Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:19

magda_90 schreef:
Dankjewel. Dan staat die al genoteerd in elk geval. Nu nog bekijken of het wasbaar maandverband iets handigs kan zijn voor op mijn werk. Ik heb namelijk geen tas oid op mijn werkvloer (ik moet mij omkleden op het werk en achter de sluis heb je eigenlijk geen persoonlijke spullen mee). Nu stop ik gewoon een maandverband in mijn broekzak, maar met wasbaar maandverband kan ik dat nog niet voor mij zien.

Ik vind het zo jammer dat mijn lichaam gewoon niet over cups kan.

Plastic ziplock zakje mee?

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:20

Ja precies. En dan op het werk uitspoelen of dat thuis doen? Eigenlijk moet ik gewoon even mijn menstruatie in een vakantie hebben zodat ik het kan uit kan proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:22

magda_90 schreef:
Ja precies. En dan op het werk uitspoelen of dat thuis doen? Eigenlijk moet ik gewoon even mijn menstruatie in een vakantie hebben zodat ik het kan uit kan proberen.

Ik denk thuis. In zo'n zakje zal t vast een poos gewoon vochtig blijven.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:31

True. Nu nog de knoop doorhakken. Ik weet dat je onder de eindstreep goedkoper uit bent maar het is toch een flinke investering.

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:41

Slmt9 schreef:
Even afspoelen onder water vind ik ook niet zo spannend. Vind ik ook beter voor ‘t milieu ipv op 60 graden wassen. En met die hitte krijg ik de bloedvlekken er niet uit, dat had ik zelfs met 40 graden al.
Per merk wordt wel aangeraden op welke temperatuur je kan bestellen.


Als je te maken hebt met bloedvlekken, dan ga je altijd eerst met koud water aan de slag om de zichtbare bloedvlekken te verwijderen. Met alle soorten wasgoed.

Elk ander wasgoed zou je daarna eerst in de wasmachine wassen op minstens 60 graden voor een grondige, afdoende reiniging.

Want na spoelen met koud water is het natuurlijk alleen maar optisch schoon. Het onzichtbare vuil en de bacteriën in ondergoed wat wordt veroorzaakt door urine, ontlasting, afscheiding, zweet of/en menstruatiebloed spoel je natuurlijk niet weg met koud water.

Ik mis een stukje hygiëne bij deze broekjes. Natuurlijk is het prima om het milieu te sparen daar waar het kan. Maar ondergoed met menstruatiebloed hygiënisch wassen is best te verantwoorden, vind ik.

Maar misschien is er een specifieke reden waarom koud water bij dit soort menstruatieondergoed wel afdoende reinigt. Daar ben ik dan benieuwd naar :)

Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:33

Boras schreef:
Slmt9 schreef:
Even afspoelen onder water vind ik ook niet zo spannend. Vind ik ook beter voor ‘t milieu ipv op 60 graden wassen. En met die hitte krijg ik de bloedvlekken er niet uit, dat had ik zelfs met 40 graden al.
Per merk wordt wel aangeraden op welke temperatuur je kan bestellen.


Als je te maken hebt met bloedvlekken, dan ga je altijd eerst met koud water aan de slag om de zichtbare bloedvlekken te verwijderen. Met alle soorten wasgoed.

Elk ander wasgoed zou je daarna eerst in de wasmachine wassen op minstens 60 graden voor een grondige, afdoende reiniging.

Want na spoelen met koud water is het natuurlijk alleen maar optisch schoon. Het onzichtbare vuil en de bacteriën in ondergoed wat wordt veroorzaakt door urine, ontlasting, afscheiding, zweet of/en menstruatiebloed spoel je natuurlijk niet weg met koud water.

Ik mis een stukje hygiëne bij deze broekjes. Natuurlijk is het prima om het milieu te sparen daar waar het kan. Maar ondergoed met menstruatiebloed hygiënisch wassen is best te verantwoorden, vind ik.

Maar misschien is er een specifieke reden waarom koud water bij dit soort menstruatieondergoed wel afdoende reinigt. Daar ben ik dan benieuwd naar :)


Dan heb je de vorige antwoorden die ook hierover gaan niet goed gelezen. Het gaat over vooraf spoelen met koud water. Op die manier stolt het bloed niet. Daarna gaat het ondergoed (of wasbaar maandverband) uiteraard nog mee in de warme was! Maar gelijk in de warme was werkt averechts, dan stolt het bloed en krijg je het er naast optisch ook niet hygiënisch goed eruit.
Er is nergens gezegd dat enkel koud water voldoende is. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:43

Boras verwacht dat het op 60 graden gewassen wordt ivm bacteriën en dus niet op 30/40 zoals ze vaak als limiet hebben.

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 01:12

poes schreef:
Boras verwacht dat het op 60 graden gewassen wordt ivm bacteriën en dus niet op 30/40 zoals ze vaak als limiet hebben.


Ja precies! Bedankt Poes :)

Maar goed, ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Maar dat stukje zou mij tegenhouden. Het is de reden waarom ik rond die periode mijn oude katoentjes draag, daar valt niet meer zo veel aan te verwassen :D

MarliesV

Berichten: 15221
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:29

Ik heb van mijn leven nog nooit een onderbroek op 60 graden gewassen :x
Alles gaat hier op 30/40 graden max, afhankelijk van de kleur.

Als er dus bloed in zit, dan eerst uitspoelen koud en dan in de was.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:54

Modibodi zegt ook koud wassen, maar ben benieuwd of ze dat aangeven zodat je voor het milieu niet heet gaat wassen of dat de werking ook echt minder word als je dat doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:04

Ik kan me voorstellen dat het PU laagje niet tegen die hitte kan.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 02:03

Ik gooi dit topic even omhoog.

In hoeverre is dit ondergoed zichtbaar onder bijv. een sportlegging? Bedoel dan natuurlijk niet de naden maar het absorberende deel.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:25

vigo_is_lief schreef:
Modibodi zegt ook koud wassen, maar ben benieuwd of ze dat aangeven zodat je voor het milieu niet heet gaat wassen of dat de werking ook echt minder word als je dat doet.


Elastische stoffen kunnen sowieso slecht tegen hitte. Ook de lagen binnenin kunnen het waarschijnlijk niet aan.

Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:53

Sourire schreef:
Ik gooi dit topic even omhoog.

In hoeverre is dit ondergoed zichtbaar onder bijv. een sportlegging? Bedoel dan natuurlijk niet de naden maar het absorberende deel.


Met sporten draag ik graag de thinx air hiphugger, daar zie je het absorberend deel niet van onder een sportlegging. Of de cheeky op een lichtte dag. Ze hebben ook sport ondergoed, die ziet er ook fijn uit maar heb ik zelf helaas niet!

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:30

Sourire schreef:
Ik gooi dit topic even omhoog.

In hoeverre is dit ondergoed zichtbaar onder bijv. een sportlegging? Bedoel dan natuurlijk niet de naden maar het absorberende deel.


Ik heb van modibodi de naadloze variant en die zie je zga niet.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:50

Ik kom weer even binnenvallen. Heb ergens afgelopen jaar een set van 3stuks Lotties besteld en hierover ook gepost.
Ik heb een hele lichte flow en dan kom je al gauw uit bij strings of andere smalle modellen ondergoed. Maar ik wil gewoon graag een grote onderbroek aan :') (ik heb laatst ook deze set gekocht als gewoon ondergoed, zaaalig _/-\o_ https://www.bonprix.nl/product/lange-bo ... md-964433/ )
Op zich tevreden, maar: De slips van Lotties hebben absorberend deel helemaal tot aan de bovenrand aan de achterkant. En is best dik. Dus voelt toch wel wat luierachtig aan. Ik merkte dat ik ze niet meer gebruikte.
Nou kwam online een advertentie van Redy voorbij en daar heb ik deze besteld: https://shop.thisisredy.com/en/product/ ... iod-panty/
Redy komt uit Hongarije. Ze verzenden super snel en de producten zijn netjes en goed gemaakt en blijven mooi in de was. Dit model heeft alleen absorbtie in het kruis zoals aangegeven op het plaatje wat erbij staat. En is veel dunner.
Volgens de maattabel moest ik XS hebben terwijl ik normaal van kleding S/M heb. Toch voor XS gekozen. Het sluit mooi aan (zij gaan met de maatvoering uit van je beenomvang) maar zit wel wat strak in de taille. Als je slecht tegen een 'strak' gevoel kan om je buik tijdens je menstruatie zou ik voor een maat groter gaan.

tengeltje11
Berichten: 7156
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:09

Hier ook aan het twijfelen… gebruik al jaren een cup in combi met wegwerp inlegkruisjes, gaat prima, maar nog steeds best wat inlegkruisjes daardoor(heb +/- 3 dagen druppelverlies(inlegkruisjes), 3 dagen cup en daarna nog 3 dagen druppelen.

Alleen ook dat wat hierboven aangehaald wordt, het hoge wassen om bacteriën, schimmels,…. Te elimineren.

Vroeger altijd wasbare luiers gebruikt bij de kids ook, maar die moest je toch om de zoveel tijd strippen(95graden wasje met azijn) en daarna waren ze weer helemaal schoon voor een tijdje.

Want een gewone onderbroek heeft 2 laagjes, dat kan je niet vergelijken met een hoop laagjes op elkaar waar bloed, slijm,…. In verzameld zit, dat blijft toch niet eeuwig mooi, proper en hygiënisch op 30 of 40 graden lijkt me? Bv schimmels zijn niet weg met 40graden.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:26

Smallheal schreef:
Nicje87 schreef:
Ik zag ze gisteren ook bij de ah maar dan van always.. deze waren alleen niet om te wassen volgens mij.

Waren dat echt menstruatie broertjes en geen incontinentie broekjes?


Ik ga ff helemaal stuk _/-\o_ _O- ...menstruatie broertjes? :')

Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:41

Ik draag nog steeds elke dag het naadloze menstruatie ondergoed van Modibodi. Fantastisch spul.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:11

Klijntje schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Heb ergens afgelopen jaar een set van 3stuks Lotties besteld en hierover ook gepost.
Ik heb een hele lichte flow en dan kom je al gauw uit bij strings of andere smalle modellen ondergoed. Maar ik wil gewoon graag een grote onderbroek aan :')


Ik herken dit ook. Ben al een tijdje aan het rondzien voor 'lichtere' modellen, liefst naadloos (mijn werkbroeken hebben soort legging stof aan mn zitvlak en niet zo mooi als je dan onderbroek lijnen ziet).
Nadeel is dat er amper naadloze modellen zijn en als ze er zijn, zijn ze vaak medium/heavy flow en dat heb ik nou net niet nodig.. Dus moest iemand nog tips hebben :D

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:16


Slmt9

Berichten: 4835
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:46

Laulitz schreef:
Klijntje schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Heb ergens afgelopen jaar een set van 3stuks Lotties besteld en hierover ook gepost.
Ik heb een hele lichte flow en dan kom je al gauw uit bij strings of andere smalle modellen ondergoed. Maar ik wil gewoon graag een grote onderbroek aan :')


Ik herken dit ook. Ben al een tijdje aan het rondzien voor 'lichtere' modellen, liefst naadloos (mijn werkbroeken hebben soort legging stof aan mn zitvlak en niet zo mooi als je dan onderbroek lijnen ziet).
Nadeel is dat er amper naadloze modellen zijn en als ze er zijn, zijn ze vaak medium/heavy flow en dat heb ik nou net niet nodig.. Dus moest iemand nog tips hebben :D


Je kan die van modibodi proberen. Ik draag de naadloze dus elke dag.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:10

Laulitz schreef:
Klijntje schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Heb ergens afgelopen jaar een set van 3stuks Lotties besteld en hierover ook gepost.
Ik heb een hele lichte flow en dan kom je al gauw uit bij strings of andere smalle modellen ondergoed. Maar ik wil gewoon graag een grote onderbroek aan :')


Ik herken dit ook. Ben al een tijdje aan het rondzien voor 'lichtere' modellen, liefst naadloos (mijn werkbroeken hebben soort legging stof aan mn zitvlak en niet zo mooi als je dan onderbroek lijnen ziet).
Nadeel is dat er amper naadloze modellen zijn en als ze er zijn, zijn ze vaak medium/heavy flow en dat heb ik nou net niet nodig.. Dus moest iemand nog tips hebben :D



Even off-topic. Waarom mag niemand zien dat je een onderbroek draagt?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:19

Marie111 schreef:
Even off-topic. Waarom mag niemand zien dat je een onderbroek draagt?

Ze mogen gerust zien dat ik een onderbroek aan heb hoor :+ Maar ik vind dat zelf niet zo mooi

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:21