Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:51

Hahaha negerzoen heerlijk toch zo'n crush

Maanlicht klinkt heerlijk! Ik heb gisteren sinds zeer lange tijd pizza op, goddelijk maar is dag erna dan helaas terug te zien op de weegschaal. Is vocht etc i know maar toch

Was lekkere, maar pittige training. Heb wel even 3 oude foto's en fotootje van vandaag naast elkaar gezet. Op die laatste foto lijkt mn arm dikker, maar als ik dan aanspan is er toch wat gebeurd. En nee, geen wereldwonderen en al helemaal niet afgetraind of iets in die richting, maar ben wel trots. Doel was sterker worden, had veel en vaak blessures door de hypermobiliteit, en kracht en spier rechter schouder was nihil geworden.

Foto roze jurk is trouwens thema avond op de camping, zo loop ik er in dagelijks leven niet bij hoor hahaha

Afbeelding
Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:29

Haha thanks allemaal, mijn deadlift is ook wel echt mijn sterkste lift van de 3 :') Had gister squat en bench 10RMs; squats uiteindelijk 82.5kg en bench 40kg, dat zijn predicted 1RMs van 110kg en 52.5kg (maar die laatste is onzin, want m'n echte 1rm is 60kg haha. 10RMs geven sowieso geen heel accuraat beeld van je 1RM, dat is uiteindelijk meestal hoger, maar toch). Vooral tevreden met squats :)

Wat vervelend josien, is het beter inmiddels of nog steeds last?

Jip, klinkt wel echt heerlijk allemaal :D Lekker van genieten joh

Negerzoen, klinkt bekend hahaha, ik heb ooit echt zo'n zieke crush gehad op een PT dat ik wel heel lekker ging, omdat ik me altijd zo uitsloofde waar hij bij was :')

Joanne, wat goed zeg! Lekker bezig :)

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:36

Ik ben helemaal niet sterk. Kan slecht squatten en DL vind ik ook maar zwaar.
Gelukkig doe ik het voor de lol. Maar soms wel frustrerend als ik met moeite iets omhoog squat en iemand naast me met 20kg meer 'r eerste opwarmset doet. :')


Vanaf volgende week weer een 8 weekse challenge doen.
Zin in!
Weer allemaal nieuwe dingen.
Vorige challenge pas voor het eerst met tempo gewerkt.
En nu krijgen we in de eerste fase gecombineerde tempo.
Dus bv eerste 4 hh 2310 en dan 4 hh 2010. Ben heel benieuwd.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:26

Eulogy schreef:
Negerzoen, klinkt bekend hahaha, ik heb ooit echt zo'n zieke crush gehad op een PT dat ik wel heel lekker ging, omdat ik me altijd zo uitsloofde waar hij bij was :')


Heel herkenbaar := ik ga als een malle! Hij was er altijd maandag, dinsdag en woensdagavond. Nou ik zorgde wel dat ik er alle drie de avonden was en trainde dan rustig 2 uur :D Hij ging van de dinsdagavond af en toen dacht ik ho effe.

Het is overigens niet alleen kijken en kwijlen hoor. Het is inmiddels een work in progress :o

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:09

Haha needje, dat blijf je altijd wel houden denk ik, er is altijd iemand die sterker is.

Train je nog steeds via Bret Contreras?

Hoe is het verder met iedereen? :D Mijn eerste week van m'n volume blok zit erop, nu 2 rustdagen en zondag weer. Heel tevreden met hoe het gaat momenteel!

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:30

Ik heb net een challenge van Mark Carroll gedaan en maandag begint de volgende.
Voor daarna heb ik nog aan minimaal 9 maanden aan trainingsprogramma’s van Mark. Haha. Dus voorlopig even met hem verder.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:05

Needje schreef:
Ik heb net een challenge van Mark Carroll gedaan en maandag begint de volgende.
Voor daarna heb ik nog aan minimaal 9 maanden aan trainingsprogramma’s van Mark. Haha. Dus voorlopig even met hem verder.


Oh wat leuk! Hoe is het je bevallen?

Ik sport sinds mijn 18e, oa altijd lekker zware krachttraining gedaan tot de zomer van 2018 waarin ik een ongeluk kreeg en zenuwschade opliep in mijn rug.
Thuis komen te zitten, mijn lichaam verloren en de hoop opgegeven ooit nog daar te komen.

Nu start ik toevallig vanaf morgen ook met een periode Marc Carrol :) Ik zal nog veel aanpassingen moeten maken in de training want mijn rug zal nooit 100% genezen maar ben, nu nog :+ , wel enthousiast. Kan me 100% vinden in zijn theorieën :)

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 07:24

Wat leuk die challenges!

@Needje: dat komt vanzelf, ik ben ook nog helemaal niet sterk in m’n squat en deadlift. Ze zeggen altijd dat je niet met anderen moet vergelijken, alleen met jezelf.

Ik ga zometeen weer trainen, heb er zin in! Onder andere weer bench, Bulgarian split squat en overhead press.

Qua voeding gaat het wat wisselend. De basis begint wel vrij sterk te worden nu, veel groente vooral, daarna kijk ik naar eiwitten, vetten en de rest aanvullen met koolhydraten. Heb alleen een eetbui gehad eergister. Ben ook ongesteld, dus daar heeft het ook wel mee te maken denk ik. Voelde me echt heel ellendig.

Goed bezig Eulogy!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:08

Ik heb deze week ook een paar rot dagen gehad mbt eten... maar goed, gaan vol goede moed verder

Ik ga straks ook even, pas training even aan aan de drukte

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:12

Needje schreef:
Ik heb net een challenge van Mark Carroll gedaan en maandag begint de volgende.
Voor daarna heb ik nog aan minimaal 9 maanden aan trainingsprogramma’s van Mark. Haha. Dus voorlopig even met hem verder.

Hoe zien zijn programma's/challenges eruit qua aantallen trainingen en inhoud en afwisseling in trainingen?


Ik heb afgelopen 1,5 week weinig gesport. Paar dagen binnen moeten blijven omdat beste vriendin in afwachting Coronatest was en ik net de dagen ervoor bij haar had geslapen. En daarna nog wat verkoudheidsklachten gehad. Maar gisteren weer zooo lekker gesport <3 Nu even weekend en maandag weer gewoon mijn oude ritme van vier keer per week sporten.
Heb alleen al een halfjaar zelfde schema (ok daarvan drie maanden natuurlijk niet getraind door Corona), merk dat ik wel toe heb aan wat anders, verveel me beetje met huidig schema. En zelf maken werkt niet, merk dat ik dan alleen oefeningen erin doe die ik leuk vind om te doen :')

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:01

Mark zn programma’s zijn 5 dagen split schema’s. 3 lower en 2 upper.
Stappen doel en bij cutting ook nog cardio doel.
Vorige challenge had 2 fases van 4 weken.
Komende 3. 2x 3 weken en 1x 2 weken.
Dus afwisseling genoeg.
De bikini body series zijn 3 fases van 4 weken.
Alles heeft een andere opbouw.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:24

Netjes Joanne! Goed bezig :)

Jip, tijdens die 'week' kan je sowieso qua cravings en gewicht alle kanten uitschieten, dus lekker laten wat dat betreft :+ Heb er zelf ook enorm last van altijd, echt genieten. Plan dan ook vaak m'n zware trainingen pas aan het eind van die week in, anders komt er helemaal niks van.

Fijn dat je geen corona hebt linoleum! Dan kan je nu weer aan de gang :)

Ik was vanochtend van plan te gaan trainen maar alle slots waren voor vandaag helemaal vol. Dan maar morgen, ook geen ramp. Wel een beetje onhandig omdat ik nu een best vol, onregelmatig rooster van werk heb. Daardoor ben ik weer wat meer op de avonden aangewezen en die probeer ik in de gym nou juist te vermijden :+

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:09

Nou laatste personal training zit er op... vanaf volgende week aan dr slag met een plan op maat en dan denk ik in voorjaar weer een 1p ritten PT. Ik wil echt eens in mn leven een bikini body :')

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:31

Hahaha ja die wil ik ook wel!
Sorry ik ben trouwens niet echt actief hier meer. Betekend niet dat ik niet train en ik lees wel mee, maar heb t best wel druk en blijf nogal eens te lang hangen na de training. Vandaag trainden we van 9-10 en uiteindelijk moesten we 12.15 weg, omdat de coach weg moest.. Eerst ff tijdens de les na ons aan de bar gehangen en toen die weg waren zijn we weer verder gaan oefenen XD Dat is nu zo'n 3-4 dagen per week wel een beetje standaard. Helaas train ik de andere 2-3 dagen in de avond en is ons vaste groepje er niet, dus dan ben ik wel sneller thuis XD
Heb ook het wandelen er naar toe opgegeven. Ga nu met de auto XD

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:34

Mogen jullie blijven hangen dan op de sportschool??
Bij ons moet je gewoon meteen weg nu.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:54

Bij ons zijn ze weer heel streng geworden en word je op piekuren verzocht na je gereserveerde uur te vertrekken. Tijdens de rustige periodes staan ze oogluikend toe dat je even doorgaat en vragen ze je of je de volgende keer even bij de balie daarvoor toestemming wilt vragen. Wie meer uren reserveert of continu langer blijft kan een week lang toegang geweigerd worden tot het reserveringssysteem en de sportschool.

Het irriteert me wel een beetje dat het al januari lijkt met alle nieuwe starters bij ons, gezien de meute mensen die met een schemaatje in de handen van toestel naar toestel sjokt. -O-

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:59

Bij ons was ook mega druk vanavond. Normaal ga ik maandag ochtend aangezien ik vrij ben, maar kinderen vrij ivm studie dag vandaag.
Gelukkig heeft de PT dan voorrang waardoor ik wel gewoon een fijne training kan hebben. Ik erger me altijd vooral aam die opgespoten 'Ik doe of ik hard train maar eigenlijk is dit een soort thee kransje want ik gwbruik toch spul' en dan vooral in je moedertaal flink hard ouwehoeren en staren naar vooral vrouwen...
Ik kan me er tegenwoordig goed voor afsluiten hoor, maar bij ons sta je in het krachthonk best te kijk als vrouw zijnde en vooral met een flinke bos hout voor de deur in bepaalde houdingen :')

Maar ja, das nou eenmaal basic fit he... blijven hangen gebeurd nauwelijks nu met corona

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:03

Joanne, wat heb jij een heerlijk vrolijk hoofd trouwens op al jouw foto's! <3 Je foto's staan bovenaan de pagina, dus heb hem al paar keer gezien als ik dit topic opende.
Succes met je eigen plan. Je kan natuurlijk altijd tussendoor ook nog keer PT nemen als je even weer wat focus nodig hebt ofzo. Soms wel erg fijn.
Jammer dat overige sporters niet allemaal heel prettig zijn. Ik sport daarom ook bewust niet bij de BasicFit maar bij een gym die niet bij een keten hoort.

Needje, dankjewel voor je info! Ik ben op zoek naar een schema met 4 dagen, 5 ga ik niet redden. En het kost ook nog wel wat zie ik.
Bij ons officieel ook gelijk weg, maar als verder rustig is, dan wordt een kopje koffie oogluikend toegestaan.

Courses, jammer dat je niet meer terecht kon in de sportschool. Is het zo druk bij jullie, of zo weinig plek? Hier mogen we met 20 tegelijk sporten en voor Corona stond je al te kijken als er 10 tegelijk waren. Van zomer heel vaak privégym gehad :')

Ik heb gisteren de eerste dag van de trial week van Stronger by the Day van Megsquats geprobeerd. En ik heb spierpijn |o Heel wat anders dan ik gewend ben, ik doe normaal altijd oefening voor oefening en dan liefst zo min mogelijk herhalingen. Dit waren meerdere supersets en ook veel meer herhalingen bij sommige oefeningen. Maar was wel erg leuk! Dus denk dat ik hierna wel ook een abonnement neem. Zeker omdat het maar $ 8 per maand is.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:33

Linoleum je kan altijd een lower of een upper minder doen. (Maar net waar je de focus op wil)
En ik vind 99 dollar niet veel voor alle informatie die je krijgt en wat je dus leert.
Het feit dat veel PTs zijn challenges doen ivm de vele informatie zegt mij genoeg. :D
Daarbij heb ik liever voor 99 een schema van iemand met mega veel kennis dan van een gast van de sportschool hier. Haha
Maar ieder zn eigen keuzes!!

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:01

@Linoleum, ik volg zelf een vierdaags schema van Jonnie Candito. Gratis schema's van hem zijn hier te vinden: http://www.canditotraininghq.com/free-programs/. Wellicht zit er iets voor je tussen! Ik volg zelf het Candito Linear Program en dan de strength/control versie.

Anoniem

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:02

Maar wel graag doneren als je profijt hebt van zijn programma's :)

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:03

Ik ben al even een stille meelezer maar ik meld me.

Ik ben Iris en 28 jaar. Ik fitness sinds 5 jaar. 5 jaar geleden 20 kg afgevallen doormiddel krachttraining en op mijn voeding te letten. Sindsdien verslaafd aan krachttrainging :') Ik trainde tot 2 jaar terug 5 keer in de week, was behoorlijk afgetraind en gespierd. Echter gooide een chronische rugblessure roet in in het eten. Door de fysio veel tips gekregen waar ik op moet letten en train ik nu weer 3-4 keer in de week. Mijn PR 2 jaar terug was 75 kg 3RM deadlift, nu ben ik al blij met 40 KG :') Komt wel weer, rustig opbouwen en naar mijn lichaam luisteren.

Jullie verhalen motiveren me enorm, vind het erg leuk om mee te lezen.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:04

enzino schreef:
Maar wel graag doneren als je profijt hebt van zijn programma's :)

Goede toevoeging. :D

En welkom Tova!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:25

Sem_ schreef:
@Linoleum, ik volg zelf een vierdaags schema van Jonnie Candito. Gratis schema's van hem zijn hier te vinden: http://www.canditotraininghq.com/free-programs/. Wellicht zit er iets voor je tussen! Ik volg zelf het Candito Linear Program en dan de strength/control versie.

Deze ga ik later eens bekijken ook! En bij fanatiek gebruik lijkt me een donatie zeker op z’n plek, is ook werk en tijd en kennis ingestoken.

Komende weken in elk geval het Stronger by the Day programma blijven proberen, wil wel echt goed proberen voor ik een oordeel vel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:34

Van Candito heb ik het 6-week strength programma gedaan (van maart 2016 tot september 2017) en was er erg tevreden over. Het was mijn eerste powerlifting programma en ik maakte er goede vordering op in die anderhalf jaar.

Een volledige analyse van het 6-week strength programma door Izzy kan je hier vinden (sinds oktober 2018 volg ik een programma van Izzy):
https://www.powerliftingtowin.com/candi ... h-program/
Het is wel powerlifting specifiek dus als dat je doel niet is hoef je er niet verder naar te kijken.

En review van Candito's Linear program (geschreven door Izzy) wat veel meer algemeen is:
http://www.powerliftingtowin.com/candit ... r-program/

Citaat:
Overall
Honestly, Candito’s linear program is very, very solid. Out of all the beginner options we’ve looked at thus far, I’d consider it the best with a few caveats.

I don’t think it is appropriate for a true beginner. By a true beginner I’m talking about someone with virtually zero experience in the gym. The program offers too many choices, too many exercises, and too little frequency for this group. For you true novices, I still recommend buying a copy of Starting Strength.

That said, if you’ve already spent 3-9 months building a solid base on Starting Strength, StrongLifts, or some other full body 5×5 program, I think this would be an absolutely excellent option for “advanced-novices”. You get the freedom to choose some of your own exercises, you start incorporating some degree of autoregulation in the progression scheme, the program is highly specific, fatigue is managed properly, and, just in general, this is a well thought out program.

Along our continuum of “good, better, best”, I wouldn’t hesitate to say this program is somewhere between better and best for trainees of the right advancement. For you late stage novices and early intermediates (6-12 months of experience or so), I’ll just repeat myself and say this is a great choice for you if you have competitive interests in powerlifting.