Cooliea menstruatie ondergoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:56

Hoe lang dragen jullie dan 1 slip?
Gebruik al jaren(met tevredenheid) een cup, maar gebruik in combinatie toch ook inlegkruisjes (en druppel na mijn menstruatie enkele dagen na, dus ook dan inlegkruisjes. Wil er graag vanaf, maar twijfel over de hygiëne van menstruatie ondergoed..

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:12

Ik gebruik op mijn zwaarste dag een cup icm ondergoed. Cup vangt het meeste op en het ondergoed de rest.
Ik trek 's ochtends voor het werk de onderbroek aan en 's avonds voor het douche uit, spoel m meteen uit onder de douche.
Dus gemiddeld zo'n 10 u. Ik kan helaas overdag niet wisselen ivm mijn werk. Maar dat zou hetzelfde zijn met maandverband, dat kon ik ook nooit wisselen gedurende de dag. Alleen met maandverband voelde het broeierig en vies, daar heb ik met het ondergoed totaal geen last van.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:41

tengeltje11 schreef:
Hoe lang dragen jullie dan 1 slip?
Gebruik al jaren(met tevredenheid) een cup, maar gebruik in combinatie toch ook inlegkruisjes (en druppel na mijn menstruatie enkele dagen na, dus ook dan inlegkruisjes. Wil er graag vanaf, maar twijfel over de hygiëne van menstruatie ondergoed..


Op lichte dagen of gewone dagen 24 uur. Mijn twee zwaarste dagen 12 uur vanwege de hoeveelheid bloed.
Verder geen problemen met hygiene. Het is zoveel prettiger dan inlegkruisjes. Ook als je onregelmatig bent hoef je je dus nooit druk te maken en kan je rustig urenlang doorlekken.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:14

Bamboozey kan ik ook niet aanraden, zit als een luier, rare pasvorm en een van de naden was na 1 keer dragen gescheurd. Ik gebruik die alleen nog snachts.

Ik heb geen grote maat, maar ik ben heel tevreden met Thinx en Snuggs. Vooral die van Thinx zitten heel erg fijn.

Ik heb 2-3 dagen dat ik wat meer bloed, dan doe ik in de ochtend ondergoed aan en wissel het eindmiddag/avond. Dat vind ik het meest fris voelen. Ik voel het bloed niet zitten, maar voelt toch prettiger om niet uren lang erin te zitten. Vooral als ik een beweeglijke dag heb. De lichtere dagen gewoon zoals normaal ondergoed de hele dag. :)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:06

tengeltje11 schreef:
Hoe lang dragen jullie dan 1 slip?
Gebruik al jaren(met tevredenheid) een cup, maar gebruik in combinatie toch ook inlegkruisjes (en druppel na mijn menstruatie enkele dagen na, dus ook dan inlegkruisjes. Wil er graag vanaf, maar twijfel over de hygiëne van menstruatie ondergoed..

Ik draag de mijne ook de hele dag of nacht. 's Morgens wisselen en 's avonds na het douchten terug. Ik heb de mogelijkheid niet om overdag te wisselen en maak vaak lange dagen. Als ik een zware dag heb dan zou ik misschien vaker willen wisselen maar het gaat zo ook prima.

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:13

Ok, dank. Ga het er op wagen.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:34

Mijn dochter krijgt er (smet )plekken van als ze het dag en nacht draagt. E we hebben moodies en nog een bekend merk ik ben even de naam kwijt edit modibodie .Echt jammer want ze vind het veel prettiger dan maandverband tampons vind ze vreselijk

Dus als er nog iemand een goede ademende slip weet..

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:37

En een cup er bij Paddraigh?

Ik draag de menstruatie onderbroeken alleen samen met een cup. Voor het geval ik doorlek qua cup. Vind juist de combi zo fijn en vind het gevoel van 'nattigheid' niet prettig, dus vandaar deze oplossing.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:20

Ze krijgt het in de liezen en aan haar schaamlippen. Komt niet door de hoeveelheid bloed die ze verliest.
Ze krijgt een tampon al niet makkelijk in dus ik vrees dat een cup helemaal niks gaat worden

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:24

paddraigh schreef:
Ze krijgt het in de liezen en aan haar schaamlippen. Komt niet door de hoeveelheid bloed die ze verliest.
Ze krijgt een tampon al niet makkelijk in dus ik vrees dat een cup helemaal niks gaat worden


Mij bevalt Swaens wel goed, heeft ze die geprobeerd?

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:25

zijn er hier misschien ook mensen die mij kunnen helpen met ervaring met de menstruatie disk?

[MWS] Menstruatiedisk

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:37

paddraigh schreef:
Ze krijgt het in de liezen en aan haar schaamlippen. Komt niet door de hoeveelheid bloed die ze verliest.
Ze krijgt een tampon al niet makkelijk in dus ik vrees dat een cup helemaal niks gaat worden


Wil niets zeggen hoor, een tampon is droog en trekt tegen, een cup is plastic en glijdt veel makkelijker, gaan vaak veel makkelijker in.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:42

paddraigh schreef:
Ze krijgt het in de liezen en aan haar schaamlippen. Komt niet door de hoeveelheid bloed die ze verliest.
Ze krijgt een tampon al niet makkelijk in dus ik vrees dat een cup helemaal niks gaat worden


Och wat vervelend, ik herken het zelf totaal niet (gelukkig). Ik heb van Modibodi de seamfree, de anderen nooit geprobeerd. Heb je hen al eens gevraagd hoe dit kan?
Ik heb ook nog een Duits merk (moet even opzoeken hoe het ook alweer heet) minder comfortabel zit, maar is niet synthetisch zoals modibodi.

Ik gebruik zelf een disc. Dat vind ik makkelijker inbrengen dan een tampon of een cup. Tampon kon ik bv ook niet zonder inbrenghuls.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:43

tengeltje11 schreef:
paddraigh schreef:
Ze krijgt het in de liezen en aan haar schaamlippen. Komt niet door de hoeveelheid bloed die ze verliest.
Ze krijgt een tampon al niet makkelijk in dus ik vrees dat een cup helemaal niks gaat worden


Wil niets zeggen hoor, een tampon is droog en trekt tegen, een cup is plastic en glijdt veel makkelijker, gaan vaak veel makkelijker in.


Dat is gewoon bij iedereen heel verschillend denk ik, een cup krijg ik in elk geval niet juist geplaatst terwijl een tampon prima gaat. Echter is het gevoel daarna voor mij een issue, bij een tampon heb ik altijd meer buikkramp, vandaar nu aan het experimenteren met disks. Maar ik zou zeggen gewoon proberen, niet geprobeerd werkt zeker niet.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:10

Mocht iemand het overwegen, koop het ondergoed van de Wibra NIET.
For obvious reasons :')

Ben overal waar ik heb gezeten vandaag de bloedvegen aan het wegpoetsen }:0
Eigenlijk wil ik een klacht indienen bij Wibra maar ik voel me dan een beetje gek omdat het om dit ondergoed gaat. Stom eigenlijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:17

Ik heb voor het geval dat incontinentie de broekjes van Lotte die officieel voor zware menstruatie zijn. Deze bevallen goed en het scheelt een beste bult aan inleg materialen. Maar ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat je deze een halve dag of een dag draagt. Baby luiers en incontinentie materiaal verwissel je ook vaker om luieruitslag (of menstruatiebroekje uitslag) te voorkomen.

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:00

Iemand hier een idee hoe vaak er stock aangevuld wordt bij modybody? Wou dus bestellen, een pack van 5 stuks, maar geen enkel pak (de lage modellen niet gekeken, draag ik niet graag in gewone slips, dus waag me daar ook niet aan) in maat L meer beschikbaar?

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:47

Ik breek even in: wie op zoek is naar kwaliteitsvol en heel comfortabel menstruatie ondergoed dat ook nog eens van biologisch katoen is gemaakt; dan raad ik DIM aan. Ik gebruik het nu een jaar of twee en wil nooit meer iets anders.
Kost rond de 20€, ik vind ze af en toe in de aanbieding voor 15€. Maar ze zijn het absoluut waard!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:23

Aranel schreef:
Mocht iemand het overwegen, koop het ondergoed van de Wibra NIET.
For obvious reasons :')

Ben overal waar ik heb gezeten vandaag de bloedvegen aan het wegpoetsen }:0
Eigenlijk wil ik een klacht indienen bij Wibra maar ik voel me dan een beetje gek omdat het om dit ondergoed gaat. Stom eigenlijk.

Ik zou dat juist wel doen. Als ze dan meerdere klachten krijgen, kunnen ze het probleem aanpakken. Anders kopen er straks mensen dat en dan lekken ze door en dan schrijven ze al het menstruatie ondergoed af want dat van de wibra was ook niet goed :+

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:08

karuna schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat je deze een halve dag of een dag draagt. Baby luiers en incontinentie materiaal verwissel je ook vaker om luieruitslag (of menstruatiebroekje uitslag) te voorkomen.


Ja daar heb je wel een punt. En daarnaast krijgen sommige baby's alsnog luieruitslag of smetplekken van het niet-ademen en het vocht.

paddraigh schreef:
Mijn dochter krijgt er (smet )plekken van als ze het dag en nacht draagt. E we hebben moodies en nog een bekend merk ik ben even de naam kwijt edit modibodie .Echt jammer want ze vind het veel prettiger dan maandverband tampons vind ze vreselijk

Dus als er nog iemand een goede ademende slip weet..


Ademend en niet-doorlekkend gaat lastig samen vrees ik. Het blijft toch kunststof. Ik zou in ieder geval overwegen om savonds *als ze toch niet veel meer beweegt* en snachts maandverband te gebruiken.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:48

Laulitz schreef:
Aranel schreef:
Mocht iemand het overwegen, koop het ondergoed van de Wibra NIET.
For obvious reasons :')

Ben overal waar ik heb gezeten vandaag de bloedvegen aan het wegpoetsen }:0
Eigenlijk wil ik een klacht indienen bij Wibra maar ik voel me dan een beetje gek omdat het om dit ondergoed gaat. Stom eigenlijk.

Ik zou dat juist wel doen. Als ze dan meerdere klachten krijgen, kunnen ze het probleem aanpakken. Anders kopen er straks mensen dat en dan lekken ze door en dan schrijven ze al het menstruatie ondergoed af want dat van de wibra was ook niet goed :+


Ik heb ook de broekjes van de Wibra gekocht om te proberen en ben er juist heel tevreden over.
Mooi? Nee. Maar ze zitten wel goed en ik lek absoluut niet door/laat niets achter. Draag ze nu al een paar maanden tijdens de menstruatie.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:46

Iris82 schreef:
Ademend en niet-doorlekkend gaat lastig samen vrees ik. Het blijft toch kunststof. Ik zou in ieder geval overwegen om savonds *als ze toch niet veel meer beweegt* en snachts maandverband te gebruiken.


Waarom zou dat niet kunnen? Modibodi geeft aan van wel en ik heb ook niet de ervaring dat het broeierig wordt oid. Lijkt me erg ongezond. Ik leef 24/7 in dit ondergoed en behalve comfort vind ik het echt 100x frisser dan maandverband, dat ging bij mij juist broeien, zweten en jeuken.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:19

Ik ben nieuwsgierig geworden en wil graag jullie ervaring. Op mijn hele zware dagen, meestal 1 waarvan ik net geen uur met een normale tampon kan doen en 2 dagen waarbij ik iedere 2 uur naar de wc moet om een normale tampon te wisselen voordat ik doorlek. Hoelang kun je dan zo'n onderbroek dragen voordat die vol zit zeg maar, als je alleen de onderbroek zou dragen?

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Cooliea menstruatie ondergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:56

Hier zijn mijn eerste 2 slips(DIM), aangekomen in het afhaalpunt, ga er morgen afhalen, en menstruatie komt er aan, ideaal dus. Ben benieuwd…

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:31

Ik probeer het ook eens hier. Ik heb na aanleiding van dit topic bij Modibodi besteld maar het model 'Contour Full Brief' (https://eu.modibodi.com/products/contou ... rate-heavy) zit voor mij veel te hoog.

Ik kan ze nu wel duur retourneren maar wellicht lukt verkopen ook. Ik heb ze in de kleuren cashew en black besteld in maat 18/2XL. De black alleen gepast over een broekje heen en de cashew ongeopend in de verpakking.

Ze mogen beiden wel weg voor €30,00 exclusief verzendkosten. Stuur maar een pb bij interesse.

Afbeelding

Afbeelding

De classic bevalt daarentegen heel goed. Zit heel fijn en ik ben niet doorgelekt. :)