Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cooliea menstruatie ondergoed

 
Profiel   

Mars schreef
Hoe lang draag je zoiets? Want je zit toch de hele dag in je eigen frut? Ik blijf het een smerig idee vinden, heb me recent meer ingelezen en zeker omdat ik nauwelijks menstruaties heb dankzij mn spiraal is iets lichters dan een tampon welkom. Maar hele dag in zo’n broek lopen, ik weet niet. En elke paar uur wisselen is ook niet erg praktisch toch?

Nou nee, van wat ik lees is de eerste laag, die tegen je vagina aan komt, vochtdoorlatend en sneldrogend, waardoor die laag dus droog blijft, niet gaat broeien en er geen bacteriekweek ontstaat. Het vocht wordt opgeslagen in de tweede laag.

Ik was ook heel skeptisch, ook om de reden die jij aanhaalt. Tampons verdraag ik niet, dus ik was aangewezen op maandverband, daar kreeg ik door het broeien (na twee uur al) uitslag van en het kostte erg veel verband. Nu ben ik door pilgebruik al heel heeeeel lang niet meer ongesteld geweest. Echter ben ik gestopt, dus was op zoek naar een goed alternatief. De reviews zijn erg goed, dus ik ga t proberen :).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:21 



 
Profiel   

Mars schreef
Hoe lang draag je zoiets? Want je zit toch de hele dag in je eigen frut? Ik blijf het een smerig idee vinden, heb me recent meer ingelezen en zeker omdat ik nauwelijks menstruaties heb dankzij mn spiraal is iets lichters dan een tampon welkom. Maar hele dag in zo’n broek lopen, ik weet niet. En elke paar uur wisselen is ook niet erg praktisch toch?


Ik wissel van ondergoed eind van de middag/begin van de avond, overdag beweeg ik dus bloed ik meer, snachts bloed ik een stuk minder. Ik heb meestal 2 dagen die zwaarder zijn, dan doe ik in de ochtend nog een inlegkruisje in die ik er dan na een paar uur uithaal. Dit is eigenlijk overbodig, maar in mijn hoofd voelt dat frisser. Eerlijk, het blijft droog voelen. San87 legt het al goed uit. Het ruikt niet, het voelt niet nat. Er ontstaat geen enorme vlek zoals bij maandverband, wat je dan constant voelt en gaat schuren en broeien. Ik zie telkens één kleine vlek, waar het bloed wordt doorgelaten en dat terwijl ik op zware dagen om het uur van maandverband kan wisselen.

Als jij lichte dagen hebt zou ik het gewoon een kans geven!

@Sheran. Zelf ben ik ook erg smal, ik heb mijn ondergoed van Thinx, die zijn wel duurder en moeten uit Amerika komen, maar af en toe hebben ze 30% korting en dan is het goed te doen! Het ondergoed moet echt goed aansluiten inderdaad, maar zo is het ook ontworpen. Ik heb mijn gewoonlijke maat xs besteld, en die zitten perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:36 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Sheran schreef
Op welke sites hebben jullie besteld? Het lijkt me echt wel wat maar vind het spannend zonder passen :). Moet een hele kleine/smalle hebben, de meeste onderbroeken zijn me te groot en dat lijkt me bij dit soort ondergoed zéér onwenselijk :P

Bamboozy heeft een maattabel.


Dank je wel, en jij ook Suliko! Hopelijk is hier ook iets dat past, Amerika is nog best een stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:55 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
Ik zag ze gisteren ook bij de ah maar dan van always.. deze waren alleen niet om te wassen volgens mij.

Waren dat echt menstruatie broertjes en geen incontinentie broekjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 08:07 



 
Profiel   

Libresse heeft het nu wel: https://www.libresse.nl/onze-producten/ ... ondergoed/
Maar dat is tot 50 wasbeurten, dus lijkt mij niet de beste optie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:57 



 
Profiel   

@mars: het wordt geabsorbeerd door de lagen eronder. Je loopt niet met een klotsende onderbroek. Ik draag mijn zwaarste dagen met cup, het ondergoed als back up. Als ik veel doorgelekt ben verwissel ik gewoon ‘s avonds thuis.

Ik heb altijd veel pijn als ik ongesteld ben, dat gedoe met die cup heb ik dan lang niet altijd zin in (meermaals verschonen), dus ik vind de onderbroek een uitkomst.

Even afspoelen onder water vind ik ook niet zo spannend. Vind ik ook beter voor ‘t milieu ipv op 60 graden wassen. En met die hitte krijg ik de bloedvlekken er niet uit, dat had ik zelfs met 40 graden al.
Per merk wordt wel aangeraden op welke temperatuur je kan bestellen.

Ik heb rechtstreeks bij Femtis en Modibodi besteld. Betaal altijd via paypal, ook wegens gratis retourneren. Bestel dan meerdere maten om te passen.

Maattabellen staan op alle sites en die merken hebben ook voor tieners ondergoed. Bovengenoemde merken vallen overigens klein, ik heb ze in 1 en of 2 maten groter dan normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:22 



 
Profiel   

Suliko schreef
@Sheran. Zelf ben ik ook erg smal, ik heb mijn ondergoed van Thinx, die zijn wel duurder en moeten uit Amerika komen, maar af en toe hebben ze 30% korting en dan is het goed te doen! Het ondergoed moet echt goed aansluiten inderdaad, maar zo is het ook ontworpen. Ik heb mijn gewoonlijke maat xs besteld, en die zitten perfect!

Thinkx kun je ook in duitsland bestellen; https://www.kaufdichgluecklich-shop.de/ ... ring=thinx
Ik heb zelf nog niet besteld bij die webshop maar dat scheelt je in elk geval invoerrechten (want ik heb 1 thinx besteld uit america en met alle kosten erbij kostte die 75 euro :\ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:10 



 
Profiel   

Ik lees uit intessse mee. Niet dat ik het zelf zal kopen, heb het niet nodig. Slik al tijden de pil door waardoor ik (bijna) nooit ongesteld ben. Als ik het al ben is het 2 dagen heel weinig.


Wat ik mij wel afvraag en nergens voor bij zie komen.
Hoe blijft dat laagje schoon. Dat het bloed geabsorbeerd wordt snap ik, net zoals bij maandverband.
Maar je verliest ook slijm, dit blijft er dan wel zitten toch?

Dat vind ik juist het smerigst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:44 



 
Profiel   

Ik heb mijn broekjes zojuist binnengekregen en gepast. Ze zitten perfect en voelen fijn aan.

Ik ben zojuist ongesteld geworden, dus morgen eens goed testen :7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:47 



 
Profiel   

Ja idd, hoe zit het met de 'stukjes'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:52 



 
Profiel   

Ik heb er zelf een aantal van Lotties, maar ik draag ze alleen 's nachts. Ik voel toch het vloeien en daarna is het niet meteen droog, ik vind het daardoor zelf niet prettig voelen voor overdag terwijl ik eigenlijk helemaal geen heftige menstruatie heb. Ze zijn ook wel echt grooot imo. :Y) Maar voor 's nachts vind ik ze ideaal. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:57 



 
Profiel   

kosseh schreef
Ik lees uit intessse mee. Niet dat ik het zelf zal kopen, heb het niet nodig. Slik al tijden de pil door waardoor ik (bijna) nooit ongesteld ben. Als ik het al ben is het 2 dagen heel weinig.


Wat ik mij wel afvraag en nergens voor bij zie komen.
Hoe blijft dat laagje schoon. Dat het bloed geabsorbeerd wordt snap ik, net zoals bij maandverband.
Maar je verliest ook slijm, dit blijft er dan wel zitten toch?

Dat vind ik juist het smerigst.


Dat is juist de reden dat ik het elke dag draag, afscheiding wordt ook opgenomen. Ik heb niet echt last van stukjes? Het wordt gewoon geabsorbeerd en is zo droog. Dat had ik met de eerdere wasbare inlegkruisjes niet en gewone inlegkruisjes moest ik ook meermaal daags vervangen. Nu dus nooit geen last meer van.

Maar ‘t zal vast wel per merk verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:06 



 
Profiel   

kosseh schreef
Ik lees uit intessse mee. Niet dat ik het zelf zal kopen, heb het niet nodig. Slik al tijden de pil door waardoor ik (bijna) nooit ongesteld ben. Als ik het al ben is het 2 dagen heel weinig.


Wat ik mij wel afvraag en nergens voor bij zie komen.
Hoe blijft dat laagje schoon. Dat het bloed geabsorbeerd wordt snap ik, net zoals bij maandverband.
Maar je verliest ook slijm, dit blijft er dan wel zitten toch?

Dat vind ik juist het smerigst.

Dat vraag ik mij ook af. Mijn menstruatie is soms redelijk 'klonterig' om het maar zo te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:20 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ja idd, hoe zit het met de 'stukjes'?

Ik heb veel stukjes. Dit blijven er gewoon op liggen, maar dit probleem heb ik ook met maandverband/tampons :+ Als ik naar de wc ga, veeg ik die gewoon even weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 19:31 



 
Profiel   

Slijm/stukjes/klontjes en alles wat er maar uit komt :') trekt er bij mij gewoon in! Geen last van in ieder geval. :)

@Laulitz, dat is goed om te weten! Toen ik ze bestelde had ik 30% korting plus nog 10 euro korting en geen verzendkosten (dit soort acties zijn er zo nu en dan, kwestie van goed in de gaten houden!). Aan invoerrechten was ik uiteindelijk nog 26 euro kwijt. In totaal was ik 128 kwijt voor 5 onderbroeken. Nog steeds het duurste ondergoed wat ik ooit zal hebben, maar met al die kortingen wel goed te doen en ben er zo blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:31 



 
Profiel   

Ik heb deze! Ik ben er echt 100% tevreden over en vind het vooral fijn tijdens de nacht.
Geen doorlekkingen meer gehad.
Het is zwemstof maar ik zou er niet zo snel in zwemmen.
Als ik ongesteld ben sport ik er ook mee. Vind dat fijner zitten dan een tampon of maandverband. Nadeel vind ik alleen dat ik de combinatie zweet en bloed niet heel prettig vind dus daarna gelijk douchen en schoon ondergoed aan.

Cups heb ik nooit gebruikt maar die wil ik nog wel aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:42 



 
Profiel   

Ik heb laatst de Modibodi besteld en zijn binnengekomen! Fijn spul, vooral die naadloze. (heb ze nog niet gebruikt, alleen gepast)
Ik ben ook heel benieuwd naar die Thinx hoor! Misschien in de toekomst die proberen.
Ik wil ze gebruiken in combinatie met een Cup en op de lichtere dagen denk ikkk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:21 



 
Profiel   

Ik heb ook de naadloze modibodi. Vind ik echt ‘t prettigste zitten. Fijn product!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:32 



 
Profiel   

Ik heb het broekje van Bamboozy nu een halve dag aan en ik moet zeggen, bevalt me heel best :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:25 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik heb het broekje van Bamboozy nu een halve dag aan en ik moet zeggen, bevalt me heel best :D.


Hier ook eentje besteld bij Bamboozy, ben heel benieuwd!

Welk type heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:15 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
_San87_ schreef
Ik heb het broekje van Bamboozy nu een halve dag aan en ik moet zeggen, bevalt me heel best :D.


Hier ook eentje besteld bij Bamboozy, ben heel benieuwd!

Welk type heb jij?

Type 2, die met bamboe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:22 



 
Profiel   

Suliko schreef
Slijm/stukjes/klontjes en alles wat er maar uit komt :') trekt er bij mij gewoon in! Geen last van in ieder geval. :)

@Laulitz, dat is goed om te weten! Toen ik ze bestelde had ik 30% korting plus nog 10 euro korting en geen verzendkosten (dit soort acties zijn er zo nu en dan, kwestie van goed in de gaten houden!). Aan invoerrechten was ik uiteindelijk nog 26 euro kwijt. In totaal was ik 128 kwijt voor 5 onderbroeken. Nog steeds het duurste ondergoed wat ik ooit zal hebben, maar met al die kortingen wel goed te doen en ben er zo blij mee!

Ohh dat valt heel goed mee! Ik heb des tijds gewoon de fout gemaakt om er maar eentje te bestellen, maar was mn eerste paar en ik wou even testen of het beviel :o

Voor degenen die willen testen maar het nog wat duur vinden: bij de primark verkopen ze het tegenwoordig ook, denk 7 euro per paar :+ Ik kan helaas niet veel over de kwaliteit zeggen (ze zitten lekker maar ik heb een hele lichte menstruatie) dus ik zou hem niet gebruiken op je zwaarste dag maar voor zij die twijfelen is het misschien wel interessant om eens te proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:15 



 
Profiel   

Zijn we hier ook dames met maatje 42/L? Welk model zouden jullie kunnen aanraden? Ik lek namelijk in de nachten regelmatig door en nu trek ik twee boxers van mijn vriend aan. Maar een menstruatie broekje zou denk ik wel een uitkomst kunnen bieden? Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:19 



 
Profiel   

magda_90 schreef
Zijn we hier ook dames met maatje 42/L? Welk model zouden jullie kunnen aanraden? Ik lek namelijk in de nachten regelmatig door en nu trek ik twee boxers van mijn vriend aan. Maar een menstruatie broekje zou denk ik wel een uitkomst kunnen bieden? Wat denken jullie?


Ik heb de bamboozy model 3 met kanten rand. Daar staat een maattabel bij doe goed klopt. Ik zou dan de L nemen bij hen.

Dat model valt mooi rond je billen. Ga hem om dezelfde reden gebruiken, verwacht deze week ongesteld te worden. Dus dan ga ik testen met mijn cup en deze als extra zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:06 



 
Profiel   

Dankjewel. Dan staat die al genoteerd in elk geval. Nu nog bekijken of het wasbaar maandverband iets handigs kan zijn voor op mijn werk. Ik heb namelijk geen tas oid op mijn werkvloer (ik moet mij omkleden op het werk en achter de sluis heb je eigenlijk geen persoonlijke spullen mee). Nu stop ik gewoon een maandverband in mijn broekzak, maar met wasbaar maandverband kan ik dat nog niet voor mij zien.

Ik vind het zo jammer dat mijn lichaam gewoon niet over cups kan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen