Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:31

Rawr schreef:
Joanne1987 schreef:
Lees nu inderdaad dat ze open mogen blijven!

Las het ook, met als reden dat ze willen dat burgers toch een 'uitlaatklep' willen laten houden. Gezien alle andere uitlaatkleppen die niet meer beschikbaar zijn is het opvallend maar hey, ik ben er blij mee! :D


Haha precies wat ik dacht! Als ze er nou van gemaakt hadden dat het bijdraagt aan de fitheid en dit bevorderlijk is voor de weerstand oid. :j

Travel_me schreef:
Ik vind het lastig, want was is de definitie van een groepsles? Bijvoorbeeld bij weightlifting doet iedereen hetzelfde programma. Is er 1 coach die rondloopt, maar doet iedereen alles op eigen tempo en op zijn eigen spot. Oftewel eigenlijk precies hetzelfde als een sportschool, alleen dan hetzelfde schema.

Crossfit heb je natuurlijk ook de wod nog, maar dat doet ook iedereen voor zich natuurlijk. Lastig wel


Heb je al gehoord wat ze er mee gaan doen?

Hoewel ik het op zich wel eens ben met de anderen hier dat je een gemiddelde crossfit training wel als groepsles kunt zien, omschrijven ze het bij veel boxen toch anders.
Namelijk zo: "Een individuele sport met groepsgevoel" :Y)
Dus ik vermoed dat de trainingen iets aangepast gewoon door zullen blijven gaan bij veel boxen, uiteraard in eigen vakken en aangepast tot op zekere hoogte.

Vanavond ga ik in ieder geval nog en WOD doen en dan horen we vast wat het voor de komende twee weken gaat betekenen.
Wij mochten al niet meer vroeg aanwezig zijn of langer blijven hangen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:52

Nou, mocht het over 2 weken nog steeds ruk zijn... Ik heb vandaag een bodypump set besteld

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:20

Bij ons gaat het gewoon door. Iedereen moet wel verplicht zijn telefoon bij zich hebben liggen. Want nu hebben we alles op het bord staan (ook in je telefoon wel), maar dat mag niet. Dus nu doet iedereen gewoon hetzelfde maar dan van eigen telefoon. Gezamelijke uitleg mag ook niet, maar de coach mag wel rondlopen, dus die geeft gewoon de aanwijzingen of legt het meerdere keren uit.

Nu train ik altijd in de ochtend en zijn er vaak maximaal 4 man. Dus ja das niet zo'n probleem

Wij mochten idd ook niet vroeg aanwezig meer zijn en blijven hangen. Tenminste in de avond niet. Nu doen vriendinnen van mij ook gewoon hun laptop mee nemen en op de box thuiswerken XD
En qua blijven hangen. Na de ochtendles blijf ik altijd met 1 ander meisje hangen en dat mag nog wel gewoon. Want dan zijn alleen wij 2, de coach en meisje die er thuiswerk (in het kantoortje op de box) er.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:29

Maar waarom zou je nu perse willen blijven hangen na sporten? Er is moeite gedaan om de sportscholen voor individueel sporten open te houden, houdt je dan ook aan de regels zodat dat hopelijk zo blijft. In plaats van uren onnodig blijven hangen en je niet aan de regels en adviezen blijven houden, met als gevolg dat mogelijk binnenkort alle sportscholen volledig dicht moeten?

Ik hoop gewoon echt dat iedereen zich netjes aan regels houdt en logisch na denkt. Dus niet onnodig ergens blijven waar anderen zijn. Zodat we daarmee open houden wat nog open mag blijven en hopelijk alle ondernemers die nu dicht zijn, binnenkort ook weet open kunnen.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:35

Maar wat maakt het voor verschil? Wij zijn met z'n 2en en gaan vaak na een koffie gewoon nog verder met skills oefenen. Dus of wij 2 er nou een uur langer trainen en zijn maakt naar mijn idee niet echt verschil.
Plus de coach maar die gaat meestal voor zichzelf trainen of ons helpen.

Der komen verder geen andere mensen meer, want de box is dan gesloten. Alleen wij met z'n 4en en 1 daarvan zit op kantoor dus die zien we niet..

Ik zie verder geen vriendinnen niks meer, m'n ouders en familie heb ik het afgelopen jaar 1x gezien. Ik werk nauwelijks. Dus lijkt mij niet echt een probleem dat ik dan nog even samen blijf ben met het meisje waar ik iedere dag mee train. Zij en m'n coach zijn ook werkelijk de enige 2 waar ik afgelopen tijd binnen de 1,5 meter ben geweest verder niemand.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:05

Fijne training gehad vandaag!
Kon weer ophogen

Squat 6x45 kilo, 6x 47,5 kilo en 6x 50 kilo (wilde kijken of het er nog in zat en het lukte!)

Deadlift (sumo) 3 sets 6x 60 kilo

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:24

Stil hier...

Kan iedereen nog wel lekker trainen?
Ik ben goed aan verhogen geweest, heb zaterdag 52.50 squat en 62.50 sumo deadlift gedaan. Ook de row opgehoogd naar 37.5

Vandaag nieuw schema, HELS!
6 sets van 3, iedere set ophogen
Front squat geëindigd op 45 kilo, niet verwacht en deadlift op 70 kilo
Volgens PT zat daar nog meer in...
Daarna walking lunges met 15 kilo (Ik HAAT lunges) en kettlebell swing
Daarna leg press en daarna leg extensions en leg curls met 1 been

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 15:15

Goed bezig!

Hier nog steeds aan het trainen. Heb afgelopen week niet getraind (deload). Deze week 1RM’s testen. Heb vanmorgen deadlift gedaan, kon mijn focus er niet echt bijhouden, was te rumoerig om me heen en vrij weinig tijd. Ben van 5x70kg naar 1x75 gegaan, maar had meer in gezeten.

Ik ga vanaf januari stoppen met CrossFit, betaal nu voor onbeperkt maar ik doe maar 1x per week echt CrossFit, verder open gym. Dus ik vertrek gewoon naar de Fit For Free, kan ik ook vaker met mijn vriend trainen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:35

Goed bezig Joanne! Ik snap je haat voor lunges helemaal. :Y)

Jammer dat je je focus er niet bij kon houden Maanlicht, volgende keer beter! Leuk dat je straks vaker met je vriend kan gaan sporten. :)

Bij mij gaat het ook goed. Laatste tijd gaan vooral squat en bench press goed vooruit. Ik heb het gevoel dat mijn goblet squats mijn normale squats veel goed hebben gedaan. :j Deadlift gaat helaas weer wat minder, maar het kan niet altijd allemaal goed gaan.

Mijn leg day van vandaag (excl. warming up):
3x6 squat
2x6 deadlift
3x8 hip thrust
3x9 goblet squat / 3x25 band abduction (superset)

Dit is dan mijn zware leg day, op donderdag train ik benen lichter en dan met meer sets of meer herhalingen en bijv. pause reps. Meestal doe ik dan iets voor hamstrings ipv goblet squats aan het einde.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:44

Jammer van de focus Maanlicht, meer samen trainen klinkt dan wel weer super

Klinkt ook als fijne training Sem!

Dit schema gaan we weer 4 weken volhouden, kijken hoeveel we kunnen ophogen tot aan dan
Dat doel voor dit jaar van deadlift heb ik nu al bijna gehaald in ieder geval, dat was 75 kilo :')

Zaten trouwens ook nog military presses in het schema, daar 35 gedaan geloof ik

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:55

Hier gaat het ook goed. Veel en hard aan het trainen en het werpt zeker zijn vruchten af. Al vind ik het soms wel lastig om te bepalen waarop te focussen. Na de les trainen we meestal nog een uur voor onszelf, maar ik wil zoveel. Dus lastig om daar keuzes in te maken. Ik ben iig nu bezig met doubles, pull ups, transities voor ring muscle up, handstand walk en pistols.
Merk wel echt vooruitgang in alles :) Ook mijn lichaamsgewicht is omhoog dus das top :)

Wij hebben ook 1 RM week nu. Vandaag begonnen met de snatch. Dat is niet mijn favoriete oefening en ik was vorige week al van 24 kg naar 32 gegaan. Was dus best zenuwachtig en had t idee dat t niet beter kon. Uiteindelijk wel 35 kg gehaald. Mocht wel dieper zitten, maar na 5 pogingen met 35 en 3x op mn kont gevallen was ik wel blij :)
Morgen frontsquat, woensdag deadlift, donderdag C&J, vrijdag backsquat en zaterdag benchpress (die skip ik, want doe liever gymnastics les).

@Jip: Wel begrijpelijk ja. Crossfit is toch best duur en das prima als je vee lessen volgt, maar voor open gym is het wel aan de prijs

@Joanne: Goed bezig! Die deadlift gaat vast ook wel lukken. Wel grappig. Tis ook mijn doel deze week 75 halen. Zit nu op 70

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:56

Ik mag de komende tijd niet trainen :( vorige week is m’n bekken recht gezet en er volgen nog een paar behandelingen. Tot alles klaar is, mag ik geen krachttraining doen. Maar wel alle cardio, jippie.

Maar het allerbeste en waar ik het allemaal voor doe. Voor het eerst in een halfjaar heb ik zonder pijn op een paard gezeten en gereden <3 en ook fietsen gaat weer zo goed als pijnloos terwijl ik vorige week nog flinke steken had bij enkel gaan zitten op een zadel al. Daar heb ik die weken niet trainen wel voor over.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:07

Haha nou die ga je zeker halen dan Joanne! {:}

Travel_me, zo dat is al een flinke sprong van 24 naar 32 en dan nu zelfs 35, goed bezig. :D

Linoleum, wat fijn! Klinkt alsof het het wachten meer dan waard is. :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:39

Lekker bezig Joanne! Dat doel moet zeker goed komen :D .

@Maanlicht; Begrijpelijk dat je dan stopt, het is zeker erg duur voor vooral open gym..
Wel leuk dat je zo met je vriend kan sporten!

oeh Sem dat klinkt wel als een lekkere legday :D !

@Travelme nog steeds zo fanatiek, leuk :D !
Ik heb me voorgenomen om nu ook vaker naar open box te gaan. Ik merk dat de lessen wel leuk en motiverend zijn, maar zo afwisselend dat je specifieke dingen niet makkelijk een paar keer kan oefenen.
Ben onwijs slecht in mezelf motiveren, maar hopelijk kan ik nog een paar anderen over te halen om mee te gaan.

Hier dus nog steeds Crossfit en bootcamp.
Gisteren een uur lang de focus gehad op de Cleans. Dat voel ik nu wel in mijn lichaam :Y) .
Maar wel weer iets zwaarder kunnen pakken! Ben alleen weer vergeten hoe veel kilo ik had _O- .
Ik moet dit sneller gaan opschrijven haha.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:03

@linoleum: Oei dat klinkt naar en tegelijkertijd fijn! Hopelijk blijft de pijn weg :)

@Sem: Thanks. Soms wel lastig dat ik er zelf niet altijd in geloof. Maar heb vandaag echt 10x gehoord. Nee nog een keer. Jij kan dit gewoon. Das wel fijn!

@Josien: Lekker bezig ook! Ja loggen doe ik altijd meteen, anders ben ik t alweer vergeten XD
Ja begrijpelijk ook. Bij ons is open box altijd tijdens de lessen en dan pak ik toch liever een les. Maar ik kom wel altijd eerder om bijv even doubles te oefenen. En na de les hebben we meestal nog ongeveer 1,5 uur de tijd om door te trainen. Alleen dan moet je zelf bedenken wat, want de coach traint dan ook voor zichzelf. Wel zijn we dan met z'n 3en (incl coach), dus je kunt wel altijd hulp vragen en das fijn :)
En heel fijn, we hebben sinds 3 weken gymnastics lessen. Daar moet ik echt nog veel in verbeteren, dus die pak ik nu iedere week.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:11

Oh linoleum das ruk! maar daarna merk je snel verschil! Ik heb periodes dat ik wekelijks recht gezet wordt en dan ook nog dry needling
Ik train dan overigens wel gewoon door altijd

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:40

Oke mijn doel was om deze week deadlift 75 kilo tehalen (was 70 kg)... Nou het is 90 geworden.. Echt super blij mee en er had zeker nog meer in gezeten als we meer tijd hadden. Vorm was niet perfect, maar was afgeleid XD Die van 85 kilo was wel mooie vorm.

En gister frontsquat van 54 naar 58. Kan misschien ook meer, maar zit ook heel diep. Dus ik zag ook anderen met veel meer maar die zaten net op 90 graden.
Morgen Clean and Jerk, maar daar ben ik wel bang voor XD Ben ik niet zo heel goed in (of eigenlijk was vorige week de eerste keer dat de techniek goed ging)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:58

Wow lekkere resultaten!

Ik heb vandaag mooi de gewichten van maandag kunnen handhaven ondanks spierpijn, dus ook heel tevreden!
Zaterdag nog een keer en dan maandag weer omhoog

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:08

Netjes!! Lekker bezig hoor!

Vandaag de een na laatste 1 rm. Was net als voor de snatch ook voor deze erg zenuwachtig. Clean and Jerk. Techniek gaat nog niet altijd goed (hit niet, bij snatch hit ik juist te hard en hier te zacht....)
Mijn oude pr was 39, vandaag lukte 45 erg goed en toen zei de coach: oke, 5 erbij. Ja toen kreeg ik stress. En ging ik teveel denken waardoor m'n eerste poging de Jerk niet lukte. Tweede poging wel gelukkig :) Dus van 39 kg naar 50 kg nieuwe 1 RM CJ. Morgen alleen nog backsquat. :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:57

Klöte, vanmiddag naar de fysio. Slijmbeurs speelt weer op... zaterdag schoot ie er in met laatste set military press. Vandaag ook de verhoging in laatste set moeten laten schieten

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:48

Wat balen Joanne! Hopelijk gaat het snel weer wat beter!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:52

Ja vast wel, voor weer max 2 maanden :(

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:10

Nou, geneedled en getaped
Ontsteking gevolg van instabiliteit in schouder gewricht. Sub luxeert bij de onderzoeken
Heb hem toen ook gehad voor de klachten aan mijn rechter schouder, achterkant toen. En hij was tevreden over de progressie daar en mijn manier van bewegen nu. Dus sporten heeft daar gelukkig wel het gewenste effect gehad

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 20:32

He wat balen Joanne.. sterkte

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:54

Hmm klinkt niet fijn! Is het plan ook om straks bij de fysio oefeningen te gaan doen voor die instabiliteit? Eerst alles rustig krijgen uiteraard, maar denk dat je daar dan wel wat aan gaat hebben.

Wij hebben deze week deload week. Wel fijn na een zware week :) Ben ook deze week wat teruggegaan in calorieën om even een soort kleine reset te doen.
Hierboven had ik de uitslagen al genoemd, alleen de backsquat niet. Nou was ik daar ook totaal niet tevreden over. Die was eerst 58 en deed hem vrijdag met 64. Opzich mooie progressie, alleen had ik er totaal geen moeite mee en dus ja was het geen 1 RM.
Vriendin van mij was ook niet tevreden dus bedachten we 's nachts om gewoon de dag erna 2 uur voor de gymnastics les al heen te gaan en samen te herkansen :)

En dat was gelukt. Nu had ik 70 kg. 6 meer dus en tevreden (ook al was het zeker geen 1 RM nog, maar met 12 kilo in precies een maand moet ik wel tevreden zijn. :)