Badderen :)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:36

Ik heb vanuit ouderlijk huis altijd een bad gehad. M'n pa heeft zelfs een 2e badkamer gebouwd een aantal jaren terug toen ik nog in een kleine woning zat zodat ik een bad had... Ik ben chronisch ziek en een bad is het enige wat helpt met pijn en ontspanning (afgezien van dikke pijnstillers)
Sinds Juni woon ik in een Fokus woning wat betekend dat ik hulp op afroep heb. In deze rolstoeltoegang kelijke woning zit wel een enorme badkamer maar geen bad omdat je douchestoel etc ruimte moet hebben. Maar op de Unit (Lees woning waaruit de medewerkers werken) hebben ze een electrische laag hoog bad. Dus ga ik 2 x per week sochtends in bad, gooi ik d'r het liefst een stuk bubble var van Lush in (zooooo lekker maar f*cking duur) ent mooiste is dat ik de troep niet zelf hoef op te ruimen. Het is 1 straat verderop dus ik ga heen in Pyjama met hulphond en kom opgefrist weer thuis. Scheelt ook waterkosten

Enige wat mist is bubbels...

Check m'n waakhond (al is ie wel op z'n hoede dat ie zelf niet in bad hoeft )
Afbeelding

De gewone douchekop kan je gebruiken voor haren wassen etc. De gele is voor 't schoonmaken na een bad, zit speciaal spul aan toegevoegd etc.
Afbeelding

't rode touwtje is de oh oliebol koord. die gebruiken we liever niet.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:45

Ik heb ook een Tubble. Heeeeeerlijk!
Ik laat hem niet leeglopen. Ik droog 'm af en zet 'm op de logeerkamer.
Als je 'm langere tijd niet gebruikt dan wordt het aangeraden om 'm inderdaad leeg te laten lopen en opvouwen.
Maar ik gebruik 'm vaak genoeg, dus tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:10

Rubble is in mum van tijd leeg. Zitten grote stoppen in.
Ik heb m in een kwartier leeg droog en opgevouwen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:50

Oh wat heerlijk VillaNeusjes, op dat bad zitten aardig wat toeters en bellen zo te zien. Lekker hoor, dat je toch van een bad kan genieten. En wat ligt je hond er gezellig bij :) Ik ben trouwens even die bubble bars gaan opzoeken. Ziet er goed uit, die ga ik ook eens proberen!

Gisteren is de loodgieter langs geweest om een lekkage te verhelpen. Hopelijk heeft het geholpen, er is ook opnieuw gekit in de badkamer, dus we mogen op dit moment nog geneens douchen. Vanavond yogales en morgen dan eindelijk weer eens lekker badderen. Kwam er vorige week niet van. Ik leef echt helemaal op als ik er al aan denk. Wij hebben nu ook zo'n kussen en ik heb nog Kneipp Lavendel badschuim staan. Heerlijk vooruitzicht :j

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 02:56

JoT schreef:
Oh wat heerlijk VillaNeusjes, op dat bad zitten aardig wat toeters en bellen zo te zien. Lekker hoor, dat je toch van een bad kan genieten. En wat ligt je hond er gezellig bij :) Ik ben trouwens even die bubble bars gaan opzoeken. Ziet er goed uit, die ga ik ook eens proberen!

Gisteren is de loodgieter langs geweest om een lekkage te verhelpen. Hopelijk heeft het geholpen, er is ook opnieuw gekit in de badkamer, dus we mogen op dit moment nog geneens douchen. Vanavond yogales en morgen dan eindelijk weer eens lekker badderen. Kwam er vorige week niet van. Ik leef echt helemaal op als ik er al aan denk. Wij hebben nu ook zo'n kussen en ik heb nog Kneipp Lavendel badschuim staan. Heerlijk vooruitzicht :j



Toeters en bellen valt mee hoor. Maar wel heel ruim, ik ben vrij zwaar maar heb alle ruimte.

Lush heeft superheerijk spul. De bubble bars kun je breken. Doe zo'n 6 keer met 1 stuk. De oranje swirl is m'n favoriet.. Ruikt naar sinaasappel, lekker fruitig.

En ja Aedan gaat meestal tussen mij en de deur liggen en gaat dan gewoon liggen tukken. Echt slapen doet ie niet want hij houd de boel goed in de gaten.

J0anieke

Berichten: 4946
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:30

Ik zit voor het eerst in het bad van ons 'nieuwe' huis... Hier kan ik wel aan wennen.. :z

Edit: de eerste kat is ook al in bad geweest. Hij gleed uit op de rand.. _O- Heb nu wel flinke krassen op mn benen

DideH
Berichten: 7019
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:25

Het is alweer een tijdje stil hier... baddertijd!


Afbeelding

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:57

Heerlijk! <3

Ik had vorige week deze gemaakt: Afbeelding

Badplank goedgekeurd. :D

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:01

Ook hier wordt flink gebruik gemaakt van het bad <3 Ik heb heel wat in te halen na 6 jaar zonder bad _O-

Ik wil wel nog een plank en kussentje bestellen, we hebben een mega formaat bad :=

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:50

Ik blijf het verschrikkelijk vinden.
Wij hebben een oud huis waarbij je moet douchen in bad :')
Mn partner ligt er wel eens in als ie hoofdpijn heeft of een stijve nek.
Ik vind het vreselijk. Water wordt snel koud, ik verveel me dan snel, vingers worden stug en ribbelig, haar is koud, daarna altijd nog weer afdouchen om schoon en warm te worden.

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:54

Ik vergeet volledig de tijd :o laptop met serie erbij, wat te drinken, evt wat te snacken... dan houd ik het wel even vol hoor. Heerlijk zen momentje, echt mijn me-time.
En wij douchen dus ook in bad, daarom het mega formaat. Hij is gewoon 90cm breed, met glaswandje wat weggedraaid kan worden, dus geen vies douche gordijn wat aan je vastplakt :D tsja, badkamer te klein voor beide los, alleen lig ik nu dus elke dag in bad te weken _O-

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:38

Ik vul tussentijds het bad gewoon weer bij met warm water, mijn haren maak ik niet nat dus die worden ook niet koud. Heerlijk een boek of serie erbij en daarna lekker afspoelen in de douche.

J0anieke

Berichten: 4946
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:35

Ik doe altijd veel te warm water in het bad en kook er vervolgens uit.. Koud krijg ik t iig niet.. _O-

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:42

Bij een lange sessie zet ik gewoon af en toe alleen de hete kraan ff aan... heerlijk warm dan weer

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:45

Ik blijf erbij, ik wil ook zo'n plank hebben. Maar waar laten jullie dat ding tussen de baddersessies door?

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:55

Bij mij staat hij naast de wasbak en het glas van de douche. Je ziet hem dus verder niet.

Mandyy

Berichten: 30527
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:12

Op zolder.

MyWishMax

Berichten: 25480
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:52

Ik heb nog een hoop hout over, misschien maak ik er zelf wel 1 :D Past die meteen bij rest van badkamer

DideH
Berichten: 7019
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:08

:wave:

Gezien ik met dit weer zo het bad in duik (en dat de komende tijd vermoed ik weer vaker ga doen): ik was voor de zomer aan het kijken naar goede en betaalbaren badkussens en wellicht een badplank om mijn telefoon op te plaatsen voor series kijken.

Hebben jullie nog tips? :D
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer op internet.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:44

DideH schreef:
:wave:

Gezien ik met dit weer zo het bad in duik (en dat de komende tijd vermoed ik weer vaker ga doen): ik was voor de zomer aan het kijken naar goede en betaalbaren badkussens en wellicht een badplank om mijn telefoon op te plaatsen voor series kijken.

Hebben jullie nog tips? :D
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer op internet.


Bij zo'n plank heb je wel redelijk groot risico dat je telefoon in bad valt.. ik zet mijn Ipad altijd op een wasmand naast het bad. Op de badplank zelf staat dan wel drinken en evt. iets te snacken (wat dus wel eens in het bad valt omdat ik per ongeluk tegen de plank aan stoot haha).

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:45

Voor een mooie op maat gemaakte badplank: Industrial Wood! Ik weet even niet of ze nu al online staan, ze hebben pas sinds kort een webshop. Maar ze zijn te vinden op fb en instagram. Zij maken ze precies zoals je wilt, houtsoort, glashouder, tabletgleuf... Niet goedkoopste maar wel echt super mooi!

Kussentje ben ik ook nog altijd naar op zoek, ik had een goedkoop kreng gekocht maar een van de noppen is al kapot en ik vind hem niet fijn...

Mandyy

Berichten: 30527
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:50

Mijn telefoon en ereader zijn idd ook van de badplank gevallen. Ereader is daardoor overleden..

DideH
Berichten: 7019
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:16

Mloes schreef:
DideH schreef:
:wave:

Gezien ik met dit weer zo het bad in duik (en dat de komende tijd vermoed ik weer vaker ga doen): ik was voor de zomer aan het kijken naar goede en betaalbaren badkussens en wellicht een badplank om mijn telefoon op te plaatsen voor series kijken.

Hebben jullie nog tips? :D
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer op internet.


Bij zo'n plank heb je wel redelijk groot risico dat je telefoon in bad valt.. ik zet mijn Ipad altijd op een wasmand naast het bad. Op de badplank zelf staat dan wel drinken en evt. iets te snacken (wat dus wel eens in het bad valt omdat ik per ongeluk tegen de plank aan stoot haha).


Ik heb hem nu altijd vrij gevaarlijk op de badrand tegen een rituals bodycreme pot aan staan :') Kijk meestal op telefoon, dus dan echt naast het bad neerzetten op de grond ik vrij ver weg...

@Mandyy aiii dat is minder handig..

DideH
Berichten: 7019
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:16

ontherun schreef:
Voor een mooie op maat gemaakte badplank: Industrial Wood! Ik weet even niet of ze nu al online staan, ze hebben pas sinds kort een webshop. Maar ze zijn te vinden op fb en instagram. Zij maken ze precies zoals je wilt, houtsoort, glashouder, tabletgleuf... Niet goedkoopste maar wel echt super mooi!

Kussentje ben ik ook nog altijd naar op zoek, ik had een goedkoop kreng gekocht maar een van de noppen is al kapot en ik vind hem niet fijn...


Zal eens gaan kijken!

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:25

Badplank hebben wij zelf gemaakt, beetje overtollig hout, blokje aan 1 kant tegen het schuiven er onder, schuren, aflakken en klaar.

Laptop zette ik eerder op een krukje naast het bad maar dan moet je scheef kijken, dat vind ik niet fijn.

Goed kussen zoek ik ook nog, had zo'n 'hartje' maar die ligt toch niet lekker bij ons bad.