Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50078
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:10

Halsema hekelde in het debat de complottheorieën die op sociale media rondgaan waarin gesuggereerd wordt dat politieagenten van de aanhoudingseenheid (zogeheten ’Romeo’s’) geweld zouden toepassen of uitlokken. Deze agenten zijn er juist op getraind om de grootste relschoppers die strafbare feiten plegen tijdens demonstraties te arresteren. „Het is goed dat ik hier helderheid over verschaf. Alleen al de suggestie dat politieagenten geweld uitlokken waar hun collega’s de dupe van worden en waarmee ze hun eigen eed zouden schenden, is bedroevend”, aldus Halsema. „Deze aanhoudingseenheden doen waarnemingen tijdens grote demonstraties, juist om te voorkomen dat geweld wordt gebruikt. Zondag waren deze agenten vanzelfsprekend actief, en dat was noodzakelijk want er liepen mensen rond die geweld wilden gebruiken en daarvoor de middelen bij zich hadden.”
(Telegraaf)

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:13

rien10 schreef:
secricible schreef:
ik vind dat wel steeds moeilijker worden merk ik. Enerzijds krijg ik steeds minder mogelijkheden om familie te zien en wordt steeds verder ingeperkt en vind ik alles steeds zwaarder worden. Ik ben behoorlijk zwanger en kan wel wat hulp gebruiken vanuit ouders ed en dat is gewoon steeds moeilijker. Ja, je kan het creatief onder mantelzorg gaan scharen enzo, maar je wil ook gewoon solidair zijn met de regels en ploetert dan voort.
Anderzijds is er een club die vanaf het begin gewoon doet wat ze willen en blijven ze dat nu ook doen. Het maakt me wel echt heel verdrietig.

Dat is niet "creatief onder mantelzorg scharen" dit is precies wat mantelzorg is. Laat je helpen; het is allemaal zwaar genoeg.

Helemaal mee eens. Helemaal als je daar inderdaad ouders of andere vaste personen voor kan vragen. Niets mis mee.

Pandora2
Berichten: 19863
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:17

spotless schreef:
Echt niet ruilen, nee! Gedeelde lol is dubbele lol? :D


Absoluut ! En lachen is gezond ! :)) :D

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:20

Ik hoef bepaalde wappies al niet meer te ontvrienden.. 1 heeft mij ontvriend omdat zij niet vrienden wilt zijn met een volgzaam schaap. _O-

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:24

O, geweldig Brainless. Heb ik ook al een keer gehad in de 1e golf toen ik niet kritiekloos haar linkje voorbij liet gaan (Dat was die over de bloed-brein-bariëre.) *\o/*
Mijn kennis zelf blijft angstvallig stil trouwens...

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:26

Ik ontvriend vrijwel niets, slechts een enkeling die ik ooit vanwege een spelletje bevriend had, maar ik heb wel een grote hoeveelheid mensen ontvolgd. Niet alleen maar wappies overigens, maar ook mensen die zelden wat zinnigs te schrijven hebben (hoeveel voorspellingen wil je hebben op basis van je facebookprofiel en deze de wereld ingooien?). Over een jaar o.i.d. zal ik sommige mensen weer terug gaan volgen verwacht ik, maar op deze manier kan ik af en toe in ieder geval bijlezen of er niet per ongeluk echt iets in hun leven gebeurd is (verlies hond/paard, kindje geboren), terwijl mijn facebook een stuk aangenamer is geworden om te vertoeven.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:30

Ik heb wel wat ontvriend die als commentaar zeiden dat ik geen corona had, maar dat "men" mij wilde laten geloven dat het corona was (die volgens hun niet bestaat).
En daarna mij gingen taggen bij wappies berichten om zo mij te overtuigen dat ik niet ziek was (iig door corona).

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:32


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:48

Cer schreef:
Zebrastreep schreef:
Ha undercover politie aanzien voor relschoppers en die aanzetten tot. Kom op zeg wie verzint dat nu.

nou er zijn landen waar dat wel lijkt te gebeuren.. dus zo ver gezocht is dat niet perse....
maar of dat hier in NL ook zo is.... ? Ik denk van niet..

Nee echt. Dan heb je het echt over politiestaten, en iemand die Nederland daarmee vergelijkt mag van mij wel even een interview oid kijken met iemand die in een échte politiestaat heeft geleefd :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:39

Ik heb dat wel eens gelezen over de USA, maar ik weet dat niet zeker...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:00

Die 'romeo's' doen imo gewoon heel goed werk.
Mijn vriend werkt bij de politie en zegt dat zij juist vaak escalatie kunnen voorkomen door de grootste raddraaiers te signaleren en snel uit de groep te halen. Ook kunnen ze op die manier bijvoorbeeld zien wie direct geweld gebruikt en ze pakken voor ze in de massa opgaan en ze achteraf moeten uitzoeken wie het paard een dreun heeft verkocht.

Dat ze een beetje meejoelen e.d. is ook logisch. Zou best vreemd zijn als daar 100 man tegen de politie tekeergaat en er staan er 4 tussen die naar de vogeltjes staan te fluiten. :+

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:53


BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:01

Ik heb een klein stukje gezien , dit is volgens mij een berekening wanneer je alleen bedrijven dicht doet en een avondklok terwijl ik vind dat je alle maatregelen mee moet nemen. Maar zal het nog een keer helemaal lezen wanneer ik tijd heb .

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:02

Thnx Bigone +:)+

Pandora2
Berichten: 19863
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:04

spotless schreef:
Is er iemand die hier iets mee kan?
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epd ... 6y5YCHHW3U
Daar komt de wappie mee.... ;) Is dit echt of gemanipuleerd? En als het echt is, hoeveel onderzoeken zijn er die het tegendeel beweren bijvoorbeeld.


Het feit alleen al dat België gewoon niet opgenomen werd in het onderzoek... }:)

secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:09

Ik zou ze vooral zelf eens om uitleg vragen over het artikel. Grote kans dat dat al teveel gevraagd is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:17

spotless schreef:
Is er iemand die hier iets mee kan?
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epd ... 6y5YCHHW3U
Daar komt de wappie mee.... ;) Is dit echt of gemanipuleerd? En als het echt is, hoeveel onderzoeken zijn er die het tegendeel beweren bijvoorbeeld.


Als ik het zo even diagonaal doorlees is het geen gek artikel hoor. Best iets om over na te denken.

Twee kanttekeningen die ik er even vlug uithaal:
- het is gebaseerd op data uit het begin van de pandemie, voorjaar 2020. Je kunt die niet zomaar generaliseren naar nu (winterse omstandigheden, besmettelijkere varianten. En ook ander gedrag. Als mensen al heel voorzichtig zijn voegt een lockdown minder toe dan als grote groepen zich niet aan regels houden)
- je kunt het effect van een maatregel nooit echt goed los meten van het totale pakket aan maatregelen. De effecten van verschillende maatregelen hebben in combinatie invloed. Ze kunnen elkaars effect versterken en verzwakken.

Eigenlijk weten we gewoon niet wat het effect is van een lockdown in de huidige omstandigheden. We hebben het nog nooit meegemaakt. Maar sinds de invoering lijkt het aantal besmettingen terug te lopen. Dat is een gegeven.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:19

Kan hem niet meer terugvinden maar mooiste of eigenlijk meer meest trieste reactie naar aanleiding van de demonstratie.
Als over een week de cijfers stijgen dan komt dat niet door de demonstratie zoals men je dan wil doen geloven maar door chemtrails confetti vermomd als sneeuw. Het was wel heeeel toevallig dat het exact toen slechts 1 dag sneeuwde

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:25

safina schreef:
spotless schreef:
Is er iemand die hier iets mee kan?
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epd ... 6y5YCHHW3U
Daar komt de wappie mee.... ;) Is dit echt of gemanipuleerd? En als het echt is, hoeveel onderzoeken zijn er die het tegendeel beweren bijvoorbeeld.


Als ik het zo even diagonaal doorlees is het geen gek artikel hoor. Best iets om over na te denken.

Twee kanttekeningen die ik er even vlug uithaal:
- het is gebaseerd op data uit het begin van de pandemie, voorjaar 2020. Je kunt die niet zomaar generaliseren naar nu (winterse omstandigheden, besmettelijkere varianten. En ook ander gedrag. Als mensen al heel voorzichtig zijn voegt een lockdown minder toe dan als grote groepen zich niet aan regels houden)
- je kunt het effect van een maatregel nooit echt goed los meten van het totale pakket aan maatregelen. De effecten van verschillende maatregelen hebben in combinatie invloed. Ze kunnen elkaars effect versterken en verzwakken.

Eigenlijk weten we gewoon niet wat het effect is van een lockdown in de huidige omstandigheden. We hebben het nog nooit meegemaakt. Maar sinds de invoering lijkt het aantal besmettingen terug te lopen. Dat is een gegeven.


Dankjewel Safina. Mag ik je tekst overnemen?


nuscaniels schreef:
Kan hem niet meer terugvinden maar mooiste of eigenlijk meer meest trieste reactie naar aanleiding van de demonstratie.
Als over een week de cijfers stijgen dan komt dat niet door de demonstratie zoals men je dan wil doen geloven maar door chemtrails confetti vermomd als sneeuw. Het was wel heeeel toevallig dat het exact toen slechts 1 dag sneeuwde


Nog triester: "mijn" wappie beweert dat een vrouw een miskraam heeft gekregen door het politiegeweld... Zonder bron natuurlijk 8)7 :O

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:29

Mijn tekst mag je altijd overnemen mits je controleert of het klopt wat ik schrijf. Want anders doe je hetzelfde als wappies doen: zomaar iemand geloven. :D

secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:33

Misschien had de beste vrouw dan moeten vertrekken toen de ME al 5x aankondigde de boel schoon te gaan vegen.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:38

safina schreef:
Mijn tekst mag je altijd overnemen mits je controleert of het klopt wat ik schrijf. Want anders doe je hetzelfde als wappies doen: zomaar iemand geloven. :D

Klopt! Maar ookal heb ik wat moeite om zo'n onderzoek zelf even te scannen / lezen, ik denk dat ik wel kan inschatten of iemand (jij in dit geval) iets zegt wat logisch klinkt of niet.
Heb ik nou permissie...? Y;( :D

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:38

Inderdaad, ze hebben bijna drie uur gevraagd of mensen wilden vertrekken, het houd een keer op. En als zwangere dit risico nemen? Tja, zal maar niet zeggen wat ik daar van vind.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:40

spotless schreef:
Nog triester: "mijn" wappie beweert dat een vrouw een miskraam heeft gekregen door het politiegeweld... Zonder bron natuurlijk 8)7 :O


Als dit waar zou zijn, dan ligt de schuld van de sterfte van het embryo volledig bij de vrouw zelf. Je bent niet goed wijs als je als zwangere vrouw doelbewust een illegale demonstratie gaat bijwonen en dan ook nog daar blijft hangen tot ver voorbij de oproepen te vertrekken, namelijk totdat de ME uiteindelijk met charges en zo nodig geweld het plein ging schoonvegen en zelfs dan nog gewacht heb totdat je in fysiek contact met de ME komt (i.p.v. te gaan rennen als je ziet dat het nu echt menis is).

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:41

secricible schreef:
Misschien had de beste vrouw dan moeten vertrekken toen de ME al 5x aankondigde de boel schoon te gaan vegen.

Ik heb me ingehouden...
Maar ze begon al meteen over victim blaming voordat ik ook maar iets had gezegd. Lariekoek natuurlijk!

Als jullie het interessant vinden kan ik de verdere conversatie ook nog wel (anoniem!) quoten.
Doen?
:o