Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:12

Dat klinkt niet echt handig! Dan is een eigen pad geen overbodige luxe.

Ik vind de overhead press ook zwaar. Eigenlijk zou ik ook wat moeten werken aan mijn mobiliteit voor deze oefening. :\

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:59

Geen tijd voor een meeleespost hier helaas. Ik had het afgelopen donderdag erg zwaar met trainen dus ben nu verplicht een weekend weg XD Even een paar dagen uitrusten, want mijn schouders waren moe.

Qua kleding heb ik eigenlijk alleen maar broeken van Alieexpress. Kosten 10-15 euro en zitten perfect. Ook blijven ze lang mooi. Qua shirt heb ik verschillende, maar de meeste zijn van Shein. Ik vind die met grote armsgaten het fijnst. Wel wil ik binnenkort 1 of 2 shirtjes bij Rogue bestellen. Alleen nog even kijken welke.

Ik las nog iets over kiezen voor de WOD's. Ja klopt dat doe ik. Ik doe gewoon wat er op het programma staat. Ben niet specifiek voor 1 bepaald deel aan het trainen en normaal gesproken is het programma goed afgesteld dat je wel iedere keer wat anders traint.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:33

Travel_me schreef:
Geen tijd voor een meeleespost hier helaas. Ik had het afgelopen donderdag erg zwaar met trainen dus ben nu verplicht een weekend weg XD Even een paar dagen uitrusten, want mijn schouders waren moe.

Qua kleding heb ik eigenlijk alleen maar broeken van Alieexpress. Kosten 10-15 euro en zitten perfect. Ook blijven ze lang mooi. Qua shirt heb ik verschillende, maar de meeste zijn van Shein. Ik vind die met grote armsgaten het fijnst. Wel wil ik binnenkort 1 of 2 shirtjes bij Rogue bestellen. Alleen nog even kijken welke.

Ik las nog iets over kiezen voor de WOD's. Ja klopt dat doe ik. Ik doe gewoon wat er op het programma staat. Ben niet specifiek voor 1 bepaald deel aan het trainen en normaal gesproken is het programma goed afgesteld dat je wel iedere keer wat anders traint.


Ja pas je de broeken van Ali? Ik heb laatst een lichting besteld maar die zijn allemaal doorschijnend met een pasvorm waarbij de voor en de achterkant hetzelfde zijn dus mn kont past er niet in :=

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:32

Huh echt? Ik heb echt een stuk of 10 en alles zit perfect en niks is doorschijnend.
Ik heb ze bij Nepoagym vandaan.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:14

Ik zie dat die seamless zijn. Dat zal wel verschil geven! :) ik heb vn die gewone stretchstof.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:25

Travel_me schreef:
Huh echt? Ik heb echt een stuk of 10 en alles zit perfect en niks is doorschijnend.
Ik heb ze bij Nepoagym vandaan.

Daar heb ik er ook een van. Eerlijk gezegd alleen ooit gepast (vind mijn andere leggings fijner), maar zat prima!

Paar dagen rust is ook weleens fijn! Ik doe nooit kracht in het weekend (alleen kickboksen). Maandag weer fris beginnen. :)

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 12:00

Ben ik weer. Ik ben even een paar dagen heel erg druk geweest met werk, familie, vriend en training.

Ik heb nu allebei mijn trainingsschema's twee keer gedaan. Ze bevallen heel erg goed (flink wat spierpijn ook, haha). Er zitten een paar oefeningen tussen die ik nog wat meer moet oefenen en waar ik nog mee loop te klooien, oa de Bulgarian Split Squat en de Unilateral RDL. Maar die heb ik nu dus ook pas twee keer gedaan, dus niet zo raar. Overhead press heb ik wat moeite mee door CrossFit, ik neem een front squat houding aan, waarbij mijn polsen naar voren wijzen ipv omhoog. Ik ben nu aan het oefenen om daar wat vanaf te komen.

Ik doe nu twee keer in de week krachttraining (fullbody) en twee keer CrossFit, gefocust op techniek en conditie.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:36

Goed bezig!!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:56

Travel_me schreef:
Geen tijd voor een meeleespost hier helaas. Ik had het afgelopen donderdag erg zwaar met trainen dus ben nu verplicht een weekend weg XD Even een paar dagen uitrusten, want mijn schouders waren moe.

Qua kleding heb ik eigenlijk alleen maar broeken van Alieexpress. Kosten 10-15 euro en zitten perfect. Ook blijven ze lang mooi. Qua shirt heb ik verschillende, maar de meeste zijn van Shein. Ik vind die met grote armsgaten het fijnst. Wel wil ik binnenkort 1 of 2 shirtjes bij Rogue bestellen. Alleen nog even kijken welke.

Ik las nog iets over kiezen voor de WOD's. Ja klopt dat doe ik. Ik doe gewoon wat er op het programma staat. Ben niet specifiek voor 1 bepaald deel aan het trainen en normaal gesproken is het programma goed afgesteld dat je wel iedere keer wat anders traint.


Ik heb nog nooit kleding van AliExpress gehad wat goed zit, misschien door m’n lengte haha. Maar goed om te horen dat dat bevalt! Ook squatproof?


Er zijn momenteel zoveel merken, het is bijna niet bij te houden. Ik heb één setje van Women’s Best (korte legging) maar ik weet niet qua pasvorm of ik zo snel weer bij hun zou bestellen eerlijk gezegd :+

Vandaag is het legday, dus we gaan zo (met nieuwe pad) even de glutes helemaal afbranden :Y)

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:30

Yes zeker squatproof. Ik ben 1,75 en heb maat S. Dat zit top :)
Succes!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:51

Klinkt goed :) Ik heb in het verleden veel van eBay besteld en dat was altijd een enorme hit-or-miss, dus ik ben er met kleding altijd wat voorzichtig mee :+

Training ging lekker vanochtend! Mooie legday gehad, andere dame nog wat dingen uitgeleend was moeilijk aan het doen met zo'n vlut band voor resistance, dus ik heb die van mij maar gegeven voor de hiptrust (moest daarna zelf toch daar zijn, dus meteen even gevraagd of ze een seintje kon geven want zondag is hiptrust dag en alles is altijd vol). Ben recent met pre-workout begonnen als ik legdays doe en dat gaat opzich prima, ik kan alleen nog steeds niet aan die dosis cafeine wennen :')

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:23

Meisje bij ons op de box is ook net begonnen met pre workout, maar die wordt echt gek van de tintelingen vooraf XD
Ik ben zelf aan het kijken om te beginnen met creatine. Ben vooral info nu aan het inlezen.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:53

Creatine ben ik mee gestopt, ik hield teveel vocht vast en kwam daardoor aan.
Sowieso kun je ook veel uit voeding halen.

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:58

Ja maar aankomen is geen probleem. Sowieso ik wil meer spiermassa uiteindelijk dus aankomen gaat sws gebeuren.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:02

Maar aankomen in de zin van, kilo’s erbij wat ik ook duidelijk zag aan de buitenkant.
Toen ik ermee stopte zag ik mezelf duidelijk droger worden.

Maar dat kan per persoon verschillen. Dus het blijft een kwestie van uittesten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:24

Hoi!
Leuk!!! Sommigen al leren 'kennen' in het krachttraining topic, maar ook ik veel met voeding bezig laatste tijd. Ik heb er voor gekozen richting koolhydraat arm te gaan met eten, en dit had nogal wat onderzoek tijd nodig met oog op krachttraining. Maar nu kan ik zeggen dat het goed gaat en ik in de juiste flow zit.

Vroeger veel fitness gedaan en afgelopen oktober begonnen met een personal trainer omdat ik echt te zwaar was geworden (wel 2 prachtige kinderen rijker), en ook ik ben hypermobiel.

Nu bijna een jaar verder 8 kilo netto afgevallen, maar in spier en vet percentages is er een hoop veranderd. Ik probeer 4 tot 5x per week te trainen en wissel veel af, ook wekelijks een keer body pump sinds kort

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:23

Travel_me schreef:
Meisje bij ons op de box is ook net begonnen met pre workout, maar die wordt echt gek van de tintelingen vooraf XD
Ik ben zelf aan het kijken om te beginnen met creatine. Ben vooral info nu aan het inlezen.


Die tintelingen met een pre kunnen inderdaad behoorlijk vervelend zijn maar na een poosje lijkt er wel wat gewenning te ontstaan en worden ze minder. :j

Als je met creatine wilt supplementeren kun je gewoon de creatine monohydraat bij de Action kopen, die is heel fijn en mengt makkelijk en doet niets meer of minder dan de creatine van de dure A-merken. Zelf gebruik ik bij creatine een cyclus van 2 maanden op en 2 maanden af en dat bevalt prima.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 07:57

Rawr schreef:
Travel_me schreef:
Meisje bij ons op de box is ook net begonnen met pre workout, maar die wordt echt gek van de tintelingen vooraf XD
Ik ben zelf aan het kijken om te beginnen met creatine. Ben vooral info nu aan het inlezen.


Die tintelingen met een pre kunnen inderdaad behoorlijk vervelend zijn maar na een poosje lijkt er wel wat gewenning te ontstaan en worden ze minder. :j

Als je met creatine wilt supplementeren kun je gewoon de creatine monohydraat bij de Action kopen, die is heel fijn en mengt makkelijk en doet niets meer of minder dan de creatine van de dure A-merken. Zelf gebruik ik bij creatine een cyclus van 2 maanden op en 2 maanden af en dat bevalt prima.


Waarom cycle je je creatine?

Ik ben zelf geen fan van pre workout, zit vaak vrij veel troep in. Ik neem zelf voor de training een kop koffie (behalve als ik in de avond train) en beta-alanine.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:23

Creatine wordt ik echt heel opgeblazen van, moet ik wel zeggen dat mijn lichaam ook wel graag snel vocht vasthoud. Pre work-out is bij mij net als bij maanlicht koffie, een goede espresso is soms wel lekker voor een training :D

Kleding van Ali durf ik niet aan, ben bang dat het of enorm doorschijnt en m'n kont dus te dik ervoor is of dat het voor geen meter zit. Ben toch wel redelijk kieskeurig, vooral wat betreft broeken en materiaal. Die lu.lu.lemon verslaving waar ik mezelf aan geholpen heb werkt niet echt mee om budget-friendly kleding te vinden die fijn is :=

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:17

Ik drink dus geen koffie en/of caffeine, dus dat is voor mij geen optie helaas. Ik neem de pre-workout ook echt alleen als ik echt zwaar ga trainen en neem er dan ook 2 Dextro bij. Dan gaat het altijd wel :) Ben er zelf ook geen fan van, heb nu degene van Women's Best staan die opzich (met flink wat water) wel weg te krijgen is.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:19

Ik vind pre workout ook echt niks en het doet ook niet echt veel, word er alleen heel jittery en ongeconcentreerd van en dat vind ik eerder negatief.
Ik moet vooral gewoon zorgen dat ik goed gegeten heb eigenlijk, en inderdaad koffie.

Ik heb eindelijk een deload deze week :D

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:24

Ik krijg het altijd voor elkaar dat de pre-workout pas inslaat ná mijn training. Best knap :j dus dan sta ik thuis te stuiteren. Ik gebruik het zelden, maar ik heb de Crazy Pre-workout van Body & Fit. Die is prima weg te krijgen en ik krijg er geen tintelingen van :)

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:24

Negerzoen schreef:
Ik zie dat vooral de crossfitters voornamelijk kiezen voor WOD's in plaats van vaste schema's. Hoe stellen jullie je training en percentages samen? :)


Niet? haha nee ik heb met de informatie van hoe ik sport door een kennis die personal trainer etc. is een voedingschema etc. opgesteld waaraan ik me probeer te houden. Af en toe ook wat variëren binnen de marges die zij heeft opgesteld.
Qua training doe ik gewoon wat er bij WOD/Weightlifting/Gymnastics of bootcamp op het programma staat. Dat weet je bij ons nooit vooraf. Wanneer je meer gericht bepaalde dingen wilt trainen kun je gebruik maken van de open box.

Na de voorrondes van de crossfitgames kon je er natuurlijk vanuit gaan dat we een aantal van die events in de WOD's voorbij kwamen. Zo heb ik gisteren Damn Diane en 1K row gedaan.
Gewichten en handstand Pushups wel scaled, maar waren leuke workouts :D !

Zelf heb ik nog nooit iets van Alie express besteld dus daar kan ik niet over mee praten. :Y)
Zag wel een paar leggings van H&M voorbij komen die ik ook heb. Erg fijn idd!!

Hier ook soms een kop koffie of een cafeïne supplement voor de training. Maar ook regelmatig niks.
Verder gebruik ik voornamelijk whey en magnesium om mijn spieren goed te laten herstellen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:39

Negerzoen schreef:
Ik krijg het altijd voor elkaar dat de pre-workout pas inslaat ná mijn training. Best knap :j dus dan sta ik thuis te stuiteren. Ik gebruik het zelden, maar ik heb de Crazy Pre-workout van Body & Fit. Die is prima weg te krijgen en ik krijg er geen tintelingen van :)


Die Heb ik ook :j
Koffie drink ik sowieso door de dag heen al, dus doet niks extra bij mij. Ik neem de pre eigenlijk alleen voor een training bij PT of zware leg day

Ik volg Lisanne op insta (die ook in de basic fit reclames zit) en zij zweert bij Ali leggings, schijnen niet door. Heeft linkjes in haar bio

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:59

Ik gebruik cafeïne vrije pre workout en begin steeds met een halve ipv hele schep als ik het een tijd niet heb gebruikt. Die tintelingen en jeuk overal zijn echt heel vervelend...

Creatine was ik ook mee begonnen maar hier ga ik ook veel vocht vasthouden.

Over crossfit kan ik echt niet mee praten.