Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:02

Vandaag bij Lotties 3 keer de cheeky besteld, met de kanten randjes (het oog wil ook wat :D)
En ook meteen een cup besteld om die te testen, omdat ik eigenlijk grotendeels van de tampons en maandverband af wil stappen. Maar echt alleen overgaan op ondergoed vind ik niks.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:56

Ik heb gister de Femtis ontvangen. Meerdere modellen besteld, maar had helaas ook meerdere maten moeten bestellen. Per type broekjes zit daar soms een maat verschil in.
Ze voelen heel zacht en ogen wat lomp, maar eenmaal aan vind ik het helemaal niet lomp ogen.
Ik wacht nu eerst de nieuwe maten af en moet de blijvertjes ook nog eerst wassen. Wel balen want moet een dezer dagen ongesteld worden en kan niet wachten tot ik van gewone inlegkruisjes en wasbaar maandverband af ben. Ik ga het wel met cup gebruiken voor nu, althans overdag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:08

Even een schop. Ik wil het ondergoed toch een kans geven. Welke hebben jullie, bevalt het goed?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:19

Ik heb de Lotties, gebruik ze icm de cup. Vind het hele fijne broekjes, lekken niet, stinken niet, worden goed schoon en ik vind ze iets meer fashionable dan de andere modellen die ik ben tegen gekomen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:23

Lonni schreef:
Ik heb de Lotties, gebruik ze icm de cup. Vind het hele fijne broekjes, lekken niet, stinken niet, worden goed schoon en ik vind ze iets meer fashionable dan de andere modellen die ik ben tegen gekomen :D

Die heb ik idd op mijn lijstje staan. Ik wil de onderbroek echter zonder cup o.i.d. gebruiken. Heb jij daar ook ervaring mee?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:25

Zonder cup heb ik geen ervaring, ik gebruik hem alleen op de laatste dag zonder cup als ik al ongeveer klaar ben.
Wel heb ik snachts een lekkende cup (die sochtends dus echt leeg is) en het ondergoed vangt dat altijd goed op, ook op de hevigste momenten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:05

Lonni schreef:
Zonder cup heb ik geen ervaring, ik gebruik hem alleen op de laatste dag zonder cup als ik al ongeveer klaar ben.
Wel heb ik snachts een lekkende cup (die sochtends dus echt leeg is) en het ondergoed vangt dat altijd goed op, ook op de hevigste momenten.

Dat klinkt iig goed. Op de website staat dat ze 3 tampons aan bloed kunnen opvangen, dat is gezien mijn eerdere menstruaties meer dan genoeg :j.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:36

_San87_ schreef:
Lonni schreef:
Zonder cup heb ik geen ervaring, ik gebruik hem alleen op de laatste dag zonder cup als ik al ongeveer klaar ben.
Wel heb ik snachts een lekkende cup (die sochtends dus echt leeg is) en het ondergoed vangt dat altijd goed op, ook op de hevigste momenten.

Dat klinkt iig goed. Op de website staat dat ze 3 tampons aan bloed kunnen opvangen, dat is gezien mijn eerdere menstruaties meer dan genoeg :j.

Als je ze gaat testen ben ik wel heel benieuwd naar hoe je ze vind! het lijkt me een vies idee menstruatiebloed meteen in broekjes op te vangen, maar vooral het idee dat mijn moeder ze dan in de was heeft en het dan of andere kleding aanraakt of dat mijn moeder het aanraakt :+

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:45

Ik gebruik de Femtis en de Modibodi. Ik vind vooral t afvegen vervelend als ik geen cup gebruik, verder wordt t vrij snel geabsorbeerd door de lagen eronder.

Ik vind ‘t zo fijn dat ik ‘t elke dag gebruik. Gebruik dus geen normaal ondergoed meer :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:32

Ik heb een paar broekjes van Bamboozy besteld, zien er mooi uit en zijn prima betaalbaar om eens te proberen. Ik ben benieuwd. Als t bevalt zal ik er zeker meer kopen :j.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 06:55

thirteenn schreef:
Als je ze gaat testen ben ik wel heel benieuwd naar hoe je ze vind! het lijkt me een vies idee menstruatiebloed meteen in broekjes op te vangen, maar vooral het idee dat mijn moeder ze dan in de was heeft en het dan of andere kleding aanraakt of dat mijn moeder het aanraakt :+

Maar voor je ze wast moet je ze even uitspoelen. Ofja, bij de meeste merken toch? Dus in principe zit er geen bloed meer in.
Ik gebruik zelf al jaren menstruatie ondergoed en ben er nog heel tevreden van.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:19

Laulitz schreef:
Maar voor je ze wast moet je ze even uitspoelen. Ofja, bij de meeste merken toch? Dus in principe zit er geen bloed meer in.
Ik gebruik zelf al jaren menstruatie ondergoed en ben er nog heel tevreden van.


Ik spoel ze idd ook met koud water uit voor ik ze in de wasmachine mik, scheelt een hoop qua vlekken/geur en dan blijft de was ook mooi :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:22

Lonni schreef:
Laulitz schreef:
Maar voor je ze wast moet je ze even uitspoelen. Ofja, bij de meeste merken toch? Dus in principe zit er geen bloed meer in.
Ik gebruik zelf al jaren menstruatie ondergoed en ben er nog heel tevreden van.


Ik spoel ze idd ook met koud water uit voor ik ze in de wasmachine mik, scheelt een hoop qua vlekken/geur en dan blijft de was ook mooi :')

Ik was ondergoed altijd apart, maar idd, uitspoelen onder de koude kraan.

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:46

Ik gebruik nu sinds een aantal maanden ondergoed van thinx en ben helemaal om! Ze zitten zo comfortabel en ik hoef geen maandverband of tampons meer te gebruiken. Daarnaast voel ik me ook mooi in het ondergoed (op die voor de zware dag na haha, je ziet het niet, maar die voelt wel een beetje als een luier :') ) Op zware dagen begin ik de dag soms met een inlegkruisje erin, dat is meer voor een mentaal gevoel van ‘frisheid’, dat ik die dan na een aantal uur eruit kan halen en dan nog een schone onderbroek heb. Maar eigenlijk overbodig, want het heeft nog geen een keer niet fris gevoelt!
Ik heb nu 5 onderbroeken, 1 voor zware dagen, 2 medium, 1 medium-licht en 1 licht. Met een wasje tussendoor kom ik zo alle dagen en nachten door!

Ooit de cup geprobeerd, maar helaas bleef ik dan lekken. Allerlei manieren geprobeerd om hem goed uit te laten klappen, maar geen succes. Misschien dat een ander merk cup wel zou merken, maar vond het te stressvol en te veel gegrabbel worden := plus dat ik net als bij tampons het probleem heb dat het te veel op mijn plasbuis drukt waardoor ik sneller moet plassen. -O-

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:01

Laulitz schreef:
thirteenn schreef:
Als je ze gaat testen ben ik wel heel benieuwd naar hoe je ze vind! het lijkt me een vies idee menstruatiebloed meteen in broekjes op te vangen, maar vooral het idee dat mijn moeder ze dan in de was heeft en het dan of andere kleding aanraakt of dat mijn moeder het aanraakt :+

Maar voor je ze wast moet je ze even uitspoelen. Ofja, bij de meeste merken toch? Dus in principe zit er geen bloed meer in.
Ik gebruik zelf al jaren menstruatie ondergoed en ben er nog heel tevreden van.

Ah! Nou dan is het het overwegen wel waard! Krijg je dan niet ook dat je zoiets max 8 uur aan mag hebben zoals met tampons en maandverband?

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:38

Menstruatie ondergoed moet je in geval van bloed idd eerst met koud water uitspoelen, anders krijg je bloedvlekken.
Femtis kan op 40 graden bij de gewone was, modibodi op 30 graden in een waszakje.
Ze adviseren juist hij de gewone was in, zodat het schoon ‘schuurt’ zoals bij normale kleding.

Verwacht ook niet dat je met een klotsende onderbroek loopt, het wordt gewoon geabsorbeerd.

Zonder cup zou ik elke ochtend en avond wel een schone aan doen, maar dat is meer gevoel.
Ik weet niet of dat ook echt nodig is.

Ik vind ‘t zalig dat je niet meer hoeft na te denken over ongelukjes (zowel bloed als urine), het niet ruikt en je minder loopt te stoeien met een cup.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:27

Als je het eerst uitspoelt met koud water, spoel je dan het bloed er alvast uit voor je het in de wasmachine wast?

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:31

Boras schreef:
Als je het eerst uitspoelt met koud water, spoel je dan het bloed er alvast uit voor je het in de wasmachine wast?


Ja, maar het spoelen met koud water wordt vooral geadviseerd omdat bloed stolt bij warmte en dan krijg je het er dus niet meer goed uit.
Als ik van ondergoed wissel, spoel ik die ik gedragen heb direct onder de koude kraan goed uit en gooi het bij de gewone 30 of 40 graden was of ik hang hem over de wasmand/emmertje voor speciale was tot ik weer een was doe.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:25

Helaas niets voor mij. Ik vind het proper om het ondergoed dat ik draag tijdens menstruaties en waarin ik soms doorlek (heftige menstruaties ivm premenopauze) op 60 graden te wassen. En ben blij dat ik die ongespoeld in de wasmachine kan gooien. Dat spoelen doet me denken aan de verhalen van mijn moeder van in de 80, die moest haar inlegsels ook altijd met de hand wassen/spoelen. Het voelt als terug in de tijd :)

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:38

Het is nou eenmaal zo dat bloed het best uitgespoeld wordt met koud water. Heeft te maken met de (geloof ik) eiwitten. Als ik doorlek spoel ik het ook eetst koud uit voor het de wasmachine in gaat.

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:05

Inderdaad, door warmte stolt bloed en krijg je het juist niet meer goed uit het ondergoed… vandaar het vooraf spoelen met koud water. Als je het niet met de hand wilt spoelen kan je het ook mee laten draaien in een koude was en vervolgens met de warme was. Maar dit vind ik persoonlijk zonde van het water en elektriciteit.

Het omspoelen zelf voelt niet vies en is zo gedaan. Maar goed, ik was ook al gewend om een cup om te spoelen en erin en eruit te frutsen. Dan vind ik dit eigenlijk simpeler _O-

Ik lees wel verschillende verhalen over de temperatuur van wassen. Bij de meeste lees ik 30/40 graden, dus dat hou ik zelf aan, dit is waarschijnlijk omdat meer hitte de beschermende laagjes kunnen beschadigen. Maar ik lees ook op sommige websites 60 graden.

En terug in de tijd gaan is niet altijd slecht. Ik ben blij dat ik af ben van maandverband en tampons die duur zijn als je het zonder chemicaliën wilt, wat voor heel veel afval zorgt, ongemak voor mijn blaas (tampons) en regelmatig in de weg zit met fietsen, paardrijden en sporten. Dan vind ik iets een paar seconde onder de koude kraan uitspoelen in ruil voor comfort en geen troep en uiteindelijk een blijere portemonnee een hele goede ruil!

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:40

Hoe lang draag je zoiets? Want je zit toch de hele dag in je eigen frut? Ik blijf het een smerig idee vinden, heb me recent meer ingelezen en zeker omdat ik nauwelijks menstruaties heb dankzij mn spiraal is iets lichters dan een tampon welkom. Maar hele dag in zo’n broek lopen, ik weet niet. En elke paar uur wisselen is ook niet erg praktisch toch?

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:42

Ik vind het met maandverband al niet tof, daarom lijkt me dit ook niks. Cup is voor mij een uitstekende oplossing

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 00:01

Op welke sites hebben jullie besteld? Het lijkt me echt wel wat maar vind het spannend zonder passen :). Moet een hele kleine/smalle hebben, de meeste onderbroeken zijn me te groot en dat lijkt me bij dit soort ondergoed zéér onwenselijk :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 05:57

Sheran schreef:
Op welke sites hebben jullie besteld? Het lijkt me echt wel wat maar vind het spannend zonder passen :). Moet een hele kleine/smalle hebben, de meeste onderbroeken zijn me te groot en dat lijkt me bij dit soort ondergoed zéér onwenselijk :P

Bamboozy heeft een maattabel.