Badderen :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:08

Maartje1990 schreef:
Jeetje wat een heerlijke badkamer is dat zeg!! Wat een prachtig uitzicht heb je dan (en mensen die naar binnen kijken ook :+ )

Het land dat je ziet is van ons ;) dan moeten ze al met een verrekijker gaan kijken om wat te kunnen zien :P

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:24

Ik heb een bad maar heb er al 3 jaar niet ingezeten. Ik vind het best wel lekker maar verveel me al na 10 minuten, lezen is niks waard en een elektrisch apparaat boven bad durf ik niet aan. Juist in de winter is een lekker warm bad wel goed voor mijn lijf. Maar de badkamer is niet warm te krijgen , dus alles wat boven het water uitsteekt wordt koud. Denk er over om iets van verwarming boven het bad te maken, ms krijg ik er dan weer zin in. Moet ik hem eerst nog leegmaken, want hij fungeert nu als opslag voor van alles.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:36

Prairy schreef:
Maartje1990 schreef:
Jeetje wat een heerlijke badkamer is dat zeg!! Wat een prachtig uitzicht heb je dan (en mensen die naar binnen kijken ook :+ )

Het land dat je ziet is van ons ;) dan moeten ze al met een verrekijker gaan kijken om wat te kunnen zien :P


Iemand die even op de koffie komt kan niet naar binnen kijken dan? :+

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:05

Wij hebben een Tubble en zitten eer elke dag in. Zit veel lekkerder dan een gewoon bad vind ik, lekker zacht.
Ik doe de moodlight aan en het gewone licht uit. Ook kijk ik graag Netflix.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:36

Maartje1990 schreef:
Iemand die even op de koffie komt kan niet naar binnen kijken dan? :+


Moeilijk :P Bezoek komt meestal niet aan die kant en al helemaal niet als ik in bad zit :')

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:38

Wat een prachtige, ontspannen ruimte prairy!

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:48

Ik was altijd gek op in bad gaan, tot ik het een beetje te druk kreeg. Toen heb ik een tijdje alleen gedoucht en zat ik bij hoge uitzondering in bad.
Nu is mijn douche kapot dus moet ik wel in bad :+. Maar manmanman, het is toch wel een ellende om je haar te wassen in bad, scheren etc. Ik kan niet wachten tot de douche weer gemaakt is en ik weer in bad kan gaan voor de rust ipv om schoon te worden :D.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:15

Liselot schreef:
Klopt, deze is idd ook dieper dan een “normaal” bad. Wij hebben een hoekbad met een verhoging in de hoek. Je kan met 2 personen echt heel relaxed liggen nog


[ [url=m/XPu3W1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, zoiets vind ik mooi. Maar heb er nu al 10x naar gekeken en het lijkt steeds niet zo groot. Misschien moeten we brutaal zijn en er gewoon samen in gaan zitten in de winkels :)


Prairy schreef:
Ik ga ook graag in ons bad :D Ik zit er niet heel vaak in want teveel projecten, maar soms is het heerlijk. Kan er ook rustig een uur inzitten, boekje en wat drinken erbij en als het water te koud wordt, bijvullen.

Buiten hebben we ook nog een houtgestookte hottub staan, ook fijn!

Ik heb meestal alleen water in het bad, geen producten.

Dit is mijn bad badkamer (dit was een 'loze' ruimte waar we dus een bad in gezet hebben, we hebben ook nog een douche badkamer met dubbele douche)
[ [url=m/hK6id0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is wel gaaf! Had ook graag badkamer met uitzicht gewild, maar moest keuzes maken en dat is het enige waar we op hebben ingeleverd. Komt nu een jacuzzi of hottub op de veranda

Ik vraag me alleen af of je dan nat door huis moet lopen om je af te spoelen?

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:22

Wij nemen handdoeken mee naar buiten en drogen ons daar een beetje af, en de rest binnen. Bij ons zit er alleen water in dus afspoelen is niet echt nodig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:27

Prairy schreef:
Wij nemen handdoeken mee naar buiten en drogen ons daar een beetje af, en de rest binnen. Bij ons zit er alleen water in dus afspoelen is niet echt nodig.


Oke, dan ga je er wel redelijk schoon in, denk ik :) Ik heb ladingen zand aan me, dus moet sws eerst douchen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:54

Superpony: die van ons is 150x150 en dus echt wel groot :j ze zijn er in verschillende maten, dus kan zijn dat je net de 130x130 ziet staan in de winkels

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:57

superpony schreef:
Prairy schreef:
Wij nemen handdoeken mee naar buiten en drogen ons daar een beetje af, en de rest binnen. Bij ons zit er alleen water in dus afspoelen is niet echt nodig.


Oke, dan ga je er wel redelijk schoon in, denk ik :) Ik heb ladingen zand aan me, dus moet sws eerst douchen.

Ja wij gaan er echt in om te relaxen, niet om schoon te worden :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:04

Liselot schreef:
Superpony: die van ons is 150x150 en dus echt wel groot :j ze zijn er in verschillende maten, dus kan zijn dat je net de 130x130 ziet staan in de winkels


Wij zijn niet zo groot, dus zal eens kijken.


Prairy schreef:
Ja wij gaan er echt in om te relaxen, niet om schoon te worden :)


Nee, dat snap ik. Maar als ik er 's avonds zo in stap, is het bad in 2 sec smerig. Dus moet echt van tevoren douchen. Zou ik het in bad laten afweken, moet ik echt daarna douchen :)

Heb net de nieuwe badkamer goed gemeten; 3.15m*2.40m Daar moet een hoekbad in passen

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:17

Onze badkamer is iets groter (3.13x2.70) maar n ziet er zo uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:31

Wat een mooie badkamer Liselot!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:57

Tnx! Zijn we ook heel druk mee geweest :D

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:12

MarlindeRooz schreef:
Nou een onverwarmde badkamer is wel een minpunt wat betreft in bad gaan. :+


Ik heb geen verwarming in de badkamer... maar wel een heel groot bad waardoor alleen mijn hoofd boven water komt haha. Zelfs met 2 erin ligt er niet 1 half boven het water haha

Mooi hierboven zeg!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:54

Liselot schreef:
Onze badkamer is iets groter (3.13x2.70) maar n ziet er zo uit
[ [url=m/av86BU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TAWr4t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4QB5WP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YmPzz6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dLRb37.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HQxulf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!!!

In principe zouden we hem groter kunnen maken, maar het zou makkelijker zijn om de muren te laten staan en ik denk dat alles er wel in past.

Ik moet alleen leren dingen dichter op elkaar te durven zetten. Het is een badkamer en je hoeft er geen dansje te doen.

Hadden we in de vorige badkamer wel, maar daar wel rekening gehouden met plekken waar oude dingen stonden. Iets vergroot toen en wel verplaatst en aangepast, maar we gingen wel uit van hoe het ongeveer was.
Nu een blanco doek.

Ik twijfel toch weer met een recht bad qua indeling. Die hoek heb je vaak niks aan heb ik gezien. In de zin van geen extra ruimte in het bad.

En............heel belangrijk; we moeten nu beslissen. Daarna kan een bad niet meer naar binnen als we een hoekbad willen of ene extra breed en diep bad :)

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:58

Prairy schreef:
Ik ga ook graag in ons bad :D Ik zit er niet heel vaak in want teveel projecten, maar soms is het heerlijk. Kan er ook rustig een uur inzitten, boekje en wat drinken erbij en als het water te koud wordt, bijvullen.

Buiten hebben we ook nog een houtgestookte hottub staan, ook fijn!

Ik heb meestal alleen water in het bad, geen producten.

Dit is mijn bad badkamer (dit was een 'loze' ruimte waar we dus een bad in gezet hebben, we hebben ook nog een douche badkamer met dubbele douche)
[ [url=m/hK6id0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik bij jou in bad? :+ Wat een heerlijke ruimte om te badderen!

Ik heb zelf geen bad meer. Voorheen had ik er zelden het geduld en de tijd voor, maar als je niet fit bent of door en door verkleumd, dan is er niets zo fijn als een bad. Daarom mis ik het toch wel.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:26

_Lorette_ schreef:
Prairy schreef:
Ik ga ook graag in ons bad :D Ik zit er niet heel vaak in want teveel projecten, maar soms is het heerlijk. Kan er ook rustig een uur inzitten, boekje en wat drinken erbij en als het water te koud wordt, bijvullen.

Buiten hebben we ook nog een houtgestookte hottub staan, ook fijn!

Ik heb meestal alleen water in het bad, geen producten.

Dit is mijn bad badkamer (dit was een 'loze' ruimte waar we dus een bad in gezet hebben, we hebben ook nog een douche badkamer met dubbele douche)
[ [url=m/hK6id0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik bij jou in bad? :+ Wat een heerlijke ruimte om te badderen!

Ik heb zelf geen bad meer. Voorheen had ik er zelden het geduld en de tijd voor, maar als je niet fit bent of door en door verkleumd, dan is er niets zo fijn als een bad. Daarom mis ik het toch wel.


Das wel een eindje rijden voor je dan :P

We hebben hier ook een infrarood sauna staan, om op de warmen vind ik dat eigenlijk nog fijner als een bad. Misschien is dat een optie dan? Neemt minder vloeroppervlak in beslag als een bad. En is heel snel warm, ik zit er na 2 minuten al in meestal, dan warm ik mee op met de sauna. Tegen de tijd dat hij warm is, ben ik wel klaar haha. En het is best goedkoop qua verbruik, ik meen iets van 0,15 euro per keer.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:47

Wow wat een mooie badkamers komen hier voorbij joh!

Anderhalf jaar terug is de onze gedaan. Hij was zooo oud met nog leidingen over de muur, granieten vloer, wandtegels tot halverwege, een groene wc enz. Wel al een nieuwe douche kop opgehangen toen en een ander meubel. Maar verder was het drama :')

Dit was before, niet schrikken!
Afbeelding

Alles eruit gesloopt en opnieuw laten opbouwen.

Indeling is zo:
Afbeelding

En zo ziet het eruit:
Aanzicht entree
Afbeelding

Links het bad
Afbeelding

Rechts douche en meubel (direct naast de deur)
Afbeelding

Douche met drain
Afbeelding

Meubel met spiegel mét verlichting. En goed licht om m'n make up te kunnen doen.
Afbeelding

Plafond is verlaagd met spotjes én boxjes op Bluetooth. Bad is heerlijk diep en heeft een fijne schuine kant zodat je lekker ligt.

Ook ik ga er al in als het bad nog vol loopt. Vaak uiteindelijk hangt 1 been over de rand of ga ik is rechtop zitten omdat ik het dan te warm heb haha

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 01:47

Prairy schreef:
Das wel een eindje rijden voor je dan :P

We hebben hier ook een infrarood sauna staan, om op de warmen vind ik dat eigenlijk nog fijner als een bad. Misschien is dat een optie dan? Neemt minder vloeroppervlak in beslag als een bad. En is heel snel warm, ik zit er na 2 minuten al in meestal, dan warm ik mee op met de sauna. Tegen de tijd dat hij warm is, ben ik wel klaar haha. En het is best goedkoop qua verbruik, ik meen iets van 0,15 euro per keer.


Wij willen ook een infrarood sauna, maar weten nog niet welke en welke maat. Eerst wilden we die in de badkamer ipv een ligbad. Nu zitten we te denken in de gang, bij de natte ruimte, maar we hebben ook gedacht aan op de veranda. Ik denk alleen dat ik dat 's winters te koud vind.
0,15ct is niet gek.


BiBiQ schreef:
Wow wat een mooie badkamers komen hier voorbij joh!

Anderhalf jaar terug is de onze gedaan. Hij was zooo oud met nog leidingen over de muur, granieten vloer, wandtegels tot halverwege, een groene wc enz. Wel al een nieuwe douche kop opgehangen toen en een ander meubel. Maar verder was het drama :')

Dit was before, niet schrikken!
[ [url=m/ZmA3Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles eruit gesloopt en opnieuw laten opbouwen.

Indeling is zo:
[ [url=m/jjUPDS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo ziet het eruit:
Aanzicht entree
[ [url=m/EVGKnV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links het bad
[ [url=m/wYJ82w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts douche en meubel (direct naast de deur)
[ [url=m/9T1Bpn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Douche met drain
[ [url=m/k8xklJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meubel met spiegel mét verlichting. En goed licht om m'n make up te kunnen doen.
[ [url=m/uPnEIw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Plafond is verlaagd met spotjes én boxjes op Bluetooth. Bad is heerlijk diep en heeft een fijne schuine kant zodat je lekker ligt.

Ook ik ga er al in als het bad nog vol loopt. Vaak uiteindelijk hangt 1 been over de rand of ga ik is rechtop zitten omdat ik het dan te warm heb haha

[ [url=m/2gIkCu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, dat is echt een mega verschil. Mooi gedaan.

Is dat licht echt goed?

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:34

Je moet inderdaad goed kijken naar welke stralers. Buiten op de veranda lijkt me juist heel cool, lekker buiten kijken. Wij kijken door de badkamer ook naar buiten (maar als het donker is zie je niks haha). Koud valt wel mee, hij warmt natuurlijk ook gewoon op hè, alleen zul je dan iets langer voor moeten verwarmen. En je hebt natuurlijk ook infrarood die geschikt zijn om buiten te zetten.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:42

Oh wauw zeg, die badkamers van Liselot en van BiBiQ :wow: Echt mooi gedaan! BiBiQ, mooi gebruik gemaakt van de (volgens mij niet al te grote?) ruimte.

En een sauna staat bij mij ook nogsteeds hoog op het verlanglijstje. Voor als we ooit de staatsloterij winnen ofzo :D

Ik ben snotverkouden momenteel (test staat voor morgen gepland, jippie...), dus wellicht ga ik vanavond nog wel even in bad. Helaas heeft mijn man ipv lekker badschuim, goedkope zooi gekocht die niet heel erg lekker ruikt en niet goed schuimt. Dus ik ga straks mijn voorraad van mini's maar eens doorzoeken, of ik nog iets beters heb liggen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:08

Mn buurvrouw had laatst flesjes gegeven van het merk Knijp ofzo, maar echt hoor, die dingen zijn zoooo lekker! Echt een aanrader, geen idee waar je ze kan kopen maar als je ze ziet, MEENEMEN!
Kan je uren van genieten eerlijk