Badderen :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:59

Jaaa badderen <3 Met lekker geurende badschuimpjes, wijntje erbij, muziekje aan of Netflix en weken maar!

Ik heb tijden geleden eens een topic geopend dat mijn bad te groot is en had daar goede tips voor matjes enzo gekregen. Dit topic herinnert me eraan dat ik die nog niet heb aangeschaft en aangezien de winter eraan komt ga ik dat nu snel doen!

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:02

Heerlijk in bad <3 Lekkere badolie erin, drankje erbij en een goed boek , deur op slot zodat de kids buiten blijven ~~}> en een heerlijk moment voor mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:03

Ik zit het liefst elke dag.. :+: hebben een diep bad voor 2 personen dus ook vaak met mn man erin en anders lekker drijven.

Boek erbij, lekkere badolies, beuisballen of schuim. Kaarsjes aan. Tevreden :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:39

Ik ga altijd in bad, het is zelden dat ik een douche neem, ik vind een bad heerlijk, vooral in de winter.
Ik gebruik vrijwel altijd badzout (eigen merk kruidvat, lavendel), ook omdat we een jacuzzi bad hebben, mocht ik zin hebben in de streams of de bubbels moet er geen schuim in zitten. Olie gebruik ik nooit, omdat het niet fijn voor schoon te maken is.
Af en toe gebruik ik wel badschuim, vaak dan een rituals.
Ik gebruik geen kussentjes, omdat ons bad een perfecte ligvorm heeft. Scheelt nogal per bad, in de vorige woning gebruikte ik wel een nekkussen.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:45

Ik heb een hekel aan douchen, van een bad wordt ik heel blij! Ik stap er vaak ook direct in zodra de kraan open staat. Ik kan me daar heerlijk ontspannen met mn ogen dicht. Enige nadeel is dat ik vaak in slaap val... :')

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:49

Heeeeeerlijk, echt mijn ontspanningsmomentje. Tijdens de herfst en winter, maar ik ga in de zomer ook gerust in bad. Ik kan dat af en toe echt nodig hebben. Ik kan er zo een uur inzitten, heerlijk! Wel altijd met een muziekje aan (oortjes die ik speciaal daarvoor apart hou of de Google home box)

Ik gebruik vrijwel altijd Kneipp badschuim, want dat schuimt altijd zo goed. En ik vind schuim gewoon leuk, leuker en fijner dan badolie :D Zwitsal gebruik ik ook wel eens en ik zag dat Therme ook badschuim heeft. Dus die ga ik ook eens proberen. Rituals vind ik te duur :o

Zo'n nekkussentje hadden we vroeger en eigenlijk wil ik die wel weer hebben. Ligt veel lekkerder. En eigenlijk... zou ik ook wel zo'n plank voor over je bad heen willen. Waar je dingetjes op kan zetten (telefoon voor een muziekje, een drankje, etc). Als zoiets op de badrand ligt, ben ik altijd bang dat het nat wordt of (is al eens gebeurd...) het bad in glijdt.

En Neonlight, ik ben erg jaloers op jouw jacuzzi bad :j

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:55

Heeeerlijk, in bad! Toen wij onze badkamer gingen verbouwen was dat een belangrijke wens: een bad met een douche apart, dus dat je niet in je bad staat te douchen. En ondanks dat de badkamer maar 6m2 is is dat gelukt! In de zomer ga ik niet zo vaak, beetje te warm, maar de rest van het jaar toch wel wekelijks. Serie kijken, boek lezen, beetje internetten, dat is vaak het plan, meestal val ik in slaap. :') Ik rol een handdoek op voor in mijn nek. Meestal gebruik ik schuim, maar ik heb ook badzout en olie.

Anoniem

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:28

Je moet geen Kneipp badzout in een bubbelbad doen trouwens :') badkamer stond vol schuim op vakantie _O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:21

Ik lees mee.

Wij hadden in laatste huis een bad en ik heb er in 8jr, 2x in gelegen, zoonlief die erom had gevraagd, 1x en ML nooit.

Nu moeten we ene nieuwe badkamer aanleggen en plan was zonder bad, maar dan zie ik bubbelbaden en denk; doe toch maar wel. Zouden eigenlijk alleen een mega douche en sauna nemen.

Hier is het probleem echt tijd en jezelf rust gunnen. Dat lukt gewoon niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:49

Kneipp badzout gaat hier wel goed met de bubbels. Maar ik zet bubbels niet vaak aan en dan ook niet lang, koelt het bad teveel van af. Met de jet streams heb je geen last dat het hard afkoelt, die worden vaker gebruikt.
En mijn bad is geweldig, moet wel zeggen dat ik het zelf nooit geplaatst zou hebben, zat er al in toen we het huis kochten.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:01

Oh ik heb zo zin in een bad door dit topic maar ben veel te lang voor die hier in huis staat

Mijn droomhuis begint echt bij de badkamer voor mij, groot bad met jetstreams en een powerdouche (maak wel een een grapje dat ik gewoon een soort persoonlijke autowasstraat wil haha).

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:04

Ik begin altijd in bad en ga daarna altijd nog even douchen. Heb echt een hekel aan in bad afspoelen en vooral met badolie vind ik het vaak ook nog levensgevaarlijk.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:07

Ik heb een bad en zit er zeker in de winter wekelijks wel een uur in. Heb een mini-ipad met videoland en netflix in een waterdichte hoes en ik vermaak me wel :D

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:10

Hanafubuki schreef:
Je moet geen Kneipp badzout in een bubbelbad doen trouwens :') badkamer stond vol schuim op vakantie _O-


Ohh dat heb ik me wel eens afgevraagd..
Als je in een jacuzzi in een hotel je eigen badschuim zou gebruiken, hoeveel schuim krijg je dan..
Ik wil het nog steeds een keer proberen :')

Thuis heb ik geen bad.. -O-
Alleen een werkloze badeend

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:12

Peerke_ schreef:
Hanafubuki schreef:
Je moet geen Kneipp badzout in een bubbelbad doen trouwens :') badkamer stond vol schuim op vakantie _O-


Ohh dat heb ik me wel eens afgevraagd..
Als je in een jacuzzi in een hotel je eigen badschuim zou gebruiken, hoeveel schuim krijg je dan..
Ik wil het nog steeds een keer proberen :')

Thuis heb ik geen bad.. -O-
Alleen een werkloze badeend



Veel schuim. Echt heel veel. En ja, ik heb het uitgeprobeerd :+

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:53

Ik mis een bad! Helaas heb ik er in de huidige badkamer ook geen plaats voor.
In mijn vorige huis, viel ik altijd in slaap in bad, om vervolgens op mijn buik, weer wakker te worden
Ex was altijd bang dat ik zou verdrinken _O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:05

Neonlight schreef:
Kneipp badzout gaat hier wel goed met de bubbels. Maar ik zet bubbels niet vaak aan en dan ook niet lang, koelt het bad teveel van af. Met de jet streams heb je geen last dat het hard afkoelt, die worden vaker gebruikt.
En mijn bad is geweldig, moet wel zeggen dat ik het zelf nooit geplaatst zou hebben, zat er al in toen we het huis kochten.


Ow, goed om te weten. Ik zou juist andersom verwachten. Maar in een jacuzzi wordt de temperatuur zelf geregeld, dus wist het niet.

Ik wil ook kunnen afspoelen, maar eigenlijk niet drijfnat door de badkamer lopen naar de douche. Moet er dan wel zo onder kunnen stappen.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:07

Ik <3 badderen. Lekker olietje van Thermen erin... Storytel luisterboek op het badkamerkastje... mama is even niet thuis hoor jongens! :D Ik heb ooit een kussentje gekregen bij de boekwinkel dat ik nu in bad gebruik. Zo'n promoding.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:10

Bedenk me even een praktische vraag.

Ik ben 1.68m en ons bad was 1.80m. Dat is met de rand, het schuine verloop etc. Daar paste ik toch niet helemaal in. Of mn tenen kwamen boven water of mn knieƫn.

Heb nu staan kijken bij wat diepere baden. Ervaringen??

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:25

Ik ben net zo lang als jij en heb een extra diep bad. Heeeeerlijk!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:46

Bij gebrek aan ruimte heb ik een zitbad, die gebruik ik voornamelijk als ik last heb van pijnlijke gewrichten. Maar ook als ik echt even tijd voor mezelf nodig heb, en dan komen er kaarsjes bij en een lekkere badolie of badzout, een goed boek of een relaxed muziekje hoort daar ook bij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:44

Imre schreef:
Ik ben net zo lang als jij en heb een extra diep bad. Heeeeerlijk!


Oke, beter! Hadden daar toen op moeten letten. Hebben gewoon een bad gekocht die in de ruimte paste.


Boompje1985 schreef:
Bij gebrek aan ruimte heb ik een zitbad, die gebruik ik voornamelijk als ik last heb van pijnlijke gewrichten. Maar ook als ik echt even tijd voor mezelf nodig heb, en dan komen er kaarsjes bij en een lekkere badolie of badzout, een goed boek of een relaxed muziekje hoort daar ook bij.


Lekker! Heb je er veel baat bij? Ik heb reuma en af en toe flink last. Wilde daarom al buiten een hot tub of jacuzzi en binnen infrarood sauna.

Ik vind een bad vrij snel afkoelen. Hadden ons bad goed geisoleerd, maar toch........

Daarom wel nu ook voor binnen aan het kijken. Buiten zwembad vond ik snel te koud en naakt buiten hot tub in sstappen is wel even door de kou ook.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:00

JoT schreef:
Veel schuim. Echt heel veel. En ja, ik heb het uitgeprobeerd :+


Ik weet wat ik ga doen de volgende keer in een hotel :')

In mijn volgende huis wil ik graag zo'n hotel jacuzzi in m'n badkamer..
Wat zou zoiets kosten?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:39

Nee niet doen een Badtopic :n :n :n Ik moet nog wachten tot de kerst dan is ons huis klaar, en ook mijn badkamer.

Maar hoe heerlijk is een bad, met bruisballen erin of badzout. kan er zo een dik uur inzitten. Boekje er bij en wat te drinken. We krijgen een bubbelbad.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:41

Wij hebben een plankje achter het bad geplaatst waar we onze laptop plaatsen om series of films te kijken, wat drinken en eventueel hapje mee en heerlijk genieten in bad. Wij hebben een bad met jets (spuit water ipv koude luchtbubbels hierdoor blijft het bad lekker warm)

Ook ik stap al direct in bad zodat ik de temp. goed kan afstellen.