PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 11:32

De huisarts wil dat ik eerst 3 maanden een bepaalde pil ga slikken. En dan 3 maanden doorslikken. Daarna hebben we dan weer contact of eerder als ik andere klachten ontwikkel.

Spiraal is volgens haar een ander hormoon etc.

Vind het wel spannend hoor heb nog nooit de pil geslikt. Omdat ik liever geen extra hormonen in me lijf prop.

Maar wil het wel een kans geven. Als het helpt zou ik toch liever een spiraal wille dan de pil. (Ben geen trouwe slikker van dingen )

Snap dat ze geen directe oplossing heeft. En dat je toch dingen moet uitproberen wat werkt.

Wil zelf even kijken wat ik aan me voeding kan veranderen en ga me ook verdiepen in vitamines/mineralen etc.

Weet dat toen ik al me overgewicht kwijt was net voor de zwangerschap ik ook beter in me vel zat (lees minder hoofdpijn en rugpijn).

Ik kom altijd aan in de zwangerschappen en val vaak pas af na 1,5 jaar dan pas ben ik stabiel qua vreetbuien :=

Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:47


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:00

Ik had vreselijk last van PMS. Na de bevalling heb ik een mirena genomen. Dat had ik zoveel eerder moeten doen. Ik heb nergens last meer van en ben sindsdien nooit meer ongesteld geweest. Ik heb ook absoluut geen klachten meer. Ik was echt depressief vlak voor mijn ongesteldheid. Ook lichamelijk was het geen feestje.

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Re: PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:11

Ik weet wel dat ik juist superblij word van de pil. Zonder ga ik juist in emoties alle kanten op, veel buikpijn, puistjes, vet haar en andere problemen in mijn gemoedstoestand.
Ik slik juist de pil om gemak en om ongemakken te voorkomen. Geen buikpijn meer, geen hoofdpijn, weinig ongesteld en verder voel ik me uitermate goed. Ik slik de Yasmin trouwens.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:18

Ik had als puber erg last van PMS (ervoor) en heftige krampen (tijdens). Ik moest toen van de huisarts teunisbloemolie capsules proberen. Dat hielp goed.
Later ontdekte ik dat monnikspeper (Agnus Castus) ook heel goed voor mijn klachten was. En magnesium!!!
In sommige multivitamines zitten ook kruiden voor vrouwenkwalen. Ik gebruik dagelijkse 1 of 2 Davitamon Femfit en daarnaast extra Magnesium. Ik voel geen krampen meer sinds ik (veel) magnesium gebruik *\o/*

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 19:51

Lotte ga er zeker eens op kijken die groepen.

Susan, wat fijn dat de mirena zo goed helpt!!

Suzanna, o dat klinkt positief.
Mijn pil (heb hem vandaag gehaald) heeft geen bekende naam haha. Het is de levonorgedtrel/ethinylestradiol ofzo O:)

O zo'n vrouwelijke multivitamine is ook wel een slimme tip.

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:08

blokje schreef:
Lotte ga er zeker eens op kijken die groepen.

Susan, wat fijn dat de mirena zo goed helpt!!

Suzanna, o dat klinkt positief.
Mijn pil (heb hem vandaag gehaald) heeft geen bekende naam haha. Het is de levonorgedtrel/ethinylestradiol ofzo O:)

O zo'n vrouwelijke multivitamine is ook wel een slimme tip.


Dat is de Microgynon 30 in de eigen merk versie dacht ik.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:51

Hier ook een hormoon heks.
Dus daar heb ik geen tip voor maar de buikpijn en rugpijn klachten zijn bij mij een tekort aan mineralen geweest.
Vroeger als jong meisje aan de pil gegaan vanwege extreme klachten buikpijn,overgeven en migrane.
Toen ongeveer een jaar of 10 stabiel geweest toen begon de ellende weer.
Ik heb inmiddels al zoveel hormonen geprobeerd maar helaas.
Na mn laatste zwangerschap ging ik ook nog extreem heftig vloeien en na een tijdje was ik er helemaal klaar mee!
Heb nova sure gedaan voor het vloeien en me gelijk laten steriliseren om geen (ongewenste) zwangerschappen meer te hoeven meemaken.
Het eerste half jaar had ik alles nog behalve het vloeien.
Zwaar hoofdpijn,buikpijn,rugpijn en hormoon heks buien toen kwam mijn hoefsmid met een potje met rietsuiker melasse en ik dacht jaaaa hoor maar ja baat het niet dan schaadt het niet en weet je kwa buikpijn en rugpijn zou ik niet meer weten wanneer ik ‘ongesteld’ zou moeten zijn.
Dus wie weet nemen mn hormonen ook wel een loopje met me vanwege een te kort aan iets.

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:10

Ik heb niet alles gelezen. Maar ik had hier ook last van. Mocht wegens verhoogde kans op trombose geen hormonen. Maar ben nu sinds een jaar oid teunisbloemolie capsules aan het slikken. Dit helpt mij (en mijn omgeving) heel erg met de scherpe randjes eraf halen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: PMS. Wie heeft het en wat is er aan te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 20:16

Wat fijn dat jullie je verhaal doen. Neem alles mee. Ga niet meteen alles proberen. Lijkt me verstandig om ding voor ding aan te pakken. Probeer nu gezond te eten en straks de pil er bij naast. En wil vitamine bij slikken.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:52

. :z
Laatst bijgewerkt door bloemm op 19-08-22 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:35

@bloemm

Wat pittig allemaal. En wat een zoektocht dan he? Een orthomoleculaire consulent heeft bij mij niet geholpen. Wellicht helpt het jou wel, elk lijf is weer anders.
Ik kan ook niet tegen hormonen, heb alles al wel geprobeerd. Ik word heel neerslachtig en vooral, mijn migraine verergerd.

Het 'wondermiddel' heb ik helaas ook nog niet ontdekt..