Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:17

Hebben jullie al lekker getraind?
Hier zojuist de fysio gehad; vooral beenkracht en wat conditie gedaan.
Rond lunch weer lekker een stuk fietsen :)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:38

Hallo allemaal, Na een paar dagen meelezen kom ik me toch stiekem melden. B-)

Ik weet niet of ik 100% binnen de doelgroep val, maar ik doe sinds een paar maanden aan crossfit en daarvoor al jaren bootcamp. Ik ben vooral dol op de technische weightlifting lessen om aan mijn techniek te werken en zo zwaar mogelijk te kunnen tillen.
Qua voeding probeer ik me nu steeds serieuzer te oriënteren om op de eerste plaats af te vallen, maar op de tweede plaats mijn spieren die ik tijdens het sporten train ook beter zichtbaar te laten worden.
Ik vind gespierde vrouwen namelijk echt prachtig <3

Wat betreft techniek verlies tijdens een WOD; hier in de box wordt daar echt wel op gelet inderdaad. Zelf ben ik ook altijd vrij langzaam omdat ik liever iets zwaarder pak en op techniek blijf focussen dan vrij licht en zo snel mogelijk. Tenzij je een WOD'je hebt zoals wij gisteren met allemaal oefeningen zonder gewichten etc. Dan is het rammen :D . Niet dat ik dan snel ben haha. Ook haat aan burpees hier :wave: . Gisteren weer 80 moeten doen haha!

Een van mijn trainers wees me op het YouTube kanaal van Thomas DeLauer voor interessante informatie over voeding. Inmiddels heb ik een paar video's gekeken en hij is vrij gefocused op een bepaalde methode maar kan er wel interessant over uitleggen. Weet nog niet helemaal wat ik er van vindt als voedingspatroon, maar hij legt wel veel interessante processen uit.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:20

@lieffiefi: Jaa gister zeker. Was mega zwaar, want we moesten veel verschillende oefeningen doen en dan 50 of 40 keer. En ja ik was samen met nog 2 elkaar aan het opjutten dat we de 50 moesten doen. Halverwege mega spijt, maar we hebben t wel gehaald.
Had al wel nog blauwe schouders van vorige week zaterdag.... Die zijn nu nog blauwer, want moesten ook 50 dumbell push presses doen..

@Josien: Welkom! Je past hier zeker in de doelgroep :)
Iee ja burpees.. Volgens mij houdt niemand daarvan nee XD
Bedankt voor de tip! Ga het eens opzoeken :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:25

Wat zijn jullie trainingsplannen in het weekend? Trainen jullie gewoon door? :D

Hier heb ik net even een full body workout gedaan. En ben ook nog eens gaan wandelen naar de sportschool (1,5 uur in totaal). Ik heb mijn workout er voor vandaag dus opzetten. Vanaf morgen vertrek ik op vakantie dus dat wordt afkicken. Ik heb me ook laten meten qua vet percentage en ik tik net niet de 24 aan. Dacht dat ik lager zat. :+ Als ik de foto's zie van vrouwen die ook 24% hebben dan denk ik: maar ik zie er veel smaller uit. Misschien ben ik wel gewoon skinny fat. :') Mijn spiermassa zat wel boven gemiddeld en was weer een kilo aangekomen deze week. Maar goed, dat probeer ik dus te vergeten voor nu. Nu eerst op vakantie. :D

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:42

Ik ga vandaag even een flinke cardio sessie doen en buikspieren trainen. Mijn lichaam houdt het goed vol (9 dagen onafgebroken getraind) dus dat is heel fijn, maar morgen krijg ik het niet in de planning dus heb ik een rustdag. Geniet van je vakantie Neverland! Vergeet de getallen even voor een weekje :*

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:10

Ik train gewoon lekker in het weekend hoor :D Maar ik ben ook niet iemand die in de vakantie niks doet want ‘ik heb vakantie’. Trainen doe ik omdat ik het leuk vind, niet omdat het een moetje is. Dus ja, ook gewoon in vakanties en weekends. Eigenlijk nog wat fanatieker zelfs dan :') Moet ik wel zeggen dat thuis een Olympische stang en gewichten heb, dus ben niet afhankelijk van openingstijden van sportschool.

Hier dus een goede sessie gedaan net clean&jerks, front squats en deadlifts. En nog wat core en schouderstabiliteit als warming-up

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:32

Gisteren rust gehad en vanochtend 1,5 uur bootcamp op de nuchtere maag. Daar ben ik in het weekend een beetje mee aan het experimenteren en bevalt tot nu toe goed.
Morgenochtend een WOD en smiddags paardrijden :D .

Op vakantie sport ik wel minder of niet. Als ik echt weg ben tenminste.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:46

Als ik op vakantie ben (en daarmee bedoel ik echt weg) dan ga ik niet sporten. :=
Als ik thuis blijf dan doe ik het wel, omdat het me een lekker gevoel geeft.

Maar een keer helemaal niks doen als je weg bent vind ik ook heerlijk. := De enige zorgen die ik dan wil hebben is wat ik die dag ga eten. :')

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 14:32

Jullie gaan hard! Hier is het even opnieuw balans en ritme vinden. Ik heb sinds kort een vriend en het is een beetje passen en meten omdat hij op 1,5 uur rijden woont. Afgelopen week veel samen geweest en dan merk ik dat ik geen tijd meer heb voor Bokt. Heb ook iets minder gezond gegeten, maar wel heel erg genoten. Hij is nu net begonnen met bulken en ik zit nog in mijn cut, dus daar moeten we ook een beetje onze weg in vinden. Sinds eergisteravond ben ik hier weer alleen dus heb ik een aantal balansdagen.

Qua training is het ook een beetje puzzelen, ik wil bij hem ook graag kunnen trainen. Ben ook afgelopen week gestart met krachttraining naast CrossFit. Heb even een planning gemaakt hoe ik het nu qua training wil aanpakken:

Ma: krachttraining
Di: -
Wo: krachttraining
Do: -
Vr: CrossFit
Za: Gymnastics
Zo: -

Heb vanmorgen ook Gymnastics gedaan, maar gisteravond nog een hele zware CrossFit workout, en nog spierpijn van mijn krachttraining waar ik nog wat aan moet wennen. Vanmorgen ging het dus voor geen meter. Ik heb dan echt wat meer rust nodig.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:14

Hier ook doortrainen in vakantie.
We eten dan wel wat minder gefocust zeg maar..

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:11

@Neverland: Uiteraard! Ik heb vanochtend getraind en morgenochtend weer :)
Wandelen naar de sportschool is heerlijk! Ik doe dat iedere training. Half uur heen en half uur terug :)
Hoe hebben ze je vetpercentage gemeten?
Fijne vakantie!

@Castilja: Ik denk dat een rustdag idd niet verkeerd is :) 9 dagen is heel veel. Ik hou zelf maximaal 6 aan, dat ik 1 dag in de week rust heb (soms 2)

@Josien: Goed bezig! Ik sport in de ochtend altijd met alleen een eiwitshake op. Anders ga ik over mijn nek XD

@Jip: Wel logisch dat je even een balans moet vinden. Ga je dan de krachttrainingen bij hem doen, of gewoon deels?

-------------------
Wij gingen vanochtend deadliften. Was mooi en ging qua techniek ook goed :) Daarna als WOD:
12 deadlift
12 power cleans
12 front rack reversed lunges

en dat 5 rondes, iedere 4 minuten.
Die deadlift was gewoon wegtikken, dus dat was in 12 sec ofzo klaar. Zat alleen vandaag ontzettend te kloten met mijn cleans. En waarom? Ik heb echt geen idee. Misschien omdat mijn schouders zou blauw zijn, dat ik toch iets heb wat afremt ofzo in mijn hoofd.. Anders zou ik t echt niet weten.
Daarna de middag gewerkt en nu 2 dagen vrij. Beide dagen ook trainen. Morgen is er een buddy wod (iedere week), maar nog nooit geweest dus ben benieuwd :)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 18:20

Fijne training Leoni! Leuk dat jullie buddy wods hebben, is bij ons door de corona weggevallen. Ik vind ze heel leuk!

De krachttraining ga ik ook gewoon hier doen, maar net hoe het uitkomt.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:44

Ik heb normaal in het weekend "vrij" omdat ik niet meer dan 5 dagen wil/mag trainen en dat normaal doordeweeks doe. Zit nu alleen een beetje in een raar ritme, dus heb gister en vandaag dan niet getraind en ik ga morgen juist weer wel. Gister was de sportschool ook dicht.

Lekker bezig allemaal trouwens! :) travel_me; lijkt me dat dat goed door je schouders kan komen, misschien even wat rust geven anders? Volgens mij ga je best hard namelijk.

Oh en gefeliciteerd maanlicht, wat leuk! :D

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:45

Train idd deze week 6x, maar die blauwe plekken duren een eeuwigheid tot ze verdwijnen, dus dan zou ik een week niet kunnen trainen XD Dat gaat niet lukken XD Is alleen te hopen dat er morgen geen dumbell of cleans inzitten

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:01

Maar kun je niet je schouders in die tijd gewoon wat meer ontzien? Niet per se helemaal niet trainen :P Het klinkt namelijk alsof je er best wel last van hebt.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 10:46

Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag begin met bulken tot januari/februari. Mijn doel is nu vooral sterker worden, en dat lukt me niet echt in een cut.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:43

Ik meld me ook! :D Tessa, 28 jaar en hou me bezig met krachttraining. Aanvullend ben ik op de racefiets te vinden. Ik ben bezig met cutten en train 6x per week met een splitschema. Deze bestaat uit de combi's rug-biceps, borst-triceps en benen-buik. Ik train al langere tijd maar dan nu sinds een week of 3 met een op maat gemaakt schema. Vandaag is het rug-biceps dag :)

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:48

Maanlicht schreef:
Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag begin met bulken tot januari/februari. Mijn doel is nu vooral sterker worden, en dat lukt me niet echt in een cut.

Klinkt als een goed idee! Zeker in de winter vind ik het fijn als ik wat meer mag eten :')

Welkom Tessa! Hoe ging het vandaag?

Ik had vandaag squats en bench, en daarna split squats en shoulder press. Ik ben nog een maand lid bij m'n huidige sportschool, ik twijfel een beetje of ik daarna wil verlengen. Ik kan hier steeds voor max een uur boeken (kan ook niet 2x boeken, want na elk uur zijn ze een halfuur dicht om schoon te maken) en dat is op zich heel fijn ivm hygiene maar ik heb echt moeite om m'n trainingen steeds in een uur te proppen. Voorheen trainde ik altijd anderhalf/2 uur, zeker als het minder volume en meer kracht was. Ik kan nu ook niet met m'n vriend samen trainen en dat mis ik ook wel, maar die heeft helemaal geen lidmaatschap momenteel maar traint in de gym op de rugbyclub dus daar heb ik ook niks aan :')

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:54

@EUlogy: Das wel lastig, want weet pas de ochtend zelf wat we gaan doen. En afzeggen ben ik niet van XD Heb ik vorige keer voor het eerst gedaan en heb de hele dag spijt gehad...
Hmm ja een uur is wel kort inderdaad, helemaal als je zwaarder wil gaan en rustig in gewicht wil opbouwen. Lastig dilemma wel. Stom ook dat je niet 2 uur mag boeken, want scheelt hun ook weer schoonmaken toch...

@Jip: Had al in het andere topic gereageerd, maar ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen! Je bent idd al smal, dus denk prima keus om nu op spiermassa te richten. Hoeveel wil je gaan eten?

@Tessa: Welkom! Kinkt als een mooi bedacht splitschema!

----------------------
Wij deden vanochtend buddy wod en wat was het leuk! Eerst nog bench press gedaan, maar dat ging voor geen meter. Heb het ook nog nooit echt gedaan, dus mijn techniek was belabberd. Wel veel aanwijzingen gehad, dus dat ga ik onthouden voor de volgende keer.

Met de wod was het 10 rondes (5 dus ieder)
-15 cal row
- 15 power snatches
- 9 box jumps/ step overs

Nu was het mooie dat ik met een vrouw samen ging waar ik mij echt in herken. Beide redelijk mondig, giga snel afgeleid, streber, maar vooral bloed en bloed fanatiek. En dat hebben we gemerkt XD We waren echt snel klaar. Meer dan 4 minuten eerder dan nummer 2, maar de meesten deden er 10 minuten langer over. Was echt een hele mooie en ook super gezellig. Helaas kan ik volgende week zondag niet, maar ben wel van plan om in het vervolg iedere zondag te gaan :D

Qua blauwe plekken. Tsja die zijn er nog XD Plus mijn handen open van de deadlifts van zaterdag. Maar ach hoort erbij en morgen weer een dag :)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 15:43

@Eulogy: dat probleem heb ik hier ook, open gym is maar 1 uur.. afgelopen week echt gehaast maar krijg mijn training niet in een uur gepropt. Lastig is dat..

@Leoni: Fijn dat de buddy wod je zo goed bevalt! Ik kan ook niet wachten tot wij weer buddy wods doen.

Ik ga voor nu op trainingsdagen op 2400 calorieën zitten en op rustdagen 2100. Kijken hoe dat gaat en als ik naar boven of naar beneden moet merk ik dat vanzelf.

Ik heb vandaag een rustdag. Training ging gister heel slecht doordat ik nog niet voldoende hersteld was. Morgen weer krachttraining dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.

Lijstje voor vandaag:
O: 350 gram magere kwark met 20 gram fruit&noten muesli en een banaan
T: cappuccino
L: 3 gebakken eieren, 125 gram roma tomaatjes, 20 gram ongebrande amandelen en 2 vijgen
T: cold brew koffie mokka
A: roerbak met gamba’s, groenten en rijst
T: cheesecake, eventueel nog volle kwark

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:00

Hey leuk topic! Ik zit ook in het crossfit topic maar de combi met voeding vind ik wel interessant! Ik zit echt in een dip momenteel. Na mijn schouder uit de kom met snatchen ([MWS] Ervaringen met subluxatie schouder), een hele drukke periode op werk en nu een verkoudheid moet ik echt even heel hard zoeken naar motivatie om ook maar iets te doen. En dat terwijl 5 keer per week trainen voor mij niet vreemd is. Ik wandel wel veel momenteel, deze week bij elkaar 40 km. Dus als ik me weer fit voel ga ik weer aan de gang. Heb er dus ook gewoon wel zin in maar het komt er even niet uit :') Leuk om hier te volgen wat jullie doen!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:01

Welkom voor de nieuwe mensen! 6x krachttraining, dat is flink Negerzoen! Hoe lang ben je dan gemiddeld bezig met een training met deze split?

Oh dat lijkt me ook lastig zo kort Eulogy! Dan zou ik ook moeten haasten.

Klinkt goed Maanlicht! Ben benieuwd hoe het bulken je gaat bevallen. Lijkt me best lastig, maar ik vind het sowieso lastig om genoeg te eten.

Nice Travel_me! Klinkt als een leuke training en een goede match. Mag je dan zelf je buddy kiezen? Vervelend van je handen. Ik heb een puimsteen (€1,60 euro bij de Hema) waarmee ik losse eelt stukjes afvijl, dat kan helpen voorkomen dat een stuk eelt (in)scheurt. :j

In het weekend doe ik geen krachttraining, maar wel een vrije kickbokstraining op zondag. Morgenochtend weer benen trainen en 's avonds kickboksen. :)

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:17

Hi mag ik mij ook melden?
Ik train nu ongeveer 4 jaar maar daarbij altijd erg vormloos geweest. Afgelopen november kreeg ik het eindelijk voor elkaar meer te gaan eten om echt spier op te bouwen en dat ging mega lekker met behoorlijk resultaat tot Corona kwam. Nu ben ik weer begonnen maar hik ik toch weer tegen het zelfde probleem aan: niet genoeg eten. Ik ben van plan tot ongeveer februari te gaan bulken en echt in spier aan te komen, nog even de moed vinden om dit ook echt te doen.

Eten jullie ook wel eens bijvoorbeeld een bak ijs om makkelijker aan je kcal te komen?

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:43

@Jip: Oh das wel oliebol. Bij ons kun je zolang er lessen zijn. Dus in de ochtend 2 uur en in de avond 3 uur. Maar meestal zijn trainers er al wel eerder en blijven langer. Dus gelukkig tijd zat bij ons (niet dat ik open gym doe XD)
Jaa was echt heel leuk en vooral gezellig. Wel keihard getraind, maar daarnaast was het gewoon erg leuk.
Oh ja das een heel stuk hoger dan je nu had of niet? Ook logisch cut-bulk. Ga je langzaam opbouwen of meteen omhoog? Jij deed eerst (of nu nog) creatine gebruiken ook toch? Doe je dat nog en heb je daar wat van gemerkt?

@Sem: Oh handig! Ga ik even naar kijken :)
Ja je mag zelf kiezen. Wij hadden eerst al buddy gekozen, maar toen gingen we met benchpressen wisselen, omdat er 2 klein waren en 2 groot. Uiteindelijk hebben we hem gewoon zo gehouden :)
Bij een vrije training, train je dan op een paal/zak of gewoon met 2 tallen?

@Lis: Tuurlijk, welkom! Ik heb geen moeite om aan mijn calorieën te komen. Op zich zou ik een bak ijs mogen als dat zou passen, maar vind dat zelf zonde om te doen. Beter gezondere en voedzame dingen.
Wat eet je nu op een dag? Misschien kunnen wij tips geven om dat te verhogen?

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:44

Sem_ schreef:
Welkom voor de nieuwe mensen! 6x krachttraining, dat is flink Negerzoen! Hoe lang ben je dan gemiddeld bezig met een training met deze split?


Het is goed te doen zo! Omdat ik mijn spiergroepen maar 2x per week train en er daardoor ruime tijd is voor herstel. Met alles ben ik rond een uur klaar :) afhankelijk van mijn tijd, zin en energie gooi ik er vaak nog wat cardio achteraan. Ik ben een typische endomorf qua lichaamstype dus ik bouw snel vet op en ook snel spier. Ik heb extra cardio nodig voor de verbranding.

Training ging vandaag niet zo lekker. Gisteren een van mijn konijnen in laten slapen dus ik ben erg moe van alles wat er gebeurd is. Daar leg ik me dan ook bij neer. Komende training nieuwe kans :)

Leuk om alle verschillende doelen en trainingsmethoden te zien :D ik vind dat erg leerzaam. Ik merk dat ik meteen motivatie vind in dit topic :) leuk ook om eetschema's voorbij te zien komen. Daar zijn fijne ideeën uit op te doen :)

Edit: Jip doe jij eigenlijk nog aan IF tijdens je bulk?