Hoe ziet jouw week er uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 23:04

De laatste maanden merk ik dat ik enorm weinig energie meer heb - of eigenlijk zin - in bepaalde dingen die ik normaal eenvoudig deed. Ik durf hier niet te vertellen hoe m’n weken eruit zien want dan zegt iedereen “ik snap het wel” haha. Had het erover met een vriendin maar eigenlijk geen idee hoe anderen hun weken indelen.

Dus mijn brandende vraag: hoe zien jouw weken er uit? Hele specifieke details zoek ik niet, maar bijvoorbeeld hoe vaak je sport, hoe vaak je paardrijd, wat voor uren qua werk, kinderen en een gezin, etc.

Superbenieuwd wat ik van jullie kan leren :)

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:12

Mandarijn12 schreef:
De laatste maanden merk ik dat ik enorm weinig energie meer heb - of eigenlijk zin - in bepaalde dingen die ik normaal eenvoudig deed. Ik durf hier niet te vertellen hoe m’n weken eruit zien want dan zegt iedereen “ik snap het wel” haha. Had het erover met een vriendin maar eigenlijk geen idee hoe anderen hun weken indelen.

Dus mijn brandende vraag: hoe zien jouw weken er uit? Hele specifieke details zoek ik niet, maar bijvoorbeeld hoe vaak je sport, hoe vaak je paardrijd, wat voor uren qua werk, kinderen en een gezin, etc.


Superbenieuwd wat ik van jullie kan leren :)


Je moet je hierin niet vergelijken met anderen. Simpelweg omdat je dat niet 1 op 1 kan vergelijken.
Als je nu geen energie hebt kan je beter nagaan wat de activiteiten zijn die je energie kosten en wat je energie op levert. Zijn ze in balans. Wat zijn je zorgen/stress bronnen. Kan je die wegnemen. Hoe is je voeding, nachtrust, etc.
En niet onbelangrijk, bloed al laten prikken? Ijzer, schildklier, vitamines, etc.

En ben je gelukkig ? Voel je je vrolijk? Mensae hoeft niet elke dag en moment maar gemiddeld genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:19

Ik werk 9 uur per dag, daarvoor ga ik naar stal om vast uit te mesten of buiten te zetten (3x per week) . Daarna dus 9 uur lang werken, dan boodschappen doen, koken, eten, naar stal om te rijden, half elf thuis, de was doen, soms een uur sporten of nog wat werk doen, ik slaap om 01.30/0200 en ga er vervolgens 0700 weer uit - al jaren.
Weekenden slaap ik rond 03/04 en ga ik er 0900 uit. Dan ga ik smorgens uitmesten, smiddags vaak wat extra huishouden doen of een x winkelen, afspreken met vrienden etc en savonds weer rijden of in ieder geval naar stal. Soms werk ik extra in de weekenden en doe ik dat smiddags. In het weekend ben ik normaal gezien niet veel thuis - nu wel meer door alle beperkingen van Corona.

Ik heb een eigen paard en woon alleen.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:22

Wat mij veel rust geeft is om vaste dingen op vaste tijden te doen. Voor mij zit het dan in mijn systeem dat ik die tijd niet beschikbaar heb voor iets anders en ben ik er aan toegewijd. Voorbeeld is dat ik standaard op maandagavond en zaterdagochtend naar mijn bijrijdpaard ga, heb vaste sportdagen en tijden en op zondag heb ik altijd de dag voor mezelf heb en niks plan. Zo heb ik altijd vaste tijd voor mezelf en zie dat ook als een afspraak. Op die tijden ben ik niet beschikbaar voor andere dingen :) uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

prugelpiet

Berichten: 12583
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:49

Ik werk 5 dagen in de week, en dan ben ik 9,5 uur op het werk. Ik begin om 07:30 tot 5. In werkelijkheid altijd wat later klaar, maar ach. Dan ga ik naar huis, eten, koken of wachten tot het klaar is (wie als eerste thuis is, kookt :+) dan ga ik meestal 3/4 avonden nog naar het paard en ben ik vaak rond 10/half 11 thuis. 1 dag ga ik tennissen. In het weekend werk ik soms, ga ik lekker naar stal maar blijf ik ook wel eens tot 9 uur in bed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:56

Vast werk: 38u per week met half uur reizen. Chillste baan ooit voor mij.
Bijbaan 1: 6-7u per week.
Bijbaan 2: 0-28u per week inclusief verplaatsing

Ik probeer 3 keer per week te lopen en 3-4 keer paard te rijden meestal. Dan nog af en toe koken maar meestal doet mijn man dat. En 2 keer afspreken met vrienden. Sowieso lekker borrelen of uit eten vrij-zat-zon. Huishouden doe ik bijna niks. Voor de rest dagelijks op de bank hangen en op mijn telefoon of lezen of netflix.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:11

Ik begin vanaf volgende week weer met werken (nu vakantie) en ik zorg dat ik een super strakke planning heb. Ik werk 5 dagen per week en heb 2 uur reistijd per dag. Op maandag volg ik kookles, op woensdag heb ik paardrijles. De andere dagen probeer ik elke dag te sporten, dit is soms een halfuurtje hardlopen, andere keren uurtje fitness of wielrennen. S’avonds werk ik regelmatig nog door voor mijn werk. In het weekend ga ik op zaterdag ook naar mijn paard en op zondag fiets ik een langere tocht. Op zondag zorg ik dat ik de week ook goed voorbereid door een weekmenu samen te stellen en de weekboodschappen te doen. Ik zie vrienden en familie nog minimaal 2 keer per week.

De verleiding is elke dag weer groot om gewoon na het werk op de bank te ploffen en niks meer te doen, maar ik geef mezelf steeds een schop onder mijn kont om toch naar mijn hobby’s te gaan en te sporten. Daar krijg ik uiteindelijk meer energie van en ik voel me dan gelukkiger. Doordeweeks heb ik nagenoeg geen tijd om tv te kijken, in het weekend kijk ik nog wel eens een film. Tijdens het sporten en in de auto luister ik meestal wel audioboeken om te ontspannen.

Een strakke planning werkt voor mij ook echt het beste! Ik plan steeds voor de hele week in wat we gaan eten, wanneer ik boodschappen doe, wanneer ik ga sporten,… Het is dan ook geen optie meer om geen zin te hebben, het staat in mijn planning dus dan moet ik het gewoon doen.

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 03:28

Ik werk de ene week in dagdienst (7:30 tot 16:30) en de andere week in avonddienst (16:30 tot 1:30 volgens rooster, maar dat kan ook tot 3:30 zijn zoals ik gisteren had, of 2 weken geleden was ik wel eens om 1:00 al klaar).
Daarnaast doe ik alleen 1x per week paardrijden. 1 keer per 2 weken ongeveer doe ik andere leuke dingen, ergens gaan eten of bowlen/karten bijvoorbeeld.

Qua koken doet mijn huisgenoot wel meer, maar ik hou dan weer veel meer in de gaten of de kleine dingetjes van het huishouden gedaan zijn. Groter huishoudelijk werk doen we elk weekend, ieder voor zich doet dan een bepaalde ruimte schoonmaken.

Verder heb ik nog geen gezin aangezien ik 22 en single ben, dus wat dat betreft heb ik het rustig :D

troi
Berichten: 17025
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:29

Werken ma-do. Dan ben ik om 7 uur weg en 17uur thuis. Ma-di savonds sporten (wo paardrijden). Woe-do savonds tijd met puberzoon. Vrijdag overdag rijden, huis schoonmaken, boodschappen etc. Savonds met puber film kijken. Weekend wisselt. Sporten, naar vrienden, huis onderhouden, werken in de tuin. Ik kook ook altijd trouwens

marleen_88

Berichten: 14093
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:40

Ik werk fulltime in het basisonderwijs en rijd 40 min. enkele reis. Dit betekent dat ik alle werkdagen van 7u tot ongeveer 17.30u weg ben. Op maan- woens- en vrijdagavond ga ik naar mijn paard. In het weekend huishouden, boodschappen, tuin en vijver bijhouden en andere familie/vrienden/verjaardagsafspraken.
Vaak op dinsdag om de week eten bij de opa van mijn vriend en donderdag vaak bij schoonouders.

Suzanne F.

Berichten: 49339
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:07

Van de meeste van de verhalen die hierboven staan zou ik doodongelukkig worden. Dat zou ik echt niet trekken. Vroeger wel tot mijn 25e ongeveer. Toen had ik best lange dagen, weinig slaap, druk met de paarden etc. Paar jaar geleden was het ook drukker dan nu: urenlang in de file staan, in het donker naar het werk en weer in het donker terug. Veel naar kantoor en een dochter die veel turnde.
Inmiddels geen paarden meer en ik werk 32 uur verdeeld over 5 dagen, voornamelijk thuis. Ik ga nu 1 X dag per week naar kantoor en het is 20 minuutjes rijden zonder file. Ik ben dus lekker veel thuis en vind het heerlijk. Ik sport niet dus hoef ‘s avonds nergens naar toe en ga ik lekker tv kijken of op de iPad. Dus een rustig leven nu eigenlijk en ik vind het prima. En ik heb zeker 8-9 uur slaap nodig per nacht, anders krijg ik daar echt last van.
Ik zou echt geen druk leven meer willen eigenlijk.

Edit: ik ben alleenstaande moeder van 1 dochter.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 01-09-21 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 07:09

belle_boef schreef:
Mandarijn12 schreef:
De laatste maanden merk ik dat ik enorm weinig energie meer heb - of eigenlijk zin - in bepaalde dingen die ik normaal eenvoudig deed. Ik durf hier niet te vertellen hoe m’n weken eruit zien want dan zegt iedereen “ik snap het wel” haha. Had het erover met een vriendin maar eigenlijk geen idee hoe anderen hun weken indelen.

Dus mijn brandende vraag: hoe zien jouw weken er uit? Hele specifieke details zoek ik niet, maar bijvoorbeeld hoe vaak je sport, hoe vaak je paardrijd, wat voor uren qua werk, kinderen en een gezin, etc.


Superbenieuwd wat ik van jullie kan leren :)


Je moet je hierin niet vergelijken met anderen. Simpelweg omdat je dat niet 1 op 1 kan vergelijken.
Als je nu geen energie hebt kan je beter nagaan wat de activiteiten zijn die je energie kosten en wat je energie op levert. Zijn ze in balans. Wat zijn je zorgen/stress bronnen. Kan je die wegnemen. Hoe is je voeding, nachtrust, etc.
En niet onbelangrijk, bloed al laten prikken? Ijzer, schildklier, vitamines, etc.

En ben je gelukkig ? Voel je je vrolijk? Mensae hoeft niet elke dag en moment maar gemiddeld genomen.


Bedankt voor je bijdrage. Ik vergelijk mezelf absoluut niet met anderen, mijn excuus als m’n openingspost dat impliceert. Ik ben vooral benieuwd hoe anderen dat doen. Misschien doe ik nog leuke inspiratie op :D
Laatst bijgewerkt door Mandarijn12 op 01-09-21 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:12

Ik heb een eigen stal en een kantoorbaan. 'S ochtends gaat altijd om 5.10u de wekker, paarden buiten zetten, honden uitlaten, ontbijten. Dan rij ik alvast 1 paard, douchen en dan naar kantoor (5 min reistijd maar, heel fijn!) Daar werk ik ma t/m vr van 8 tot 13.30u. Daarna ga ik nog een paard rijden, voeren, honden uitlaten, eten koken en 's avonds lesgeven. Ma geef ik geen les maar doe ik agility met mijn beide honden. In het weekend geef ik alleen zat ochtend les en ben ik verder vrij. Regelmatig op zondag de hele dag bezig met een activiteit op stal of zelf op wedstrijd.
Voor mij zo een heerlijke combi tussen werk en mn passie :)
En na een ongeluk is voor mij wel gebleken, alleen werken en geld is niet zaligmakend, dus doe waar je blij van wordt! Dan krijg je daar ook weer extra energie van. Ik hou bijv echt niet van het huishouden, dus ik heb nu een werkster voor een paar uur per week haha..

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:45

ik werk gemiddeld drie dagen in de week in de intensieve zorg met een 45 minuten reistijd enkele reis. ik werk onregelmatig dus heb ook weken dat ik de ene week 5 diensten heb en de andere week maar 1
het huishouden doe ik altijd daar mijn man twee banen heeft en ik kook ook 95% van de tijd. In ga elke dag of lig 6 dagen per week naar mijn paard. vaak met mijn dochter samen
onze stal is vrij primitief dus er zijn vaak wel wat klusjes te doen. 2 keer per week heb ik staldienst dan verzorg je 6 paarden, stallen mesten land mesten voeren etc.
Dan heb ik nog twee kinderen maar die zijn al groter, 1 ervan heeft wat meer begeleiding nodig in dit leven dan de ander. Vroeger deed ik ook nog hardlopen en de hond maar die is helaas overleden en door een blessure is het hardlopen komen te vervallen, Wel zwem ik 1-2 x per week een uurtje
Mijn dagen zijn eigenlijk altijd wel gevuld van 7--21 uur met werk kinderen paard huishouden etc.

Ook ik merk dat ik erg moe ben en de energie ver te zoeken is. Toch dwing ik mezelf niet op de bank te gaan hangen. dan wordt het alleen maar erger.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:02

Ik werk maandag, dinsdag en vrijdag van 08:00 tot 17:00. Op woensdag volg ik onderwijs (vanuit huis of op de universiteit) van 09:00-17:00, en donderdag is mijn vrije dag. Ongeveer 1x per 2-3 weken heb ik nog een dienst erbij, avond, nacht of weekend. Eigenlijk heel luxe dus.
Ik sport gemiddeld 1x per week in de avond, ben ongeveer 2 avonden thuis en de rest met vrienden.

Ben nu wel benieuwd naar jouw schema?

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:05

Ik ben lang geleden gestopt met vergelijken met anderen want dan werd ik alleen maar te streng naar mezelf. :o

Ik werk 3 dagen, op 2 van die dagen ga ik om 7 uur de deur in en stap om 17:30 weer binnen. Ik heb een reistijd van 45-60 minuten enkele reis met veel verkeer dus ben dan vaak erg gaar.
Na het eten en opruimen van tafel en keuken, ga ik douchen en daarna lekker in mijn comfi kleding thee zetten. Ik kruip dan op de bank met een boek, of we doen een spelletje aan tafel. Soms gaan we voor ik ga douchen na het eten een rondje wandelen.
Op maandag en woensdag ben ik vrij, dan sta ik om 7:15 op en ontbijt ik samen met mijn vriend en ga ik daarna met een kop koffie wat lezen.
Rond 9 uur ga ik aankleden, een was doen, en rond 9:30 richting stal. Ik ben dan zo 4 a 5 uur later thuis, even wat lunchen, wat huishouden, douchen (ja in de middag) en daarna nog wat rommelen in huis, hobbyen of lezen tot ik ga koken. In de avond ook weer lekker samen een boek of spel.
Op vrijdag ga ik vanuit werk naar stal, ik ben dan een uurtje eerder klaar en ben om 16:30 op stal als het verkeer mee zit. Ik ben dan rond 19 uur thuis, vrijdagavond eten we makkelijk, daarna ons filmavondje.
Weekend bestaat uit grotere huishouden klussen en paard doen, waar mogelijk nog wat hobbyen en natuurlijk samen iets leuks doen.

Ik probeer hier nog 1 of 2 keer per week een rondje hardlopen aan toe te voegen, maar dat lukt niet altijd.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:10

Ik begin vanaf volgende week weer fulltime te werken. Voorheen werkte ik 32 uur.
Daar bovenop moet ik komende 3 weken ook op de hond van mijn broer passen. Super leuk, maar kijk er ook een beetje tegen op :+
Voor mij zal het weer even schakelen en wennen worden. Ik begin met werk tussen 8.30 & 9.00 tot 5 uur.
Daarnaast ga ik 3x in de week in de avond sporten en probeer ik minimaal 3x in de week naar stal te gaan.

Ik vind het altijd fijn om 1 avond doordeweek vrij te hebben en geen verplichtingen te hebben. Dit heb ik ook echt nodig anders word het te veel voor mij.
Waarschijnlijk zal ik de aankomende 3 weken dan ook een paar keer de sportschool skippen omdat het anders te veel voor mij word.

Ik ben ook iemand die veel slaap nodig heeft. Anders heb ik de volgende ook weinig energie, word ik op den duur chagarijnig of krijg ik migraine.

divided
Berichten: 839
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:11

Ik herken wat je schrijft. Ik probeer me op 1 hobby te focussen en daar vrede mee te hebben, dat is de paarden. Daar haal ik voor mijzelf het meeste uit ook al is het soms vermoeiend. Ik woon in principe alleen, heb een vriend en 2 katten. Op het moment dat ik deze post schrijf ben ik er helemaal klaar mee en heb ik geen mentale energie meer, maar ik ben ook gewoon toe aan vakantie. Gelukkig heb ik volgende week een weekje vrij.

Ma - vrij werk ik van ongeveer 8 - 17 (soms begin ik later, stop ik wat eerder), ik werk meestal thuis. Op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag ga ik naar de paarden. Ik heb nu geen paard om te rijden, doe grondwerk, ga buiten wandelen etc. Ik ga vaak direct na mijn werk naar de paarden en eet daarna. Tussen 10 en 11 ga ik naar bed. Genoeg slapen is echt belangrijk voor mij.

Op zaterdagochtend doe ik het huishouden, maar ik probeer dit doordeweeks altijd een beetje bij te houden door tussendoor te vegen/stofzuigen (of robot stofzuiger aan te zetten) of wat dingen af te stoffen.
Op de dagen/avonden waar ik niets heb doe ik regelmatig wat met mijn vriend. Als ik niets met mijn vriend doe blijf ik geregeld thuis of ga ik wat doen (sporadisch met andere mensen), of pak ik bijv een andere hobby op waar ik niet echt meer aan toe kom.

Ik hoop dat ik een plek kan vinden of een deal kan sluiten met mijn werkgever waarbij ik 4 dagen werk ipv 5 (en mijn salaris hou). Zou mij denk ik al heel veel schelen.

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:23

Ik werk 4 dagen;ma di do vrij. Ben dan vam half 8 tot 18.00 van huis.

Half 7 opstaan paard hond kinderen verzorgen. Kinderen wegbrengen en werken.
Rond 17.30 kinderen ophalen en naar huis. Koken, eten, opruimen. Hond uitlaten, paard verzorgen.
Ik sport 3 keer per week. Mijn zoon ook. Die moeten we halen en brengen.
Weekenden heb ik freestyle les met paard. Zoon heeft voetbal wedstrijd. En vaak feestjes, vrienden of klusjes.
Woe heb ik vrij. Dan boodschappen en poetsen.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:21

Komtie.

Ik werk fultime in een zware management baan.
Ik heb twee kinderen
een paaard met pensioen, drie honden en een kat
Ik sport een uur of 11 per week

Maar : ik maak niet schoon ( hulp 2x per week ) en kook zelden.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:35

Ik ben nog een beetje zoekende naar ritme, net 3 maanden geleden een tweede kind gekregen en ook net weer begonnen met werken.

Werk 3 dagen 8 uur per dag, op dit moment thuis, dus geen reistijd. Over een paar weken ga ik weer 4 dagen werken.
Qua sport probeer ik 4x per week een half uurtje te sporten (thuis) en 1x per week ga ik weg om te sporten, dan ben ik zo'n 4 uur weg in de avond als de kinderen op bed liggen. Paarden heb ik helaas niet meer.

Verder spendeer ik mijn tijd met kinderen (2 en 0 jaar) en, man en zo'n 2x per week bij vrienden over de vloer of andersom.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:47

Ik werk 32 uur, 3 dagen thuis en 1 dag kantoor. Woensdags vrij, ga 2x naar de sportschool en gemiddeld 4-5x naar mijn paard. Soms iets meer als er iets is. Staat volpension dus hoef er niet heen om buiten te zetten of te voeren.

Heb mijn slaap nodig: meestal van 22u tot 7u. Sociale activiteiten liefst in het weekend of op mn vrije dag. Daar heb ik op werkdagen meestal niet genoeg puf voor.

Ik heb jarenlang een veel hoger tempo gehad, 36 uur werken en een deeltijd studie (16u pw) er naast, maar die studie is gelukkig klaar en nu bewust gekozen voor wat gas terug en iets minder werken.

anoukwendy

Berichten: 4506
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:53

Ik heb 6 paarden, 4 alpacka’s en 3 katten, werk tussen de 35 en 40 uur per week, net hoeveel zin ik heb. Ik rij vaak in de ochtend rond een uur of 7/half 8, 3 van de 6 paarden rij ik en een vierde ben ik aan het beleren, wel gaat de vierde verkocht worden. Ik zorg dat het eten klaarstaat als mn vriend thuis komt. Schoonmaken doen we samen, vaak een keer in de week, kleinere klusjes zoals het aanrecht, vaatwasser en de wasmachine doe ik wel tussendoor vaker.
Als we mama dr hond hier hebben vanwege haar werk wandel ik ook zo’n 5 tot 10 km met hem elke dag.
Verder klusjes op de boerderij doen we ook samen

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:59

Maandag t/m vrijdag werk van 7 tot 3. Daarna zo'n 4 uur bij de paarden (kan iets meer of minder zijn. Ligt een beetje aan t aantal paarden en of ik op pad moet). Afhankelijk van t weer en of ik les heb, is dat voor of na het eten.
Zaterdag werk van 9 tot 1 en ook daarna weer 4 uur bij de paarden.
Zondag is een dag voor mezelf op uitzonderingen na, zoals uitjes met fam, westrijd of shows.
Verder probeer ik, op de dagen dat ik maar 1 paard rijd, nog een halfuurtje te fitnessen.
Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die altijd zorgt dat het eten klaar staat als ik s'avonds thuis kom.

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:03

Wij werken allebei fulltime in het VO. Dat betekent vaak door de week ergens tussen 07:15 en 07:45 de deur uit (afhankelijk van starttijden) en ergens tussen 17:00 en 18:00 thuis is. Degene die het eerste thuis is gaat koken en de ander gaat dan bijvoorbeeld de was ophangen. 1 avond in de week komt er altijd een vriendin eten en als we zin hebben eten we eens buiten de deur of bij ouders/schoonouders.

De zondagen zijn bij ons eigenlijk altijd voor ons samen: uitslapen, lekker rustig opstaan, spelletje doen.. dat soort werk. Op zaterdag hebben we wel eens afspraken, maar sinds corona veel minder en dat bevalt goed. We zijn best tevreden met dit rustige leven. Dat rennen, haasten en vliegen doen we al genoeg op ons werk. :j