Welke wandelschoenen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:58

Supervixen schreef:
mag schreef:
@Boras, heb ik inderdaad ook naar gekeken, heeft iemand ervaring met trailrunning schoenen om gewoon te wandelen (ook in het bos)?



Voor het trailrunnen ben ik nu aan mijn 5e paar saucony peregrines toe. Voor mij een fijne schoen. Zou je prima op kunnen wandelen ook.


Die ga ik eens even bekijken.
Ik was erg blij met mijn Saucony's.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:06

Ga idd zoveel mogelijk schoenen passen. Het moet meteen super zitten! Anders niet aan beginnen. Geen enkel pijntje of drukpuntje mag er zijn.
Heb je het juiste paar: kopen en thuis een uurtje aanhouden terwijl je gewoon neerzit zegt al veel. Zitten ze nog steeds super of knellen ze ergens of iets? Indien dat laatste: terugbrengen (niet buiten gedragen of mee gelopen dus moet mogen) en opnieuw beginnen.

De ene wil een hoge stevige schoen met veel profiel, de ander gaat voor meer licht sportschoentje. Dit is meer afhankelijk van waar je ze gebruikt en je eigen voorkeur.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:12

Wat voor jou fijne schoenen zijn is eigenlijk niet te adviseren vanachter een beeldscherm. Ik zou je dus aanraden om naar een goede winkel te gaan, heb zelf ook goede ervaring met Bever. Bedenk van tevoren wat je precies wilt met de schoenen: bos, strand, asfalt, bergwandelen? Met alleen goede schoenen ben je er niet, sokken en binnenzolen die bij jou passen zijn ook heel belangrijk. Als je er nu goed werk van maakt heb je daar echt lang plezier van, mijn schoenen gaan echt lang mee. Desnoods laat je na een paar jaar nog de zool of de hak vervangen als die versleten is.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:23

Natasja71 schreef:
Laat je goed adviseren in een outdoorzaak.

Pas verschillende merken die bij je voeten en bij je portemonnee passen en bij jouw mogelijkheden om ze te onderhouden.... zij weten ook welke maat je nodig hebt zodat je voet goed de ruimte heeft als ze beetje uitzetten. Was bij mij toch een maat groter...

Ja precies dit!

Wandelschoenen zijn zo persoonlijk! Ik loop het liefst op deze: https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=MZ6

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:29

Ik gebruik (naast goede wandelschoenen) op de langere tochten (10 km en meer) dit:

https://www.gehwol.nl/product/voetcreme/

Heerlijk spul en nog geen blaar gehad.

Ik heb onlangs nieuwe wandelschoenen gekocht bij Bever en ik liep er direct mee weg. Goede wandelsokken erbij, voetcreme op en nergens last van.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 13:37

Wauw, veel tips!
Dankjewel!
Momenteel zal passen niet lukken nog, moet die blaren even laten genezen.
Op beide enkels, net op die bult aan de buitenkant zegmaar. Echt niet fijn, voel het met alles. Dus hopelijk ga ik over een tijdje een paar vinden waarbij dit verleden tijd is!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:42

De manier van strikken kan ook veel verschil maken trouwens, bij mijn hoge schoenen maak ik halverwege een surgeon knot zodat ik de ene helft losser kan stikken dan de andere helft. Ook lus ik mijn haakjes van boven naar onder, zodat er minder druk op de schenen staat. In vetertechniek kun je je dus ook nog verdiepen terwijl je je blaren laat helen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:55

Ik wandel graag op bergschoenen.. heb altijd Meindl

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:59

Ik heb wandelschoenen van Merrell. Ik had een paar eisen: met goed fatsoen ook door een stad kunnen wandelen zonder dat overduidelijk is dat het wandelschoenen zijn, een sportief uiterlijk, licht, onder de enkel, goede steun, geschikt voor een smalle voet en waterafstotend. Ik ben chronisch ziek dus de schoenen moesten mij het wandelen ook echt gemakkelijker en minder vermoeiend maken. Heb de schoenen nu een paar jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:05

Supervixen schreef:
Hanwag, heb ik al jaren. Kost wat, maar heerlijke wandelschoenen. Ik heb hoge.



Ik heb ook Hanwag, hoge.
Ben bij de wit in Schijndel geweest.

Van de lage van de anwb kreeg ik blaren, de lage van de decathlon blaren, aldi lage blaren.

Toen geweest in Schijndel en deze hanwag schoenen hoog gekocht en geen zere voeten meer.
Wil volgend jaar weer kijken voor een paar lage, maar weer bang voor blaren.
Meidl zijn ook goede schoenen, Lowa zijn ook aanraders.
Heb ze allebei aangehad, de hanwag was bij mij 75 euro goedkoper dan die andere 2, aanbieding *\o/* Dus super tevreden.

Ohja en goede sokken is ook een tipje :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:21


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:26

cursebreaker schreef:
[***]
Wat rot zeg! Had je geen garantie meer? In de winkel zeiden ze me dat ik echt terug moest komen als er iets zou zijn, want er is gewoon garantie.

Ik loop overigens voornamelijk natuurwandelingen met de hond in Zuid-Limburg, dus als we het heuvelland in gaan enz. lopen we ook wel wat heuvels en veel ongelijke ondergronden met worstels, keien e.d. Maar wat prugelpiet zegt: ze zitten gewoon gelijk goed! Dat idee had ik van Meindl overigens ook en ik denk dat je dat met elk goed merk wel hebt overigens.

Sharani
Gore Tex is idd erg fijn! Ik loop ook door weer en wind met de hond dus met de aankomende herfst enz. is dat echt geen overbodige luxe idd :j

Waarschijnlijk nog wel garantie, maar omdat ik er zelf siliconenkit ingespoten heb niet meer..... Ik had die dag geen tijd en moest de schoenen de volgende dag aan. Gewoon een domme actie van mezelf :o? :o? :o?

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:43

moonsparkle schreef:
Ik wou heel graag in de winkels passen, maar in best veel winkels hebben ze dus gewoon geen maat 36,alleen online en dan nog best beperkt :(


Ik had datzelfde probleem, heb schoenmaat 35,5/36. Heb uiteindelijk maar een aantal schoenen online besteld, zou ik anders niet snel doen, maar ik werd er gek van dat ik in de winkels niks kon proberen. Ja, kinderschoenen, maar die zijn over het algemeen niet gemaakt voor het type wandeling dat ik graag maak. De schoenen die ik nu heb vallen binnen jouw budget, zie mijn eerdere bericht in het topic voor welke het precies zijn.

HorsePassion
Berichten: 988
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:47

Ga naar een speciaal zaak en laat ze aanmeten.
Zelf ben ik uitgekomen bij het merk Meindl.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:52


moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:54

Mi_Amore schreef:


Ik vroeg me van die af schuurt het niet bij je hiel omdat het daar naar beneden loopt? En zijn ze goed waterdicht? Toevallig zijn die er wel in mijn maat en heel betaalbaar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:00

Ik heb vandaag met de meindls nog per ongeluk tot halverwege mijn schoenen in een beekje gestaan :+
Waterdichtheid bevestigd

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:05

Al een jaar of 16 erg tevreden met mijn Hanwags. Tussendoor wel een keer het onderwerk laten vervangen omdat dat op was, maar nog altijd prima schoenen.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:07

moonsparkle schreef:
Mi_Amore schreef:


Ik vroeg me van die af schuurt het niet bij je hiel omdat het daar naar beneden loopt? En zijn ze goed waterdicht? Toevallig zijn die er wel in mijn maat en heel betaalbaar.


Ik verslijt een paar per 1,5 a 2 jaar, maar ik onderhoud ze niet goed :') Ik heb tot hiertoe geen gesleten hiel gehad. Heb nu nieuwe omdat ik 2 sneetjes had in het plooideel aan de neus waardoor het niet meer waterdicht was.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:42

moonsparkle schreef:
Mi_Amore schreef:


Ik vroeg me van die af schuurt het niet bij je hiel omdat het daar naar beneden loopt? En zijn ze goed waterdicht? Toevallig zijn die er wel in mijn maat en heel betaalbaar.


Ik haal mijn schoenen van de jachtafdeling, zijn ook goed waterdicht. Gebruik ze als stalschoenen.

Maar ik wil betere schoenen hebben voor het wandelen met mn pony's. Krijg toch te snel last van de onderkant van mn hielen bij 1 paar.

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:11


Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:39

Waarom maken ze wandelschoenen niet wat mooier/kleurlijker/aantrekkelijker :o

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:44

Heb nu Columbia schoenen besteld bij bever online, het zijn ook echt geen pareltjes :') maar hoge waterdichte wandelschoenen klasse a/b in maat 36 en omdat daar al weinig keus in is heb ik verder qua looks ook weinig te willen

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:05

Hier altijd wandelschoenen van decathlon. Altijd hoge/bergwandelschoenen. Ik heb altijd 2 paar. Loop er uren mee op stal rond, zelfs rijden en met de honden bijna dagelijks 4-8km maar evengoed tot 18km wandelingen. Of wanneer ik vrijwilliger ben op een evenement en een volledige dag rond loop. In al die jaren 1x blaren gehad.

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:11

Ik heb lage wandelschoenen van de Decathlon en daar kan ik de hele dag op lopen en nog nooit een blaar gezien.