[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 00:47

Ik ben wel benieuwd of degenen die de afgelopen dagen zijn getest ook vertraging hebben ondervonden bij de uitslag; gezien de problemen die er vandaag waren met de rapportage.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 03:16

Tot hoe ver kijken ze terug met zo een contact onderzoek? Mocht ik nu wel positief getest zijn, donderdag begonnen de echte klachten, daarvoor alleen brok in de keel gevoel vanaf dinsdag avond, woensdag negatief getest. Tot maandag heb ik gewerkt. Ik weet met wie ik contact gehad heb in de tussentijd (garage houder en een buur, thats it). Alleen boodschappen gedaan met mondkapje en gedesinfecteerde handen. Dus bij mij zou het niet bijzonder zijn als ze vanaf dinsdag tellen. Maandag word een ander verhaal :+

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:27

&rennie89 mij is verteld dat degene met wie je 2 dagen voor je eerste klachten op de hoogte moet brengen. Zijn daarin mensen geweest met wie je minimaal 15minuten binnen anderhalve meter bent geweest dan moeten die 10 dagen in quarantaine.

Voor mij was dat alleen mn vriendin met wie ik in de auto had gezeten. De rest (incl sportschool) netjes op de hoogte gebracht. En ja ik reken vanaf t eerste rauwe gevoel in mn keel.

Wat betreft het bron en contact onderzoek zijn zowel mn ouders apart maar ook mijn zus gebeld. Ik ga er dus maar gewoon vanuit dat dat gaat gebeuren.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:17

senna21 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die de afgelopen dagen zijn getest ook vertraging hebben ondervonden bij de uitslag; gezien de problemen die er vandaag waren met de rapportage.

Ik ben gister eind van de ochtend getest, had vanochtend vroeg al de uitslag binnen. Gelukkig negatief. :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:26

senna21 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die de afgelopen dagen zijn getest ook vertraging hebben ondervonden bij de uitslag; gezien de problemen die er vandaag waren met de rapportage.

Zoon donderdag 13.30 getest gister 16.00 gebeld.

Bron en contact onderzoek gaan ze 2 weken terug in grote lijnen (horeca, kerk, werk) maar de laatste 48 uur voor je klachten kreeg vragen ze wel precies uit. Vooral of je langer dan een kwartier binnen 1,5 meter bent geweest.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:09

Hier ook geen vertraging gelukkig op de test! Vrijdag 14.30 getest en zaterdag 12.00 uitslag

Bij mij deden ze niks aan contact onderzoek (omdat ik alle vragen met nee beantwoordde, zoals werk je in de zorg, bij de politie enz.)

Ze vroegen ze ook niet met wie ik contact heb gehad, en toen ik zei dat ik de bron wist zei die vrouw; "heel fijn maar dat hoef ik niet te weten" :')

Ze heeft me alleen die brief met leefregels gestuurd.

Mijn vriend werkt in de zorg en kreeg daardoor wel uitgebreid contactonderzoek, hij moest wel alle contacten zélf informeren. Dat ging de GGD niet doen hoor!

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:25

Bij mijn werkgever laten testen dus geen last gehad van een storing. Zou alleen wel door de GGD worden gebeld en dat is tot op heden niet gebeurd.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:52

Zijn hier ook bokkers waar de neustest niet ging? Ik heb 1 een schisis, en 2 vorige week een klap op m'n neus gehad.
Waardoor hij nu dus behoorlijk opgezet is.
Had het RIVM gebeld, die gaven aan dat alleen de keeltest ook mogelijk was. Net op de test locatie gaven ze aan dat hij dan niet helemaal veilig was. Negatief zou dan dus net zo goed positief kunnen betekenen.
Ze hebben het wel geprobeerd in de neus, maar het ging gewoon echt niet.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:41

Ja bij mijn zus lukte het ook niet, terwijl niks heeft aan haar neus. Na 4 keer poeren gaven ze t op.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:17

Vrijdag om 13u30 getest door de huisarts, nog steeds geen resultaat (BE)... eenzame isolatie hier.
Ik zou verwittigd moeten worden per sms.
Er is ook een online platform, CoZo.be waarop we resultaat kunnen raadplegen maar er staat enkel nog maar de labo-aanvraag op (vrijdag om 20u30).

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:59

vriendlief is zaterdag getest, vanochtend uitslag: negatief.
Nu de grote vraag. Zijn quarantaine periode gaat in als ik 7 dagen thuis +24u klachten vrij ben.
Maar wat is nu precies klachtenvrij.. ik heb niet meer de klachten van vorige week warm/koud/warm/koud, maar aan de andere kant heb ik wel een dikke keel 's ochtends bij het wakker worden (roker) en ben best wel moe. moet dat dan volledig over zijn? of gaat het om de startklachten?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:06

Je snot en dat wat je eventueel op hoest is besmettelijk is mij verteld. Als je de 7 dagen quarantaine erop hebt zitten en dan 24uur geen snot uit je neus loopt of je hoest met consumptie dan mag je los.

Althans zo heb ik het begrepen. Vermoeidheid is niet besmettelijk zeg maar.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:21

maar ik heb nooit snot en hoesten gehad..
ik ga maar even de ggd bellen :+

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:22

Celiien schreef:
vriendlief is zaterdag getest, vanochtend uitslag: negatief.
Nu de grote vraag. Zijn quarantaine periode gaat in als ik 7 dagen thuis +24u klachten vrij ben.
Maar wat is nu precies klachtenvrij.. ik heb niet meer de klachten van vorige week warm/koud/warm/koud, maar aan de andere kant heb ik wel een dikke keel 's ochtends bij het wakker worden (roker) en ben best wel moe. moet dat dan volledig over zijn? of gaat het om de startklachten?



Kunnen jullie geen afstand houden un huis Celiien?
Klachtenvrij is volgens het rivm het volgende;

"Symptoomvrij van COVID-19: geen koorts, geen diarree, geen spierpijn, geen keelpijn, geen benauwdheid, geen neusverkoudheid. Symptomen zoals door patiënt en/of behandelaar herkenbaar bij hooikoorts, astma, chronische hoest om andere redenen vallen niet onder symptomen van COVID-19. Moeheid, anosmie, dysgeusie en postvirale hoest spelen geen rol bij de definitie van symptoomvrij. Deze klachten kunnen een paar dagen tot weken langer aanhouden, zoals bekend is bij andere virale verwekkers, zonder dat nog sprake is van besmettelijkheid."

Bron; https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-1 ... aatregelen

Sowieso een fijne, uitgebreide site met veel info.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:28

Nee dat werkt helaas niet in een 2 kamer appartement met 2 thuiskantoren :+

Super, dank voor de tip!

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:44

Ah nee :(:) dan is het nog even volhouden voor je vriend haha

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:29

Ik kwam dit topic tegen omdat ik aan het zoeken was of er zo'n topic bestaat.
Ik laat me vanmiddag testen ivm keelpijn (en hoofdpijn), maar iedereen in mijn omgeving die een test heeft gehad zei dat het wel meeviel. Als ik op bokt ga lezen maak ik mezelf alleen maar bang heb ik wel gemerkt :')

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:32

Ah nee niet stressen! Ik was ook bang gemaakt maar het viel echt 100% mee!
Ik had ook hele lieve medewerkers die je op gemak stelden en keurig rustig uitlegden wat ze ging doen! Mijn schoonzusje moest bijna overgeven van de stress en zelfs die vond het meevallen *D

Gewoon blijven ademhalen!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:37

xSannee schreef:
Ah nee niet stressen! Ik was ook bang gemaakt maar het viel echt 100% mee!
Ik had ook hele lieve medewerkers die je op gemak stelden en keurig rustig uitlegden wat ze ging doen! Mijn schoonzusje moest bijna overgeven van de stress en zelfs die vond het meevallen *D

Gewoon blijven ademhalen!

Gelukkig maar... haha ja zo zou ik ook kunnen zijn, dat ik het idee heb te moeten overgeven zodra t bijna zover is. We gaan het zien. Zal hier alleen een reactie plaatsen als het meeviel :') :')

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:45

Ik heb gister de test gedaan, vond het dood eng. Vooral omdat ik van iedereen hoorde dat die van de neus zo naar zou zijn.
Eerlijk ik vond die in de keel erger. Maar uiteindelijk viel het allemaal mee. Was ook zo klaar.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:30

Uitslag ontvangen: negatief !!
Natuurlijk nu wel bezorgd over wat mijn andere klachten veroorzaakt ...

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:49

Ben weer terug. Vond het meevallen. Als ik nog is zou testen en je hebt dan keus dan zal ik wel voor de keel gaan. Vond de neus toch wel wat naar :') , maar nogmaals, viel uiteindelijk allebei erg mee.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:51

Ik mag zo weer gaan testen.


Paar weken terug negatief, nu ook hoop ik van harte.


Ik twijfel een beetje, ik heb in de herfst altijd ladingen klachten die bij Covid19 kunnen passen, al jaren.
Dat is verder normaal voor mij.

Sinds gisteren meer keelpijn, vanochtend iets verhoging komt ook vaker voor, maar ja, dit is een raar jaar.

Na overleg ggd toch maar weer komen testen. Ik denk wel oké eigenlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zekerheid ook wel even fijn vind.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:05

Vanmorgen de uitslag gehad.
Gelukkig negatief

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:39

Ik mag zo ook weer. Vannacht wakker geworden met verhoging/koorts en echt mega hoofdpijn & slap gevoel. Ben benieuwd.