Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:24

Wat doe jij eigenlijk voor sport? Is dit binnen of buiten, en alleen of in teamverband? Krijg je er energie van, of doe je het vooral uit gezondheidsoverwegingen?

Ik lees vooral veel over activiteiten die veel input (visueel, auditief) opleveren.
Vooral gedurende de coronaperiode heb ik het idee dat iedereen veel meer stress voor de kiezen krijgt (social/fysieke distancing, veranderende regels, en veranderde manier van werken/studeren), waardoor men sneller moe is.

Ik ben zelf meer gaan letten op activiteiten gericht op output/activiteiten die (mij) energie opleveren. Denk aan wandelen (voor zover verantwoord te doen) of sporten in de buitenlucht, en creatief bezig zijn (knutselen en koken in mijn geval), en bordspellen spelen. Ik lees ook graag (wel heel makkelijk weglezende boeken, en ik dwing mezelf ook zeker niet om een boek uit te lezen), en ik haal er meer energie uit dan steeds op social media zitten bv. Ik heb meestal mijn e-reader bij me, handig voor verloren momentjes of voor in de trein.

Daarnaast kan het nuttig zijn om een dankbaarheidslijstje/lichtpuntjeslijst te maken: Elke dag of een aantal keer per week noteren waar je dankbaar voor bent, blij mee bent, wat positief was, wat ging er goed, waar ben je trots op? Door het op te schrijven kun je (tijdens het schrijven, maar ook gedurende de dag tijdens je bezigheden) opmerkzamer zijn over de leuke dingen in je leven, waardoor je minder het idee hebt dat het leven iets is dat je 'overkomt'. Bewuster leven. Schrijf zo veel of zo weinig op als je zelf wilt, en dat kunnen ook zeker heel kleine dingetjes zijn.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 15:32

Gaby schreef:
Wat doe jij eigenlijk voor sport? Is dit binnen of buiten, en alleen of in teamverband? Krijg je er energie van, of doe je het vooral uit gezondheidsoverwegingen?

Ik lees vooral veel over activiteiten die veel input (visueel, auditief) opleveren.
Vooral gedurende de coronaperiode heb ik het idee dat iedereen veel meer stress voor de kiezen krijgt (social/fysieke distancing, veranderende regels, en veranderde manier van werken/studeren), waardoor men sneller moe is.

Ik ben zelf meer gaan letten op activiteiten gericht op output/activiteiten die (mij) energie opleveren. Denk aan wandelen (voor zover verantwoord te doen) of sporten in de buitenlucht, en creatief bezig zijn (knutselen en koken in mijn geval), en eventueel bordspellen spelen. Ik lees ook graag (wel heel makkelijk weglezende boeken, en ik dwing mezelf ook zeker niet om een boek uit te lezen), en ik haal er meer energie uit dan steeds op social media zitten bv.

Daarnaast kan het nuttig zijn om een dankbaarheidslijstje/lichtpuntjeslijst te maken: Elke dag of een aantal keer per week noteren waar je dankbaar voor bent, blij mee bent, wat positief was, wat ging er goed, waar ben je trots op? Door het op te schrijven kun je (tijdens het schrijven, maar ook gedurende de dag tijdens je bezigheden) opmerkzamer zijn over de leuke dingen in je leven, waardoor je minder het idee hebt dat het leven iets is dat je 'overkomt'. Bewuster leven. Schrijf zo veel of zo weinig op als je zelf wilt, en dat kunnen ook zeker heel kleine dingetjes zijn.

1x per week ren ik 5km en 1x per week ga ik naar de fitness wat bestaat uit 15min op flinke tempo rennen op de loopband gevolgd door een uur krachttraining.
Beiden brengen mij energie omdat ze fysiek slopend zijn (misschien contradictief). Ik merk dat ik dit nodig heb om mijn lichaam even veel uit te putten als mijn hoofd zodat ze op hetzelfde niveau zitten. Als ik een week minder ga of helemaal niet, dan merk ik dit mentaal ook.

Bedankt voor de tip over positieve dingen opschrijven. Ik merk dat ik toch wel een positief/dankbaar persoon ben. Elke dag spreek ik mijn moeder of vriend en vertellen we elkaar hoe onze dag was en wat positief was. En ik probeer veel meer mijn dankbaarheid te tonen en positiviteit uit te brengen naar buiten toe; mensen complimenteren, bedanken, ect.
Daarom denk ik dat het misschien niet echt te maken heeft met hoe ik mij voel. Het voelt alsof mijn hoofd vast loopt. Alsof ik het eigenlijk wil ontspannen als een spier zodat het passief informatie op kan nemen ipv geforceerd.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:37

Heel erg herkenbaar jouw verhaal! Tijdens de studie krijg je alleen maar theorie en ben je niet 'bezig'/word je uitgedaagd om iets te gaan 'doen'. Ik mis bij jou in je verhaal het 'doen'.

Zou het helpen als je ergens een stage gaat doen of vrijwilligerswerk? De theorie zakt namelijk grotendeels toch weg en je leert pas echt op het moment dat je in de praktijk aan de slag gaat.

Daarnaast zou ik ook echt momenten inplannen voor jezelf. Niet iets studiegerelateerds doen, niet met je vriend samen zijn, maar gewoon écht even alleentijd.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 15:45

MyHorseGirl schreef:
Heel erg herkenbaar jouw verhaal! Tijdens de studie krijg je alleen maar theorie en ben je niet 'bezig'/word je uitgedaagd om iets te gaan 'doen'. Ik mis bij jou in je verhaal het 'doen'.

Zou het helpen als je ergens een stage gaat doen of vrijwilligerswerk? De theorie zakt namelijk grotendeels toch weg en je leert pas echt op het moment dat je in de praktijk aan de slag gaat.

Daarnaast zou ik ook echt momenten inplannen voor jezelf. Niet iets studiegerelateerds doen, niet met je vriend samen zijn, maar gewoon écht even alleentijd.

Normaal hebben we 8 weken kliniek per semester, wat inhoudt dat je van 's ochtends 8-10 uur in de kliniek op school meeloopt, voor de lessen beginnen. Door corona is dit veranderd naar 3 weken, 2 dagen van 8-13 uur. Beduidend minder dus.
Ik heb afgelopen zomer 2 weken stage gelopen voor school (verplicht) en het jaar ervoor 6 weken in Canada met een dierenarts meegelopen (vrijwillig). Dit helpt wel goed maar zoals ik eerder heb vermeld, kan ik niet in het weekend werken bij een kliniek. Ook meer stages lopen lukken vooralsnog niet omdat we wel een normale studielast hebben doorheen de week.

Ik probeer via andere manieren toch wat 'praktischer' met de leerstof om te gaan. Zo heb ik een kleurboek met alle anatomie van het paard. Dit heb ik veel gedaan van de zomer maar nu de lessen weer zijn begonnen heb ik daar ook geen 'hoofdruimte' meer voor. Ik denk dat ik het net als een boek lezen gewoon moet doorpakken voor 21d om te zien of het helpt.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 18:50

IlBuono schreef:
Goh ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar als ik je verhaal lees komt het bij mij over alsof je de paar uren 'productief' zijn (dus schoolwerk in dit geval) zo vol propt dat je quasi al je extra tijd het gevoel hebt te moeten bekomen hiervan? Als ik zie hoe jij studeert, dus terwijl de professor zijn uitleg doet ben je niet alleen aan het noteren maar ook eigenlijk al de info die al op de slides staat aan het overtypen & je eigen nota's ook nog eens overzichtelijk aan het aanvullen. Dan lijkt het me niet gek dat je het gevoel hebt dat je niets onthoud, puur omdat het allemaal zo snel moet gaan.
Ik snap dat je niet achteraf de les opnieuw wil kijken (zou ik ook niet doen :') ) maar als je nu de druk er wat afhaalt tijdens de les? Zodat je alleen moet noteren bij de slides. Je krijgt dan rustig de tijd om echt te luisteren. Als je dan na de les nog gewoon je info bij de slides & je eigen nota's overbrengt naar je samenvatting, dan kost het je misschien een uurtje extra werk, maar dat zou voor mij veel meer rust brengen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt hoor! Maar je hersenen kunnen nu eenmaal maar focussen op een beperkt aantal taken...

Sorry ik heb je bericht gemist!
Eigenlijk is jouw advies precies de beschrijving hoe ik vroeger mijn samenvattingen maakte. In de les schreef/typte ik naast de dia als er iets extra's werd verteld. Thuis typte ik alles in mijn eigen woorden uit.
Op een gegeven moment merkte ik dat de meeste professoren vooral de slides aan het aflezen waren en weinig extra's vertelde. Dus begon ik alvast met de slides over te nemen. Zodoende heb ik geleerd al die dingen tegelijkertijd te doen. Een voordeel was dat ik dan na school geen/weinig 'huiswerk' had. Ik hoopte met die extra tijd alvast te kunnen beginnen met leren oid maar dat deed ik nooit. Precies vanwege hetzelfde probleem als nu.

josien_m_
Berichten: 2411
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:04

Ben je wel genoeg tussen de paarden? Die zorgen voor een slow down, maken dat je de tijd vergeet, dat je in het nu aan het beleven bent...en weer in balans komt!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 19:08

josien_m_ schreef:
Ben je wel genoeg tussen de paarden? Die zorgen voor een slow down, maken dat je de tijd vergeet, dat je in het nu aan het beleven bent...en weer in balans komt!

Jammer genoeg niet. Mijn oudje van 29 staat in NL. Vroeger ging ik elk weekend naar huis maar sinds ik van Antwerpen naar Gent ben verhuisd voor de Master, ga ik maar hooguit eens in de 2wk naar huis. Het is inmiddels 2 uur rijden en zonder eigen auto ben ik afhankelijk van medestudenten die rijden.
Ik mis het wel heel erg. Gelukkig ga ik as vrijdag eindelijk naar huis!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:09

Mijn dochter had dat ook, ze zei ma, het is net of ik onder water zit met mijn hoofd.
Zij is altijd druk met haar werk, kinderen en hobby van haar en van haar kinderen.
Bloed geprikt bleek dat haar vitamine B en D te laag waren.
Misschien nog een optie om naar te kijken TS.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:10

Wat bij mij heel erg helpt is om gewoontes in kleine stapjes te veranderen. Bijvoorbeeld telefoongebruik:
je zou dan als doelstelling kunnen hebben om doorheen de dag alleen op de telefoon te mogen voor nuttige dingen (communicatie van school, afspraken etc.) en in de avond mag je een kwartier doelloos op social media. Op zich klinkt deze doelstelling niet onmogelijk, maar eigenlijk is dat al een hele grote stap voor iemand die bijna continu op de telefoon zit. Die eerste stap naar het veranderen van een gewoonte moet je zo klein houden dat het bijna belachelijk wordt. Bv. in de ochtend mag ik het eerste halfuur niet op de telefoon. Begin met iets wat je praktisch geen moeite kost om vol te houden.

Het menselijk brein is namelijk zo gebrand op gewoonte omdat dat veilig en leuk en zeker aanvoelt. Als je dan te veel in 1 keer verandert en dat zekere gevoel gaat weg, dan wordt het bijna een struggle om die verandering vol te houden. Als je echter per keer de gewoonte heel miniem aanpast, dan blijft dat veilige, zekere gevoel behouden.

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:37

Maar TS, als alles op de slides staat, waarom typ je ze dan over? Dan kun je toch net zo goed van de handout af leren?

Of begrijp ik je verkeerd?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:42

Wat mij veel rust heeft gebracht is m'n telefoon geluid en tril uitzetten. Mocht je dat niet fijn vinden omdat je ook niet gebeld kunt worden, leg je telefoon dan uit zicht met je beltoon aan. Je zou voor jezelf het belangrijkst moeten zijn, je energie geven aan een ander als je zelf nog genoeg hebt, de rest is bijzaak. Waarom altijd meer willen? Juist als je nog steeds onrustig bent op een rustmoment zou een seintje kunnen zijn dat je te lang teveel hebt gedaan. Eerst kunnen ontspannen om weer te kunnen inspannen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 11:57

chanicha schreef:
Mijn dochter had dat ook, ze zei ma, het is net of ik onder water zit met mijn hoofd.
Zij is altijd druk met haar werk, kinderen en hobby van haar en van haar kinderen.
Bloed geprikt bleek dat haar vitamine B en D te laag waren.
Misschien nog een optie om naar te kijken TS.

Bedankt voor de tip!

Gini schreef:
Wat bij mij heel erg helpt is om gewoontes in kleine stapjes te veranderen. Bijvoorbeeld telefoongebruik:
je zou dan als doelstelling kunnen hebben om doorheen de dag alleen op de telefoon te mogen voor nuttige dingen (communicatie van school, afspraken etc.) en in de avond mag je een kwartier doelloos op social media. Op zich klinkt deze doelstelling niet onmogelijk, maar eigenlijk is dat al een hele grote stap voor iemand die bijna continu op de telefoon zit. Die eerste stap naar het veranderen van een gewoonte moet je zo klein houden dat het bijna belachelijk wordt. Bv. in de ochtend mag ik het eerste halfuur niet op de telefoon. Begin met iets wat je praktisch geen moeite kost om vol te houden.

Het menselijk brein is namelijk zo gebrand op gewoonte omdat dat veilig en leuk en zeker aanvoelt. Als je dan te veel in 1 keer verandert en dat zekere gevoel gaat weg, dan wordt het bijna een struggle om die verandering vol te houden. Als je echter per keer de gewoonte heel miniem aanpast, dan blijft dat veilige, zekere gevoel behouden.

Heel erg bedankt voor het advies. Het klinkt wel logisch eigenlijk. Ik zal dat eens proberen :j.

Tiggs schreef:
Maar TS, als alles op de slides staat, waarom typ je ze dan over? Dan kun je toch net zo goed van de handout af leren?

Of begrijp ik je verkeerd?

Omdat de slides vooral bestaan uit oneindige bulletpoints ipv een 'verhaal'. Dus dan wil ik het in mijn eigen woorden schrijven zodat het wat beter past bij mijn gedachtengang ipv later bulletpoints stampen. :o

moonsparkle schreef:
Wat mij veel rust heeft gebracht is m'n telefoon geluid en tril uitzetten. Mocht je dat niet fijn vinden omdat je ook niet gebeld kunt worden, leg je telefoon dan uit zicht met je beltoon aan. Je zou voor jezelf het belangrijkst moeten zijn, je energie geven aan een ander als je zelf nog genoeg hebt, de rest is bijzaak. Waarom altijd meer willen? Juist als je nog steeds onrustig bent op een rustmoment zou een seintje kunnen zijn dat je te lang teveel hebt gedaan. Eerst kunnen ontspannen om weer te kunnen inspannen.

Vroeger had ik mijn geluid altijd uit. De laatste tijd heb ik het op trilstand. Wel staat het uit voor alle apps behalve dan de WhatsApp gesprek met mijn vriend en het bellen. De reden waarom ik trillen aan heb staan is omdat ik een pony van 29 heb die 2 uur hier vandaan staat. Mocht er ooit een noodgeval zijn dan is het cruciaal dat ik het meteen weet zodat ik zsm vervoer kan vinden om naar huis te gaan, mocht het nodig zijn.

Soms zet ik toch wel mijn geluid aan juist om minder afgeleid te zijn. Als mijn geluid uit staat dan kijk ik vaker naar mijn telefoon om te zien of ik een berichtje heb. Als het op trillen staat dan hoor ik vaak van die 'phantoom' trillingen. Het is echt erg, ik weet het! :')
Als mijn geluid aan staat dan heb ik dat niet meer.


Ik heb gisteravond een poging gedaan om naar een audiobook te luisteren, speciaal voor het slapen. Ik moet zeggen dat ik ontzettend lekker heb gedroomd. Geen idee of het daarvan komt maar wie weet :').

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:34

Het "hoofd" stuk van school is dus niet uit te schakelen, prima, leg je daar ook maar gewoon bij neer, sommige dingen kun je niet veranderen of uitschakelen.

De kunst is dan dus om om school heen in je lijf te zakken. Dat kan zoals ik vertelde al heel simpel en doe je ook al in het rennen. Je kunt dat extra "kracht" bij geven door heel bewust te rennen, iedere stap die je zet te voelen. Richt je blik niet te ver vooruit, zodat je "wereldje" klein blijft en je gemakkelijker in jezelf kan blijven.

Het vergt oefening, maar je bent je er van bewust en dan heb je het grootste deel al gewonnen.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:55

Ik denk dat je baat hebt bij het nemen van voldoende pauzemomenten waarbij je terugkomt bij je gevoel. Probeer eens elke 1 a 2 uur 10 minuten pauze te nemen waarbij je je ogen sluit en focust op waar spierspanning zit in je lichaam, hoe je ademt, hoe je je voelt. Een soort ontspanningsoefening waarbij je uit je hoofd gaat en weer terugkomt in je lichaam.

Ik heb dit een poosje zo gedaan, en bijv toen aangeleerd dat ik bij het stoplicht en het koffieapparaat als ik toch stond te wachten even zo'n momentje voor mezelf nam om bij mezelf terug te komen. Ik kreeg er een veel prettiger gevoel van wat ik steeds makkelijker kon vasthouden gedurende dag.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:06

Zo herkenbaar! Vooral het stukje over dat dagen voelen als momenten die je moet benutten om dingen afgestreept te krijgen van je lijstje... Ik kan op sommige dagen geen eens meer van mijn paard genieten omdat ik dan denk 'Als ik hier een halfuur eerder weg ga heb ik net wat meer tijd voor klus x'.

Ik ben bezig met mijn fulltime premaster, heb een eigen paard, net een huis gekocht, midden in de verbouwing, het huishouden, sport 3x per week, werk 2 dagen per week en heb een vriend en 2 katten die aandacht willen. Ik voel me altijd schuldig als ik met het 1 bezig ben omdat ik dan denk aan het ander en andersom ook :+ als ik alles goed inplan op een dag voorkomt dat wel wat zaken maar dan voel ik me de hele dag door gehaast en heb ik aan het eind van de dag geen tevreden gevoel omdat ik voor mijn gevoel een nummertje af heb gedraaid _-:(

Ik wil m'n smartphone tijd ook echt gaan beperken. Tijdens het leren lukt het me al veel beter door de app 'Forest' die je dwingt om je telefoon weg te leggen.
Verder zit ik nog een beetje in dubio hoe ik meer van momenten kan genieten, ik moet het in mijn ogen altijd 'verdienen' door alles op 1 dag af te krijgen. Ik lees dus zeker mee maar heb helaas nog geen tips voor je.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Ik wil meer ruimte in mijn hoofd! Wie herkent dit nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:38

Om even in te gaan op ElSea, ik heb dit 'leven' ook precies zo gehad, en ook precies dat met opschieten bij je paard zodat je weer een half uur extra had.

Door (medische) omstandigheden ben ik gedwongen om helemaal niks meer te doen. Ondertussen ben ik weer helemaal hersteld, maar nooit wil ik mijn 'oude' leven weer terug. Bah, waarom was mijn leven zo vol, ik werd er achteraf gezien helemaal niet blij van.. Om aan de verwachtingen van anderen te voldoen, was mijn planning altijd overvol.

Ik heb tijd nodig in mijn dag/week om alles even te kunnen laten bezinken en stil te staan waar ik behoefte aan heb en zin in heb. Ik kom daar blijkbaar niet aan toe als ik maar door hol. Corona heeft mij geholpen om mijn (sociale) leven her in te richten en met meer rust is mijn leven echt mooier!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 11:11

ElSea schreef:
Zo herkenbaar! Vooral het stukje over dat dagen voelen als momenten die je moet benutten om dingen afgestreept te krijgen van je lijstje... Ik kan op sommige dagen geen eens meer van mijn paard genieten omdat ik dan denk 'Als ik hier een halfuur eerder weg ga heb ik net wat meer tijd voor klus x'.

Ik ben bezig met mijn fulltime premaster, heb een eigen paard, net een huis gekocht, midden in de verbouwing, het huishouden, sport 3x per week, werk 2 dagen per week en heb een vriend en 2 katten die aandacht willen. Ik voel me altijd schuldig als ik met het 1 bezig ben omdat ik dan denk aan het ander en andersom ook :+ als ik alles goed inplan op een dag voorkomt dat wel wat zaken maar dan voel ik me de hele dag door gehaast en heb ik aan het eind van de dag geen tevreden gevoel omdat ik voor mijn gevoel een nummertje af heb gedraaid _-:(

Ik wil m'n smartphone tijd ook echt gaan beperken. Tijdens het leren lukt het me al veel beter door de app 'Forest' die je dwingt om je telefoon weg te leggen.
Verder zit ik nog een beetje in dubio hoe ik meer van momenten kan genieten, ik moet het in mijn ogen altijd 'verdienen' door alles op 1 dag af te krijgen. Ik lees dus zeker mee maar heb helaas nog geen tips voor je.

Het is wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben. Dan is zo'n topic ook gewoon nuttig voor meer mensen behalve mijzelf. Hopelijk lees je tips die ook voor jou helpen!


Vrijdag was ik voor het eerst in 3wk weer naar huis en kon ik naar stal. Mijn plan was om eerst alleen te gaan maar door het mooie weer had ik beloofd aan mijn verzorgster dat ze een buitenritje mocht maken met mij en m'n hond ernaast lopend. Toen we daar waren was ik zonder reden haastig bezig (het zou regenen maar toen was de lucht helder blauw). Opeens toen ik voor Lotjes hoofd langs wilde lopen om de andere kant te poetsen, voelde ik haar neus tegen mijn borst aan en bleef ze calm tegen mij aan geleund. Dit trok mij opeens in het moment zelf, ik moet niet haasten.
Lotje is normaal helemaal niet knuffelig, zeker rondom haar hoofd. Dus toen ze dit deed, zag ik het als een seintje dat ik even terug in het moment moet leven. Ik werd er zelfs bijna emotioneel van.
Gisteren regende het de hele middag dus had ik besloten om een tijdje in haar stal door te brengen wanneer ze binnen zou staan. Lekker op een krukje, gewoon niks doen. Mijn telefoon in de auto gelaten, lekker appeltjes meegenomen en gewoon zitten. Alhoewel ik dat ontzettend moeilijk vind, was het toch wel goed om te doen!