Badderen :)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:53

Ik heb een Tubble en wil nooit meer zonder. Zit heerlijk zacht, water blijft lang warm. We zitten er elke dag in hier.

Ik zou nooit een whirlpool nemen, zoveel herrie. Ik kan ook uren zitten te weken.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:07

Ik zie de Tub weleens voorbij komen, maar vraag me echt af hoe je daarin gaat zitten? Ik ben niet groot, maar zie mezelf daar niet in gepropt??

Ik zoek nog steeds een bad, maar ik haak altijd af als er teveel keus is. Verbouwing loopt ook achterstand op omdat ik steeds keuzes moet maken.

roosje78

Berichten: 2274
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:09

Nabster schreef:
Ik heb een Tubble en wil nooit meer zonder. Zit heerlijk zacht, water blijft lang warm. We zitten er elke dag in hier.


Misschien een stomme vraag, maar ik heb ook zo'n soort tubble. Alleen zit mijn afvoerputje precies onder mijn bad en is de slang niet langer om dit anders te doen. Hoe laat jij hem leeglopen? Mijn afvoer wordt dus plat gedrukt door de zwaarte van het bad/water.

roosje78

Berichten: 2274
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:10

superpony schreef:
Ik zie de Tub weleens voorbij komen, maar vraag me echt af hoe je daarin gaat zitten? Ik ben niet groot, maar zie mezelf daar niet in gepropt??

Ik zoek nog steeds een bad, maar ik haak altijd af als er teveel keus is. Verbouwing loopt ook achterstand op omdat ik steeds keuzes moet maken.

Tip: ga naar een badenzaak, ga daar in alle baden liggen die er zijn en die het fijnste ligt, dat wordt hem!

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:17

De Tubble is wel veel groter dan de Bath Bucket. Misschien ben je daarmee in de war, superpony?
In de Bath bucket zat ik ook niet lekker maar de Tubble is echt perfect. Één van mijn beste aankopen dit jaar.

Edit, eerste is de Bucket, tweede foto is de Tubble.


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 09-12-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:19

roosje78 schreef:
superpony schreef:
Ik zie de Tub weleens voorbij komen, maar vraag me echt af hoe je daarin gaat zitten? Ik ben niet groot, maar zie mezelf daar niet in gepropt??

Ik zoek nog steeds een bad, maar ik haak altijd af als er teveel keus is. Verbouwing loopt ook achterstand op omdat ik steeds keuzes moet maken.

Tip: ga naar een badenzaak, ga daar in alle baden liggen die er zijn en die het fijnste ligt, dat wordt hem!


We zijn al in zoveel winkels geweest. Ik merk echt amper verschil.

En nog leuker, vrijwel elke verkoper zegt; als er water in zit, ligt het heel anders.

We hebben al baden gehad, maar toen niet zoveel keus gehad waar we de spullen kochten. Nu met internet word je gewoon gek.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:24

superpony schreef:
Ik zie de Tub weleens voorbij komen, maar vraag me echt af hoe je daarin gaat zitten? Ik ben niet groot, maar zie mezelf daar niet in gepropt??

Ik zoek nog steeds een bad, maar ik haak altijd af als er teveel keus is. Verbouwing loopt ook achterstand op omdat ik steeds keuzes moet maken.


Echt waar? Ik merk dus echt geen verschil :') Ik heb een rechthoekig bad gehad, een afgerond bad en nu een vrijstaand bad met verhoogde korte kanten. Dit bad heb ik gekocht omdat de buitenkant wit en de binnenkant koperkleurig was en ik dat gaaf vond.

Het is warm en ik kan er in liggen, meer hoef ik niet te weten, behalve misschien de lengte. Maar standaard is 170 of 180, dan gaan wij voor 180 omdat mijn man lang is :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:33

Wij hadden 180, maar ik ben 1.68m en vond die nog wel wat ondiep. Ene kant was wel oke, maar andere kant was erg schuin.

Ik kijk ook wel naar uiterlijk, maar zie de kwaliteits verschillen echt niet. Hou niet van het hoekige, dus blijven er nog tig modellen over.

Ik vind die met kant en klare buitenkant soms ook wel mooi of half vrijstaand. Maar inbouwe en een rand is ook weer makkelijk om spulletjes op te zetten. We hadden bij laatste bad een rand van 15cm.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:34

superpony schreef:
Wij hadden 180, maar ik ben 1.68m en vond die nog wel wat ondiep. Ene kant was wel oke, maar andere kant was erg schuin.

Ik kijk ook wel naar uiterlijk, maar zie de kwaliteits verschillen echt niet. Hou niet van het hoekige, dus blijven er nog tig modellen over.

Ik vind die met kant en klare buitenkant soms ook wel mooi of half vrijstaand. Maar inbouwe en een rand is ook weer makkelijk om spulletjes op te zetten. We hadden bij laatste bad een rand van 15cm.

Wauw ik krijg al stress als ik je keuzeproblemen lees :')

Wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb, lijkt me echt superirritant om geen keuze te kunnen maken (en ik bedoel dat niet vervelend maar oprecht :) )

roosje78

Berichten: 2274
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:45

Grappig, ik ben 175 en heb een bad uitgezocht van 170. Anders kan ik niet steunen op het einde van het bad en zak ik onder water.

En mijn nieuwe bad wordt aan de buitenkant zwart en de binnenkant wel wit.
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:49

Ik ben 172 en heb juist een extreem lang bad. Dan kan ik languit helemaal onder water liggen als het bad niet eens helemaal vol is. En je kan er met 2 in zonder dat er 1 afsterft van de kou. Zal hem eens meten.

En er zit echt verschil in hoe een bad ligt. Ik heb 3 verschillende in huis gehad waarvan er 1 echt niet fijn was, 1 wel fijn lag aan 1 kant en 1 waarbij beide kanten hetzelfde zijn en je dus allebei de kanten op kan liggen.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:57

Wij hebben binnenshuis een 'normaal' bad, maar die gebruik ik alleen om mijn honden te wassen.
Buiten hebben we een houtgestookte hottub en die is wél zalig!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:16

Buiten in bad is lekker, maar het moment dat je uit dat heerlijke warme bad moet en je koude handdoek / badjas in moet duiken vind ik dan toch wat minder Sevke. Dan zou ik er ook een verwarmd handoekenrek bij moeten hebben :+

Wij hebben best een groot/lang bad, maar ik zak er wel heel erg in weg. Ik heb echt een anti-slip matje nodig, anders lig ik niet lekker. Met z'n tweeën is zo'n groot bad dan wel weer erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:32

Wij hebben ook het langste gedaan over het kiezen van een bad. Uiteindelijk is het een La Belle van Villeroy & Boch geworden, diep, ergonomische afvlakking voor je rug.. en ruim zat voor 2 :D

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:25

*Geeft een flink harde schop

Hier is eindelijk het bad geïnstalleerd *\o/* maar, nu is het zo dat we een extra groot bad hebben omdat we dus ook in bad douchen (1.90 x 90). Ik wil dus wel graag een kussentje want dan lig ik er perfect in, maar welke is aan te raden? Er is tegenwoordig zoveel keuze in...

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:49

Nabster schreef:
Ik heb een Tubble en wil nooit meer zonder. Zit heerlijk zacht, water blijft lang warm. We zitten er elke dag in hier.

Ik zou nooit een whirlpool nemen, zoveel herrie. Ik kan ook uren zitten te weken.



Ik heb sinds de 24e ook een Tubble en ik ben er zoooo blij mee!!

Roosje78 de afvoer bij de Tubble zit aan de voeten kant en er is een slang van 1.20m bij.
Deze leg ik voor het vullen vast bij het afvoerputje.
Je ziet m op de foto in de hoek rechtsachter.
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:26

Tubble ziet er wel fijner uit dan bathbucket maar onhandig qua opslag

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:59

Hoe bevalt die Tubble bad bij iedereen? Lijkt me zoo lekker

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:58

Ik ben superfan! Echt heerlijk. Ik laat hem wel rechtop opgeblazen staan in de inloopdouche en zet hem aan de kant bij het douchen.
Persoonlijk vond ik de bathbucket onhandiger, deze geeft nog een beetje mee en je kunt hem ook leeg laten lopen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:43

Maartje1990 schreef:
Tubble ziet er wel fijner uit dan bathbucket maar onhandig qua opslag

Hoe dan?
Dit is alles :D
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:11

Ik heb sinds kort een bath bucket. Ik heb echt maar heel weinig plaats, dus dit is het enige dat past. Afbeelding

Ik vind het echt heerlijk. Lig er op dit moment toch zeker 3 of 4x per week in.
Na het badderen moet ik hem wel leegmaken met een emmertje, de afvoer ligt namelijk een stuk hoger.

Als ik niet in de bath bucket zit, dan zet ik hem in een andere kamer.

Ik heb een heel assortiment aan badolien, badbommetjes en badschuim, maar schuim is favoriet met daarna olie. Van de olie heb ik een geschenksetje, dus die zal binnenkort wel op zijn. Dan ga ik over op schuim.
Vanmiddag komt wilde kastanje en lavendel badschuim wrs binnen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:13

Waarom probeer je het niet met een stuk slang? Zo hebben wij ook ons zwembad laten leeglopen. Je zuigt tot je water krijgt en hangt dat in de afvoer. Loopt bijna tot de bodem wel leeg dan.

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:20

Inderdaad, met een hevel het bad leegmaken :j

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:22

Hmmm is inderdaad ook nog wel een idee.
Eens even testen van de week

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:50

Needje schreef:
Maartje1990 schreef:
Tubble ziet er wel fijner uit dan bathbucket maar onhandig qua opslag

Hoe dan?
Dit is alles :D
[ [url=m/I8YN8q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar je moet m dus weer helemaal leeg laten lopem em opvouwen?