridders zijn. Is maar beter ook, dadelijk breek ik nog een nagel of zo :D

Maar dan kun je ze mooi met die nagel in hun oog prikken.

Oh zei ik dat hardop? :=

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:26

Ja... soms moet ik me echt even terugtrekken van de media, want wat is er toch aan de hand met sommige mensen...? Ik heb daar nog meer angst voor dan van de pandemie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:30

Jessix schreef:
Ja... soms moet ik me echt even terugtrekken van de media, want wat is er toch aan de hand met sommige mensen...? Ik heb daar nog meer angst voor dan van de pandemie.


Dat heb ik nou ook. Ik vind het heel erg griezelig om te zien dat mensen echt totaal van de realiteit vervreemden en hele bizarre theorieën aan gaan hangen.

Als je mij nou vraagt: wat heeft je tijdens deze pandemie bang gemaakt? Nou, niet die corona dus. Maar hoe bizar sommige mensen erop reageren.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:33

helemaal met jullie eens, het is soms zo mega bizar hoe mensen denken en wat mensen doen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:35

Jessix schreef:
Ja... soms moet ik me echt even terugtrekken van de media, want wat is er toch aan de hand met sommige mensen...? Ik heb daar nog meer angst voor dan van de pandemie.

Ik word er gewoon heel agressief van. Sommige mensen lijken echt compleet van de wereld. Prima verder, maar niet dat ze dan alles aan hun laars lappen en schijt hebben aan iedereen. Dat maakt me echt heel boos.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:35

Ja echt erg, ik volg Diederik Gommers op insta, die is eigenlijk nu ongewild een influencer geworden en zit volgens mij helemaal niet zo erg te wachten op al die publiciteit, maar echt de reacties die hij krijgt zijn echt te walgelijk gewoon :r
Terwijl hij alles zo goed en rustig en voor iedereen te begrijpen alles uitlegt.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 02:44

Mijn vertrouwen in de mensheid is een beetje hersteld vanavond.
Een kennis op fb neight naar wappie-gedrag. Gelukkig is ze niet zo actief.
Vanmiddag deelde ze een sneu ooggetuige verslag van iemand die zondag in Amsterdam was bij de demonstratie en die klaagde over buitensporig geweld van de ME. Ze tagde een kennis van haar in Canada.
Ik kon het niet laten om te reageren en heb daarbij wat van jullie opmerkingen geleend :o (waarom het wiel opnieuw uitvinden tenslotte ;))

Citaat:
Beste Yvette,

Ik geloof onmiddellijk dat jij een vriendelijk en liefdevol mens bent, met het hart op de juiste plaats. En er waren daar vast nog wel meer hele lieve mensen. Maar niet allemaal helaas!
Ik ben er van overtuigd dat je deze situatie met een ietwat roze bril bekijkt. Sowieso is het niet mogelijk om als deelnemer aan een dergelijke manifestatie een goed overzicht te hebben van wat er allemaal gebeurd.

Er is besloten door de burgemeester dat deze demonstratie niet op het museumplein gehouden mocht worden. En dat er maar een beperkt aantal mensen aanwezig mocht zijn. Daar kan je het mee eens zijn of niet maar we hebben in onze maatschappij nou eenmaal regels waar we ons aan hebben te houden.

Er mocht op die plek niet gedemonstreerd worden, dat deden jullie toch.
Toen moesten jullie van het Museumplein af, dat deden jullie niet.
Dan wordt er diverse malen opgeroepen dat de demonstranten moeten vertrekken.. dat deden jullie niet (althans, een groep van circa 200 deed dat niet).
Dan zie je dat de ME opgesteld wordt, dat zie je gebeuren.. dan wordt er nogmaals gesommeerd om te vertrekken, dan gaan ze niet.
Dan hebben sommige demonstranten vuurwerk en wapens mee (superhandig want je weet maar nooit natuurlijk ).
Dan gaat de ME leegvegen, daar zijn ze voor. Die moeten zo snel mogelijk leegvegen..Als je dan NOG ergens staat waar je niet moet staan, dan wordt je meegeveegd... zo werkt dat.

Als er zo weinig dreiging was, waarom liep er dan een demonstrant met een ploertendoder? En zwaar vuurwerk? Of hadden ze dat toevallig nog in hun handtasje zitten en leek het ze spontaan een goed idee daarmee politiepaarden lastig te gaan vallen? Die kwamen echt niet om gezellig te staan kletsen met andere demonstranten.

En de filmpjes waar je het over hebt… Het is heel eenvoudig om met wat knip-en-plak-werk je eigen aandeel in een escalatie te verwijderen. Dat zal jij niet gedaan hebben maar die mensen die bij voorbaat met wapens en vuurwerk komen….? Daarin heb ik heel wat minder vertrouwen.

Je zegt dat je je niet gehoord voelt met je zorgen over de gevolgen van de maatregelen. Ik denk dat de mensen die het beleid moeten bepalen heel goed weten wat die gevolgen zijn. Alleen weten zij óók wat de gevolgen zijn als er geen maatregelen getroffen worden. En “niet gehoord worden” is nog altijd iets anders dan dat er andere keuzes worden gemaakt.

Corona is NIET “maar een griepje”, of “alleen gevaarlijk voor oude mensen” en “mensen met onderliggende kwalen”. En ook al was dat wel zo, moeten we die mensen maar laten stikken dan?
En wat te denken van de IC’s die, als we niets doen, volledig overstromen? Heb je daar een oplossing voor? Want alleen maar roepen dat deze maatregelen niet goed zijn is niet zo moeilijk natuurlijk.
Maar wat dan wel?!?

Even wat cijfers:
- Bij de griep in 2018 (wat een heel “slecht” griepjaar was) lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
- De symptomen waren fors minder dan nu.
- De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's. Het record in deze corona epidemie ligt op 1320! (bron: Alle cijfers.nl )
- De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
- De oversterfte lag begin oktober 2020 (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en corona is nog niet klaar. In april 2020 gingen we al over de piek van 2018 heen.
- corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1

En wees nou eerlijk, is het nou echt zó verschrikkelijk om een lapje voor je snufferd te hangen? Wat moeten de artsen in de OK’s dan wel niet dagelijks doormaken…? Of wil je dat zij hun kapjes ook af laten tijdens operaties?

Of denk je dat dit allemaal niet waar is….? Dán ben je pas echt een wappie in mijn ogen. Ga eens uit je bubbel en kijk eens wat van Diederik Gommers bijvoorbeeld. Zo’n fijne man die alles goed en duidelijk uit legt en niemand naar de mond praat.

Al met al is dit gewoon best wel eng allemaal. De laatste pandemie was ongeveer 100 jaar geleden dus niemand heeft hier ervaring mee.
Dan kan je 2 dingen doen: óf je hebt vertrouwen in de wetenschap en volgt hun aanwijzingen op, óf je maakt jezelf wijs dat jij het beter weet dan de mensen die hier jaren voor gestudeerd hebben en roept heel hard dat het allemaal niet waar is. Ik zeg niet dat jij dat doet maar met je mening over mondkapjes kom je m.i. wel aardig in de buurt…

Ik wens je veel wijsheid en pas op voor de fabeltjesfuik!

Met vriendelijke groet,
Marion


Natuurlijk kwam een echte wappie zich er mee bemoeien die allemaal foto's plaatste van bebloede demonstranten. Op mijn opmerking wat die mensen daar nog deden dan en hoe het nou zat met die wapens en vuurwerk, is nog niet door de wappie gereageerd. Maar wel door diegene in Canada. Die was het helemaal met mij eens en we hebben nog even gezellig heen en weer gekletst over dat (een deel van) de wereld gek aan het worden is _O-

Ben benieuwd of mijn kennis en de wappie er nog wat aan toe te voegen hebben morgen.... <<)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:33

Goed bezig Spotless :D

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:47

Urielle schreef:
Jessix schreef:
Ja... soms moet ik me echt even terugtrekken van de media, want wat is er toch aan de hand met sommige mensen...? Ik heb daar nog meer angst voor dan van de pandemie.

Ik word er gewoon heel agressief van. Sommige mensen lijken echt compleet van de wereld. Prima verder, maar niet dat ze dan alles aan hun laars lappen en schijt hebben aan iedereen. Dat maakt me echt heel boos.


Meh.....you can’t argue with stupid. Lekker laten gaan.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:52

ik vind dat wel steeds moeilijker worden merk ik. Enerzijds krijg ik steeds minder mogelijkheden om familie te zien en wordt steeds verder ingeperkt en vind ik alles steeds zwaarder worden. Ik ben behoorlijk zwanger en kan wel wat hulp gebruiken vanuit ouders ed en dat is gewoon steeds moeilijker. Ja, je kan het creatief onder mantelzorg gaan scharen enzo, maar je wil ook gewoon solidair zijn met de regels en ploetert dan voort.
Anderzijds is er een club die vanaf het begin gewoon doet wat ze willen en blijven ze dat nu ook doen. Het maakt me wel echt heel verdrietig.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:55

secricible schreef:
ik vind dat wel steeds moeilijker worden merk ik. Enerzijds krijg ik steeds minder mogelijkheden om familie te zien en wordt steeds verder ingeperkt en vind ik alles steeds zwaarder worden. Ik ben behoorlijk zwanger en kan wel wat hulp gebruiken vanuit ouders ed en dat is gewoon steeds moeilijker. Ja, je kan het creatief onder mantelzorg gaan scharen enzo, maar je wil ook gewoon solidair zijn met de regels en ploetert dan voort.
Anderzijds is er een club die vanaf het begin gewoon doet wat ze willen en blijven ze dat nu ook doen. Het maakt me wel echt heel verdrietig.

Dat is niet "creatief onder mantelzorg scharen" dit is precies wat mantelzorg is. Laat je helpen; het is allemaal zwaar genoeg.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:35

Eens met Rien Secrible! Gewoon doen. Wat je nu doet is het andere uiterste van de regels oprekken ;)

De wappie heeft gereageerd op mijn opmerking over de wapens en het vuurwerk:
wappie schreef:
Dat neem jij maar weer aan dat dat zo was. Je was er niet bij maar gelooft de media liever dan ooggetuigen. Jammer.

spotless schreef:
Oh dus de politie heeft zelf het paard verwond ofzo...? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
Maar nou nog wat anders... Die foto's die je hierboven plaatste zijn die allemaal van jezelf? Dat zou dan betekenen dat je tot het bittere eind erbij bent gebleven. Oprechte vraag: wát bezielt je om wanneer de ME je maant te vertrekken om dat dan niet te doen? Echt, ik snap het niet. Ik bedoel, je hebt je punt gemaakt, je bent gehoord, je weet zeker dat hier media aandacht voor komt omdat jullie op de "verkeerde" plek zijn gaan demonstreren. Wat wil je dan nog meer? (behalve blauwe plekken dan hè) En als je inderdaad al deze foto's zelf hebt gemaakt ben je er dan ook van overtuigd dat je alles wat daar in die chaos gebeurde hebt gezien...? Hoe dan?

wappie schreef:
ik heb inderdaad niet alles gezien, wel geeft Halsema toe dat er 37 romeo's aanwezig waren waarvan ik een aantal zelf heb gezien, en waar filmojes van zijn, daarom twijfel ik inderdaad aan jouw beweringen

spotless schreef:
Er waren Romeo's. So what. Er waren ook "demonstranten" met wapens en bekende Ajax hooligans.... Maar die herken jij dan weer niet natuurlijk. (Ik ook niet, hoor. Maar dit lijkt me niet onwaarschijnlijk aangezien die idioten al een tijdje niks te matten hebben natuurlijk en zich flink vervelen.) Maar je geeft geen antwoord op de vraag waarom die mensen dan wel bleven hangen (en jij blijkbaar niet, wat natuurlijk veel verstandiger was). Als jij op tijd bent vertrokken hadden die andere mensen dat ook kunnen doen? Gevalletje "eigen schuld, dikke bult" dus! En niks sielugh zoals *oorspronkelijke ooggetuige* suggereert! Zo jammer, je hele betoog gaat meteen in rook op....


Als jullie me zat zijn moeten jullie het zeggen, hoor! Maar ik heb stiekem zo'n lol :o

Ze heeft het in een ander draadje ook nog over Pierre Capel en "duizenden anderen die er verstand van hebben". Yeah right. Iemand toevallig wat meer info over deze meneer? Ik kon zo gauw alleen een debunk op twitter vinden die ik niet heel sterk vond. Alleen als iemand van jullie daar "zin" in heeft, natuurlijk! :D
(en ja - ik heb op het ogenblik niks beters te doen behalve af en toe een uurtje sneeuwruimen.... :+)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:40

Oh wacht Pierre Capel heb ik al eens iets van voorbij zien zeilen ja. Daar mis je niks aan. Ik heb het echt geprobeert er naar te kijken onbevangen maar na een paar minuten en de zoveelste compleet onzinnige bewering ben ik afgehaakt. Deze man is zogenaamd vooraanstaande deskundige, geen idee op welk gebied trouwens :+

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:47

Ha undercover politie aanzien voor relschoppers en die aanzetten tot. Kom op zeg wie verzint dat nu.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:50

Op zijn eigen site staat dat hij emeritus hoogleraar is in de kwantum mechanica.... :+ Lekker relevant.
De wappie noemt hem proffessor immunologie maar dat zie ik hem zelf niet vermelden. Zij zelf is biologe. Je snápt het toch niet? :?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:54

Citaat:
(en ja - ik heb op het ogenblik niks beters te doen behalve af en toe een uurtje sneeuwruimen.... :+)


Ruilen ? :D
Ik zie Zweden staan. Mennnnnnn.... <3

Het gesprek wat je citeert is inderdaad wel best vermakelijk :')

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:58

Pandora2 schreef:
Citaat:
(en ja - ik heb op het ogenblik niks beters te doen behalve af en toe een uurtje sneeuwruimen.... :+)


Ruilen ? :D
Ik zie Zweden staan. Mennnnnnn.... <3

Het gesprek wat je citeert is inderdaad wel best vermakelijk :')


Echt niet ruilen, nee! Gedeelde lol is dubbele lol? :D

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:06

Zebrastreep schreef:
Ha undercover politie aanzien voor relschoppers en die aanzetten tot. Kom op zeg wie verzint dat nu.

nou er zijn landen waar dat wel lijkt te gebeuren.. dus zo ver gezocht is dat niet perse....
maar of dat hier in NL ook zo is.... ? Ik denk van niet..

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:08

Cer schreef:
Zebrastreep schreef:
Ha undercover politie aanzien voor relschoppers en die aanzetten tot. Kom op zeg wie verzint dat nu.

nou er zijn landen waar dat wel lijkt te gebeuren.. dus zo ver gezocht is dat niet perse....
maar of dat hier in NL ook zo is.... ? Ik denk van niet..


Nee denk ik ook niet je ziet dat ze de ergste relschoppers er ook uit trekken. En dat lijkt beter te werken dan dat een aantal politie agenten dat doen. En daarnaast wie niet luisteren wil moet maar voelen